1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581252 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

« · 1525077 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

HEJ O HÅ! 

Jag återkopplar till samma sak som senast timrå ik spelade...

Varför i hela friden blir vi så nöjda med att köra våra anfall nere i sarghörnen?

kan vi inte spela lite som vi gorde under första halvan av tredje perioden... rakt in o full fart på kassen... duttandet i sarg hörnen är bara ett bra sätt att få tiden att gå och orken att tryta...

jag håller fö Lundström som enda första målvaken för oss...

bra match av friberg och våra j20 killar!

dom spelar enkelt o farligt framåt varenda gång.

Hedström gjorde en bra match idag med sett till helheten.

sedan var juh de flesta som jag förväntar mig.

trögt anfallspel från carlsson men ok försvar...

robinson gör en blek insats

sterner kan omöjligt bidra med mer än random j20 kille just nu. 

boyce behöver ett break. j landslaget eller något utlån till typ sundsvall. han måste börja repa självförtroendet.

belisimo ger bort våra chanser att vinna så han kan stå o öppna båsdörren ett par omgångar till...

vem ersätter Gunno?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Ambroo:Tycker Jonte ser bättre å bättre ut, hylla Bellissimo är nog att ta i. Men att säga otur kan man göra en el två matcher, men målproduktionen bör förbättras om detta ska gå vägen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
diffe: I dag spelade dom skithockey, i a f i ca 40 minuter. Men visst. Med skärpa i avsluten kunde det bli seger ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Ambroo: I dag tyckte jag Jonte såg betydligt bättre ut. Ulla-Bella lallade in tvåan men kan knappast lastas för förlusten. Herrns åsikter?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

superfalle: Ja jag håller med fullständigt, Bellisimo kan inte klandras för detta. Vad är det för "troll" som går i laget? Hur kan man missa så många målchanser?

Nu kommer Nubben snart komma med 2 spelare, en fw och en back..... Sen kommer målen bara spruta in. För dom spelar bra hockey nu men utan spets!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Knylan: Så känner jag oxå. Medvetslös med krampanfall. Hua Hua
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Säsongens viktigaste match, säsongens tyngsta förlust. Hyllas Bellissimo och dissas Jonte idag också?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

Mäster T: Vänster tinning. 

Jag vet inte jag, men kvällens torsk rann av jävligt fort när jag slog över till Luleå-HV. Inte för att man vet hur det står till med Sundh men det är det där lilla perspektivet som kommer fram. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Frölunda kan ju vara lugna med sin slutspelsplats nu iaf, trots att vi har 2matcher mindre spelade. 

Dom är 4P före oss, vi måste alltså på dessa två matcher vinna en i full tid och den andra som sämst på OT/straffar, lycka till :P FHC har säkrat sin 8:e platsett bra tag framåt nu. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
El Maco: Det är riktigt otäckt. Man får hoppas att det inte blir men för livet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Mäster T: Extremt otäckt. Hoppas, hoppas, hoppas att det "bara" är en hjärnskakning eller något liknande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Han var tydligen fortfarande medvetslös när han for iväg med ambulansen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

Mäster T: Kan det vara så att experter och belackare har rätt. Att vi måste ge 110% för att ta poäng helt enkelt p g a av nivån på laget. Att spela tight, diciplinerat och med 100% inställning klarar inget lag över en lång period. Man måste kunna ta "enklare" poäng emmelanåt. I en KS kan det hålla med den här "inställninghåkkyn" och 10-15 första omgångarna i ES-lunken. Men 55 omg? Nä det går nog inte. Ska till något alldes extra vad gäller moral och alla-för-en.

Med det sagt så behöver vi alltså 2 lag som helt enkelt är sämre eller ungefär i vår klass över 55 omg. Vilka 2 av de 3 andra bottenlagen ser vi har stört potential för det?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Mäster T: fyfan, hoppas det går bra med killen som alltid har leende på läpparna :/
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Blizzard: Han var medvetslös hela tiden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Mäster T: Håller alla tummar för Oscar!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

Hantverkaren:Finns mycket mer att önska av detta gäng. Matchen i kväll kändes  helt avslagen. när man inte kan spela ut lagen måste man kämpa ner dom, var en nagel i ögat på motståndaren.

