1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581374 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - FBK 2009-01-31

1122688 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
jokklas: Jo blir ju lätt så då han är typ den enda man fått se spela som är back. Jag menar, inte är vi många som kan/eller väljer att gå på J20-matcherna som kan specialstudera övriga backar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Långben: Utifrån att ha sett JMS en gång låser ni upp er lite väl mycket kring honom. Finns andra alternativ bland Junisarna också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Olle:Mycke som är konstigt denna säsong,inte bara Lotvonen spel!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Långben: Lotvonen har ju sina användningsområden också även fast han inte haft en bra säsong. Han är stor och funkar mot ett långsamt/passivt motstånd, desto sämre mot rörligare spelare. Har ingen aning om challe aktivt coachar honom mot specifika motståndare men en sak är ju säker, det blir jävligt tydligt när han inte gör det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
T T: Haha, jaa den vart ju riktigt misslyckad den passningen :-D
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Yellowcard:Lotvonen åker av en hel säsong som ett stort otränat jävla vrak på isen!Osså har vi den är grabben Sean Michel Sunnqvist som kommer in och visar att han kan spela på den här nivån,var det mot Modo!En match får han göra killen,sen ner med han i J20 igen!Lotvonen han åker vidare på isen som han behövde syrgas för att ta sig melan linjerna..

Challe o Nygge va håller ni på med,upp med Sunnqvist!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Lyssna på kommentaren till 2-0-passet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
nectis: Förresten hörde jag att det förekommit en ny ramsa i klacken? Stämmer det? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Yellowcard: Tacktack, kunde inte vakna på ett bättre sätt än att höra "Timrå vann med 6-0 och Modo förlora med 6-1" hade gjort tummen upp sedan somnat om igen :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Hälge: Ja tycke väl det också! Såg ut som 500 till skulle få plats som sagt. Enligt sportbladet var det dock siffran jag nämnde tidigare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Ambroo: Kul att se att någon håller med mig angående Backlunds prestation igår iaf. Det känns verkligen som att Backlund är nyckeln för Timrå nu, om han formtoppar nu tills säsongen är slut så kan det nog bära fram till en final.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
250kg kärlek: Jag tycker det är bra att du skriver som du skriver, även om jag inte läst allt, men jag tycker samtidigt inte Backe var så där överjävla bra igår. Han tog det han skulle och gjorde en gedigen insats, fast faktum är att han höll på att ställa till det där i inledningen och hade han fumlat in den pucken så vettefan hur det hade gått. Nu vill jag se att han gör det han ska i de kommande matcherna+lite till, för det är inga lätta möten vi har direkt efter uppehållet och då vill det till att vi har en matchvinnare därbak. Problemet är att Backlund allt som oftast skapar farligheterna åt motståndarna då han släpper farliga returer rakt ut i banan, så även igår...
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Yellowcard: Nu var det väl inte riktigt så många, men det var väl ett hyfsat antal åskådare ändå...
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
mikenomad: Timrå har ju som vision också att skapa 1-3 (eller vad det var) elitseriespelare ifrån varje årskull ifrån juniorledet. Så jag hoppas verkligen de kör på det spåret och ger killen chansen. Han förtjänar den tycker jag. Lotvonen har visat allt för länge nu att han inte platsar - han har som du säger blivit jävligt seg. In med pigga ben!!

Dessutom, även fast egentligen inte Sunnqvist är en egen produkt så räknar man ju han som en egen produkt. Egna produkter kommer i framtiden att bli nyckeln till framgång tror jag. Klubbkänsla och hjärta för föreningen är minst lika viktigt som klass.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Yellowcard: Det skulle vara en helt ok lösning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
mikenomad: Håller med dig, jag skulle gärna placera Lotvonen på läktarn och ta in Sean Michel Sunnqvist som 7de som får göra inhopp lite då och då, så han får känna på elitseriespel innan nästa säsong då han bör vara en av junisarna som får slåss om ett A-lagskontrakt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Igår spelade inte Lotvonen och genast såg det både tryggare och bättre ut. RJ och Skogs låter som en rysare men är jämförelsevis att föredra varje dag i veckan före RJ och Lotvonen! Utan att ägna sig åt personangrepp el. dyl. så är det nog bara att en gång för alla slå fast att Lotvonen inte duger i ES. Han är för långsam och ser ofta förvirrad, oinspirerad och otränad ut där ute på isen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Ok då, jag öppnar dagens skrivande i forumet med att säga att det är kul att det nästan var fullsatt igår! 5846 åskådare är ju bra. På tv såg det dock ut som att det gick att trycka in 500 till!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Faktum är att vi har nos på 4e platsen om vi kan fortsätta jobba gediget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Lemmy: Om det är sant tycker jag det är bättre än det faktum att han höll nollan mot FBK. Allt som stärker honom är bra just nu, oavsett om det är mjölk eller kritik.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
superfalle: Backe tog åt sig av kritiken här på HS på ett postivt sätt och sa att han inte ska släppa in några mer enkla puckar. Han förstod dock kritiken och menar att den stärkt honom att bli bättre.
Vi är Timrå och vi ger aldrig upp!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
250kg kärlek: jag är helt överens om att det har blivit en hetsjakt på backe . det är liksom det jag tycker vi ska lägga ner .. de var inte riktigt dej jag i första hand vände mej emot . om någon gör en dålig match är det naturligt att det tas upp här . . men det kan ju inte hålla på hur länge som helst .. tre friska nya poäng .. backe var bra i dag .. uppehåll . sen kör vi mot slutspel ..
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31

