1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581843 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - FBK 2009-01-31

« · 1122204 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Rooster23: Det är trist att dopning ligger bakom alla stora prestationer nu för tiden. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
andyo: nej för fan, nu väntar vi på en målvakt som gör minusmål...Halleluja!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Simmalugnt:
Ska försöka mig på att vara lite konstruktiv, Backekramare eller inte. Idag vann vi med 6-0 men inte var det enbart för att vi hade en vinnarmålvakt i Backlund. Idag gjorde fem utespelare tillsammans sex mål, idag vann laget Timrå IK!

Det är väl det här som är grejen med Backlund, han kan vara bra och vara en vinnarmålvakt när även övriga laget är bra. Men det är ju liksom inte då det behövs som mest, herregud, idag hade han ju kunnat kosta på sig att kasta in två puckar...jag hade inte grinat ihjäl mig ändå. Jag vill ha en målvakt som står som en vägg och räddar ett lag som för dagen är uselt men iaf lyckas peta in ett mål eller två så vi vinner trots dåligt spel. Dessa målvaktskvalitéer har tyvärr Backlund ännu inte visat i tillräckligt stor utsträckning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
andyo: 28 räddningar är väl inte direkt 'dåligt motstånd'
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
orion: Jaha du kopplade på det matematiska tänkandet i denna stund. Nej självklart finns det ingen mindre nolla än noll. Men Backlund hade väl inte precis den jobbigaste matchen för säsongen idag, det är det jag menar och det vet jag att du förstår också. Hade han själv lite mer varit anledningen till att FBK inte gjorde något mål så hade det varit bättre, framförallt för honom själv. Men idag gick det ju inte eftersom han inte ens fick chansen av FBK att göra det.

Det är ingen diss av backlund på nått sätt, allt jag menar är att nollan hade kunnat varit bättre om Backlund fått mer motstånd och därefter varit den direkt avgörande faktorn till nollan.

Men en nolla är alltid en nolla - ja, jag sa det igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
T T: Tre glas vin och två öl så släpper tungans band..... *L*
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
andyo:

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det faktiskt.

Men jo när du lägger upp det så så håller jag med dig.

Jag har bara haft uppfattningen att det finns en annan sida av Jonte, vilket det uppenbarligen gör.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Rooster23:

"Att klaga på Backlund är som att klaga på falukorv. Man vet vad man får och det fungerar."

Det är sånt man önskar att man kommit på att skriva själv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Simmalugnt: Jo men du måste ju hålla isär lite nu tycker jag. Klart som fan Jonte är en humörmänniska, men du har väl aldrig sett han annat än stenhård eller förbannad framför en kamera?

Jag fick i alla fall intrycket att Jonte är lite mer "talk to the hand 'cause the face ain't listening" än vad backlund är.

Håller du fortfarande inte med mig?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31

andyo: det är ju bara:

"Det bästa hade varit om han fått jobba lite mer för nollan, men en nolla är alltid en nolla."

Finns det mindre nollor än noll?

Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
250kg kärlek:


Jag vill absolut inte framställa mig som något helgon.

Det går säkert att gräva fram saker jag har skrivit här som skulle få mig att skämmas.

Jag är som sagt av uppfattningen att personangrepp och övrig icke konstruktiv kritik, däremot så finns det tillfällen när jag inte klarar av att upprätthålla detta. När det helt enkelt brinner.


Men jag är heller inte sämre att jag snabbt och utan omsvep kan erkänna att jag har gjort eller sagt något dumt/fel.

Jag står för det jag skriver även om det kanske inte är alla gånger som jag i backspegeln är stolt över det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Men herregud. Backlund är en procentmålis. Han tar 10 skott och släpper in det elfte. Skjuter man 40 skott på honom blir det minst tre mål. Så har det alltid varit.

Att han håller nollan ibland beror på stolpar, ribba och undantag som bekräftar regeln.