Vilket ingen verkar vilja vara, idag kändes det mästa halvhjärtat.

Max Friberg känns som han försvinner längre o längre bort från att vara den talang han spås vara, inget stämmer för honom.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Hantverkaren:

Vi kan ju börja med att spelarna lyssnar på tränaren. Inför match talade monty om vikten att gå rakt på mål. Ikväll var det bara sarghörn. Hur svårt kan det va att lägga pucken på mål?

Enda glädjeämnet ikväll var att man fick se det hårdaste skottet som någonsin skjutits på en hockeyrink. Öneruds i kryssribban

Det var ikväll vi skulle lyfta, istället kom en odör från fjolåret. Ikväll är första gången man är besviken. Jag accepterar inte förluster som denna. När motståndarna inte behöver va bra för att vinna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Matchen avbryts. Sundh allvarligt skadad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Blizzard: Otäckt. Hoppas Oskar är okej.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Mäster T: är han medvetslös eller liggar han bara kvar och får hjäp? låter inte så farligt här iaf.

"Konstigt skadeavbrott i spelet nu när HVs Sund gått i isen och blivit liggande. Min uppfattning att de trängs i fart vid sargen varpå Sund tappar kontrollen över benen, möjligen vrickar fotled eller så, men slår huvudet lätt mot sarg och åker i is varpå han åker baklänges i isen och slår i huvudet.
 

Min gissning var

1) ingen skada alls

2) möjligen en fotled eller ett knä

3) ev. en hjärnskakning

men i så fall vore det väl bara att snabbt ta ut honom och någon nackskada kan det ju inte vara frågan om? Förstår inte anledningen till att man så länge med vårdpersonal står runt honom? 

 

Hjärnskakning genom olycka är min bedömning och det är ju inte alls bra men däremot ingen som helst risk för de obehagliga risker som finns i hockey; nackskador. Tack och lov för det.

 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

Det må vara i ett tidigt skede, men ledningen måste agera redan nu och förstärka offensiven med spets. Att snitta två mål per match är bevisligen inget hållbart koncept.

Börjar man för övrigt inte att leverera på hemmaplan kommer det redan nu låga publiksnittet att reduceras ännu mer, vilket onekligen påverkar ekonomin negativt.

AGERA! 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Jockz: ja men såklart vi måste göra något för att öka målen framåt, men jag snackar om matchen idag, den där utespelarna inte gör mer än ett mål och då svarar våran burväcktare med att kasta in pucken till 1-2. en målvakt ska kunna vinna matcher, utan den där tavlan så hade vi spelat OT nu med 1-1. 

För Timrå var dåliga framåt, MEN DET VAR FHC OCKSÅ DÅ SKA MAN VÄL INTE HJÄLPA DOM MED SITT LEDNINGSMÅL!!!

minst 1P idag hade väl förfan varit bättre än 0P.  
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Blizzard: men då jocke släpper skitpuckar då kan vi skylla på effektiviteten . Eller otur . 1-2 målet mot brynäs där matchen vände va ju så tragiskt så jag ramlade av stolen . Vi har två begränsade målvakter . Varav jocke är halv skaplig ofta men är aldrig riktigt bra . Medans bellan kan va som en vägg men har en lägre lägsta nivå . Bellan tog ett skitlag till kvalserien i fjol i allsvenskan .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Hemska scener med Oscar Sundh uppe i Luleå. Matchen är avbruten. Han har inte lämnat isen. Gått 15min. Han är fortfarande medvetslös.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Blizzard: Ikväll hade vi förlorat med Jocke i målet också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Laget var inte redo ikväll när pucken släpptes. Där förlorar vi. Frölunda är så bleka idag så att det är ovärdigt att vi ändå lyckas förlora. Grymt besviken man är. Nu skrämde vi bort 500 personer till nästa match också.

