1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24

« · 2297759 Till forumet


Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Västerås tror inte att deras ryssar blir klara förrän tidigast måndag så det är väl antagligen samma för Paigin.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
T T: okej
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
T T: Vad tror ni om risken att ryssar drabbas av sanktioner i möjligheten att arbeta i EU nu när Putin ser ut att starta krig mot Ukraina?

Om det blir på det viset. Då borde väl lag som Västerås och Timrå få dispens från förbund mm. att värva nya spelare trots att fönstret stängt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Ursäkta om jag lägger mig i, just i denna tid känns hockey irrelevant. Jag älskar Timrå och ishockey men just nu kan jag inte annat än att tänka på situationen i Ukraina.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Labban: Sant. Vi får ta en paus.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Smokey: Jag tror inte på nån dispens. Det är yttre omständigheter och har man valt att värva från ryssland under de här omständigheterna anses man nog få ta eget ansvar för konsekvenserna också. Frös man en säsong för pandemin och ryckte undan mattan för främst lag som Löven och Modo lär man knappast lägga två fingrar emellan för att några lag har värvat enstaka spelare från ett land i krig. Däremot lär han ju inte kosta oss nåt isf, i slutändan blir det förmodligen Paigin personligen som drabbas hårdast vid ett sånt scenario. Som isf står utan anställning
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
mikenomad: Jag undrar mest varför Sverige ska behöva straffa Ryska medborgare för att en rysk ledare är aggressiv? Så ska det ju inte behöva bli. Paigins enda intentioner är väl bara att spela hockey och ha kul. Skulle USA isåfall straffa ovetjkin och be han dra tillbaka till Ryssland? Såklart inte.

Nej jag tror migrationsverket prioriterar andra helt enkelt. Sport kommer ju sist i samhället, det har vi sett under pandemin.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
DenRöda: Ja mig veterligen är inget sånt på tapeten. Jag bara spekulerade utifrån ett scenario som möjligen ligger framför oss men vi är inte där nu som sagt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Smokey: Personligen är jag så upprörd att jag inte vill se en ryss i vår vackra dräkt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Timrå Isstadion: Jag tänker nog att den ryska befolkningen är offer här också. Det är på riktigt en ensam galning som dikterar villkoren i världen nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
mikenomad: Ja, så är det. Jag har många gamla kollegor från både Ryssland och Ukraina och ingen av dessa är särskilt imponerade av Rysslands president. Har alltid blivit bemött på ett väldigt gästvänligt sätt av gemene man i Ryssland, så pass att man skämts för hur man själv är... Nej det är ledarskapet i Ryssland det är fel på, inte den vanliga medborgaren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Timrå Isstadion: kom ihåg att 99.99 procent av Ryska folket vill inte ha nåt krig i Ukraina. Det här är en paranoid galen Putin med lika krigsgalna generaler som valt det här. Det är för bedrövligt detta som sker nu. Och riktigt riktigt farlig.! Ishockey känns väldigt oviktigt just nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Nä precis. Man kan ju inte sätta ett likamedtecken mellan en auktoritär envåldshärskare och landets befolkning. Saken blir dessutom ännu mer komplex när man har en statsapparat som kontrollerar stora delar av media och sprider propaganda inom landet.
Putin kan dock dra åt helvete.

Nu ska jag inte bli mer långrandig i det politiska.

Håller tummarna för 3 poäng ikväll
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Håkkybåkky: helt enig! Hockey är en sport och politik ska inte bli inblandad. Hockey är vårat sätt att koppla bort omvärlden för en stund och leva i affekt med våran passion för sporten. Vårat lag är Timrå och det spelar ingen roll vilket land en spelare representerar. I Timrå är den Rödvita flaggan som gäller. Nu går för 3 poäng och säker mark!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
dra ett SLAG skott i huvudet på PUTIN
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
roger_sundsvall: helt rätt Roger! Alla situationer, på och utanför isen, kan lösas med en hård slagga från blå
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Håkkybåkky: Hoppas ryssen spelar ikväll! Är rädd för att det blir sportsliga sanktioner mot Ryssland så ingen ryss får tävla utanför Ryssland. Hoppas jag har fel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Risken är väl stor att alla ryssar kan få problem med arbetstillstånd i EU eller andra länder nu när även den svenska regeringen utlovar extremt kraftiga sanktioner som givetvis givetvis indirekt även drabbar den ryska befolkningen som inte önskar krig.

Jag dryftade frågan då vi riskerar att helt missa en viktig förstärkning om den typen av sanktioner blir av.

Men som vissa skriver, det finns säkert viktigare saker att tänka på i dag. Men jag tänker ändå jävligt mycket på Timrå IK.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Smokey: Jag tror att risken är överhängande att vi blir blåsta på vårt nyförvärv mem jag tror inte att det kommer tas nån hänsyn till det avseende dispens för annan värvning.

