Timrå IK - FBK 2009-01-31
Vad har du hört?
Gjordes det stickprovskontroller i Timråklacken i Övik i torsdags?
Många av dom 28, 30 eller hur många skott det nu var - var inte överdrivet farliga och backlund gjorde därför inte så många spektakulära räddningar heller.
men allt som betyder är ju tydligen % räddningar på antalet skott.
Blir det baklängesmål (nästan oavsett på vilket sätt) så får Timrås målvakt ta på sig det.
Det är inte många som ser det, TROTS att många kastar bajs ( i massor) på Timrås backbesättning.
T T: menar du inläggen i gästboken...
Visst är dom dopade, men inte särskilt stora prestationer, eller...
250kg kärlek:
Andyo: Ett förtydligande: Det som brister i Timrås lag är den genomgående rätt usla insats som backarna match efter match visar upp, inte Backlunds målvaktsspel.
Med en bra backlinje hade vi inte hört ett uns av kritik mot Backe.
Tro mig.
Förra säsongen så var det inte särskilt många som klagade på backbesättningen vad jag kan minnas och även då så släppte Backe vissa puckar så man undrade om han hade somnat alldeles så jag köper inte din förklaring helt.
Bara delvis. =oD
Så där går det ju inte att se det på, utan mer på vad majoriteten tycker på situationerna - och då är det nog de två tornen framför Backlund som oftast får ses som ansvariga - tror jag.
Jag har, även om du och några här inne nu inte tror det, en ganska mild syn på vad en målvakt ska anses prestera i målet. Men det är det ingen idé jag utvecklar vidare nu, för nu är jag väl känd som en som kräver en felfri målvakt.
andyo: Backarnas rätt mediokra spel är inte hela sanningen. Men en sanning som är lika mycket sanning som något annat är att om backarna spelar undermåligt smittar det av sig, och tvärtom. Jag har sett fler felaktigheter (om vi nu ska söjka fel) i backarnas agerande än de tillfällen som Backlund släppt ett mål som varit "billigt", som han får ta på sig.
Det finns två sidor av myntet. Jag hävdar fortfarande att Timrås bedrövliga backspel (många stunder) är en mer bidragande faktor till lagets kräftgång än Backlunds spel i mål.
Nej , procenten betyder inte allt.
En målvakt kan vara bra även om han har under 91 %
Simmalugnt: Jodå, det fanns många som var kritisk till förra årets backbesättning. Men som tur var så höjde sig alla i slutspelet. Kokko, en värdelös spelare i många ögon spelade fantastisk hockey och blev hela Timrås kelgris. Jonsson visade att han i sina bästa stunder kan vara riktigt bra o.s.v.
Så din tes är en sanning med modifikation.
Men fortsätter det såhär så ändrar jag kanske min ståndpunkt vad gällande Backlund, till den jag hade förra säsongen: det vill säga att han ska stanna. Men för tillfället skulle jag fortfarande tycka det var bra både för Timrå och Backlund själv om man bryter efter säsongen.
Huvudet på spiken.
Och det är det som är så frustrerande.
Han kan ju, det är det ingen tvekan om, det visade han ju inte minst i dag.
andyo:
Fortsätter Timrå såhär, hjälper varandra, jobbar effektivt, och hjälps åt i det defensiva arbetet, då går det bra. Men låter vi en enda person stå till svars för våra insatser så kan vi ganska snart rikta in oss på allsvenska matcher.
Jag ser helheten i Timrås bekymmersamma situation. Laget håller inte bakåt även om det blivit bättre. Forwards och centrar har gjort det bra hittils. Backlund har släppt in en del enkla mål men också räddat oss från pinsamma nederlag. Det är bakåt det skiter sig. Backlund är en del i det men Timrås backar är den mest bidragande orsaken till det.
Nu ser det bättre ut, Challe verkar ha fått ordning på backdilemmat. Moe bra som vanligt, Erixon är grym, Lehtonen gör aldrig bort sig, Jonsson verkar taggad av att han eventuellt kan bli bänkad, Styf är alltid lika bra och Skogs syntes knappt (gott resultat).
Och Backlund nollar...
superfalle: Jag vill gärna ge min syn på den jakt på Backes huvud som varit aktuell de senaste två dygnen.
Men visst, jag kan släppa det. Om det nu finns viktigare saker att tala om.
det är otroligt starkt att hålla nollan , efter det som hände i övik , sen att det ev var lite tur idag , de bjuder vi på
nu kan man sova gott efter denna match
Men det är lite upp till bevis nu att behålla trenden.
andyo: Känslan att Timrå visar lite av sin förmåga gör mig positiv inför fortsättningen. Men jag ropar inte hej, promise.
Däremot har jag svårt att se hur lagen bakom oss skall gå om/vinna mot oss när vi spelar ett spel som i eftermiddag. Det ska vara bortaspöket då som gör sig påmind. Men annars...nje.
Vi är Timrå och vi ger aldrig upp!
Dessutom, även fast egentligen inte Sunnqvist är en egen produkt så räknar man ju han som en egen produkt. Egna produkter kommer i framtiden att bli nyckeln till framgång tror jag. Klubbkänsla och hjärta för föreningen är minst lika viktigt som klass.
Challe o Nygge va håller ni på med,upp med Sunnqvist!