1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599832 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK - FBK 2008-10-11

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11

Abron:
Är du dum på riktigt?

Det är tack vare sådana som just Thomas Johansson, Rolf Norrbom, Janne Söderström och Lasse Backlund att vi är i Elitserien. Men tydligen är du för fördomsfull för att fatta det, och det är jag den första att beklaga.

Men förklara gärna ditt resonemang kring plastkorten och kopplingen mellan dom och A-lagets prestationer ute på isen, för jag får inte ihop det.

Kerstin_k: Jag skulle nog vilja placera in den här förlusten under kategorin: "BEDRÖVLIGT försvarsspel"...

Vad blev det nu 5:e raka förlusten? Tungt, givetvis. Men jag skulle nog vilja placera in den här förlusten under kategorin "Nytta förluster".

Varför? Jo. Innan den här matchen har ju spelet sett bedrövligt ut, spelarna har säkert hängt med huvudet och känt att skadorna har varit många och tunga. Att det på nått sätt har varit en ursäkt att inte göra sitt yttersta. Idag spelade man bedrövligt mot ett effektivt Färjestad i 1½ period, sedan reste man sig oerhört. Samtliga spelare började åka skridskor, tog tag i försvarsspelet över hela banan och man var så nära att hämta igen ett hopplöst underläge. Idag såg spelarna att det faktiskt går att spela hockey trots att man saknar många spelare så länge alla hjälper till. Förhoppningsvis lär man sig det och tar med sig det till nästa match och börjar den som man avslutade den här.

Nu ska gudarna veta att Färjestad säkerligen slog av på tempot efter 5-1 och spelade mer säkert. Men icke desto mindre gjorde Timrå en makalös upphämtning. Det blev ett jävla go i laget helt enkelt efter det att Åkerlund klev in. Man knöt näven och jobbade för laget.

Ska bli spännande att se om Åkerlund startar mot SAIK eller om man väljer att matcha Backlund igen. Jag tror nämligen att det är möjligt, att ledningen vill stärka hans självförtroende.

Wandell och Päjäärvi grymt bra!

Dallas: "-Gurra-" heter han på Hs tror jag:)

Abron:
T Johansson respass för länge sedan? Som jag ser det är han en av de viktigaste personerna bakom resan som TIK gjort sedan början av 90-talet.

Publiken var KANON i kväll !!! Klacken var MER ÄN KANON i kväll !!! MEN MATCHEN,s BÄSTA, VAR HAN SOM TRUMMADE !!! Vilken kille. TACK.

Abron:
Vad håller du på med?
Ta ut din besvikelse på annat sätt än att grundlöst påstå att supportrar är bättre eller sämre beroende på var de bor.

Abron:
Kul att du noterade att merparten av åskådarna som gick var från Sundsvall, verkligen.

Sen är det väl skitsamma var dom kom ifrån, tror säkert att dom har betalat inträde.

Abron:

Hur fan hann du notera att merparten av de som lämnade arenan var från Sundsvall?

uhahl:

Börja med att flytta bort divan Jonte Hedström, han kan börja vaska guld i Boliden. Han förstör mer än han tillför, har sett hans attityd på isen under något ispass, bedrövligt.

Sedan är det slipps nissarna från stan som borde fått respass för länge sedan, typ T Johansson som verkar ha mer intresse av att visa plastkort än hur stämningen är i Timrå IK.

Challe är grön å oerfaren som tränare, men jag tror att han och laget kommer gå stärkta ur det här om föreningen gör saker å ting på ett korrekt sätt.

Idag tycker jag djävligt synd om grabbarna, satans så illa det blev med ut visningarna, å när delar av publiken lämnade hallen var det riktigt dj, illa. Men jag noterade att mer parten var från södra delarna av Medelpad, nämligen staden Sundsvall.

Klacken var kanon å dessutom publiken som var kvar till the bitter end.

73Sjöbba: Du är inte ensam....om det kan vara till någon tröst, förmodligen inte.

