1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581411 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28

1565612 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28

Sällan man är så irriterad som igår inte bara att man missa chans på bilen, för mycket vatten¨på isen när man hade öppet mål! Till matchen Matt Robinsson var bra som vanligt nu fick han även vara inne på powerplay, mot Frölunda var denne ej inne på isen sista 1,5 min men men jag ingen expert..

Till frågan Färjestad: hat objektet Lejf Carlsson och Andras Johansson klagade på allt    sen när domarna gör en mycket svag insats? Ger man Andreas matchstraff eller gullas det bara för att få dömma FBK i slutspelet, pratade med en  persson som satt pricis bakom FBK båset och det var inga vackra ord ändå ville dom ej ge matchstraff pinsamt "Kuben" sen att HV lägger sig Bu för HV och FBK i slutspelet.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28

KORITFW: Men det jag gruvar mig mest över är lokalmedia som i vad som känns som evigheter denna säsong förklarat oss som ett redan klart kvalserielag, och att alla andra scenarier vore en bragd av aldrig skådat slag. Istället för krönikor, kommentarer och inlägg om hur vi kommer spela kvalserien så kunde väl media påmint läsarna om den höga nivån vi visade i början av säsongen och diskutera hur Timrå ska få tillbaka den och på så sätt fått folk att gå till arenan så att vi kunnat få faktiska "7:e spelare" i matcherna. Sådana 7:e spelare under perioden av måltorka hade nog inte suttit fel. Det hade nog definitivt gett oss ombytta roller med Växjö nu och mer därtill. 

Tror ni Alf Alfons, 43, familjefar och GIF-freak vill bege sig till E.on som marginalåskådare för att fördriva tiden tills dess att Norrporten slår upp när media haglar mellan raderna "TIK TILL KVALSERIEN" i d e c e m b e r? Visst ska media vara kritiskta men att på detta sätt benämna oss med kvalserien så här frekvent som det gjorts är bara kort och gott fel. 

Jag är inte direkt orolig för en eventuell kvalserie. Ifjol kände jag mig ganska trygg i slutet av säsongen då vi lyckades visa upp ptja 1/3 av spelsystemet och kämpaglöden vi besitter nu, och det räckte ju långt. Alla uttalanden från spelarna på senaste är i runda slängar "Vi räknar med kvalserien, vi ska ge allt VI kan för att undvika den dock, går det däremot inte vägen ska vi ge allt i den också". Vidare är truppen väldigt erfarna av svenska kvalserien. 

Ser jag minsta jävla rad från hockeypuls gänget om hur de "trots allt visste att i slutändan så skulle kvalserien vänta" när vi eventuellt står där på tisdag och har missat på målskillnad så kommer jag att spy.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
KORITFW: Jaså det var så? Jag minns inte omständigheterna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
mikenomad: Ja mot Frölunda hade ni verkligen chansen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28

hubbenorlen: ska vi minnas det där så ska Boyce namn inte glömmas bort, han som åkte till fel runde.. jag ser det som att Jocke litade blint på spelsystemet sen ser han snöpligt att Boyce minsann skulle bege sig någon annanstans. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
hubbenorlen: Ja den ja! Tja...det är ju bara att titta nu vad de poängen suttit fint idag. Förutom ev mental boost menar jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
mikenomad: Jag tänker ofta på matchen mot AIK, när Jocke fumlade med pucken och vi tappade tre poäng, som en slags mental vändpunkt.
Hade vi vunnit där kanske det krampaktiga spelet hade släppt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
dr-nix: Fast i ärlighetens namn har vi själva ställt till det med alla dessa tappade matcher. Senast mot VF i tisdags, där försvann nog eg. den sista riktiga chansen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28

Carl Lejonkräk: tror att (realistiska) möjligheten att gå om Växjö gick förlorad  igår när HV förlorade mot dem. Man undrar om de fått betalt för att lägga sig.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Hälge: skönt att ni är på G inför en eventuell kvalserie, vi vill ju inte att ni åker ur. Går ni om Växjö så är jag evigt tacksam för mot den känner man som Brynäsare bara hat
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28

