1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580645 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - FBK 2008-10-11

1073947 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
-Gurra-: Uthållighet verkar det inte vara något problem med, de har ju lyft sig i alla matcher när det är fem minuter kvar på sista period. Liiite sen men ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Ambroo: Jag håller med dig till 100%
Jag tycker det är flummigt att diskutera arena frågor. Och inte se allvaret att vi kommer få stora problem om vi inte förstärker laget med några rutinerade försvarare.
Att det inte finns pengar tror jag vad jag vill på. Vad kostar det att åka ur då ?
Vi har ju ett bra lag om vi förstärker försvaret.
Men det måste ju ske nu.
Det tar ju en tid för nya spelare att spela in sig oxå
Om jag inte läst fel så har vi en Vison att tillhöra topp fyra
Hur hänger de ihop med vårna nuvarande back besättning

Personligen har jag inte givet upp ska fara ner på matchen imorgon och bidra till att heja fram laget till en viktig seger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
ante08: Givetvis saknas Tenkrat i laget just nu.
Men vi måste också komma ihåg att han inte är "Räddaren i nöden".
Timrå får under inga som helst omständigheter upprepa "Zätafallet".
Om vi tänker att det löser sig när Petr ansluter till laget så är vi där igen.

Vad grabbarna behöver är mer samspel och kommunikation på isen, och kanske köra lite extra uthållighet och benträning så de orkar hänga med. Dags att släppa Pärsinen och istället värva en ny ledare tycker jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Tvåtallar: Just nu så ser det ut så ja, men det ska ju spelas om det också. Anledningen till att jag tog upp det jag tog upp är för att det är dags att inse allvaret för de som inte redan har gjort det. För hur som helst så har vi inte oddsen med oss i dagsläget...

Frasen; "Det är luuugnt! Det är 45 omg. kvar..." är bara till att glömma för det är nu det gäller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Tvåtallar: tror inte Dahlen skulle vara nåt för er. Se bara hur det har gått för han i Frölunda. Nä jag tror att Challe är bättre än Dahlen iallfall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Ambroo: Okej så då är det bara att förberda sig då.
Leksand lär vi ju inte ha en chans mot. Och ett ångestfyllt Malmö blir ingen lätt match så.
Vi får spela mot katterna nästa år då. Och ny arena lär vi nog få se i stjärnorna efter.
Men först ska vi ju sparka tränaren och göra några svindyra floppvärvnigar så klart. Allt enligt instruktionen

Ulf Dahlen lär ju snart vara ledig kanske de skulle vara ett namn ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Harryhaffa: Det är fakta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Ambroo: Ja och svårt att räkna ut vilket lag han håller på, då han har svårt att se att inte fjölsunda ska lyfta sig till slutspelsplats, fjölsunda har en poäng mer än Timrå,,ja det är nog en kattastrof värre än bigg bang att ta in den hela poängen...Klart Timrå har ju hela 2 poäng till slutspelsplats,,blir nog himmla jobbigt detta, är nog lika bra och leta ett bra träd, lika bra att ge upp,,

Ställer mig djupt frågande varför ska timrå åka på en massa matcher kosstar bara massa pengar med resor, bättre dom är hemma och bygger ny arena, men vad är det för mening dom ska ju ändå inte spela mer för det är ingen mening, lämna Wo över hela skiten, men ingen mening det med för då måsste dom skicka brev och portot är ju så onödigt dyrt,,nä bara stoppa huvudet i sanden och inse chack är en bra sport, under förutsättning man inte tappar bort en pjäs för dom är ju så onödigt dyr..
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Laken: Du är jätteduktig du, och självgod.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Per HApps: ja han kan då käka upp sina tips den där Wennerholm iallfall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Per HApps: Tog upp lite av det som skrevs där i ett tidigare inlägg, men det här är ju också spännande;

"Nu är Timrå på kvalplats och paniken kommer smygande – ett lag jag trodde stenhårt på inför den här säsongen.

Jag vet att de har massor av skador, som kanske ursäktar en del.

Men det har även Rögle som jag såg spela 2–2 mot regerande mästarna HV 71 i går.

