1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580943 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07

1224307 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
mikenomad: Haha
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Kevin O Shea: Äh, låt han hålla på så nån på forumet får vara nöjd. Han och Laken är bevisligen de som toppstyr i klubben för inbördes bruntungor.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Mackelito: Ingen orsak. Jag håller som bäst på att gå igenom min egen historik för att återkomma med en fullständig redovisning av alla mina klokheter. Det är en del så det tar tid.

Inte för att jag vill ha beröm eller så...nej nej.

Det bara slog mig att intresset hos er andra måste vara gigantiskt över att få ta del av dylik info.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Mackelito: men det är långt ifrån alla 200 EP-länkar som du har tipsat om som har blivit aktuella för Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
mikenomad: Man Tackar :)

Rockandrofl : Nej, såklart kommer han börja spelare riktig suverän hockey och innan säsongen är slut så har karln gjort 40 poäng .. MmmMM
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Jag gnäller så mycket jag vill, punkt. Eller har vi frånsett timråhockeyn även tappat Forumkänslan....?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Mackelito:
Fan vad trött man blir på alla fjortisfasoner "kolla vad jag sa den 12 juni 06 kl 12,47"
väx upp för f-n.
Okay alla ni som sagt något som var rätt...
jag dyrkar er och ser upp till er. jag skall alltid lyssna för ni gör aldrig fel.

*suck*

nuff said.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Mackelito: Ja, jag som lobbat för Nyllet i ett läge där truppen är rekordtunn får känna mig besegrad. Linkan också. Bravo!

Dessutom är det ju redan cementerat för resten av säsongen att Nyllet är usel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Mackelito: Jag har gjort en sammanställning och det visar sig att det stämmer, du leder.



Grattis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Vill bara påpeka nu när det börjar uppmärksammas att Nylander inte är vad ni hoppats på, så får den som orkar gärna läsa igenom min forumhistorik för att upptäcka att jag kritiserat Nylander hela tiden, jag har vetat vad man kan förvänta sig av en skadebenägen 33 åring...


Men å andra sidan var jag den enda på forumet som ansåg att truppen var för tunn i början av säsongen också, men mitt kunnande har väl aldrig direkt fått något mer erkännande än att "Han kollar bara på Eliteprospect och sen hasplar han ur sig något"

Men jag hade väl fel om Gabbe Karlsson också, att han innan han äns kommit på tal "Skulle vara en bra spelare som dessutom inte måste gå till NHL efter säsongen"

Men att ta åt sig nån ära är inte vad jag är ute efter, bara upplysa om att jag faktiskt haft rätt flertalet gånger nu :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
mikenomad: Det enda man kan säga ..När skall klubben med sin tomtar inse att vi är på väg åt fel håll, har man insett än eller..
Det har vi som inte KAN hockey sett för länge sen ,man undrade redan efter några matcher om detta lag var rätt sammansatt.
Bara en sån sak VILKA skulle göra mål
För det är väl det går ut på , titta på hur många mål våra spelare gjorde i fjol,enkelt!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Timråik verkar i allfafall vara inne på att publikstödet är av stor vikt just nu
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Lagkapten: Vilka är dina egna konstruktiva förslag istället då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Laken: vad tror du ett möte skulle leda till inte ett skit o så är det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Hahl Bundy:
Grejen är väl att man får ta det för vad det är. Så länge man inte ägnar sig åt hotelser och osmakliga personangrepp måste väl en av den här sidans funktioner vara att fungera som en ångestventil i dessa svårmodets tider.

Det är INTE här vi löser Timrås problem, herregud, det är antagligen ingen av oss som är i närheten av möjligheterna att påverka dessa i någon större utsträckning.

Vi är bara en samling kantstötta, hunsade och förnedrade supportrar som tycker att vi f.n. inte får nån vidare valuta för de slantar vi lägger ner på Timrå IK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Lagkapten: Jag gillar inte detta diktator-snack. Det leder ingen vart...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Per HApps:

Jag är medlem i Timrå IK och har för avsikt att närvara på nästa årsmöte. Vet du när det är?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
mikenomad: Vi har alla vårt svårmod att leva med. :)

Nu är det inte tid att lalla. Nu är det tid att ryta till!
Mjauuu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Hahl Bundy: Över min döda kropp!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Laken: har du varit med om att en diktator lyssnar på folket
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07

Frella:
Där naglade du fast essensen hur det är att hantera en förening som går under principen, En medlem En röst.

