1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581346 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11

815904 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
actionleif: Sett till länkarna till höger här så verkar det ju som att de ska kunna vara med på Tisdag.

Ljumsken på Styf och lårkaka på Kokko
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
actionleif: Nää det är inge roligt längre...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
saxat från tv4.se

"Timrå har fortfarande en handfull nyckelspelare på skadelistan - nu tvingades två av backarna kliva av i slutet av matchen på grund av skadeproblem.

-Jag tror inte att det ska vara något allvarligt med vare sig Per Styf eller Petri Kokki."

Vore ju underbart med nån skada till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Viito:

Slog upp ordet HAT och här kommer en liten förklaring...



Hat, en passion, vars grund är en olustkänsla vid föreställningen om hatets föremål och som yttrar sig i ett permanent begär att skada detta.

Dess motsats är kärlek, och dess närmaste frände inom själslivet är vreden, vilken som kortvarig affekt är detsamma, som hatet är som permanent sinnesbeskaffenhet.

Motsatser till kärlek i vår kultur är å ena sidan hat och å andra sidan likgiltighet. Skillnaden mellan hat och likgiltighet är kanske att den som hatar fortfarande väldigt mycket bryr sig om den andre medan detta inte gäller när man är likgiltig.

Delar av denna artikel utgörs av bearbetad text ur Nordisk familjebok, utgiven 1904–1926.(Not)
Den här artikeln är hämtad från sv.wikipedia.org/wiki/Hat
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Måste bara ta upp denna tråd en gång till med min gamla teori.

En kategori målvakter är Backliund, Kimmo K och Bosse A. Vad är det med dom då. Jo, speciellt Kimmo spikade igen HELA matcher. Sedan var han ett såll match 10 efter 9 kanonmatcher. Det är bättre. Han får gärna släppa in 800 mål i match tio om han varit grym i nio.

Den andra kategorin: Svoboda, Kipper, etc... Grymma 59 minuter, MEN... minst en tabbe per match. DET ÄR MYCKET VÄRRE... DET VINNER NÄMLIGEN INGA MATCHER!!!

Det är min förenklade men bergfasta teori!!!

Det håller inte att som Svoboda vara makalös, men ändå göra minst en tabbe per match. Hellre 10 tabbar i en match, det kostar färre poäng
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
RocknRolf2: Old news...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Stor-Burra är ledig enligt Eurohockey! Agera Nubben! =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Dream Team: Vår vän Jokela spelar tydligen i Nybro numera. Hockeyallsvenskan iaf. Spelade tydligen i Brynäs 3 matcher efter Timråvisiten... och några matcher i Lukko Rauma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
RocknRolf2: Det verkar som ni har gklömt bort "målvaktsfenomenet" Antti Jokela. Han stod under försäsongen 2004/05, alltså innan lockoutsäsongen, plus i premiären mot Luleå borta. Det var alltså när Kimmo Kapanen hade blivit skadad och inte kunde spela. Det slutade med 0-5 i baken uppe i Coop Arena. Sedan löstes ju målvaktssituationen på ett lite bättre sätt. Iaf just då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Janken: Den största bristen ifjol var inte defensiven. Det var offensiven. Maken till krampaktiga avslut har man sällan skådat. Stundtals var det rent pinsamt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
mikenomad: Visst gjorde Oksa även en del bra insatser. Men som sagt, tror folk hade dåligt förtroende främst pga ett väldigt dåligt första intryck, samt självklart hans ojämna och fladdriga spelstil. Ständigt returer kors och tvärs.

Njäe... spelarna blir säkert inte bättre av att bli sågade här. Samtidigt tror jag knappast nån blir bättre eller sämre oavsett vad som står här. I så fall är det nog jobbigast för dem själva. Man måste få uttrycka åsikter om spelarna på hockeysnack - även om de är mindre smickrande - annars förlorar hockeysnack sin mening.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
mikenomad:
Vad vi skall minnas är också att både Oksa och Svoboda hade ett lag med, snudd på, sveriges sämsta defensivspel framför sig.
Oksa snuddade på elitserierekord på hållen nolla, han utsågs till turneringens målvakt i SCA- cupen (Om jag inte minns fel) och hade sina glimmrande stunder. Men han hade ack så låg lägstanivå.
Svoboda hade nog hålli måttet om försvaret hade varit rejälare. Hur många gånger såg man inte hur våra backar gick in framför mål med klubban i retursituationer i stället för att plocka bort spelaren. (Dutt- dutt) och, jag måste säga , i ALLA boxplay så försökte samtliga fyra TIK- are att klämma in sig i målgården... varenda jäkla gång!
Motståndarna fick ofta tre- fyra chanser för att TIKarna mesade framför egen kasse..
Så jag tror inte att det var enbart målvakterna som var dåliga förra året.
Det besynnerliga med Svoboda är att han är landslagsmässig enligt tjeckiska landslagsledningen men skulle, enligt Hockeysnackarna, inte hålla för spel i Timrå IK?!?!

