Skarin: Att vi skulle sakna en förstecenter stod ju klart på förhand. Min förhoppning har dock hela tiden varit att Hedström ska växa in i rollen och att det tillsammans med ytterligare framsteg av Andersson-bröderna skulle ge en habil centersida. I kombination med 'en bättre backlinje i år', en jämnare Backlund samt en fortsatt grym ytterforwardsuppsättning, så...tja. Kändes inte som varmt-bad-med-rakhyveln-förutsättningar direkt.
Klart det inte håller länge till. Hedström, Lehtonen och Tenkrat måste in snarast. Pärssinen lär fortsätta vara pengar i sjön tills han verkligen får någon form av slutgiltig dom. Timrå kan inte kicka honom utan att ge honom lön, och inget annat lag kommer vilja ha honom. Att sätta sitt hopp till att han självmant ska avstå pengar känns menlöst. Han vill spela och kommer inte att ge upp förrns det sista hoppet är ute.
Skogs ser mer och mer ut som en felvärvning. Sannolikt en tämligen dyr sådan. Bedömer man att 'what you see is what you get' är det naturligtvis bara att göra en Holmqvist. Behålla honom och värva nytt är inget alternativ.
Så: jag vill ha in Tenkrat, Hedström och Lehtonen å det snaraste. Rimligen bör lagets slagstyrka då vara tillräcklig för att hålla slutspelsstrecket under oss så att vi köper oss tid fram tills jul. Inom denna period ska tre utvärderingar göras:
- Håller Hedström som center? - Kommer Pärssinen tillbaka? - Status Skogs?
Beroende på vilka frågetecken som rätas ut/kvarstår finns ett antal tänkbara agerings!!!1-alternativ. Dessa bör Linkan/Carlsson ha synnerligen klart för sig redan nu.
redline: Varför ska man satsa redan nu? Är Gud god har vi Tenkrat, Lehtonen och Hedström tillbaka i spel i veckan. Det är 3/5 av en tänkbar förstafemma. Hyfsad förstärkning.
Sen blir jag lite impad över hur väl folk redan kan bedöma Hedströms spelnivå den här säsongen. Det NHL-lagen har i sina egna scoutingorganisationer har Timrå tjogvis av i sin fansskara. Respect!
Slutligen: vad gäller deg till nya värvningar så har jag en känsla av att Lehtonen var riktigt, jävla snuskdyr. Bara en känsla.
Bragd-Birger: "Det NHL-lagen har i sina egna scoutingorganisationer har Timrå tjogvis av i sin fansskara. Respect!"
Haha. Visste du inte att det finns mer hockeykunnande bland fansen än hela den internationella tränarkåren tillsammans? Finns väl inga som är så kunniga som dom som tittar på.
Bara här inne måste det ju finnas ett tjogtals supportrar som borde aspirera på Challes, Linkan och Robbans jobb...
Skarin: "Det måste värvas. En center men kanske också en back. Det här håller inte länge till."
Jag skulle vilja säga att man måste värva MINST en back till.
Alla borde väl vid det här laget märkt att problemet vi har är att vi släpper in för många och för enkla mål i match efter match! Och nej, det är varken målvakternas eller domarens fel... Två defensivt skickliga backar, en duktig tvåvägscenter - dessutom tekningsskicklig. Sedan är sluspelsplatsen i hamn!
Därefter får man utvärdera om man ska bryta kontraktet med någon/några spelare.
Visa HANDLINGSKRAFT!!! AGERA TIMRÅ IK!!! VAKNA LINKAN!!!
Kerstin_k: Tänk om Linkan hade lyssnat till mig... Detta skrevs 2008-09-20!
Sv: Apropå nånting.... Uno Gordon: Det jobbiga om det nu skulle visa sig stämma, är att en sådan back är ju precis vad Timrå skulle behöva! Persson och Erixon är jag rädd kommer att väga lite lätt i höst/vinter. Som det känns ju för tillfället så känns det viktigare att värva en tung, fysisk och defensiv back än en producerande center.