Hela succékedjan med Rihard Demén-Willaume och amerikanska tvllingarna Cam och Chris Abbott går skadade.

Ändå var ett vilt kämpande Rögle nära att ta alla tre poängen borta mot HV."
Kommentera


Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Laken: "Laken - Linkan 1-0! ;-)"

Man kan ju inte bara räkna med "målen" framåt för då är det lätt att man hamnar i TIK:s situation; Mest framåt - Flest bakåt;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Bragd-Birger:Gud sade till sina lärljungar: jag giver eder en tjeck, en finne, en svensk, görå då det bässta ni med dem förmår,,Lärljungarna svarade: JA GUD! vi lovar vi dem ej i mammons träd placera, vi lovar dig gud att dem vårda och dem ge näring så de växer till den finaste blomma i himmelen,,Gud svarade: bra mina barn jag hyser stort hopp om eder kunskap, men tänk på om ni får fel så givar jag eder ett ord på vägen,,,

Ni skall inga anndra lag hava gämte Timrå ik,,

Ni skall inte känna frestelse till grannklubben eller dess annhängare,,,
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Kerstin_k: Tänk om Linkan hade lyssnat till mig... Detta skrevs 2008-09-20!

Sv: Apropå nånting....
Uno Gordon: Det jobbiga om det nu skulle visa sig stämma, är att en sådan back är ju precis vad Timrå skulle behöva! Persson och Erixon är jag rädd kommer att väga lite lätt i höst/vinter.
Som det känns ju för tillfället så känns det viktigare att värva en tung, fysisk och defensiv back än en producerande center.

Agera Linkan!

Laken @ Sundsvall 2008-09-20 20:28 | | Permalänk


Laken - Linkan 1-0! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Skarin: "Det måste värvas. En center men kanske också en back. Det här håller inte länge till."

Jag skulle vilja säga att man måste värva MINST en back till.

Alla borde väl vid det här laget märkt att problemet vi har är att vi släpper in för många och för enkla mål i match efter match! Och nej, det är varken målvakternas eller domarens fel...
Två defensivt skickliga backar, en duktig tvåvägscenter - dessutom tekningsskicklig. Sedan är sluspelsplatsen i hamn!

Därefter får man utvärdera om man ska bryta kontraktet med någon/några spelare.

Visa HANDLINGSKRAFT!!! AGERA TIMRÅ IK!!! VAKNA LINKAN!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Bragd-Birger: "Det NHL-lagen har i sina egna scoutingorganisationer har Timrå tjogvis av i sin fansskara. Respect!"

Haha. Visste du inte att det finns mer hockeykunnande bland fansen än hela den internationella tränarkåren tillsammans? Finns väl inga som är så kunniga som dom som tittar på.

Bara här inne måste det ju finnas ett tjogtals supportrar som borde aspirera på Challes, Linkan och Robbans jobb...
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
redline: Varför ska man satsa redan nu? Är Gud god har vi Tenkrat, Lehtonen och Hedström tillbaka i spel i veckan. Det är 3/5 av en tänkbar förstafemma. Hyfsad förstärkning.

Sen blir jag lite impad över hur väl folk redan kan bedöma Hedströms spelnivå den här säsongen. Det NHL-lagen har i sina egna scoutingorganisationer har Timrå tjogvis av i sin fansskara. Respect!

Slutligen: vad gäller deg till nya värvningar så har jag en känsla av att Lehtonen var riktigt, jävla snuskdyr. Bara en känsla.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Skarin: Att vi skulle sakna en förstecenter stod ju klart på förhand. Min förhoppning har dock hela tiden varit att Hedström ska växa in i rollen och att det tillsammans med ytterligare framsteg av Andersson-bröderna skulle ge en habil centersida. I kombination med 'en bättre backlinje i år', en jämnare Backlund samt en fortsatt grym ytterforwardsuppsättning, så...tja. Kändes inte som varmt-bad-med-rakhyveln-förutsättningar direkt.