hem.bredband.net/hundhona
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
RocknRolf2: Nu ska vi väl inte älta gammalt stoff som sagt. Men måste bara få tillägga att om jag inte minns helt fel så nosade väl Oksa på nåt rekord i antal nollor på rad. Det fanns ju faktiskt vissa stunder förra året då hockeylivet tedde sig någorlunda ljust för oss TIK-supportrar. Men då vill jag även minnas att äran till stor del togs ifrån Oksa härinne, han hade tur och det var backarnas förtjänst.

Vill avsluta med att även jag anser att Oksa var en misslyckad värvning. Tillsammans med De Rouville, Svoboda och den där nödlösningsfinnen i början av lock-out säsongen (minns inte namnet men han gick väl till Leksand sen) är han nog den sämste målvakten TIK haft under 2000-talet. Menar bara att ingen blir bättre av att ständigt få tämligen onyanserad kritik. Kan mycket väl tänka mig att flera av spelarna tittar in här då och då...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
mikenomad: ...därmed inte sagt att jag, och förhoppningsvis alla andra Oksatvivlare, "hatade" karln. Jag hatar ingen som spelar eller har spelat med Timrå IK. Men visst, självklart har vissa varit (och är) floppar... och det är jag inte skraj för nämna (surprise).

I Oksas fall blev allt fel från början. Försäsongsintrycket var magert och sen flopp direkt mot LHC.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Talangscouten: Vi tycker olika helt enkelt. Svoboda var sämre. Åtminstone sett till hans insatser i TIK!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
mikenomad:

Oksa är den sämsta målvakten tillsammans med Derouville i TIK:s historia.

Han var en flopp från första nedsläpp i träningsmatchen mot Skellefteå på försäsongen tills hans sista match.

Nubbens största flopp-värvning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
mikenomad: gammalt stoff.. men ändå, du tycker alltså Oksa var bättre än Svoboda? tja, båda var väl inte kanon direkt, men Svoboda var knappast sämre. Minns hur han räddade kontraktet med att spika igen mot Färjestad och HV borta t ex.

Oksa var inte mer värd än att han fick sparken. Tror många retade sig särskilt på Oksa eftersom de ansåg (med rätta) att det var tveksamt målvaktsval redan från första början
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Viito: Mycket bra inlägg. Vi har alla olika tycken o smak om vissa spelare, låt oss ha dom då.
Att uttrycka sig som abron måste har varit ett olyckligt felformulerat ord, jag hoppas o vill verkligen tro det iallafall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
TIKbiff: Visst är det så. Fast för Svebba har nog vinden vänt lite, hans förespråkare blir fler och fler. Men detta är annars ett jättetråkigt fenomen, att vissa driver nästintill mobbing-kampanjer mot utvalda spelare här. I år har det väl främst handlat om KK, Svebba och Styf. Förra året var det ännu värre, i många fall rätt grundlöst också. Minns hatobjektet n:o 1, Oksa. Karln var inte vatten värd. Får hoppas att han inte läste nånting på den här sidan då, inte lär det ha gjort honom bättre isf! När sedan Svoboda kom hyllades han som en frälsare. Spelade uselt match efter match, klart sämre resultat än Oksa, men där hade man liksom bestämt sig. Han kom undan med det mesta, inte mycket gnäll på honom...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
mikenomad:
Du kan tänka dig vilket ramaskri det vore här i GB om det var Styf eller Johan Svedberg som satte 1-0 i går, nu bara ett skratt med glimten i ögat"det var ju sanny"
för övrigt tycker jag att han var en av de sämsta backarna igår.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Viito: Nu tror jag inte Abron har för vana att härinne uttrycka hat mot olika spelare i TIK utan att detta snarare var en olycklig formulering från hans sida. Däremot finns det andra som bör ta åt sig mer eller mindre av det du skriver. Håller med dig till 100%!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Abron:

"Hmm, håller inte med om det, anser nog att det här var Styf,s match. Mitt hat objekt spelade bra i 2 1/2 period, kanske bästa back...."


"Mitt hat objekt..."

