1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581147 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10

2145918 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Bragd-Birger: Det där med bönder fick Bajrarna "äta upp" många år senare. Var på denna match för några år sedan. Tror att det anspelade på koppling Bajen-Leksand och att ute i landet var den kombon populär.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Hassan: Jocke Nilsson var vår kung
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
kulltorp: Grums borta minns man. Tror det blev 10-2 eller nåt, bara läktare på ena sidan. Måste ha varit en eller två säsonger innan vi gick upp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Hassan: Glöm inte Grums. Kommer ihåg en bortamatch, i supporterbussen, till Grums när polaren blev magsjuk i Njurunda. Han satt med spypåse 8 timmar i buss dit och 9 timmar i buss hem efter matchen..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Bragd-Birger: Hehe ja man blir nostalgisk. Jag rör säkert ihop motstånd men det känns som vi brukade möta typ Rögle, Mora och Bajen i de där play-offen som vi alltid gick till.

Tidigt 90-tal var jag så liten att jag bara fick följa med på söndagsmatcherna som började 17. Onsdagarnas starttid 19 var på tok för sent. Ett playoff lyckades jag dock gråta, grinskrika och fäkta med armarna så till den grad att jag faktiskt fick gå trots att det var onsdag.

Minns att Moraklacken alltid rusade ner mot sargen när de gjorde mål. Det var exotiskt på den tiden att få möta lag som kom så långt bortifrån. Teg, Husum, Lejonström, CRIF och Antjärn tillhörde min barndoms motstånd. Mora var något nytt det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
kulltorp: Haha...snyggt!
Ringer en svag klocka...vet att det i någon av matcherna blev lite stök, och att en annan bajenbekant var upprörd och sa "vikka jävla BÖÖÖÖNDER"...;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Hassan: Kollade upp, och -96 mötte man mycket riktigt Bajen i PO, men gick vidare. Matchen på Hovet torskades dock, och jag vill som sagt minnas en grym ass av Hussen där. Och visst var det väl den matchen en "något" rödbrusig Bullen var i fin form?

Minns inte något annat PO mot Bajen som man torskade. Under allsvenskan 91/92 (väl?) som S/T torskade man först på Hovet med 3-7, sen var det dom där berömda knyta-ihop-säcken-matcherna där man lyckades bränna alla livlinor för att gå vidare. Åkte upp med en bajenpolare till andra mötet (i en lånad folka som, Ted Bundy-style, inte hade något passagerarsäte fram. Dessutom var det hål i golvet, så det låg en masonitskiva man kunde ha fötterna på. Den var givetvis obesiktad och jätteolaglig, och vi nojade hårt varenda gång vi såg en polisbil). Matchen var som en 60-minuters rotfyllning, och har för mig att Bajen vann med 5-0. Sen lyckades Timrå torska mot jumbon Uppsala och var borta.

Ja, jeeez. Åren går, hörrni. Och det är mysigt att tänka tebaks på jobbiga säsonger nu när vi är nästan Färjestad-stinna av framgång. Just nu, alltså. Om en dryg månad kan det vara ligga-under-täcket-och-undra-vad-fan-som-händer-läge igen. Sånt är såväl livet som hokky.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
kulltorp: ..tror Colan flög in när Bajen fick straff. Colan var meningen att träffa sargens utsida..

Det var iallafall jag som slängde in den av misstag...så nu vet ni som var med.