Dom senaste årsmötena jag varit på så har det max varit 40 pers ett år, annars har det legat på 25-30 personer. Årsmötena har varit av akademisk natur där man på 10 min  klubbat igenom det som styrelsen förberett. Sedan är det kaffe och bulle i 45 min, sedan åker man hem.

Om man VERKLIGEN vill var med och göra skillnad så måste man.

1, Vara medlem i Timrå IK
2, Vara minst 50 st som är helt överens om vad man vill åstakomma.

Men innan dess så måste man tänka vad man vill och hur det skall gå till. Detta arbete skall sedan resultera i ett antal motioner.

Sedan är det bara att dyka upp på årmötet och begära votering när motionerna avhandlas.

Men , men, men.

Alla här och hela klubbledningen vet att detta inte kommer att ske, så dom kan även i fortsättningen sova lungt om nätterna......

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
mikenomad: Sluta gnäll!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Laken: Jag tror heller inte att det skulle vara särskilt konstruktivt att säga "jag tycker du har satsat helt fel och jag tycker du har byggt ett dåligt lag och jag tycker att du ska avgå efter säsongen". Nope, så länge jag förbinder mig till den typen av menlösa konfrontationer så kommer jag att sluta skriva på hockeysnack. Ett hockeyforum är ett hockeyforum. Där stannar det för mig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Jag blir så j-a less på alla duktigpettrar som förnumsigt alltid ska påpeka hur mkt alla gnäller och hur okonstruktivt det är. Fan, jag skiter väl i om det är konstruktivt eller inte!!! Det här är ett satans jävla fanforum, inte direktlinje till klubbledningen! Vafan ska vi skriva om här om vi inte kan gnälla när det går uselt och jubla när det går bra??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
RocknRolf2: Ok, jag trodde du bodde i närområdet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Låt sedan de som påstår sig komma skriva upp sig på en lista så ser man ganska snabbt hur många som tänker infinna sig + att det känns lite mer bindande att skriva upp sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Laken: Jag har med största sannolikhet inte tid att åka upp. Ytterst tveksamt om jag skulle göra det bara för ett sådant möte dessutom. Jag skriver på hockeysnack, för den sakens skull har jag varken skyldighet eller behov att munhuggas med Linkan och TJ framöver.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Knylan:

Jag hoppas på ett möte som supporterklubben anordnar med ansvariga: Christer E, Thomas J och Stefan L.

Jag LOVAR att dyka upp i så fall. Måste bara bli medlem först, tror inte jag är det i år?

Få se hur många andra härinne som kommer, RR2 till exempel?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Frella: Ja, tydligen räcker det inte med att titta på matcher och spendera pengar, man måste gå på möten och helst sälja korv också för att inte föreningen ska haverera. Antagligen tror väl ledningen själva på sin egen förträfflighet och med tanke på den handlingskraft som har uppvisats under säsong borde vi ju inte vara alltför oroade...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Frella:

"Challe kommer säkert vinna SM-Guld som tränare, problemet här är väl snarare att tränarfilosofin med defensivt styrspel i mittzon inte gör sig riktigt bra med det lag TIK förfogar över."

Tack, precis det jag försökt uttrycka!

Ja, vi har ett helt okej lag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Anonymous: Ja och Brynäs och Dif har även de liknande, fast åt andra håller "ser dåligt ur på papperet men funkar bra på planen"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07

RocknRolf2: Om det nu är en sanning att ledningen håller varandra om ryggen så är det väl medlemmarna som måste göra det? Om inte så har styrelsen förtroende för ledningen ifall inget görs.

