1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestad 2008-01-31

977349 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Leif GW Platon: Timrå protesterade vilt. Challe var ner till domarrummet och diskuterade efter matchen. Jag tror det slutade med att domarbasen fick utreda detta och efter läsning av regelboken så fick Kuben rätt. Till slut, men inte ens han var säker alltså.

Jag fick förklarat att det skulle handla om en slags regel som säger att man alltid ska sträva efter försöka få att det ska vara så många som möjligt på banan. Ska tydligen stå i något som kallas Case book.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Varför fick fbk in fjärde gubben efter Hahls 2-3 reducering? Fbk hade väl 2st 2minutare+en 5:a. Lakos hade 2min elbowing, 10min missconduct(personligt) samt 5+20min matchpenalty. Då när Tik sätter 2-3 i spel 6 mot 3 ska väl en 2:a bort men det återstår ju ändå en 2:a+5 minutaren. Vad gäller? Det verkade ju inte som om det protesterades speciellt mycket från Timrås sida så det är väl alldeles säkert korrekt men jag förstår ändå inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Uddan: Jadu om dom ska ha nubben ska dom fan pröjjsa bra med stålar :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Mackelito: Att Norberg har pratat med frölunda är inte särskilt nytt.. De har varit på tapeten ett bra tag tråkigt nog.. Men de är lika bra att låta Indianerna köpa ut Nubben.. De ska kosta att hämta folk från Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Maggan: Nja tur är jag inte beredd att kalla det. Snarare att man har ett bra spel i sig men har svårt att visa det i längre perioder (alldeless uppenbart). Ligan var jämn ifjol och är ännu jämnare iår och nästa år kanske ännu jämnare om Mora försvinner i kvalet. Jag försöker vara en försiktig optimist till att allting ska klaffa i början på Mars :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Maggan: ja fortsätter det som det gör nu är nästan slutspelet i fara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
jonmannen: Faktum kvarstår; vi är ooootroligt ojämn. Inte bara från ena matchen till den andra, utan även period för period.
Så personligen tycker jag att det beror på tur att vi ligger där vi ligger i tabellen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Mackelito: Jo kan ligga nåt i det kanske, en bra teori=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Challe hit och dit jag tror inte ett dugg på att anledningen till säsongen ojämna resultat är pga något sk skitsystem. Och jag tror inte heller att vi hade bytt plats med HV ifall Kenta vart kvar. Det är fortfarande en bit upp till deras trupp. Vi har ett lag för att placera oss 2-5 plats, där är vi nu och pendlar. I slutspelet kan allt hända! Det enda som verkligen ser mycket sämre ut än ifjol är PP-spelet. Vänder det så blir vi en rejäl underdog om SM-guldet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Uno Gordon & maggan: jo han har en bra inställning osv. och det är ju bra - killen kämpar på trots motgångarna, men allt som ofta dräller han ändå bort heta lägen med nåt oförklarigt konstigt spel. Kanske det är som maggan säger, asså jag VET att han är en duktig spelare.. Men varför funkar det inte i Timrå? Börjar tillhöra skaran som vill ha bort Challe nu också.. Känns bara jävligt jobbigt allting just nu=/
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Yellowcard: ...
Jag har tänk efter lite och jag tror att Tenkrat har en stor betydelse till varför Nubben inte fick värva spelare och då vet vi vad som hände efter det.

Tenkrat tjänar runt ... 350 000 ,,,, Timrå IK fick inte så stor vinst förra året vilket var en liten besvikelse men berodde på alla värvingar i slutet av Jantunen o.s.v men nästa säsong skulle man tjäna mer pengar så man kunde bygga ny arena ,då tappade man inför nästa säsong spelare som Hallin och Strålman , alltså bra spelare som var viktiga för TIK , men inför nästa värvade Nubben Pyörölä (150 000 kr i mån) och Tenkrat (350 000 plus lösningen från BERN)
Jämfört med Strålman (runt 50 000) och Hallin (60 000), och då när dessa herrar kom till Timrå har dom skyhöga förväntningar på sig , en 43 poängare från finska ligan och en NHL spelare , MIKA har vart suverän , och gjort mest mål i TIK , däremot har Tenkrat FLOPPAT , och bör då p.g.a av allting TIK kostat på han , sparkas utan fortsatt lön.