Dock måste jag säga att jag mycket hellre har Backlund än målvakter man inte alls vet var man har. Ibland släpper de in alla och ibland inget. Han har en jämn nivå. Faktiskt också hög nivå.

Det är ingen slump att Zaijkowski varit andremålis länge. Väldigt ojämn. Andra ojämna målisar är Wesslau, Henriksson och Modig.

Att klaga på Backlund är som att klaga på falukorv. Man vet vad man får och det fungerar.

Jag gillar Backlund.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
andyo:

Därför att jag som jag skrev alltid har haft uppfattningen av Jonte som en känslomänniska.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Simmalugnt: Jaedu, förutom Jontes psyke så verkar vi ju tycka ungefär lika om det du nyss skrev i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
gud:

Gör man inte sitt jobb får man kritik det hör till.

Det jag är kritisk mot och som föranledde mig att använda ordet Backekramare är att det känns som att han av någon anledning inte får kritiseras för då finns det en fraktion här som blir oroligt griniga.


Däremot så kan det kastas skit dagarna i ända på exempelvis RJ utan att någon höjer på ögonbrynet.


Vad mina hockeykunskaper beträffar så känner jag inte att jag har någonting att bevisa för dig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Simmalugnt: Varför håller du inte med mig då, om man nu törs fråga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
källan:
Att jag skrev i din gästbok var just det du tar upp..
Att du skriver en massa skit..

Arg på Spud?? Nänä..Den spillevinken är inte värd det..Han är bara tragisk..

Besviken blir jag alltid när världens bästa lag förlorar..Men jag skulle inte arg på dig eller spellevinken..

Love and peace babe..
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Simmalugnt: Tack. Jag har aldrig någonsin ifrågasatt konstruktiv kritik där man på ett sakligt sätt berättar anledningen att man upplever saker på ett visst sätt eller ger exempel på saker som uppenbarligen inte fungerar.
Där ligger en stor skillnad på det jag vill ska skrivas på det här forumet och det som hade kunnat vara oskrivet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
orion: Men för helvete...

Man kan få 50 ofarliga skott på sig under en match. Det var inte så värst många av dom 30 skotten FBK sköt som jag ansåg Backlund gjorde avgörande räddningar på direkt. Detta är dock inte att förväxla med en del av färjestads riktigt bra målchanser som inte blev mål av andra orsaker än backlund. Men han gjorde bra räddningar, helt klart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Simmalugnt:

*som inte har med hans insats på isen att göra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
250kg kärlek:

Den kritik som inte har med hans insats på isen så väl som personangrepp är fel. Absolut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
andyo:

Jag vet vad du skrev, men jag håller inte med dig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Yellowcard: Skulle Backlund byta klubb av anledningen till vad cirka 5 personer skrivit här inne så blir jag riktigt chockad över hur han resonerar.

Simmalugnt: Jag skrev att Jonte UTÅT såg ut att ha en personlighet av stål, inget annat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31

andyo: var det runt 30 skott mot Backe, inget mål?

Var det cirka 30 Timråskott mot motståndarmål, sex inne...

"Det bästa hade varit om han fått jobba lite mer för nollan, men en nolla är alltid en nolla."

Pajasuttalande!

Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Simmalugnt:

Allvarligt talat..Tycker inte du att det har gått för långt denna
anti Backlund historien??

De flesta känner att det inte har gått helt 100% för Backlund i alla lägen men denna "häxjagt" är löjlig...

Om du kallar de som tycker att detta för Backekramare säger lite mer om dina hockeykunskaper..

I rest my case..
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31

Simmalugnt skrev:

"Men det känns som att de senaste dagarnas debatt har blivit någon slags brandfackla för alla Backekramare om hur mobbad deras idol är."