Klart det inte håller länge till. Hedström, Lehtonen och Tenkrat måste in snarast. Pärssinen lär fortsätta vara pengar i sjön tills han verkligen får någon form av slutgiltig dom. Timrå kan inte kicka honom utan att ge honom lön, och inget annat lag kommer vilja ha honom. Att sätta sitt hopp till att han självmant ska avstå pengar känns menlöst. Han vill spela och kommer inte att ge upp förrns det sista hoppet är ute.

Skogs ser mer och mer ut som en felvärvning. Sannolikt en tämligen dyr sådan. Bedömer man att 'what you see is what you get' är det naturligtvis bara att göra en Holmqvist. Behålla honom och värva nytt är inget alternativ.

Så: jag vill ha in Tenkrat, Hedström och Lehtonen å det snaraste. Rimligen bör lagets slagstyrka då vara tillräcklig för att hålla slutspelsstrecket under oss så att vi köper oss tid fram tills jul. Inom denna period ska tre utvärderingar göras:

- Håller Hedström som center?
- Kommer Pärssinen tillbaka?
- Status Skogs?

Beroende på vilka frågetecken som rätas ut/kvarstår finns ett antal tänkbara agerings!!!1-alternativ. Dessa bör Linkan/Carlsson ha synnerligen klart för sig redan nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
redline: Det blir inte lätt. De spelar som alla andra lag med 4 femmor och våra favvisar fortsätter med 3.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Bragd-Birger: vet inte hur ekonomin ser ut, men i det här läget måste man nog försöka satsa allt man har för att om möjligt på spela kvar i elitserien nästa år.
befarade innan serien att om Timo och Jonte inte kom tilllbaka till sin tidigare spelstyrka alternativt var fortsatt skadade och det blir några ytterigare skador, jag då ligger tik pyrt till.
och det verkar vara precis det som skett.

men nu vinner vi på måndag. det finns inget annat!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Bragd-Birger:
Håller med dej om mycket... Skador kan man ju alltid ta till och skylla på, men det drabbas ju andra lag också av... och faktum är att de 2 yngre (lovande ?) lirarna på backsidan som fått spela ett antal matcher nu, inte håller om TIK ska vara med och fajtas. Det behövs minst en rejäl pjäs som kan styra upp verksamheten i de bakre leden. Sen måste ju Skogs spela upp sig någon gång. Han får ju förtroende och borde ju växa av det eller.. ? Såg ledningen honom som en Sannyersättare så har det ju verkligen inte slagit väl ut. Att Lehtonen blev skadad är ju bara så j-vla typiskt, han fyller ju Kokkos lucka, men då ska han ju vara på isen också... D. Persson/ Sebbe Erixon har inte fyllt Koskinens lucka. Koskinen hade en lång sopkvast, när han var skadefri... Kanske dags att satsa på nån annan nationalitet än finnar framöver? Kanske kanadensare/amerikaner som SAIK gör, dom är skadefria i alla fall...
Förstecentern har vi/jag tjatat om, men det är ju faktiskt så att centern saknas nå fruktansvärt. Jonte kan axla den manteln hyffsat, men inte fullt ut. Däremot behövs han på isen, då kan folk kalla honom vad han vill och prata om att den gamle Jonte är borta mm. mm. men han har fortfarande kapacitet och kvaliteter som det här laget har nytta av nu. Pärssinen är ett gigantiskt tapp och kommer att vara så.
Kan man hoppas på en ny back och center? Kanske...
Tycker dock att Challe, med frisk trupp och nåt nyförvärv, borde kunna få ihop ett slutspelslag i slutändan.
Slut med ordbajseriet från min sida... ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Skarin: Ja som det ser ut just nu så spelar vi bara med en kreativ center som tyvärr försvinner alltför ofta i defensiven och när vi dessutom har tre sjunde backar bland de sex ordinarie så är det inte konstigt att det ser ut som det gör. Pärra måste lösas från kontraktet så att det frigörs deg. Han lär ligga topp fem, om inte topp tre, i löneligan och har dessutom ytterligare ett år kvar på kontraktet. Pengarna man får lös där räcker till en bra centervärvning och en habil back.