Och under den här perioden har uppståndelsen varit stor för att Nubben vart på väg till Indianerna , och det berodde på att Nubben lagt ut ännu mer avgifter på spelare denna säsongen än förra , och som sagt skulle ju TIK spara lite för att ha råd med utbygnad av arenan vilket är en självklarhet om Timrå IK ska klara sig i Eliten, så då när Nubben frågade Styrelsen om han fick tillåtelse att söka på marknaden efter alternativ fick han NEJ , och blev uppenbart väldigt upprörd över det och började helt plötsligt snacka med Indianerna omm kontrakt , vilket är mkt förvånansvärt av en som sägs älska TIK så mkt ....

//Markus
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Yellowcard: Tycker inte att det är något fel på Tenkrat. Däremot verkar det som att Challes spelsystem förstör för väldigt många spelare. För fart och fläkt kan man ju inte säga ha varit Timrås ledstjärna iår.
Tror att vi hade sett ett helt annat lag om vi haft en annan tränare, tyvärr.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Yellowcard: Jag har också haft synpunkter på Tenkrat. Men killen är tjeck och sliter som ett djur. Det låter motsägelsefullt men är en ren sanning. Men det är klart att han måste producera mera. Alldeles för klent resultat såhär långt. Men jag gillar i vartfall hans inställning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Uno Gordon: Ja prisutdelarna måste vara blind. Näe skämt å sido, visst han har sina stunder - men det mesta man sett av honom är dock bara bedrövelse.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
jonmannen: ja fy fan. men det jag stör mig mest på är när han kommer med fart - 10 ggr snabbare än alla andra.. så sitter man och liksom... "ja.. ja.. ja.. näe fan ja just ja.. det är ju Tenkrat!" ingenting händer. han tappar helt oförklarigt bort pucken. så jävla less på den överbetalda sopan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Yellowcard: Tenkrat var en av banans aktörer igår och fick välförtjänt pris som matchens spelare i Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Yellowcard: Ja han måste ju få ut nånting av sitt duracellkanin-liknande spel. Någon fler än jag som lagt märke till hans patenterade drops på blålinjen då nästan alltid pucken glider ur zonen :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Yellowcard: liksom i de övriga matcherna för övrigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Fet-Ecke: snackar inte om matcherna - jag har sett typ alla matcher i år. och Timrå gjorde en ok insats som helhet Jag snackar om Tenkrat! Igår satt man mest bara och skakade på huvet åt alla fel han gjorde.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Fet-Ecke: "Vid 2 av målen" skall det stå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Yellowcard: Nu såg inte jag matchen igår...men kan det vara så himla dåligt allting när man möter ett av topplagen,förlorar med uddamålet och Backlund var "darrig" vi 2 av målen??? Dra inte så förbannat stora växlar på allt som händer!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Förstår inte hur vissa kan hylla Tenkrat som en av de bästa på senaste matcherna. Han drullar jämt bort pucken och förstör spelet enligt mitt tycke. Visst han är snabb och innehar säkerligen goda egenskaper(?). Men sådana hade Marttinen också, men de fungerade inte i Timrå. Bort med dyngan, vill fan inte se han i Timrå
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Hollywood Hogan: mm tur, jag lackade ur riktigt rejält där ett tag : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Uno Gordon: Du är go du hehe
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Ambroo: Det funkade på den versionen oxå, men Elitserien 97 kom på utgåva den oxå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Maggan: Du vet jag inte kan kolla på sånt på jobbet... ;P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Uno Gordon: Var det inte 95?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Skarin:
10 är alltid bättre än tre!

Som sagt, det är skit samma. Oavsett vilket tycker jag i alla fall att det är svagt målvaktsspel av Backlund.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Uno Gordon: Jag skriver väl det igen då.

Du får dra pucken bakåt, bara skridskorna går framåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
HannesHahl:
Lugn nu... Har jag skrivit nånstans att det inte är tillåtet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Bissett19: Jag kanske har drömt allting, men är det inte bara inom innebandyn man tillämpar regeln att man inte får dra bollen bakåt? Mig veterligen är det väl så att du inte får vända om, glida baklänges eller åka ner i sarghörnen och vända upp (en specialare som oftast resulterade i mål för mig på Elitserien 97 på Sega Mega Drive 16-bit). Om du sedan åker i slowmotion, gör en stoppsladd så snön yr eller saxar dig fram likt Inemar Stenmark gjorde har ingen som helst betydelse.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Hollywood Hogan: Jag har iofs bara sett tre repriser. Men 10 behöver inte vara bättre än tre.

