1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581866 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - FBK 2009-01-31

« · 1120525 Till forumet


Timrå IK - FBK 2009-01-31
Nu är det en ny match och det gäller att focusera på den.
Om Tik mot förmodan skulle ta 3 poäng här så är vi till viss del tabellmässigt kompenserade för debacklet i Swedbank Ateljé. Ingen räknade väl, på fullt allvar, med att vi skulle ta 6 poäng på dessa två matcher.

Nu blir det en kamp där vilja och engagemang segrar. De lirare som inte ger allt mot FBK direkt från första nedsläpp borde bänkas, här gäller nu att Challe visar mod och auktoritet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
John K: Agree !! Nu plockar vi ner det självgoda gänget från de värmländska skogarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Nu struntar vi i MODO matchen och dessutom Swedbank Arena för den här säsongen ( vi lär ju inte behöva åka upp dit mer eftersom vi inte kommer mötas i kvartsfinal i år. )

Nu ska ( ja , ska) alla ge allt mot FBK i morgon , på isen och på läktaren och se till att det blir en match att minnas.

Vi är fortfarande på slutspelsplats , vi kan avgöra detta till vår fördel själva.

Vi är Timrå och vi ger Aldrig upp !
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Andersson: Bogg var bra igår tyckte jag, dags för honom att få sitt stora genombrott i Timrådressen kanske, förhoppningsvis redan imorrn, 3 ass och ett mål skulle smaka mumma :-P
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
erathoo: jag har hört från säkra källor att Sonnenberg spelar bra imorgon =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Andersson: Domustrappan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Matchtips

Timrå 4 FBK 3 Sudden Death

2 points alltså


vad tror ni ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Andersson:

2-0

Var det du som fick åka med från bussen i min bil, från S-fteå?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Andersson: Vore jävligt nöjd med det. Dom där jävla Färjestad..känns som vi losar mot dom jämt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Abron: japp , jag åkte med dig ... efter skellefteåresan

Från e-on till domus
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Andersson:

Okki, gäller att få ihopp namn å ansikten....
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Abron: hoppas att timrå är topp-8 även när LG Games drar igång
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Andersson:

Timrå brukar ha vessad penna efter alla uppehåll hittils, så varför skall den traditionen ändras? Så Topp åtta innan å kanske bättre än så efter 55 matcher.

My supposition!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Abron: 3-0. Mål av Pyörälä, Sonnenberg och Johan Backlund i öppen kasse.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
nectis:

Man kanske skulle tippa det, en okey trolig målgörar lista, men Von Sonne borde få sätta sista oxo, Backis får avvakta lite........
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Abron: Ja, sant. Men ibland har man sina tankar och när dom slår in mår man så satans bra. Så hoppas på en sån känsla imorgon :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
nectis:

Sure, det gäller bara att odla den känslan, då blir det mer av att må bra.

Eller som ordspårket säger:
En klok man känner det andra tro sig veta.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31

Nu formerar Challe om i femmorna. Förstalinan intakt, Hynning går in med Sonnerberg och Wandell, tredjelinan består av Bagarn, Pääjärvi och Tenkrat. Sista kedjan Bogg, Sundh och Axelsson. Lotvonen sjunde back idag sedan Moe tillfrisknat.
Två osäkra kort dock, Bagarn som har en fot som skaver i skridskon och Tenkrat som verkar lida av något.

Det är säkerligen positivt att vi har mycket folk att gå på. Nu är det verkligen upp till varje spelare att visa att de vill vara med och spela.

Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
250kg kärlek: Ahh, före mig! :)
Men jag kan ju länka, det har TT lärt mig nästan varje dag. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Domare: Patrik Sjöberg
Anders Ahlström, Robert Larsson
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Sjöberg och en Backe som suttit och läst HS sedan i torsdags kan bara sluta på ett sätt, Färjestadvinst, 2-6.

Låter som att det nästan kan bli lapp på luckan så kom igen o KÄMPA både på is o läktare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
haggen: Styggt sagt, men det är ju en annan motståndae nu så vi vinner.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Dunc:

Ja det var det;)
Jag ska dit själv o heja på så jag hoppas alla skriverier får en positiv effekt istället och att Backe spikar igen i eftermiddag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
haggen:
Backe har en hel del att bevisa, helt klart. Däremot tycker jag det finns ett antal medlemmar härinne som bör skämmas ögonen ur sig med tanke vissa dynginlägg och för att inte tala om dyngtråd sedan särskilt senaste matchen. Förhoppningsvis har han inte läst dessa men har han det får man väl hoppas att han är så proffisionell och har rätt stöd runt sig så han kan se inläggen för vad de är. Fega ord av små människor skrivna under anonymitetens vadderade skydd och (kan man hoppas) i stundens hetta.