Satan vad Gurra trummade på idag;)

Lance Ward?

Massa skador hit och dit *suck*

E Andersson och Samuelsson hade strax över 5 minuters istid tillsammans.. Man kan ju undra varför dessa inte får spela mer som en avlastning, men aja, Challes problem och inte mitt!

Timrå IK är dom bästa.

uhahl: Om han är billig så. Vad gjorde han i Mora? 8+16=hyfsat. Sen är han ju rightare också, det är ju bra med en till rightforward.

ante08: Hoppas jag med....

Man blir ju förbannad......

Toni Dahlman borde väl vara en förstärkning då han nu lämnar Mora och ny klubb address saknas.

MB: tycker Åkerlund borde få chansen på måndag. Också tyckte att han spelade bättre än Backlund iallfall. Må bästa lag vinna på Måndag.

dr-nix: Självklart saknar jag Riku Hahl men Tom Wandell är bättre offensivt. Och så har ju inte Riku haft det så bra i sin nya klubb, som också var och nappade på Tom Wandell men har gick ju till oss, och det kan ses som lite plåster på såren:)

ante08: Ha ha ha, vad är du rädd för, backarna slänger ju damväskor, tacklas inte, bjuder in till målchanser, det är målbuffé på måndag i Timrås försvarszon, kanske kan Åkerlund (om han får chansen) stänga köket (målet). Välkommen.

Cartman: Hahl han kunde teka täcka upp bakåt och var hyggligt bra framåt kanske därför vi suger i boxplay.
Hahl saknas

Cartman: Lägg av, Hahls höll jävligt hög klass som defensiv center det gör knappast Wandell. Han är ersättare till Regin och han har imponerat men Hahl saknas.

The Fat Bastard: tycker några av era backar. Får ta på sej några av målen iallfall.

Vill också säga att Tom Wandell är årets klipp :) :) :) :).......Vem fan är Riku Hahl???;)

dr-nix:

Med Pärssinen borta ur leken och med backbrist så bör det bli minst 2 nya i alla fall.

MB: nästa steg ja vi är ju på kvalserie plats just nu, just det KVALSERIE plats eftersom tabellen intill inte tar hänsyn till inbördes möten så SSK ligger före.

MB: hoppas vi inte får sota för det här på måndag nu.

The Fat Bastard: tre spelare kommer naturligtvis inte värvas, men en back tycker jag man kan värva iaf.

Blizzard: Ja va fan...man är ju ett Timrå-fan, vad är att vänta.....Pinas ska man, i ca 7 månader.

dr-nix:

2 rutinerade backar och en rutinerad forward måste värvas nu!

Allsvenskan here we come!

RTS: "hmm vad var det han sa TJ: "Vi skall ta ytterligare ett steg nästa år". eller hur"

Ha ha ha årets understatment.....borde skicks som ett mail och fråga vad han menade.

15 skott på mål!!! På hemmaplan!? Det är ju bara för dåligt....

RTS:

Det är väl meningen att dom unga backarna skulle matchas in i laget, inte ha huvudroller, tyvärr så blir dom indragen i hetluften och troligtvis brända p.g.a dålig ledning i klubben, något måste göras.

RTS: Snacka om att man plågar sig själv!

RTS: problemet backarna har är tempot, dom är för lätta att stressa sönder. Man har upprepade gånger problem när man har pucken bakom egen kasse t.ex. Visst väger backbeståndet lite lätt också, därför måste killar som Styf, Lotvonen m.fl. vara mer aktiva fysiskt.

fighter: Tack, greppar efter det positiva som finns.....alltid något!

The Fat Bastard: Tyväär så är 50kg lotvonen bättre än 170 kg nr 8 och Nr3

Ingen av dessa tillför något framåt, Backåt är dom katastrof.

RTS: Jag ställer mig ofta frågan: varför är jag intresserad av Hockey och hejar på Timrå. varför gå igenom denna pina.

Fan vad dåligt man mår just nu.