Han kanske drar trissan snett inåt bakåt med 1,1 mm marginal. Hehe.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Tycho: Annars kan man ju bilda sin egen uppfattning via Hockeyligans highlights.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Hollywood Hogan: Du får dra pucken baåt hur mycket du vill så länge du själv inte åker bakåt. Hur tror du annars att folk lyckas med Zoorofinter hit och där dem snurrar och dra pucken bakåt och runt sig?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Skarin:
Jag har sett den säkert tio gånger i repris från PPV-sändningen och jag är bergsäker på att han drar pucken bakåt precis när Backlund ska stöta till den. Men det är egentligen skit samma i och med att det tydligen är tillåtet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
JimmyH:
Där ser man...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Hollywood Hogan: Han drar den icke bakåt. Men det är marginellt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Hollywood Hogan: Det får man göra så länge skridskorna går framåt. Det har jag fått lära mig idag faktiskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Bissett19: Enligt TIK:are som sett straffen på en massa repriser drogs den INTE bakåt. Den referens jag har litar jag på till 100%
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Bissett19:
Han drar den solklart bakåt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Uno Gordon:

Snygg straff måste man säga,men reaktionen från mej var väl att Micke Johansson drog pucken bakåt,har iofs bara sett den en gång,inga repriser....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Blizzard: Straffen var en ren och skär delikatess. En riktig fräckis som gick hem. Men det skulle absolut inte ha varit någon straff ifrån början. Så jävla ren var han inte. Däremot en solklar utvisning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Uno Gordon: Att tacka ja skall det givetvis stå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
friskan: Gratis är gott och blir man bjuden så är jag inte sen att tacka nej. Och det är inget jag tänker be om ursäkt för heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
diffe: De har jag sagt hela tiden om Tenkrat, får han mycket speltid och känner förtroende så producerar han, han ska inte spela 14 minuter per match för han är ingen sådan spelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Jensen_12: ja det har Moe gjort... Direktskott PÅ mål, Robbin som iof har blivit mycket bättre skickar puckar meter över.. Vi har många svagheter just nu!!!! Kul var det att se Tenkrat i dag, otroligt att det inte blir mål från han,,,,!?
Efter förre matchen tyckte jag att han var "Körd" Slut, inget att ha,, Men jag ändrar mig., Tror på honom ändå!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Skarin: Mycket trevlig läsning såhär på nattkvisten, om man säger så. Vi verkar ha väldigt lika syn på det mesta. I fallet Tenkrat så instämmer jag helt och hållet. Trodde han skulle vara en sådan som gräver ner sig så fort det går dåligt, men jag tycker han är en av våra bästa forwards just nu. Han åker mycket skridskor, går på mål, och skapar väldigt mycket.

PP måste förbättras några snäpp snarast möjligt. För få skott på mål, och för lågt tempo. Vi spelar ju bara till närmste spelare. Inga pass genom boxen, backarna skjuter för lite. Jag vill se ett enkelt spel med mycket rörlighet, pass till back som trycker till direkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
Jag bryter in mellan många studieskuldsinlägg.

Tankar efter ännu en förlust. Några enstaka rader blev det i alla fall.

Till att börja med är jag återigen stolt över att få säga att domaren Thomas "Nakenbilder" Andersson är den största fjanten inom domarkåren. Han är ett
skämt. Kanske får han en tankeställare om vad han egentligen håller på med när spelare, tränare och publik skrattar åt honom. Det som glädjer mig är att han aldrig kommer bli utsedd till sveriges bästa domherre igen. Hoppas jag. Bara det är värt en fest.

Sedan är det riktigt tråkigt att vi inte har en trygg och stabil målvakt som för sällan går in och vinner matcher åt oss. Att Backlund fortfarande saknar en
jämnhet i matcherna denna säsong gör mig väldigt orolig. Han får bara inte släppa in alla dessa tre mål. Nu är han ju erkänt svag på frilägen och straffar, men ändå. Det är svaga ingripanden alla tre målen. Självklart är det svagt försvarsspel också och straffen var ju ruskigt tjusig. En riktig korv-dragning.
Han fick göra två riktigt svåra räddningar i tredje perioden i alla fall. Det får han ta med sig till Lulä på lördag. Backlund är bra, inget snack om den saken. Men han måste vara bättre om vi ska vara med och slåss om medaljerna. Han måste också få bättre hjälp av dem han har framför sig.

