1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581411 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda 2008-09-22

1065914 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
ante08: härligt att ni förlängde Frölundas förlust svit igår.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Forward: Det var den klassiska "Alla rensar fisk i Göteborg" om jag inte hörde helt på tok.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Vad var det klacken sjöng igår? Jag hörde nått om Göteborg. Vad var det för ramsa och hur gick den?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Kevin O Shea: Han spelade ju ungefär 30 sek innan han gjorde illa sig och man såg han linka av isen och få hjälp i båset innan han fick gå ut till omklädningsrummet..
Hoppas han kommer tillbaka snabbt bara, att han är med på torsdag igen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Harryhaffa: Hade inte mitt stavningsprogram brunnit halvvägs in i ditt förra inlägg hade jag kanske förstått något av ditt svammel....Förstår inte vad dina likviditetsproblem har med Hynnings eventuella målproduktion att göra?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
När man såg Hockeykväll så kunde man tro att det var Frölunda som hade internmatch...Bra gjort av den pittögde tintinklonen att lyckas göra en 5 minuters analys utan att nämna Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Kevin O Shea: Vadå irronisk? fan är man jagad av kronofoggden för massa saker de tror man köpt, bandidos var och hällsade på i tron de skulle få betalt, fan har inte fodringsägarna fått betal fa f-n ska man betala okänt folk för, klart lite såg de ut att mena vad dom sa, de skulle komma om en vecka så får väl låna lite kaffe av grannen,,ööh jusst ja var visst skylldig han med, och vad ska jag med kaffe till då frun drog med kaffebryggaren, vet inte vart hon skulle men killen som var snäll och skuttsa hade fin bil snällt av han att ställa upp,,,så irronisk jag näää:))
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Harryhaffa: Jag tycker 20 låter realistiskt - är du ironisk, eller?
Sedan vi gick upp i elitserien 2000 - är det väl bara Zäta och Matthiasson som lyckats göra 20 mål.
Men tycker du att det är mer realistiskt att han gör 40-50, om han är skadefri?

Gör han 20, så är i alla fall jag skitnöjd!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Kevin O Shea: Ska Hynning göra 20 mål, fan blir många matcher han inte gör mål på då, han kan väl fortsätta den inslagna vägen,,menar bara för en trevlig lite ovana då blir det många mål,,,,men jusst ja han kommer säkert bli skadad efter 10-12 omgångar då låter 20 mål himmla realistiskt;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Kerstin_k: Tycker Jonte var riktigt bra idag, har sällan sett honom åka skridskor som han gör nu - det är nästan lite Paul Coffey över honom :-)

Hynning gör 20 mål om han får vara skadefri hela säsongen.
Dennis Persson är en flop så här långt (om man kan dra några slutsatser efter bara två matcher) - men han är helt enkelt för klen för att spela back. I en-mot-en lägen är han ju helt chanslös i egen zon...

Tänk när Bagarns formation kommer igång också - då blir vi att räkna med.

Är det ingen som vet varför Styfen inte spelade - han var med på line-upen, men sedan syntes han inte till.
Challe kommenterade ingenting om att någon spelare blivit skadad när han intrvjuades på "Hockey-Puls".

Mikko Lehtonen!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
BlackBay: Jag tycker att Frölunda ska lämna elitserien och spela i norska elitserien. Jag har hört att de har stora oljepengar där och motståndet är lagom svårt. Ta färjestad med er när ni går.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Kerstin_k: håller med... efter att ha sett Persson 3 ggr nu förstår även jag varför han inte fick lira vidare med Djurgården...... känner mej nervös varje gång han är inne på isen.

I övrigt..... Lehtonen... äntligen en kvalitetback som har en rejäl bössa o som törs o kan skjuta.
Hynninig... vilken skillnad från i fjol (då han förvissa var skadad hela tiden)
Mäkiaho.... kommer mer o mer för varje match... vilken syrgasare han bjöd frölundabacken på.... synd han inte fick trycka in pucken bara...
Jonte fixar ju centerbiten jättebra... tycker han är helt ok
Alltid kul att se bollibompakedjan även om dom inte fick till det lika bra som mot Hv men ändå full fart på grabbarna.

Riku Hahl?... nån som såg han?.... nån som sakna han?

Nubben o Hahl... ville ju till storstan för att ha chansen att vinna nåt...... en fråga..... "Hur känns det?"
Mats Adrian? Nordisk liga för att slippa alla säckgäng?.... hur platsar ditt frölunda där just nu?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Poffa: Det där lät flott.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22

Simmalugnt och Uno: Nej, jag är inte lärare, hissmontör eller elektriker. Jag är projektledare och systemutvecklare. Men framför allt så är jag professor i matematik.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
KniveN: Japp... Andra i stolpen och tredje utanför...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
JimmyH: Ja nu är det roligare! Mer fart, mer ungdomlig entusiasm, mindre grupperingar och divaliteter. Ett LAG som kämpar för varandra!

mikenomad: Till saken hör ju att jag hade helt rätt! Man bytte faktiskt spelsystem under säsongen och har sedan hållit fast vid det nya.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Visst tog Hedströms första skott i ribban?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
mikenomad:

det förklarar en hel del.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Uno Gordon: Bara det att Laken hela förra säsongen gnällde på Challes j-a skitsystem, att vi spelade för tråkigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
JimmyH: Det är väl skit samma så länge poängen trillar in? Eller har jag missat någonting?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Laken: "Värva en storvuxen, defensiv back - NU!
Agera Linkan!"