Hade känts betydligt bättre om ledning gått ut o sagt att man skall agera.

hmm vad var det han sa TJ: "Vi skall ta ytterligare ett steg nästa år". eller hur

MB: Det enda ljuset jag kan se är att det är 135poäng kvar att spela om.

RTS:

10 saker som gör mig orolig

1. Backspelet: 100kg Lotvonen kan inte tackla.
2. Laget förlitar sej på unga orutinerade backar, VÄRVA!
3. Många av dom ny spelarna underpresterar, Mäkiaho, Skogs.
4. Skadorna: Kommentar överflödig
5. Bristen på rutin: hur tacklar unga Timrå denna svacka
6. Hedström:????? Skicka hem!
7. Det saknas rutin i laget!
8. Challes finne på näsan.
9, Spelet: Ser inga som helst linjer i spelet, cirkus!
10: Varför värvas det inte?????

Jag skulle vara jävligt byxis om jag satt i Timrås ledning just nu.

Vi kan nog inse allihop att om Timo kommer tillbaks så kommer han troligt spela 5-10 matcher sedan få besvär igen.
Om operation nu ej görs så räkna med lång tid innan Disken stelnar/läker ihop.

Hade jag varit Timo hade jag slutat direkt.

Wandell + Magnus p är väl det possitiva man kan se i Timrå jämfört med ifjol.

dr-nix: Tyvärr finns inga hedersamma förluster, detta är ES. FBK troddde det här var klart slappnade av, ganska klassiskt.

Om man tror att man kan spara sig till framgångar alá TJ så biter han sig jävligt illa i tummen.

Tyvärr så kommer denna säsong bli att klara sig från kvalserien, sådana mönster ser man tidigt. Man kan inte skylla på skador, detta är hockey, då måste man vara beredd på skador, men Timrå är det inte okontrollerbara skador som är problemet, våra spelare får förslitningsskador efter typ tre matcher.

Vad har ledningen gjort med pengarna efter Sanny, Kosken, Kokko och Hahls löner.....alltså pengar måste finnas, men det ska kanske läggas på en ny arena så TJ och Percy ska tävla om de läckraste logerna i allsvenskan.

Ursäkta pessimismen, men vad finns ljuset?

dr-nix: Roligt att se att dom kan. Men jag är rädd att denna säsong kan bli riktigt jobbig.

10 saker som gör mig orolig

1. Backspelet: ser inte alls bra ut
2. Svackorna i matcherna är typ 30min för långa
3. Många av dom ny spelarna underpresterar, Persson, Mäkiaho, Skogs.
4. Skadorna: Kommentar överflödig
5. Bristen på rutin: hur tacklar unga Timrå denna svacka
6. Hedström:?????
7. Speeden?: vart är den
8. Boxplay: STörre box, större box större box
9, Spelet: Ser inga som helst linjer i spelet.
10: Långa anfall/Tryck: Backarna måste våga stå upp vid offensiva blå.

dr-nix: Helt Enig. Vi ställer upp och låter motståndarna spela kvadraten runt oss. Helt stillastående. Känns föråldrat. Ingen annan spelar så längre. Man stressar hårdare. Kolla på TIK.s pp. Vi fastnar kring sargerna för att vi aldrig får lugn och ro.

Vår stenåldersbox för oss med rasande fart neråt i tabellen

nectis: Eller vi kanske skulle ringa upp Kapanen och fråga om han kan koppla på storformen han hade i Timrå;)

dr-nix:

Värva 2 backar och en forward NUUUUUU!
Skicka hem Lotvonen och Pärssinen med Härnösandsfärjan.
Ta hit Tenkrat skicka hem Jonte till Skellefteå.

Tack och god natt.

Bigthelin: Yes, Backlund måste glömma det här nu. Vad är det? 15 insläppta på 3 senaste? Ajaj. Ne, in med Åkerlund 4-5 matcher så Backlund får vila och få tillbaka sitt självförtroende.

« · 1073658 · »