"Vi har det lag vi har"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Smokey: Stäng ligan den här säsongen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Zäta75: Vår ryss kommer inte drabbas av några sanktioner. Han är här för att arbeta, inte för att delta i en tävling. Därav krävs arbetstillstånd. Det ska väldigt mycket till innan det kommer några sanktioner mot enskilda ryssar som arbetar i Sverige.

Det verkar svårt för EU att komma överens om några sanktioner alls. Alla länder vill ha undantag för sina egna exporter vad det verkar...
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
bar mofftak: Så kan det nog bli. Är han klar för spel ikväll?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Zäta75: Inte troligt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Timrå Isstadion: Vi skall nog passa oss för att gå på hela Ryska folket, vi får inte glömma bort att det är Putin som kör detta racet. En enväldig härskare som aatt aig själv som ledare i många år framöver. Ifrågasätter du honom och strejkar i Ryssland är det inte lika fredligt som i Sverige precis..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Sputnik: Är ganska huvudlöst att lägga det på ryska folket, framförallt när de är 144 miljoner och knappast kan räknas som ett fullt demokratiskt land. Som att skylla på afghanska befolkningen att talibanerna härjar.

Nog för att vi alltid berörs av vad som sker i världen, men det kan vi inte påverka. Det vi kan göra är att göra vårt bästa för att Timrå ska 3 poäng ikväll.

Har ni inte köpt biljett, gör det NU!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
RasmusVS: Frågan är, hur många Svenskar lär fullfölja sina kontrakt i KHL nästa säsong? Känns som det lär blir fullsmockat med Svenskar som vallfärdar hemåt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Sputnik: Ingen paigin ikväll alltså 😬😬
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
JonteD: Men ... what ? Inte idag heller ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Timrå Isstadion: Lägg ner med det skitsnacket.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Timrå Isstadion: Jag förstår att det är okunskap bakom vad du skriver. Läs och skapa lite förståelse om vad som händer i världen, efter det så kommer du inte att skriva såna här förhastade saker.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
3800 biljetter sålda för en timme se'n
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Timrå Isstadion: Tror du alla ryssar supportar Putin?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
nyb: tänkte komma in här och spy galla över hjärndöda människor som postat inlägg på facebook om att vår enskilde ryska spelare inte var välkommen in i laget. Tji fick jag, här fanns det också.

Vissa människor måste verkligen jobba på att se saker för vad de är
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Tror knappast att Paigin kommer spela bättre av att vissa drar alla ryssar över en kam. Kanske inte alla fattar att Putin är en envåldshärskare som gör det han finner bäst. Alla som opponerar sig trakasseras, fängslas eller avlivas. Som jag fattar det kommer Europa/USA/Kanada att stoppa ryska företag, dess företagsledare och oligarker från att exportera, importera och hantera bankkonton till och från Ryssland och ockuperade områden i Ukraina. Att KHLspelare skulle ingå i detta torde vara fria fantasier. Det bästa vi kan göra är att stötta Paigin och Timrå IK. Däremot ska internationella tävlingar i Ryssland bojkottas. Det är redan på gång. Sverige hoppar av BandyVM och Svenska Skidförbundet tar hem deltagare från Ryssland.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Vinst idag plus att malmö och linköping förlorar och det börjar se lite för bra ut. Man vill ju lida lite
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
nä förfan nu knäpper vi götet på näsan

Forza tik!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
eliassjo : Lär ju bli göteborgarn som kommentator
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Nu kör vi FORZA TIMRÅ
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Andersson: Lars Lindberg kommenterar 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Sputnik: Hur blev de med tyvääen o avstängning o böter??????😈😈
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
JonteD: 4 matcher och böter
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
JonteD: Vilket drag i halllen! Mot 3p Timrå IK!

Röd och vit hockeydynamit!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Zäta75: Kom igen Timrå, fräls oss, vinn!
❤🤍❤🤍❤
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Ingen ryss…

Då behöver man fasen vara noggrann hem ikväll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
söder över: Frölunda öppnade väldigt blekt och vi borde nog ha tagit ledningen när Alvarez var helt ren i slottet. Brukar straffa sig när man inte utnyttjar sina chanser...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Zäta75: Mycket bra spel av Timrå än så länge!!!!😇😇
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Jag klagar inte!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
bar mofftak: tycker vi öppnat bra, sånär som på dom två tillsläppta frilägena. Eller 1,5 friläge kanske. Synd att den här domaren inte tar tvåor för att slå klubban ur händerna på motståndarna, då hade det varit vi som spelat pp nu istället för Frölunda.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
Eller jo…

Varför spelar den där jävla sopan!!!!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2022-02-24
söder över: Han har mest utvisningar i laget, och det är tammefan bara dumma jävla skitutvisningar som aldrig ska tas.
Låst ämne

« · 2297759