andyo: Känslan att Timrå visar lite av sin förmåga gör mig positiv inför fortsättningen. Men jag ropar inte hej, promise.

Däremot har jag svårt att se hur lagen bakom oss skall gå om/vinna mot oss när vi spelar ett spel som i eftermiddag. Det ska vara bortaspöket då som gör sig påmind. Men annars...nje.

Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Andersson: ja nu kom vi på samma spår igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
250kg kärlek: Ropa inte hej än, det har sett jävligt bra ut i en del matcher på senare tid men som efterföljs av totalt haveri på nästan samtliga spelare. Man kan ju nästan med säkerhet säga att en 6-0 vinst får vi inte mer under det här grundspelet, men spelar Timrå som idag så kommer det se rätt bra ut även senare.

Men det är lite upp till bevis nu att behålla trenden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
andyo: förstår det , det är lugnt , jag ville bara berömma backe för dagens insats

det är otroligt starkt att hålla nollan , efter det som hände i övik , sen att det ev var lite tur idag , de bjuder vi på

nu kan man sova gott efter denna match
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31

superfalle: Jag vill gärna ge min syn på den jakt på Backes huvud som varit aktuell de senaste två dygnen.

Men visst, jag kan släppa det. Om det nu finns viktigare saker att tala om.

Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31

andyo:

Fortsätter Timrå såhär, hjälper varandra, jobbar effektivt, och hjälps åt i det defensiva arbetet, då går det bra. Men låter vi en enda person stå till svars för våra insatser så kan vi ganska snart rikta in oss på allsvenska matcher.

Jag ser helheten i Timrås bekymmersamma situation. Laget håller inte bakåt även om det blivit bättre. Forwards och centrar har gjort det bra hittils. Backlund har släppt in en del enkla mål men också räddat oss från pinsamma nederlag. Det är bakåt det skiter sig. Backlund är en del i det men Timrås backar är den mest bidragande orsaken till det.

Nu ser det bättre ut, Challe verkar ha fått ordning på backdilemmat. Moe bra som vanligt, Erixon är grym, Lehtonen gör aldrig bort sig, Jonsson verkar taggad av att han eventuellt kan bli bänkad, Styf är alltid lika bra och Skogs syntes knappt (gott resultat).

Och Backlund nollar...

Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
250kg kärlek: denna diskussion har pågått i flera dagar . och det finns såna extrema åsikter åt båda håll .. jag är inte direkt någon superfan av backe men det har varit lite väl mycket om han nu ett tag .. eller vad tycker du
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Bergius:

Huvudet på spiken.

Och det är det som är så frustrerande.

Han kan ju, det är det ingen tvekan om, det visade han ju inte minst i dag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
andyo: Backe är allt som oftast en mycket bra målvakt. Tyvärr så väljer han att fladdra vid alldeles fel tillfällen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
250kg kärlek:

Haha ja man glömmer lätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Andersson: Har inte påstått att det var 28 höstlöv heller, dock så var det få av dom som var kluriga för backlund att ta, men dom som kom ordnade han ju väldigt bra. Det var en del situationer också som det var nära att bli mål men som pucken helt och hållet gick Timrås väg. Jag har bara sett situationen i slutsekunderna hastigt i en repris och får göra en feg gardering där, men det såg ut som en sådan: Pucken gick under backlund i sidled och nån utespelare fick tag i den och såg till att den inte gick över mållinjen.

Men fortsätter det såhär så ändrar jag kanske min ståndpunkt vad gällande Backlund, till den jag hade förra säsongen: det vill säga att han ska stanna. Men för tillfället skulle jag fortfarande tycka det var bra både för Timrå och Backlund själv om man bryter efter säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
superfalle: Viktigaste utposten i laget vi älskar. Och vi ska bara släppa?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
vad sägs om att släppa det där med backe .. vissa tycker att han är en supermålis och att det är fantastiskt att han inte är i nhl . andra tycker att han är den sämsta målvakten som funnits .. sanningen är nog någonstans mitt i mellan .. det finns sämre .. dagens fbk målis tex. och det finns ett antal som är betydligt jämnare . just nu har vi ingen som är bättre .
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31

Simmalugnt: Jodå, det fanns många som var kritisk till förra årets backbesättning. Men som tur var så höjde sig alla i slutspelet. Kokko, en värdelös spelare i många ögon spelade fantastisk hockey och blev hela Timrås kelgris. Jonsson visade att han i sina bästa stunder kan vara riktigt bra o.s.v.