Den enda trösten är att vi gjort mest mål hittills, men å andra sidan så har vi släppt in flest också...
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Bragd-Birger: Truppen ser riktigt bra ut och är en topp femma, förutom att vi saknar en första center. Sedan att Skogs är en rejäl missräkning så här långt gör ju inte saken bättre.

Skador, skador, skador. Väldigt klen och tunn trupp.

Det måste värvas. En center men kanske också en back. Det här håller inte länge till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Skarin: okey det bli nog en viktig spelare för er. Om ni hade han igår kanske ni skulle ha slagit FBK igår vem vet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
73Sjöbba: Vad jag menar är att det är livsfarligt för ett lag med Timrås omsättning att fortsätta försöka pressa in mer pengar i spelartruppen. Vi kan inte ha en trupp i paritet med LHC:s, HV:s osv när vi inte är i närheten av deras omsättning. Vilket är anledningen till att en ny arena diskuteras, bla bla.

Jag tycker att Timrås trupp i år ser riktigt bra ut. Så länge alla toppspelare spelar. Är 4/5 i topp5 borta ser det ut som det har gjort. Lösningen ligger i att få topparna i laget på isen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
ante08: Torsdag borta mot HV 71.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Skarin: till vilken match är Tenkrat spel klar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
250kg kärlek: Jo det var jäkligt bra efter 1-5 och timeouten både från klacken och laget. Tyvärr så var ju det på tok för sent. Löjligt för sent dessutom. Men det går väl att ta med sig till nästa match i alla fall.....eller nåt.

Bragd-Birger: "I veckan kommer Tenkrat. I dagsläget en synnerligen efterlängtad injektion. Kan han hålla den standard han höll i slutet av förra säsongen redan från start den här gången blir det ett jävla lyft".

Inte bara i dagsläget utan alltid. Nu vore det väl helt sjukt om inte Tenkrat får Challes fulla förtroende med en mängd istid match efter match. Nu när vi knappt har tre femmor att tillgå lär det väl bli en mer rättvis tillvaro för Tenkrat. Kanske.
Det fungerade ju inte ifjol med Bagarn och Robban och dessutom väldigt lite istid i pp.

Det är mkt som är konstigt nu........igen.

Vi måste vinna på måndag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Harryhaffa: Jag vill inte såga några enskilda spelare. Utan jag vill bara att det sker en förändring i vår losertrend.
Jag tycker mig sett att vi förlorat många av matcherna på grund av en tio femton minuter totalt kaos i försvarspelet när motståndarna fått ner oss djupt i zon.
Detta kan ju bero på att vi har ett ungt lag och att vi inte har den där backgiganten eller första centern som kan gå in och lugna upp spelet.
Nu vet ju motståndarna detta och så klart så försöker dom få ner oss djupt i egen zon och sätta press.
Då skulle jag vilja se rakt enkelt spel icing puckar. Men ofta blir de totalförvirring puck kladd mm.
Varför inte sätta ner Wandell och Erik Andersson på backplats några byten då
för att vila dom stressade backarna Och skapa lite förändring det gick ju bra mot Linköping.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Förstår inte vad alla gnäller på. Vi har många borta. Vi har förlotar 5 matcher irad. OKEJ. MEN, vinst i en match så kan vi lika gärna vara på slutspelsplats igen... och det är där vi är tippad...inte etta...
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
janssonovich: får man hela tiden veta vad dålig man är vart hittar man då den braiga inställningen..

Per Happs: du ska veta vad jag trivs med att vara notorisk Lalande fåne. var en fin liten klan på H-S på medeltiden, kanske dax att återuppta den,,Lall on
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
janssonovich: ja tänk om ni spelade som ni gjorde. Dom Sista 30 min då skulle nog ni ha vunnit matchen igår.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Harryhaffa: Med dålig inställning vinner man inga matcher..
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Harryhaffa: Jag sa ju bara att Skogs inte var lika dålig som tidigare, men att det fortfarande är långt kvar innan han är lika bra som i Mora.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11

Harryhaffa:
Sista 30 vadå? Minuterna eller sekunderna?

Du kan ju sakta glida in i lallträsket, om du inte ens fattar att det är bigtimekris nu. Fem raka torskar har vi inte haft sedan vi gick upp 2000.