Spelar vi roligt då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
mikenomad: Alldeles korrekt. Poffa är väl hissmontör eller elektriker av något slag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Simmalugnt: Du tänker nog på Paddan nu...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
+++++ - Hynning
++++ - Pärssinen
+++ - Lehtonen
++ - Hedström
+ - Mäkiaho

Värva en storvuxen, defensiv back - NU!
Agera Linkan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Poffa:

345 procent? Minns jag fel eller är inte du lärare?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Victoria:

Fråga inte mig, fråga Abris!

men jag skulle gissa att han menade att resterande 5 procent är målvakter...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Blizzard: men dom kan man ju inte räkna in heller, det är ju fusk;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Victoria: hahahahahha :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Simmalugnt: Ja, de resterande 345 procenten är väl målvakter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Simmalugnt: De sista 5 procenten då? är de dubbelfattade på nått sätt eller vadå?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Poffa:

"90 procent av alla hockeyspelare är vänsterskyttar och ungefär 5 procent är högerskyttar"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Poffa: haha, ja det där kom väl ut lite fel. Menade givetvis med oftast att det är vänstehänta som är rightare men det finns undantag. Men du förstod nog vad jag menade ;).
Kommentera


Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
qslig: Oftast? Har du bladet till höger är du rightare, oavsett om du är högerhänt eller vänsterhänt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
får gratulera till en vinst, välförtjänt? det låter jag vara osagt men det var en jävligt bra match iaf.. med undantag sista 6 minuterna då tempot från bägge lag sjönk till låga nivåer.. alltid kul att möta timrå, dax att bryta er statte mot frölunda i Eon Arena men vi möts en gång till där uppe=)

ha en trevlig kväll allesammans..
mvh//
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Poffa: Oftast är det väl så, generellt sett. Är dock själv rightare men högerhänt. Kan nog bero lite på hur man håller klubban första ggn, vad som känns naturligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Kerstin_k: Fan, då är man inget undantag i statistiken då på den fronten. =(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Uno Gordon: Har du bladet på höger sida om dig är du rightare, har du bladet på vänster sida om dig är du leftare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22

Simmalugnt: Det skålar vi på.

SKÅL BRODER!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Uno Gordon: Det är handen som är längst ner som avgör. En högerhänt person har nio gånger av tio sin vänstra hand längst ner. Därav leftare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Uno Gordon:

precis så ja...:D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Snoop:Då har jag levt i en illusion i hela mitt liv att jag vart rightare då. Så de som skriver med höger är alltså leftare när det gäller klubbhandsfattning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Uno Gordon: Mikko är leftare
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Riktigt skön seger. Stor humor när min kompis förutspådde det exakta slutet.

Lehtonen skjuter som en häst sparkar. Underbart! Gud vad jag blev glad. Jag hade gåshud stora delar av sista perioden också. Sällan är det sånt tryck på läktaren. Wow alltså!

Hynning och Pärssinen funkar riktigt bra ihop. Hedström känns mest som utfyllnad där. Vore ju härligt om han släppte pucken lite oftare. Men han är på det stora hela godkänd. Lite märkligt dock att han spelade nästan hela förlängningen. Såg nästan ut som om han vägrade att åka och byta, eller kan Challe ha sagt till honom att han skulle göra så?

Någon mer än jag som ser tendenser till ett svar på varför Djurgården inte valde att förlänga med Persson? Tycker det blir virrigt varje gång han är inne. Zebbe fixar det bättre tycker jag.

Vi ligger 3:a just nu. Har slagit två av de förmodade topplagen. Det går bra nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Uno Gordon: Vill du med ditt inlägg antyda att du fick erektion vid 3-2?

För isf är du nog inte ensam...:-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Uno Gordon: haha ja vilken jävla kanon han har alltså.. shit - skrek mig hes i soffan=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22

dr-nix: Vilken penisförlängare han är Mikko Lehtonen. Satan i gatan vad skönt med en rightskytt som kan blåsa på ifrån offensiva blå. Jag gillar det skarpt. Inget jävla duttande med gummit utan pang på bara - SMACK!

Ojojoj....

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
lincoln: Skulle precis kommentera samma sak. Wikegård lyckas orera 15 minuter om VF i en match som TIK vinner. Enda gången TIK nämns är för att han måste eftersom det var oss VF mötte...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Jaha... spännande hockeykväll. Hela inslaget handlade om frölunda. Före, under och eftersnacket. Inte ett enda ord om Timrå????
Börjar bli trött på lallandet med frölunda nu. För fan...prata om topplagen istället för bottenträsket
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2008-09-22
Satan vad användbart att ha en kille som Lehtonen, han lär vi få använding av.
Kommentera

1065914 · »