Bragd-Birger:Gud sade till sina lärljungar: jag giver eder en tjeck, en finne, en svensk, görå då det bässta ni med dem förmår,,Lärljungarna svarade: JA GUD! vi lovar vi dem ej i mammons träd placera, vi lovar dig gud att dem vårda och dem ge näring så de växer till den finaste blomma i himmelen,,Gud svarade: bra mina barn jag hyser stort hopp om eder kunskap, men tänk på om ni får fel så givar jag eder ett ord på vägen,,,
Ni skall inga anndra lag hava gämte Timrå ik,,
Ni skall inte känna frestelse till grannklubben eller dess annhängare,,,
Ambroo: Ja och svårt att räkna ut vilket lag han håller på, då han har svårt att se att inte fjölsunda ska lyfta sig till slutspelsplats, fjölsunda har en poäng mer än Timrå,,ja det är nog en kattastrof värre än bigg bang att ta in den hela poängen...Klart Timrå har ju hela 2 poäng till slutspelsplats,,blir nog himmla jobbigt detta, är nog lika bra och leta ett bra träd, lika bra att ge upp,,
Ställer mig djupt frågande varför ska timrå åka på en massa matcher kosstar bara massa pengar med resor, bättre dom är hemma och bygger ny arena, men vad är det för mening dom ska ju ändå inte spela mer för det är ingen mening, lämna Wo över hela skiten, men ingen mening det med för då måsste dom skicka brev och portot är ju så onödigt dyrt,,nä bara stoppa huvudet i sanden och inse chack är en bra sport, under förutsättning man inte tappar bort en pjäs för dom är ju så onödigt dyr..
Ambroo: Okej så då är det bara att förberda sig då. Leksand lär vi ju inte ha en chans mot. Och ett ångestfyllt Malmö blir ingen lätt match så. Vi får spela mot katterna nästa år då. Och ny arena lär vi nog få se i stjärnorna efter. Men först ska vi ju sparka tränaren och göra några svindyra floppvärvnigar så klart. Allt enligt instruktionen
Ulf Dahlen lär ju snart vara ledig kanske de skulle vara ett namn ?
Tvåtallar: Just nu så ser det ut så ja, men det ska ju spelas om det också. Anledningen till att jag tog upp det jag tog upp är för att det är dags att inse allvaret för de som inte redan har gjort det. För hur som helst så har vi inte oddsen med oss i dagsläget...
Frasen; "Det är luuugnt! Det är 45 omg. kvar..." är bara till att glömma för det är nu det gäller.
ante08: Givetvis saknas Tenkrat i laget just nu. Men vi måste också komma ihåg att han inte är "Räddaren i nöden". Timrå får under inga som helst omständigheter upprepa "Zätafallet". Om vi tänker att det löser sig när Petr ansluter till laget så är vi där igen.
Vad grabbarna behöver är mer samspel och kommunikation på isen, och kanske köra lite extra uthållighet och benträning så de orkar hänga med. Dags att släppa Pärsinen och istället värva en ny ledare tycker jag.
Ambroo: Jag håller med dig till 100% Jag tycker det är flummigt att diskutera arena frågor. Och inte se allvaret att vi kommer få stora problem om vi inte förstärker laget med några rutinerade försvarare. Att det inte finns pengar tror jag vad jag vill på. Vad kostar det att åka ur då ? Vi har ju ett bra lag om vi förstärker försvaret. Men det måste ju ske nu. Det tar ju en tid för nya spelare att spela in sig oxå Om jag inte läst fel så har vi en Vison att tillhöra topp fyra Hur hänger de ihop med vårna nuvarande back besättning
Personligen har jag inte givet upp ska fara ner på matchen imorgon och bidra till att heja fram laget till en viktig seger.
Klart det inte håller länge till. Hedström, Lehtonen och Tenkrat måste in snarast. Pärssinen lär fortsätta vara pengar i sjön tills han verkligen får någon form av slutgiltig dom. Timrå kan inte kicka honom utan att ge honom lön, och inget annat lag kommer vilja ha honom. Att sätta sitt hopp till att han självmant ska avstå pengar känns menlöst. Han vill spela och kommer inte att ge upp förrns det sista hoppet är ute.
Skogs ser mer och mer ut som en felvärvning. Sannolikt en tämligen dyr sådan. Bedömer man att 'what you see is what you get' är det naturligtvis bara att göra en Holmqvist. Behålla honom och värva nytt är inget alternativ.
Så: jag vill ha in Tenkrat, Hedström och Lehtonen å det snaraste. Rimligen bör lagets slagstyrka då vara tillräcklig för att hålla slutspelsstrecket under oss så att vi köper oss tid fram tills jul. Inom denna period ska tre utvärderingar göras:
- Håller Hedström som center?
- Kommer Pärssinen tillbaka?
- Status Skogs?
Beroende på vilka frågetecken som rätas ut/kvarstår finns ett antal tänkbara agerings!!!1-alternativ. Dessa bör Linkan/Carlsson ha synnerligen klart för sig redan nu.