Och spelarmaterialet Challe har till förfogande gör gör ju inte direkt att man känner sig lugnare. :(

Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
NIssEn: Innse för h-vete att TIMRÅ!!!! gjorde sin grymmaste sissta 30 på länge, likt för bannat sitter sjuka j-la människor och letar fel,,,Hoppas för h-vete att vi åker ut så slipper man alla j-la sjuka människor,,

Timrå är inne i en grymm svacka, sissta 30 igår kan vara vändningen att sackta men säkert hitta tillbaka,

Tabbell hit o poäng dit, och vad man saknar gammla spelare interligenta j-la inlägg, och j-vullsk inspirerande att läsa, och skitkul för spelare att läsa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Per HApps: Skogs var ju inte lika värdelös igår som tidigare, men ändå inte bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Jag satt o kollade lite på tabellen ifjol och kunde konstatera att.
För att tangera Brynäs som ifjol hamnade på 12 plats med 61 poäng
Måste vi fortsättnigsvis ta 1,11 poäng i snitt per match.
Hitills ligger vi också på just de snittet 1,1 .
Med en klubbledning som bara verkar sitta och flumma om en ny jättearena i Sundsvalls hamn
Och ett lag som sjunker som ett lod i tabellen. Då börjar i allafall jag känna mig orolig.
Vänder detta om vi får tillbaka en eller två eller tre spelare ?
Sitter Challe kvar om det inte skett en vändning inom en månad ?
Laget visar bitvis bra moral kommer det att forsätta om vi inte börjar vinna snart?
Hur stor är risken att dom slitna spelarna slappnar av när vi får tillbaka skadade och Tenkrat ?
Hur står de egntligen till med stämningen i truppen ?
Skulle jag få svar på dessa frågor skulle jag känna mig lugnare men just nu har man ingen bra magkänsla.
Det man kan konstatera är att MoDo ligger i stort sett lika risigt till som oss.
Utan några större skadeproblem, men det är en klen tröst.

1/5 del av seriespelet av klarat i morgon
Kom igen nu Timrå ik
Kommentera


Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Bragd-Birger:
"Trots semifinal gick man 800 000 plus."
HV71 Gick 1 miljon i vinst och dom gick hela vägen.

Personligen så tycker jag att det är befogat att fansen skriker efter en stabil back och en förstecenter. Vad 3 av backarna har visat upp än så länge är att dom hör knappt hemma i ES. Wandell är bra, men är han någon förstecenter?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Det är väl ganska uppenbart att Timrå är ett uddlöst och felkomponerat lag utan harmoni. Ett faktum som knappast kan förvåna någon som noterar att fyra av Timrås främsta spelare inte är med på isen.
Vi förlorar en hel dimension i backspelet utan Lehtonen. Som Challe sa: han är vår 30-minuters back, den vi supportrar haft obscena drömmar om ända sedan Petriläinens dagar.

Framåt lider vi fruktansvärt av att inte ha någon förstecenter. Detta konstaterade vi på förhand. Nu har vi inte ens den tilltänkte städgumman/långskottet Hedström. Ingen förlust, enligt stora delar av forumklientelet. Jag håller definitivt icke med. Hedström behövs. Är lite småless på slentrianmässandet om 'den gamle Jonte, bla bla'. Är också en smula förvånad över de aggressioner som ett flertal skribenter riktar åt hans håll. Jag tyckte att signalerna han visade i säsongsinledningen var klart lovande. Om han håller som center vet jag inte - som jag tidigare skrivit tänker jag låta honom köra i a f tio matcher innan jag gör en utvärdering - men nog fan behövs han i laget. Även den nye Jonte har kvaliteter som den här truppen skriker efter.

Sedan Pärssinen. Helt enkelt förjävligt att vår främste offensive kreatör har en rygg i samma skick som en sjuttioårig fiskargubbe. Är, tillsammans med Lehtonen, den spelare som saknas absolut mest - sett i termer av uteblivna dimensioner i spelet. Han bryter mönster, är jävligt skicklig på att hålla puck och - inte minst - har den där ovärderliga förmågan att göra sina medspelare bättre.