Absolut inte. Däremot handlar det att stå upp för dem som blir orättvist behandlad, som i Backes fall. Jag respekterar att Backe inte får förlängt p.g.a. att han inte håller den klass föreningen ställt. Jag köper att andra omständigheter råder. Men jag kommer alltid att stå upp och ta avstånd från allt sånt skit (som mikenomad ger exempel på) om det så ska bli det sista jag gör i mitt liv.
Backe har aldrig varit min idol, men allt skit som författats om honom den senaste tiden kommer jag, med näbbar och klor, att förkasta.

Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
250kg kärlek: Det var kombinationen av att du svarade på det jag skrev om backlunds intervju i ST-tv förut samt att jag skrivit en del om backlund de senaste dagarna, som gjorde att jag ville förklara mig lite.

Om du menar "på senare tid" i stil med de senaste 20 matcherna så har han spelat bättre än de första 20 matcherna enligt mig också. Men de sista 5-10 matcherna har det många stunder inte sett bra ut alls tycker jag. Och återigen, alla dessa tavlor och osäkra ageranden.. Men likt förbannat ligger han över 90% i räddningar och då är det inte bara att kritisera en målvakt hur som helst.

Jag ser bara matcher i ES och enstaka i NHL och det gör väl mig till en ännu mindre amatör-proffs-tyckare, men jag har i alla fall tyckt Backlund varit en bra målvakt fram till den här säsongen. Sen var det något som hände. Förmodligen är det mest kombinationen att Backlund varit sämre iår än han varit tidigare år och att han därför stannat i utvecklingen istället för att ta ett rejält steg framåt. Sen blir tavlorna som en stark krydda uppe på alltihopa.

Jag tycker du överdriver en smula i det här med att man ska visa hänsyn pga att vissa personer faktiskt läser vad som skrivs här inne. Det gäller ju i princip alltid och överallt. Bara för att Timrås spelare läser här inne är i alla fall jag inte rädd för att skriva det jag tycker.

Det är ingen förskoleklass som läser vad deras egna föräldrar tycker om dem. Det är välbetalda ishockeyspelare som läser vad enstaka, oftast anonyma personer för dem själva som är supportrar till det lag de spelar för, som skriver här inne.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
gud: Idag igen? Igår var ja gladare än på länge!! Den enda anledningen till att du skrev så mkt skit igår var pga att Timrå förlorade mot Modo, inte för att du var arg på Spud eller någon annan, du var helt enkelt så besviken!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
mikenomad:

Det går att hitta mindre genomtänkta exempel absolut.

Det är alltid några som faller ur ramen.

Men det känns som att de senaste dagarnas debatt har blivit någon slags brandfackla för alla Backekramare om hur mobbad deras idol är.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Yellowcard:

Hatkampanj?

Häxjakt?

Jag känner inte igen mig i den beskrivningen, Jag tycker att debatten har bestått av till största del berättigad kritik.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31

mikenomad: Tack! Sådant du klippt ut och kopierat är så in i helvete lågt att man blir mörkrädd.
Och precis som du säger är detta bara en del av den kritik Backe fått utstå. Det finns mer, och mycket värre.

Jösses!

Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
källan:

Men lilla gubben..Är du ledsen i ögat idag igen??

6 - 1 i arslet svider va?? Eller är det banjon som har gått sönder??
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
andyo:

gjord av stål?

Det skulle jag inte säga.

Jag tror att både Jonte och Backe är känslomänniskor.

eller Humörspelare som vissa väljer att kalla det.

Jontes NHL-karriär är väl ett tydligt exempel på detta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
"Backe borde utbuas under lineupen mot FBK.

Cartman 2009-01-29 21:45 | | Permalänk


Kommentera | Prenumerera | Anmäl"


"Skicka den där jävla målvakts jäveln åt helvete redan i dag och låt finnen stå resten av säs........

Springsteen @ New Jersey 2009-01-29 21:22 | | Permalänk


Kommentera | Prenumerera | Anmäl"

"Tack Johan Backlund för dessa 0 poäng denna match, du kan fara åt helvete !!!!!

Snoop @ Timrå 2009-01-29 21:10 | | Permalänk


Kommentera | Prenumerera | Anmäl"

Måste varit j-kligt kul att stå i mål på hemmaplan inför sina "fans" idag....