Visst, Backlund har sina brister som sagt och han är nog inte den vinnarmålvakt jag skulle önska i TIK. Har inget emot ett byte inför nästa säsong. Däremot är jag inte så säker på att det är så lätt att hitta den där mr. 100%, de växer inte på träd. För vi vill ha en kille som är 100% (ej att blanda ihop med räddningsprocent) i majoriteten av matcherna och som på sin höjd dippar var 6-7 match. Backe är mr 97% majoriteten av matcherna med dippar därtill och inte heller jag är nöjd med det.

Samtidigt är det svårt att vara mr 100% när backbesättningen ser ut som den gör i dagens TIK och där finner vi enligt mig de stora syndabockarna. Spelare man med långt större anledningar kan klaga på för deras usla sportsliga insatser i TIK, vi har 3-4 backar som håller avsevärt sämre kvalité hockeymässigt än Johan Backlund!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
nectis: 3-1

sonnenberg, styf, pyörälä.

och thomas rhodin i pp efter 1 minut i första.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
persson: Rhodin är skadad så det sprack på en gång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31

persson: Thomas Rhodin spelar inte idag. Inte heller Per Åslund och Jonas Gustavsson. Domare: Patrik Sjöberg, Anders Ahlström och Robert Larsson.

Dagens såhär långt bästa nyhet måste ju ändå vara att Kimmo Lotvonen är satt som sjunde back. Tempot lär vara betydligt bättre anpassat för honom i båset än på isen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Dream Team: Vart stod det där att Lotvonen var 7:e? Såg bara att ingår i 2:a med RJ...
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
mikenomad: Dagbladet, länk några inlägg längre ner.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Dream Team:

När det gäller fart så är det ju bara att hoppas Tenkrat är hel o kry för han behövs verkligen om vi ska få fart i spelet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Wandell har drällt med pucken för mycket, därför tror jag att Tenkrat har kommit bort på slutet. Hoppas att han kliver fram i dag med nytt folk.

Annars är det lite déjà vu över dagens match. FBK en lördag före uppehåll. En så kallad tömningsmatch. Tyvärr såg vi inte mycket av det förra gången.

Giv oss frid.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
falo: Läs på bättre.
Kommentera


Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Dagbladets lag bekräftat på swehockey. Backe i mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
T T:

Kom igen Backe, I dag spikar du igen!

Piska kaffepojkarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Ingen stream ikväll*?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
nectis: Jag antar att du menar på Myp2p.eu men den sidan ärmistänkt för brott och sänder därför inte PL Serie A Elitserien mm..
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Mackelito:

Konstigt eftersom jag såg Modo-TIK i torsdags.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
nectis: Verkar som om någon match kommer att streamas, men vilkeb vet jag inte. Se länk
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
WHo, who, who let the dogs out!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Raggaren Putte: Inget ljud på datorn, 1-0 till Timrå?:OO
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Härligt! Viktig med bra start
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
RocknRolf2: tjusigt=) Kul att de grabbarna som verkligen vill förlänga gör bra ifrån sig också!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
nectis: Yes, 2-0 nu!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Yellowcard: haha! 2-0! Vågar man må bra nu!?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Raggaren Putte: Fan, dar gick det for mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Yellowcard: 2-0, varför får jag kalla kårar av den ställningen? =) In med 3:an nu och mal på!

Fyfan vad bra Pyörälä är. Helt galet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Raggaren Putte: Haha, 2-0 efter 4:16 och jag kan inte närvara på matchen. Jävla otur man har. Nu får dom hålla i det här och fortsätta ösa in mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Yellowcard: Ruskigt snyggt backhandavslut. Låt Pyrret lära MPS hur man sätter upp pucken i taket så skulle vi ha en till 20-målskytt nästa säsong, förutsatt att han blir kvar naturligtvis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
RocknRolf2: boggs passning vid 1.0 är ju helt fantastisk
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
RocknRolf2: Jaaaaaa... in med 3an nu!
Kommentera

« · 1120525