Jag tror det är rätt låga odds på att det valberedningen lägger som förslag är det som kommer sitta nästa år om ingen självmant väljer att hoppa av...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Frella: Hade vi haft en medlemsomröstning om Challe som tränare i säg slutet av oktober hade han med största sannolikhet rykt all världens väg. Men så fungerar det inte. Det är ju heller inga årsmöten mitt i säsongen så just nu kan man väl inte göra så mycket mer än att gå lös på läktaren, och det känns väl så där lagom värt det.

Vi är en förening ja, men innebär föreningsstatusen att det i praktiken är vi supportrar som är skyldiga till att ledningen har skjutit sig själva i foten? I så fall blir det svårt att någonsin lita på att de förtroendevalda sköter sina uppgifter.

Jag tror att det kommer vara ett väldigt pressat läge för ledningen vid nästa årsmöte. Det blir intressant att se vad man säger när boksluten presenteras. Jag har en känsa av att man kommer att vända en stor del av skulden mot publiken "som inte ställde upp" för att försvara sitt eget misslyckande. Men visst, är styrelse och ledning intakt efter den här säsongen så är det vad vi förtjänar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
RocknRolf2: Challe kommer säkert vinna SM-Guld som tränare, problemet här är väl snarare att tränarfilosofin med defensivt styrspel i mittzon inte gör sig riktigt bra med det lag TIK förfogar över. Jag är beredd att hålla med Laken ang truppen (när majoriteten är friska). Jag tycker nog att vi på papperet har ett bättre eller likvärdigt lag än RBK, SSK, BIF, SAIK, Modo (iaf innan Foppa & Näslund) samt FBK och DIF på den lite övre delen. Första problemet är att vi inte spelade Caslava och Sonnenberg från start, då hade vi inte varit i denna sitauation. Andra problemet som jag ser det är att vi inte har anpassat spelsystem efter spelarmaterialet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Laken: Jo vi har rätt bra trupp, men tabelläget säger något helt annat. Ser bra ut på papper men fungerar dåligt i praktiken. Modo har liknande scenario.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Laken: Ska det bli lite karaktär i det här laget så ska man införa Gulag regler a la Tichonov i sitt esse.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Eftersom Challe, TJ , Linkan, plus han som stickar haklsdukarna skall bort från ledningen finns nu bara en kvar på kansliet.

Dimmorna skingras och upp på scenen kommer vår nye ledare.

HELL BULLA !!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
RocknRolf2:

Se min senaste blogg jag skrev för ca. 3 minutrar sedan! ;-)
Vi har INTE en undermålig trupp. Jag tycker inte det. Möjligtvis brist på karaktär och j-vlar anamma i truppen men inte annars.

Linkan har värvat både bra och dåligt som alla andra sportchefer.
Bland de godkända kan nämnas: Sonnenberg, Caslava, Piros, Lindbäck, Granath...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07

Mycket snack om folk på fel plats och handlingsförlamade personer i ledningen just nu. Frågan är om inte alla anhängare utav TIK är exakt lika handlingsförlamade?

* Challe ska bort har ältats sen oktober.
Än har inte en käft gjort slag i saken och uttryckt missnöje på plats i hallen t ex.

* Ledningen ska bort, främst TJ och Linkan.
TIK är fortfarande en förening och vad jag vet kan mycket lösas genom årsmötet. Som brukar besökas av ett 20-tal och om någon är kritisk visas det väl inte där direkt utan allt sköts via HS.

Skulle bara en liten del av den mentalitet som visas upp här inne även visas i den verkliga världen skulle man kanske kunna uppnå förändringar?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Laken: Svårt när man ständigt (med intervaller på typ 2 dagars mellanrum) påminns om karlns misslyckande.

Du verkar vara inne på att det är Challe som är den stora boven. Jag håller delvis med, men Challe är långt ifrån ensam. Jag tror ändå inte att Challes förvandling som tränare mot tidigare säsonger är så gigantiskt stor. Vi kan utan tvekan ha en bättre tränare men lagbygget är fortfarande undermåligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07

Då kommer vi då till den mest relevanta frågan kring denna diskussion. Hur tar vi allt detta missnöje och påståenden till steg två? Bortom en gästbok? Vill vi få svar från ansvariga eller ska vi nöja oss med att de påståenden som framförs här ska fungera som en "sanning"?

