Timrå IK - FBK 2009-01-31
"Jag har nog aldrig varit så besviken efter en match som i torsdags uppe i Örnsköldsvik. Det kändes rejält tungt i går också."
ha kvar dessa hatkärlek derbyn men samtidigt skulle jag kunna tänka mig att se Wargen igen i Tik nästa säsong. Vi spöar LHC i finalen !! =)
Det är min gissning. Men vad vet jag.
Yellowcard: Men usch, tänk om han delar hobby med honom också.
SSK kan lika gärna åka ur. Ett klassiskt skitlag med uselt publikintresse. Bort! Hellre AIK faktiskt, även om mina sympatier är lika med noll även för dem. Pavel Rosa inledde väl målskyttet för RBK i dag? Jaji, "släkten är värst". En underbar hockeyafton, som sagt.
maskot:
Ärligt talat så lider jag inte riktigt av samma MoDo-hat som många andra här inne. Det kändes lite konstigt att sitta och hålla på LHC, eftersom jag absolut inte vill att de vinner SM-guld (något jag tyvärr tror att de gör). För min del kan gärna Rögle och SSK få kvala ner sig. Å andra sidan vill jag inte ha upp Leksand & Co heller. Äh, minska elitserien till tio lag igen! :)
De flesta spelare var väldigt bra idag, resten var bra och ingen var dålig enligt mig. Oscar Sundh tycker jag har vuxit enormt mycket de senaste 5 matcherna, han har inte varit bra förut under säsongen men nu jävlar ser det ut som att han käkat 1g koffein inför matchen och bara kör. Väldigt bra att Backlund får en nolla nu efter plattmatchen i Övik, han spelade bra idag men han fick enligt mig iaf inte utstå någon överdriven stor prövning idag.
Antar att det var fler än mig som såg de desperata FBK-pojkarna som fick för sig att ställa sig ovanför spelarbåset och utöva ren ilska över sitt egna lag under timeouten?
DJ Hemp: Ja detta var då en av de bästa hockeylkvällarna på väldigt länge, vi vinner stort, MODO förlorar stort, andra konkurrenter tappar poäng. Synd inte Rögle floppade ikväll - men hemma är de ju liksom vi väldigt bra... och sen SSK, ingenting talar för att de kommer klara av kvalserien. Hoppas AIK tar sig upp så man kan se fler Timråmatcher i 08-området.
Uhmm undra om inte Timrågrabbarna sitter och dricker bärs och myser till den här matchen i detta nu?
MOOOOOOOOOOOOOOOODO HOCKEY *klapp klapp klapp*
ahhhhhhhhhh älskar livet just i detta nu=)
Är det någon som har koll hur många MINUS MODOs nyförvärv har ikväll?=)
Och sen, snälla gud... Se till att jag får se Almtuna - MODO om några veckor.
Skulle inte förvåna om Pappa Kent står i båset efter uppehållet.
Undrar jag om inte Modo funderar på lagets tränare idagsläget. Jag tycker inte att Harri har förmågan att gjuta mod i laget när det blåser. Han uttrycker sig på frågan "-Vad ska ni göra för att ändra matchbilden?"
"-Jo, vi måste pli snappare på skrisskona och rappare i hovodet. Nu får linsöping göra liiite som de vill båte i vår sonen och i deras sonen". Detta säger han som en kolugn person utan att visa det minsta temperament. F-n, ryt till ibland. Undrar hur han låter i omklädningsrummet. Låter han lika rädd då så förstår jag att Harri har svårt att ändra en matchbild när det gått grus i maskineriet.
Sista livlinan, Peter Forsberg, måste nog hålla om det ska bli slutspel för Modo.
Någon som vet om den visas på något billigt forum?
Häxjakt och Häxjakt. Detta är Backe i ett nötskal. Följer upp en bedrövlig insats med en nolla.
Förhoppningsvis kan han fortsätta på den inslagna vägen, det vore roligt.
E Moe har verkligen fått sitt genombrott i år.
P Styf har klivit fram och ersatt Lindström på ett mycket bra sätt.
T Skogs blir bättre och bättre!
Nej dessa fyra backar har kontrakt nästa år, jag tycker att detta är en bra stomme att bygga kring, ersätta Lelle, Jonsson & Lotovnen och sedan fytta upp Sundqvist från J-20 så har vi en bra backbesättning inför nästa säsong.
Av Lelle, Jonsson & Lotvonen, anser ja att en av dessa kan få vara kvar till nästa år! Timrå behöver minst få in två nya backar i truppen för säsongen 08/09!
Och S Erixon!!!!!, Vilket lyft! vilken Back! fantastiskt.
Riktigt impad av Sebbe efter JVM. Riktigt kul dessutom.
Keep up the good work Sebbe,
Jag tror han svarade på var bilden med Floppa och Kung Z finns. ;oP
Men jag är inte säker.
Undrar ibland varför man föraktar LHC så mycket. Det måste helt enkelt ha att göra med att vi var bittra rivaler om en elitserieplats kring millenieskiftet. Samt att en inte alltför oansenlig del av deras fans suger. Att vi spöade dem i kvarten 2004 och spelade ner dem i allsvenskan 2000 är i alla fall sköna minnen, men nu håller de tyvärr på att sikta in sig mot guldet. Medan vi...
Japp, derbyna vill man ha kvar! Alltid "lapp på luckan".