Så din tes är en sanning med modifikation.

Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
250kg kärlek: Det håller jag med dig om. Men fortfarande försvarar det inte att Backlund släpper in för mycket mål i likt Modos 2-2. Men som du säger, backarna är ett problem, även om det enligt mig blivit bättre vissa stunder när "rätt" (läs Erixon, Lehtonen, Moe, Styf, Skogs) spelare fått förbli skadefria.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
andyo: klart kvaliten på skotten räknas , men det var ju inte 28 höstlöv idag

Nej , procenten betyder inte allt.

En målvakt kan vara bra även om han har under 91 %
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31

andyo: Backarnas rätt mediokra spel är inte hela sanningen. Men en sanning som är lika mycket sanning som något annat är att om backarna spelar undermåligt smittar det av sig, och tvärtom. Jag har sett fler felaktigheter (om vi nu ska söjka fel) i backarnas agerande än de tillfällen som Backlund släppt ett mål som varit "billigt", som han får ta på sig.

Det finns två sidor av myntet. Jag hävdar fortfarande att Timrås bedrövliga backspel (många stunder) är en mer bidragande faktor till lagets kräftgång än Backlunds spel i mål.

Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
250kg kärlek: Det är en del av problemet det håller jag med om. Men jag anser inte att det helt och hållet är backarnas fel att Backlund spelar osäkert många stunder, alla tavlor m.m
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
250kg kärlek: Där håller jag verkligen inte med dig. Det är långt ifrån alla puckar som Backlund släpper in som han får ta på sig, även om den varit FÖR hög den här säsongen. Om du menar att Backlund får ta på sig ett mål så fort det är någon eller några som tycker det så har du ju rätt, då får han ju ta på sig samtliga mål : Det säkert alltid någon som tycker att Backlund skulle tagit ett stenhårt slagskott i krysset som han dessutom var skymd på.

Så där går det ju inte att se det på, utan mer på vad majoriteten tycker på situationerna - och då är det nog de två tornen framför Backlund som oftast får ses som ansvariga - tror jag.

Jag har, även om du och några här inne nu inte tror det, en ganska mild syn på vad en målvakt ska anses prestera i målet. Men det är det ingen idé jag utvecklar vidare nu, för nu är jag väl känd som en som kräver en felfri målvakt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
250kg kärlek:

Förra säsongen så var det inte särskilt många som klagade på backbesättningen vad jag kan minnas och även då så släppte Backe vissa puckar så man undrade om han hade somnat alldeles så jag köper inte din förklaring helt.

Bara delvis. =oD
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
250kg kärlek: Amen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31

250kg kärlek:

Andyo: Ett förtydligande: Det som brister i Timrås lag är den genomgående rätt usla insats som backarna match efter match visar upp, inte Backlunds målvaktsspel.
Med en bra backlinje hade vi inte hört ett uns av kritik mot Backe.

Tro mig.

Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31

T T: menar du inläggen i gästboken...

Visst är dom dopade, men inte särskilt stora prestationer, eller...

Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
andyo: Backlund har fem kamrater som också dom ska försöka hålla nollan och producera framåt. Han har till sin hjälp två spelare som har som primär uppgift att hålla koll bakåt, han har tre ytterligare spelare som också ska styra upp i försvarsspelet när det behövs.
Blir det baklängesmål (nästan oavsett på vilket sätt) så får Timrås målvakt ta på sig det.
Det är inte många som ser det, TROTS att många kastar bajs ( i massor) på Timrås backbesättning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Andersson: Men guuuuuud hjälp mig. Som jag skrev för en liten stund sedan så kan en målvakt få 50 enkla skott på sig, men då är han ju gudomlig för dig om han plockar alla, eller? Han är ändå väldigt godkänd om han släpper in två av dom där enkla skotten eftersom han ändå tagit 48 (!!!11§1) andra skott!?

Många av dom 28, 30 eller hur många skott det nu var - var inte överdrivet farliga och backlund gjorde därför inte så många spektakulära räddningar heller.

men allt som betyder är ju tydligen % räddningar på antalet skott.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
T T & Rooster23: Kul med lite briljans i den här boken! :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
T T:

Vad har du hört?

Gjordes det stickprovskontroller i Timråklacken i Övik i torsdags?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31

Andersson: Joo! Enligt vissa, iallafall!

Kommentera

1122688 · »