I veckan kommer Tenkrat. I dagsläget en synnerligen efterlängtad injektion. Kan han hålla den standard han höll i slutet av förra säsongen redan från start den här gången blir det ett jävla lyft.

Det snackas om kris. Jag vet inte jag. Visst fan är fem raka upprumpningar ett jävligt obehagligt faktum. Men, återigen. Jag kräver fan inte att det här gänget som slängs in på isen ska föra upp Timrå till tabelltoppen. Kollar man nyktert på situationen och gör en liten jämförelse med det lag som Timrå mönstrade den fruktansvärda säsongen 05/06 är det näppeligen äpplen och päron. Eller, om man så vill, champagne och fulöl.

Det är väldigt lätt att skälla och anse att folk som bestämmer är idioter som inte fattar det mest uppenbara. Självrannsakan. Hur många gånger har meningen 'backsidan är bättre i år' skrivits på det här forumet?
Vidare ställs det krav på förstärkningar, och folk undrar var Hahls pengar tog vägen osv. Själv såg jag förra säsongens trupp som ett avvikande undantag. Ett småfarligt sådant dessutom. Trots semifinal gick man 800 000 plus. Uttåg i kvartsfinal hade givit minus. Missat slutspel vill man inte ens tänka på.

Många kontrakt går ut i år. Ett faktum som är såväl oroande som inspirerande. Det är dags att bygga om, från grunden. Men det återkommer vi till senare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Är bara såå besviken just nu. Det är mörker mörker o åter mörker.
Det enda ljus jag ser i tunneln är nog ett framrusande tåg. Yiiippeeee!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
falo: Näe så är det ju.. Backlund kan inte göra målen framåt, däremot hålla tätt bakåt, vilket jag tycker han gjort riktigt bra, eftersom dom flesta målen han släppt in har han inte kunnat göra så mkt åt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Peltomaa: ja det är ju inte målvaktens fel att timrå bara skjuter 15 skott tex, nu såg inte jag matchen men statestiken från den säger en hel del, timrå behöver en playmaker back och faktiskt en center som är center ut i fingerspetsarna, för pratar man om att flytta arenan till sundsvall "tycker det inte är något fel i det" men man vill göra det för att vara topp lag i elitserien så bör man se till att man har ett lag för det först o främs inget ont om krigarna vi har i timrå i dag men spetsen saknas
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Inget behöver göras, det är bara att tiga och lida.

Kul med derbyn nästa säsong.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Wikegårds blogg om matchen igår. Han hyllar Timrås publik.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Friman SR: Var knappast Backlunds fel att det blev förlust.. trots 5 insläppta. Han gjorde många bra räddningar, å utan honom hade Timrå förmodligen legat under med ännu mer efter halva matchen.
Fast det var bra att han bytte å visade att det fick vara nog. Det bidrog definitivt till att spelarna vaknade till å skärpte sej.
Sen gör Åkerlund en klart godkänd avslutning å jag håller med om att han bör få stå nästa match.
Däremot förstår jag inte riktigt vad du menar med att Backlund skulle vara nonchalant? Han har visserligen släppt in mkt mål, men i det här fallet tycker iaf jag att statisken ljuger rejält!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Älskade TIMRÅ IK, första halvan av denna match e glömd, det som tas med framgent är den andra delen...

Erixon och Persson växer till sig, idag finns det andra att spy galla på...

Ja, brukarkedjan varken gör något eller skapar något... Anton Axelsson, faan vad jag önskar att den gubben ska göra mål... Idag gjorde Anton ett, gud låt han göra flera, han kommer bli ostopplig då...

Backe på bänken... där kan han gott sitta och fundera över om han är så jäkla bra att han kan vara nonchalant... Åkerlund förtjänar att starta emot Skellefteå...

Sen ÄLSKADE TIMRÅ IK, glöm aldrig det stöd ni fick i Arenan trots att ni kalvade till det...

FORZA TIK.......alltid, alltid...........
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
Abron: Han har stort ansvar, men fick känslan om "att det jag tjatar om, gör de ju i alla fall inte utan tvärt om" feeling i den intervjuven.
Kommentera

1073947 · »