Konstruktiv kritik är helt ok. Ovanstående kan dock knappast räknas till detta och är tyvärr bara ett axplock av vad Backe fått utstå på den här sidan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Hehe , Ni verkar vara jävligt muterade folk med gud i spetsen!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
andyo: Alla har rätt att få tycka vad man vill - men senaste dagarnas ämnesrubriker samt kritik i dessa har ju varit helt sjukt äckliga. Trots hatkampanjen mot Backlund visade han vilken professionell spelare han är och spikade igen. Det glädjer mig!

Men om nu de flesta önskade att Backe skulle krita på ett nytt kontrakt (lär väl ingen vilja verkar det som) så kan vi garanterat glömma det nu efter den här otroooooligt nödvändiga häxjakten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Simmalugnt: Näe men det är lätt att det blir så utifrån hur personligheten är. Jontes psyke utåt var ju gjord av stål i jämförelse vad man fått uppfattningen vad backlunds är gjord av.

Men man måste gå vidare fort när det gäller sånt här, och det har jag funderat länge på om Backlund har problem med eller inte. Det kanske är det som varit det stora problemet, men vad vet jag. Hur man än vrider och vänder på saker så var hans nolla ikväll nästan det bästa som kunde hända. Det bästa hade varit om han fått jobba lite mer för nollan, men en nolla är alltid en nolla.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31

andyo: Jag har inte för avsikt att berätta vilka som borde skämmas eller inte. Jag är övertygad om att dessa personer känner det själv och ställer sig i skamvrån självmant. Jag vet inte ens själv vilka, bara att det finns dem som har uttryckt sig olämpligt.

Jag har också varit väldigt kritisk till Backlunds insatser, främst under säsongsinledningen. Det var riktigt dåligt många gånger och jag var riktigt rädd inför fortsättningen. På senare tid har dock Johan lyft sig (där är vi inte överens, antagligen för att vi ser på hockey på olika sätt). Jag vill inte på något sätt utmåla mig som någon proffstyckare, men jag ser en hel del matcher både i NHL, ES, Ryska ligan och Alperna. Och det vill jag säga: det är få målvakter som lever upp till det allmäna epitetet hos Timrås fans på hur en målvakt ska agera. Mura igen målburen hade kanske funkat om det funnits i praktiken. Backlund ÄR en bra målvakt!

Jag har aldrig haft för avsikt att locka fram dåligt samvete hos någon utan meningen har varit att skapa förståelse för att det som skrivs här kommer väldigt många människor till del. Man må tycka vad man vill, man får kritisera hur mycket man vill, det är en del av demokratin. Men man måste ha konstruktiva svar på sitt neggo när man ställs till svar, annars faller allt pladask.

Ditt sista stycke tycker jag Backlund lever upp till idag. Han spikar igen och visar absolut inga känslor alls efter slutsignalen. Ett bevis så gott som något.

Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
andyo:

Jag håller med dig i det du skriver.

Samtidigt kan jag tyckas att det daltas en jävla massa med Backe.

Det var inte lika synd om Jonte när han hade det tungt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
MB: Kul att ha dig på bjudning, bäst är att du bjuder på maten.

Om nu spelarna läser det vi supporters skriver :

Helgjuten insats idag ! Backe, i torsdags släppte du in ett par onödiga, men i dag var du omutlig. Utespelarna, i dag var ni ett lag som gjorde oss fans stolta, keep up the good job !

Fortsättningsvis kommer vi säkert att gnälla på er ibland, men vi kommer alltid att stå balom er !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
250kg kärlek: Att Timrås spelare läser här har i alla fall jag vetat om rätt länge nu, så det är ingen nyhet. Jag är osäker på om du fått för dig att jag tillhör skaran som sågar honom med fotknölarna och står för en del av påhoppen, så därför vill jag bara klargöra att det gör jag inte.