Nu gäller det att Modo tar lärdom av HV 71 och förlorar på lördag. Om inte annat så för grannsämjan.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Laken: ok. Äh i sak håller jag med om att hedström inte håller längre... men ikväll får han ok iaf...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
söder över: Se mitt svar jag precis skrev till El Maco, hann inte se att du skrivit precis innan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
El Maco: Nej, så j-kla usel var inte Hedström när jag fått lite distans till matchen. Men absolut ingen forward som leder laget!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Laken: vissa matcher kan jag känna att Stora Hedström sågen kan plockas fram medcgott samvete... men när han kliver av isen 1+1 i poäng kolumnen känns det ganska sunkigt...
Han är typ 800 år gammal i hockey sammanhang säsongen är snart slut o han lider garanterat av en del skavanker. Skridskoåkningen är inte den rappaste och tempot är inte det högsta men 1+1 är fint. Murley var långt från fantastisk och även i matcher där Murley gjort poäng är han ofta helt anonym i spelet fram till ögonblicket då han ger molinder öppen kasse eller sprätter in en tunnel. Då är Murley bra. Hedström har vi pissat en bra del på med all rätt redan i år så just ikväll kan han väl få vara ok? Han verkar trivas mot fbk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Hälge: Grattis till en välförtjänt seger och hoppas att ni fixar att klara er utan kval men om olyckan är framme har allsvenskans lag inte en chans
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Dagens tre bästa är Bellissimo, Robinson och Hallin. Sebbe var också riktigt bra idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
El Maco: Jag följde Hedström live och tycker han glider för mycket, till exempel vid bytena. Dessutom krånglar han till det alldeles för mycket i offensiven.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Laken: Tyckte inte Hedström var så dålig på teve i alla fall. Sebbe var bra. Bellissimo är en matchvinnare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Vi gör det vi ska. HV gör en läggmatch. 13 skott på mål. När gjorde HV det senast?
LHC kommer att göra det på lördag. Modo? Vete 17.

Som vanligt är det vi mot hockeyetablissemanget.
Come on...nu partysabbar vi!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28

MAT ROBINSON måste bara tillhöra elitseriens bästa backar just nu! Dominant ikväll. Bra i allt han företar sig.

Pelle Hallin visar varför han är El Capitan.

Nordgren och Murley kan betydligt bättre.

Jonte Hedström helt under isen, borde inte vara ordinarie för närvarande.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28

Linköping - Timrå = 117 mil x 3 = ca 450 mil

Linköping - Växjö = 49 mil x 3 = ca 150 mil 

Transportkostnad för 300 mil + 3 övernattningar ? 

= Värt att ta det lugnt !

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28

Manderville: Annars skulle det kunna bli en hyfsat spännande straffläggning i den matchen om resultaten har gått rätt.

Edit: I sista mot Frölunda förstås.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28

mikenomad: Spelar nog ingen roll i sista matchen då Clöbben som blir 5:a i serien hur det än går, lyckas förlora hemma mot Växjö på lördag efter en klassisk läggmatch!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Calle Söderbergs jakt på målrekord är värt att ha i beräkningarna! Man kan ju hoppas Modo också lägger sig. Och AIK ska nog fan inte ha nåt att spela för i sista.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Pjernut: Absolut! Det k.a.n gå...skulle säga att oddsen är typ 80/20 att det blir KS dock.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
El Maco: Men det gäller att ha tro och visa optimism! chansen finns ju trotsallt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Jag fattar att det är svårt men det är inte omöjligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Pjernut: Chansen finns. Vi har goda möjligheter mot Modo som verkar ha avslutat grundserien i förtid. Har vi bara två upp i sista så gör vi det ovanliga och avslutar med seger mot Gnaget. Klarar Växjö en seger till?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Pjernut:Njaa, jag tror på kvalserien, men bibehåller vi nuvarande form och slipar på vissa detaljer så borde det gå vägen. PS. Belli får gärna fortsätta i kassen. DS
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Manderville: Klassisk läggmatch. Det där var så stenklart att det inte borde varit spelbart ens...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Pjernut: Fast jag har jävligt svårt att se Växjö torska hemma mot Frölunda i sista.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
söder över: Vi grejar det här nu! Växjö har tagit sina sista pinnar för säsongen efter HV:s läggmatch. NU tar vi och krossar MODO i derbyt och sedan råttorna så går vi om äckelsmåland
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Starkt jobbat HIV 71 som orkade med 13 skott på Växjö
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Det här var en jävligt skön match att vinna! Hoppas inte att rhodins handleder är helt kastrerade nu bara... anmäla i efterhand kuben?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Kattgubben: kom igen i tom kasse tack
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Hugg å slå - FBK
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28

Hantverkaren: Mycket pengar att tjäna på resorna där, läggmatch!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
söder över: JAAAAAAAA! IN YOUR FACE JÄVLA KARLSTADFJOLLOR!

Det där var inte robins lösaste skott.. hehe
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Kattgubben: JARPÅ
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Än lever vi
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
And here's to you Mr. Robinson....!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
söder över: Jag fattar att nollan går på Murley men med tanke på att han bara klubbas ner så är dubbeln obegriplig
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
El Maco: för att han drar iväg pucken mot holtet efter avblåsning... holtet hade väl ttjafsat igång honom...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
El Maco: ja . Vi skickar boyce på tollofsen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
söder över:Nu ska det fan vara mål! Kom igen nu!!!1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Haha det här är ingen taktik från fbk va? Tar en titt på vilka som drabbas av dessa utvisningar när det blir dubbelutv...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
HUR kan Murran åka där?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
Om det är kört i slutsekunderna kommer Timrå starta ett slagsmål
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2013-02-28
söder över:Jag är så jävla less på Anders Nilsson på C-more. Finns det något menlösare än honom?., skulle inte tro det. Hur fan kunde han få arbete inom media? En stor jävla sopa! Å mål på det! Fan!
Kommentera

1565612 · »