Det som också är lite irriterande är att vår förstecenter, Riku Hahl, är alldeles för dålig första två perioderna. Det är för ojämnt. Åtminstone jag har högre krav på en sådan spelare i ett sådant här läge. Tycker han ska vara den som tar tag i det när det går tungt, både på och utanför isen.
Nu kom han igång, precis som många andra, bra i sista perioden. Där tog han tag i det mer rejält och var inne i matchen på ett helt annat sätt. Tyvärr är han inte den motorn vi behöver i powerplay där det går alldeles för sakta. Men jag är övertygad om att det kommer se bättre ut när Pärssinen kommer tillbaka. OM han kommer tillbaka vill säga. Vet inte vad Pärssinen är gjord av, men det måste vara av något märkligt material.

Men Hahl är bra, inget snack om den saken. Men han måste vara bättre om vi ska vara med och slåss om medaljerna. Han måste också få bättre hjälp av dem han har med sig.

Det mest positiva var Petr Tenkrat som fick enormt mycket istid och skapade en hel del. Riktigt kul att se. Det är nästan overkligt att han inte får utdelning. Kunde ha blivit ett givet mål i alla fall, om Pyörälä inte hade varit så målkåt och istället låtit Tenkrat slå in trissan ;) Sedan att det blir en
del felbeslut emellanåt får vi köpa. Han är där i alla fall, till skillnad från vissa andra. Mål kommer det bli. Definitivt om han får fortsätta lira med
Hahl. Att #62 floppat så här långt är ju glasklart, men nu är det som det är. Trodde inte ens i min vildaste fantasi att han skulle vara en kämpe som aldrig ger sig. En tjeck som sliter kopiöst. Wow! Timrå IK ska präglas av ett enormt hårt arbete.

Någon hävdar ju att han står helt fel i powerplay. I spel 5 mot 4 går det att diskutera, helt klart. Men med två man mer på isen har han en position som de flesta andra rightare har vid dessa situationer. Det som gäller är ju att övriga spelare, även han själv givetvis, måste spela runt pucken med bra fart och med en beslutsamhet som luckrar upp motståndarboxen så att öppnande passningar kan genomföras. Tyvärr funkar ju inte det när farten går i slowmotion och idéerna uteblir och därför blir vi helt sönderlästa. Stationärt så in i bomben.

Trots att period 1 och 2 inte direkt var något att hänga i granen så fanns det chanser, så pass många att de flesta inte hade protesterat om vi t.o.m. haft
ledningen inför sista. Men som så många gånger förr utnyttjas inte alla lägen. I början av andra borde det ha ringt, eller varför inte med två man mer i slutet av första. Men vi saknar ju flytet samtidigt som vi gör målvakterna bra. Vad det beror på går ju att diskutera... Helt klart är i alla fall att det måste läggas in fler puckar mot mål. Så fort puckarna lyfts in blir det farligt. Mer sådant i fortsättningen! Helt klart är att spelet i pp också måste bli flera klasser bättre.

Och Moe gör återigen en bra match, offensivt sätt.

Och Sanny tacklade och var fysisk matchen igenom. Mycket bra.

En annan sak som är positiv är att om vi går till slutspel (ja vi är ju inte där än om man säger så) så får vi slå ur underläge. Och det vet vi ju vid det
här laget att det passar oss riktigt bra. Dessa tankar bygger jag på att jag inte tror vi kommer hamna topp 4 efter allt som hänt och med alla skador. Hoppas jag har fel.
Å andra sidan, vinst på lördag så kan vi vara där igen. Det kommer bli mer viktigt än någonsin nu att vinna på lördag. Uppehållet som följer har aldrig
tidigare varit mer lägligt.

Har sagt det förr och säger det igen. Vi skulle behöva en powerforward. Detta kommer att märkas, inte minst i ett slutspel. Nubben kanske inte fick
tillåtelse att värva någon...
En duktig spelande back växer ju inte på träd, men här har ju Nubben i alla fall haft god tid på sig att leta och köpa, om han fick tillåtelse vill säga. Klubben har väl inte haft råd helt enkelt, eller nåt.

Kul att skriva av sig "lite" så här på nattkröken när det är kallt, mörkt och blåsigt. Både här och där.

Vi kommer igen.

God natt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
TimråKlubban:

Med andra ord var jag inte ensam om att undra om detta! Trodde för en stund att jag hade fått hjärnblödning... Shit!

För övrigt var kvällens domarinsats bland den absolut mest pinsamma jag har skådat i en ishockeyrink. På lördag ska jag besöka Gävle i fotbollssammanhang och fan vet om jag nöjer mig med att bränna ner bockjäveln denna gång...!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestad 2008-01-31
TimråKlubban: Avvaktande utvisning. En till alltså.
Kommentera

977349 · »