Medlemsmöte arrangerat av supporterklubben, någon privatperson som själv tar tag i det hela och kontaktar berörda eller att någon skickar ett anonymt mail från "[email protected]"? Vill vi få svar på alla frågor eller ska dom även i fortsättningen vara isolerade här där alla påståenden nöts till den milda grad att dom sedan börjar fungera som en form av sanning kring läget?

Var verkligen inte Daniel Corso sjuk innan matchen mot Södertälje eller gick han bara hemma och åt snor när BlackBay var där i arbetet? För att ta ett exempel. Vill vi veta sanningen eller är det bekvämare och enklare att bara kunna lägga fram exempel som man sedan kan rikta sin irritation och besvikelse mot?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Vår trupp (rent spelartekniskt kvalitetsmässigt) är tillräckligt bra för att egentligen ligga på slutspelsplats, det är min fasta övertygelse!

Vad är då fel?

Tre saker:

1) Vi har inget stabilt grundspel att falla tillbaka på = Challes/Nygges ansvar.
2) Brist på karaktär, vilja, inställning och attityd i laget (inte hos alla dock).
3) Dåligt självförtroende ända ifrån inledningen på säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
RocknRolf2: Det som man gör i alla företag är ju att analysera om man uppnår sina mål och om man inte gör det, genomlyser det som är felet.

Tyvärr tror jag inte det funkar så i dagens Timrå, finns ingen som kommer att säga att någon gjort fel, någon person på fel plats etc etc. En styrelse ska ju vara lite utanför ledningen, inte vara kompis med VD o dyl. Styrelsen i dagens Timrå känns som ett gäng kompisar med ledningen som aldrig kommer att kritisera någon...you scratch my back and so on. Bara att se att vi har så jävla mycket förslitningsskador år efter år, något är fel i uppbyggnadsträningen, men inget händer med det.

Med tanke på Timrå IKs kräftgång de senaste säsongerna är det ju tydligt att vissa är på fel plats, för de håller ju för andra året i rad missa sina uppställda mål, dessutom i år rätt så j-la grovt, så något måste ju hända. Om det inte sker någon sorts intern kritik ledningen och i lagets ansvariga så visar det ännu mer inkompetens. För vi har sjunkit jävligt långt ifrån de uppställda målen Styrelsen satt upp. Dels långsiktigt som ett stabilt ES-lag och kortsiktigt med finalspel i år. Men det ska ju ske efter säsongen och jag hoppas verkligen att vi fortfarande är ett ES-lag då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
RocknRolf2: Kanske borde du "byta spår" någon gång och inte diskutera Linkan. Jag tror det har framgått med all önskvärd tydlighet vad du tycker i just den frågan...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Herminator: Jocke Nilsson?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
dr-nix: Det har jag inte sagt. Men det var en jämförelse i graden av misslyckande. Och Nyllet var vi mer eller mindre tvungna att värva.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
RocknRolf2: Och vem skulle du själv sätta som sportchef, Love Melander?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
RocknRolf2: Jo för en 33 årig nödlösning är exakt detsamma som en 25årig back...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Frella: Nylander har varit sämre än vad jag trodde. Är han så här dålig i ungefär 55 matcher till så har han tangerat Skogs fjolårssäsong. Synd att vi inte skrev 3-årskontrakt med Nyllet så han har tid att växa...

Man kan aldrig veta att man hittar en bra sportchef. Men man kan göra det lättare för sig och man kan göra det svårare för sig. Om det nu är fråga om ett rent lotteri, varför jaga fatt på en kille som inte har varit i kontakt med Elitserien överhuvudtaget? Linkan får ut sämst för pengarna av alla sportchefer i Elitserien, möjligtvis med undantag för tomtarna i Övik. Det är ju bara grym otur att det är så, eller hur?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2010-01-07
Hahl Bundy: SUGA PUCK dåra, alla får väl göra sitt bästa utifrån sina respektive förutsättningar... (c:
Kommentera

1224307 · »