Du är för fan pinsam! För det första är hatobjekt ett ord (inte två) och för det andra:

Hur understår du dig att öppet skriva att du hatar vissa spelare i Timrå IK? Spelare (som jag uppenbarligen är ensam om att tycka) bidrar med kvaliteter till laget.

Herr Abron; du som anser dig vara en sådan otroligt kunnig supporter, hur kommer det sig att Pär får spela? Pär kanske gör missar offensivt, men han gör fan i den inte mycket fel i defensiven.

Som du ser så har vi diametralt skilda åsikter när det gäller Styf och det skall man acceptera. För det är ju så att hockey är en bedömningssport, där man helt subjektivt väljer sina favoriter, precis såsom du väljer att älska Sanny, oberoende vad han gör. Detta är helt rätt, man har rätt att ovillkorligen och helt i blindo hylla vissa spelare.

Men när du har - precis som du själv skriver - driver en hatkampanj mot vissa andra spelare så anser jag att du helt klart gör fel, eller hur? Vad vill du åstadkomma egentligen? Vill du att spelaren skall läsa detta? Blir det bättre då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Hassan: Verkligen inte! Vi är ju Timrå, vi ger ALDRIG upp! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
mikenomad: Kanske... med det var inte ett (för att citera Rasta Hunden) "Nu ger jag upp!" inlägg i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Hassan: Tja...vet inte om jag ska sträcka på mig så mycket, var ju rätt mycket helgardering över mitt inlägg. ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Ojojoj!
Kan man bli annat än salig av Robbelibobbans comeback?
Första perren var jag livrädd...
För lågt tempo, inget go... Men tamesjutton! Robban visar vägen... Målen ramlade in..

I dag var jag helt enkelt tvingad att byta förstasida på min hemsida och lägga in en hyllning till Timrås GIGANT!

Nu väntar vi på den Flygand finnens återkomst. Jag trpor att det kan få Hedström att lyfta!
Hallin i all ära, Men hallin lever på energi och fart. Jonte skall ha en galant och sniper vid sin sida.

Tre pinnar på lördag!

hem.bredband.net/hundhona
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Ann: Bred gom, lång nacke - nemas problemas. Även om en formfranska på tvären i käften förmodligen skulle vara pricken över i, I give you that. ,)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
mikenomad: Det låter som om även du prickat formen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
xal: Akta så du inte sväljer den på tvären bara...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
"Jag är ju kvinna o vi svettas ju inte ens...Luktar bara rosor o violer av den.."

Ursäkta mig ett ögonblick, jag ska bara gå ut i köket och trycka in en formfranska i munnen så att korna i grannbyn inte skräms i sin av mitt gapskratt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Mats Edström: Tsss inte en chans den ska förbli otvättad..Jag är ju kvinna o vi svettas ju inte ens...Luktar bara rosor o violer av den..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Ann: Samma tröja tre matcher i rad??? Usch...ta hit den så tvättar jag den åt dej! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Har senaste tre matcherna sett dom på teve av skäl som sjukdom o diverse annat(varav en bortamatch iofs),iförd min nya "1928"-tröja som jag fick i julklapp...Hur det gått vet vi ju..Vinst vinst vinst..Vette fasen om jag VÅGAR gå i morgon...losar dom e de ju kanske mitt fel!?

Jaja..
Har iallafall en ny favorit (så länge det varar) RYNO...säger bara HUR kul som helst o se den killen spela...:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Klipper in delar av ett eget gammalt inlägg:

Men detta kan snabbt vända! Kan det bli 3 p i morgon och ytterligare poängkap under den närmaste framtiden börjar kvisten grönska igen och allt ser genast mkt ljusare ut. Så mycket betyder nämligen den otroliga säsongsinledningen att trots denna långa Golgatavandring är det inte mycket som krävs för att TIK på allvar är inblandat i toppstriden igen! Men fortsätter detta, ja då börjar det snart osa katt på allvar...
mikenomad @ normalåskådarens hemvist 2007-01-03 19:28

Gudars så skönt det känns så här 4 segrar efteråt! :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
orion: I am what i am och det inte rock n roll roffe! Och hur kan man inte vara positiv en dag som denna!
Vi har rest oss ur svackan och börjar närma oss slutspel trots en sådan parodi på skador som varit och aldrig verkar få ett slut.