Vi blev dock lite bättre hela tiden och i 3:e kommer vi upp i normal standard fram tills bellisimos tavla. Sedan är det ridå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
The great one: Vet ni en sak? Hockey är en skit sport.

Vi måste göra nåt. Ta in spets. Patrick Kane är ledig o vill till Sverige. Agera Nubben!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Modano: Hur kan det ha undgått dig att nubben inte har någon plånbok? Hela norra Europa vet att vi är pank, på randen till konkurs, men du har missat detta?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Blizzard: Men för helvete, anfallsspelet suger tiofalt mer, vi gör 1,7 mål per match hittills i ..... Skulle behövt en Hasek i sina glansdagar för att ta trepoängare likt förbannat. Då kanske vi kunnat vinna med 2-1 ibland i alla fall
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Blizzard: Inte för att försvara Belissimo, har inte sett målet. Men du är alltså inte oroad över effektiviteten frammåt? Sjukt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Blizzard: Våra forwards då, är dom elitseriemässiga?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Jävla soplag blir snart avhängd igen. Fattar inte nubben att man är helt utan spets och styrka tyngd framåt värva för helvete och sitt inte och grina tycksynd om skiten. Uppträder som små rädda vecka kärringar fågelsjukan är tillbaka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Blizzard:

Du är så Jvla dålig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Manderville: Ingen som vet, varför sätter dom inte chanserna?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
ja och som vanligt när bellan släpper in skitpuck så skylls det få effektiviteten framåt. Ni vet väl att man kan spela OT även vid 1-1 som vid 5-5 och man kan få två, TVÅ poäng då! detär mer än NOLL poäng!

Bellan gör det inte lättare iaf, och han är inge elitseriemålvakt, så är det bara! Bellan suger!

 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

superfalle: Jag undrade varför Jocke inte står, vart i kommentaren står det att jag lastar Belissimo för förlusten?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
När kommer 3 poängarna hemma. Timrå måste börja vinna på Hemmaplan, detta är Pinsamt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Kattgubben: Förutom att vi skulle ha vunnit så ingen totalkatastrof just nu. AIK får däng, Rögle ligger under och Växjö har oavgjort. Vi bildar nog vår lilla fyralagsklubb på riktigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Vi har ingen spets !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Riktig dyngmatch. Finns inget mer att säga än så. Jo, en sak: skämmes ta mig fan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Olle: Usch, säg inte sådär...låter som "viliggerjutreaTJ"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Nej det finns väl ingen vettig människa som är nöjd med den här ES-omgången...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
jävligt avslagen insats. börjar tvivla på matchningen av vissa spelare...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Olle: Japp. Och ärligt, jag kan ta en torsk ikv. Är mer bekymrad över Gunno.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
hubbenorlen: kanske för att du inte är hockeytränare och lever med laget dagligen som du inte fattar det .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09

mikenomad: Vi ligger ju inte på kvalplats iaf så vi måste väl anses presterat över förväntan än så länge?

Naeejjj fy fan vad jävla dåliga vi är. En enda trepoängare på tio jävla matcher. Den här "bra känslan" som ska ge oss poäng "framöver" i serien, den måste börja omvandla sig till faktiska poäng snart om vi ska hänga kvar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
superfalle: Du har självklart fullständigt rätt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
mikenomad: Hä ä lungt. Vi hade kunnat ligga under med 4-0 mot Modo och haft Perra som tränare...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-10-09
Manderville: hahaha . Förstod att bellan skulle få skulden för den här förlusten . VI GÖR ETT MÅL . 1 ONE . Man vinner inte matcher med 1-0 . Jo kanske en per säsong . 100 frilägen 1 mål . Finns lnog andra som har mer skuld i denna förlust än bellan .
Kommentera

« · 1525077 · »