Däremot tycker jag att Backlund inte har varit tillräckligt bra under en väldigt lång tid nu, och att han gör mycket fler tavlor än vad en målvakt bör göra. Jag har sagt att han ser ut att vara jävligt osäker, nervös och stressad när han släppt in mål och i övrigt ser ostabil ut långa stunder.

Det här MÅSTE jag få tycka, säga och skriva här om jag vill utan att få skulden för att Johan Backlund, om han nu läst det jag skrivit, tar åt sig och gräver ner huvudet i sanden och tycker synd om sig själv. Han är förste målvakt i ett elitserielag, och har varit det under några år nu, då måste man ha lite psyke också.

Däremot håller jag med om att det inte kan vara kul för honom att läsa rena påhopp och dylikt mot honom här inne. Men man får fan inte gräva ner sig i det heller, det är bara gå ut och köra å visa alla vad man går för - varför man står mellan stolparna i ett elitserielag.

Ville bara få det sagt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
250kg kärlek:

Ett mycket bra inlägg angående Backlund..

Bara att hoppas att folk sansar sig i framtiden..
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Yellowcard: Wooohooo!!!! Äntligen kommit över en dator, är hemma hos en mycket god vän uppväxt i Z-land Njurunda, numera omlokaliserd till Oscar Sundh land Knivsta, han kan inte bo någon annanstans än med viktiga Timrå anknytnigar.......tittat på matchen och den påbörjades med stor vånda.

Vilken jävla match!!! Alla gör en supergedigen insats och som en Backe-kritiker djup imponerad över hans insats ikväll, oerhört starkt att göra en sån match ikväll, idag var han så bra som man vill att han ska vara och vet att han kan vara, där fick man en käksmäll ordentligt.

Anyway friends, underbar match av Timrå ikväll man bara njöt sista 15 min, hur länge sen var det????

Nu ska jag och PEAP empty the kags not tanks!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Ambroo: Han finns ju ändå på plats varje hemmamatch, och när Bengt Hedin inte hade någon sopskyffel att undvara så fick han helt enkelt lov att snöra på sig skridskorna för att betala av logehyran.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Paddan: Visst är det så. Och jag drygade mig bara :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Paddan: Äh, ni lär ändå få lyfta bucklan till slut för ni har väl inte värvat Benny Guldfot bara för att?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
Kattgubben: Du menar ungefär som det görs här varje gång det är förlust. Det är bara att erkänna att alla är vi ena gnälljunkies...
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
250kg kärlek: Oerhört starkt, det värsta man kan råka ut för är att få skit av dem som ska stötta en, många som borde tänka på det om vi ska till slutspel
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31
HAHA... där fick vi se vad The Fart Of Hockey gick för! Nu gnälls det över målvaktsbyte igen. Otippat. Äsch.. det här är en bra dag! Skål bröder. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2009-01-31

Yellowcard: Jag har inte personligen pratat med Backlund men en god vän till honom sa att han var rejält nedstämd efter förlusten mot Modo. Han tog på sig två av målen som han själv ansåg att han hade kunnat tagit. Han förlorade matchen med sina misstag, så sa han själv.

Det som han tog mest illa vid sig efter förlustmatchen var alla grova påhopp som han fick utstå. Han tycker själv att spelet stämt bättre och bättre och när han gjorde en - i hans ögon plattmatch - så var tvivlarna snabb att ge svar på tal.

Sånt tär enormt på psyket. Även om jag också tycker, som så många andra att sådant får man ta om man är en elitspelare, så finns det gränser. Att jämföra Backlunds insats med att han gjort detta eftersom han är klar för Modo, är lågt, rent pinsamt. Jävla dagisfasoner!

Oerhört starkt av Backlund att kliva in i denna match och dominera (håller man nollan så är man dominant). Oerhört starkt av honom att låtsas orberörd då han i själva verket hade fått revansch på alla tvivlare.

Kommentera

« · 1122204 · »