Många nyckelspelare borta men vi vinner ändå och visar att vi har fler spelare som kan kliva fram. Kolla varg bara, har ju utvecklats enormt sedan han kom till timrå och har utvecklat än mer denna säsong än den förra, stort!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Russian rocket: om du egentligen är RocknRolf2 så har du definitivt rubbat din defaultinställning!
Varför så positiv?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Säger bara ROBERT CARLSSON! Snacka om en kille med rätt attityd som accepterar sin roll i laget och utför den enormt bra, får gå in som center för första gången in sin karriär och är grym. Bäste forecheckaren i hela elitserien enligt mitt tycke, bara Manderville som kan kanske jämnföras med honom i timrå i moderna historia. Ett enort plus på detta att han oxå kan göra mål.

Kul att se att svebba och styfen börjar spela upp sig trots en ganska så svajig säsong. Men tror att strålman har en hel del i svebbas förbättring, Otroligt plaserings säker back!

Otroligt viktigt med sådana här segrar, att kunna vinna utan att spela på topp.
Tror att den dära ängsligheten som infann sig i slutet på matcherna förr när det var jämt och man tappade och förlorade poäng börjar försvinna nu, mycket tack vare sådan här segrar som typ malmö och skellefteå.

Nä en timo p vill vi ha tillbaka fort så vårat powerplay kan börja fungera igen, lite halv dant på denna frot idag, trots mål!

Han är nog viktigare än man tror, en otrolig spetskompetens i dessa avgörande matchsituationer.

Ruggigt viktigt att Backlund verkar vara på G mot stor formen igen.

GO TIMRÅ.....

Jag vill ha ryno kvar!!! vilken speluppfattning killen har, underbar passning till Robbans mål idag.

Länge leve "ungjävlarana"!
Vilket go det är i Strålman, regin, svensson, sund oj oj oj...Sund liknar ju fan självaste Pavel Bure i sin skridskååkning. Synd med skadan där bara, hoppas det var en lindrig variant.

Slutligen, nu jävlar visar vi anrell på lördag hur förmodlingen Sveriges bästa publik agerar för att skapa stämming i en hockeyhall.

Hörde att Anrell tydligen skall vara här på lördag och skriva om timrå i serien Hockeyresan!

Ta med hörselkåpor Anrell!

Piiz out!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
RocknRolf2: Du har så rätt. Är det någon som förtjänar hela sin lön så är det Robert Carlsson. Vilken jävla kämpe.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Laken:

Kan omöjligen säga emot Dig. Giffarna överraskar sällan positivt, tyvärr. Inte i jämförelse med Timrå IK. Förvisso är den svenska fotbollen och ishockeyn helt skilda väsen, men ändå... Det känns jävligt skönt att man även har ett favoritlag med riktigt höga ambitioner!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
iggy: Ja någonting lurt är det.
P.S. Lovar att inte säga någonting. D.S.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
DJ Hemp: Ja, det är skillnad mot Giffarna det. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Laken: Robban har alltid en extra puck med sig i handsken. schyyyyyy säg det inte till nån. på värmningen ser man att han söker efter en som ser ny ut. Plockar upp den och tittar sig runt. Han är inte dum Robban våran. Vår hemlis Laken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Måste bara ännu en gång konstatera hur förstummad jag blir av vårt fantastiska lags förmåga att prestera när man minst anar det. 5-1(!) mot ett VF som alla tar för givet blandar sig i medaljstriden även i år, trots alla inledande bekymmer... Tack för denna grymma laginsats, Timrå IK!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Och återigen fick vi se ett typiskt "Robban-mål", ingen förstår hur det gick till men mål vart det! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
iggy: Jag var på vippen att skriva ett långt inlägg om hur dum du är som ville sänka Robbans lön... =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Fy fan vilken härlig kväll! 3 Poäng till^^ Backlund var stabil idag tkr jag :) Carlsson var oxå jäkligt bra!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
73Sjöbba: han gör det typ 12 %.. detta var mer ett reta reta RR2 inlägg. KUL att vinden har vänt !! Robert Carlsson vilken kille. Snygg och jobbig på isen ;-). Nån som kommer ihåg Christer Westrin i HOIF ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
iggy: Han har iaf jobbat åt Norrporten
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Bragd-Birger: men har inte Robert Carlson ett 25 % deltidsjobb på sidan om hockeyn..? Då borde man kunna sänka hans lön i Timrå lite och fördela denna vinst till att värva Ryno. RR2 har du taxeringskalendern i närheten ?? Hur fördelar "vi" lönerna igentligen i Timrå ?? nån ? sugen och hänga på detta...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2007-01-11
Härligt när hela laget kämpar som dom gjorde idag! Men vad håller Styf på med? Man vågar knappt titta när han är på isen..
Kommentera

815904 · »