Puh, skönt att kunna släppa det nu...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
kulltorp: ...och det blev ett jäkla pådrag i arenan. En Timråit blev utslängd ur arenan, Tony, f.ö. en bråkig kille. Men han var oskyldig denna gång.
I Tönnebro så slogs han med bussvärden, vad hette han? Stor kille...iallafall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
mikenomad: Kmr ni ihåg att ngn i Timråklacken slängde in en cola på isen?
Var det samma match? Typ Play off..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
mikenomad: Nej, var inte på Hovet då, tyvärr. Var alldeles för valpig. Däremot hemma såklart. Men kan det ha varit -96? Känns tidigare men jag kan ha fel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
mikenomad: Kommer ihåg en match mellan Hammarby Björklöven var på Hovet den spelas.Jag var nere och o hälsa på en tjej polare båda hockey nördar så vi gick på 👍den matchen måste vart sent 80 eller tidigt 90 och Bajen klacken gapa läg bullen i ugnen läg bullen i ugnen han var en Legend i mina ögon tragiskt bilolycka som Strimma blev slutet på en stor Profil och trevlig kille. Träffade han på populära Hoges piano baren bjöd på drinkar.Jag var där med 2 tjej polare var av den ena hängde med Bullen på Hotellet fråga mig om det Okej eller om det var min dam.Ja garv ja det är lugnt Bullen bara du bjuder Timrå på ett mål nästa gång ni mötes han garva gjorde 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Bragd-Birger: Minns att Timråklacken levde om rätt hyggligt inledningsvis men tystnade allteftersom och att bajarna då skanderade "Ni bara sjunger när ni leder"
Samt att Bulla var salongsberusad. Eller lite mer
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Verkar som lagen går all in denna säsong Corona till trots. Spelaragent på Twitter..
Känns som Timrås konurrenter inte sagt sista ordet än så länge angående att utmana i kommande slutspel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
mikenomad: haha...måste vara samma match vi talar om. 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Hassan: Var du på Hovet i början/mitten av -90 och såg oss torska mot bajan? Med en "salongsberusad" Bulla i klacken, iklädd en gammal Timrå matchtröja. Tror vi förlorade med 4-6 el nåt liknande
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Hassan: ja, fy faen. Får en minnesbild från hovet som borde vara från det playoffet: Huss (som måste ha gjort sin första, 1-åriga sejour i Timrå då) lägger en jävligt snygg lobbpassning som leder till friläge och mål. Men Timrå torskar till slut ändå.
Våren -96..?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
RöJan: Sedan blev jag bannad från modos sida till någon gång i mars för att jag lanserade swishkampanjen #villeskahem. Nu verkar inte ens det vara så dumt tänkt längre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Sputnik: Som Lander själv hintat om så lär han ju komma hem till Timrå oavsett liga Timrå spelar i nästa säsong. Inget ont om Dahlén vår magiske guldgosse. Men tror nog vi har en spelare av större dignitet att luta oss tillbaka på då. Tror nog varken Freddan eller Dahlén väljer att lämna skutan då så att säga även om det blir HA. 😉
Dahlén och Lander i kedja i HA. Det vore nog nått av det sjukaste Hockeyallvenskan skådat av klass...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Sputnik: Är nog bara en värvning av Anton Lander som fått mig att stilla luta mig tillbaks i soffan inför ett slutspel..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
RöJan: Jadå, ta det lugnt. Jag har varit med att åka ut mot Hammarby i play-off. Men lite skadeglädje får man ändå unna sig emellanåt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
mikenomad: Jo det känns riktigt ovisst inför slutspelet. Kan likagärna ryka i kvarten mot Almtuna eller vilka det nu blir. 😱
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Bragd-Birger: Ja Rytter var otröstlig över en artikel där nubben "ansågs" som omoralisk, i samma veva uttryckte Glader att endast spelare som tidigare spelat för Modo var aktuella för lån.
Cirka en månad senare plockade man in Martin Kaut från Colorado Avalanche.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Hassan: exakt så menade han..ödmjukhet här och nu. Kan tycka att vi Timråiter börjar slå oss på tok för mycket på bröstet nu..Nu tar vi det lugnt..vi är underdogs..eller va det nu heter
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
RöJan: Lindelöf är för övrigt efteranmäld till DN, blev tydligen FÖR glad när Blomqvist gjorde sista målet i tom kasse. En hel drös kränkta spelare som hört av sig... lång avstängning väntas... 🤷🏼‍♂️😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Zäta75: gulligt och starkt skrivet..du får min likes oxå..Timrå hade spelglädje ilväll, det syntes. Till och med en halvt uttråkad Dahlen kunde jag se eufori i sitt spel...vill ge en eloge till hela laget. Madsen är superviktig vill jag ödmjukt påstå..likaså Linderlöf..Jäklar Nubben vad du ser vad andra inte ser. Den killen kommer blomsta ut i Timrå..100 procent!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
mikenomad: Du menar att vi måste passa på att gotta oss så länge det varar?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Hassan: Det man kan ha i åtanke är att vi inte vunnit ett skit än och att i september nästa år kan förutsättningarna för oss och The fjärt of hockey vara mer eller mindre likvärdiga
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Bragd-Birger: Ahh! Vilka härliga minnen! När säsongen var ung och alla hade noll poäng! Ohlson var årets steal och skulle skyffla in poäng i boxplay samtidigt som våra toppspelare skulle få svårt att platsa i en andralina däruppe.

Ja, högmod går före fall. Nu ska vi inte gotta oss allt för mycket åt andras olycka men nog har det blivit mer ödmjuka tongångar från nolaskogs....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
När meddelas vinnaren på det där souvenir-paketet som bl.a. jag vill ha ? :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Hassan: ah, den gamla goda tiden. När Heponieminienime var HA:s största offensiva stjärna, och Corrado svensk hockeys kanske bästa back. Och Rytter förklarade tålmodigt varför deras två NHL-lån inte alls var lån utan skulle stanna hela säsongen.

Inte utan att man blir lite nostalgisk. Vem hade dom som tränare på den tiden?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
G?ran Hartmann: Sebastian Hartmann har växt fram till min favoritspelare i TIK även fast det finns de som har gjort mer poäng. Vilket go och driv det är i pojken. Med en sån vinnarskalle som sprider vidare det i gruppen finns det goda chanser att både han och TIK spelar i SHL nästa år.

Tack Göran Hartmann för att du har uppfostrat en sån fin son som är en väldigt bra hockeyspelare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Rallarn: Nä dom tänkte dra ut på spänningen , sen spurta som %¤&% sista 10 omgångarna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Woody: Hehe nu kallar de själva sin sportchef för Toker och vill byta. När jag använde det smeknamnet på honom i höstas var det sandlåda och barnsligt....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Rallarn: Har inte värvat 1:a tränaren än
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Rallarn: Men hallå! Hockeyns vagga ska alltså tolkas som den plats där hockeyn somnade in! Fattar ni ingenting?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Andersson: Fast MoDo har väl inte värvat första femman än?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Spock: Det gör vi. Och ja det är det, nu ser man fram emot att den här försäsongen tar slut så allvaret kan börja
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
mikenomad: Syns nästa matchdag! Gött att vara på segertåget igen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Andersson: Enligt Madhawk blir de livsfarliga i slutspelet i ett inlägg efter kvällens match.. 🙃
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Andersson: Fast de kan bli farliga om de får en ny tränare innan slutspelet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Sputnik: Stekheta ? Alla lag har väl spöat modo ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
AIK släpper alltså till 29 och skjuter själva 31 skott mot Modo och Media går bananas över att AIK är stekheta?
Min tes verkar hålla, det är öppna spjäll bakåt. Kommer aldrig hålla mot Timrå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Timråvinst och modosmisk! Är det fredag redan? Skål!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
söder över: Problemet är att Vessel är relativt skicklig på att dyka. Det gör det svårt för domare som är på en så låg nivå att upptäcka.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Hahl Bundy 2.0: man vill inte framstå som bitter men...

Japp... noterade den med...


Vaffan menar domaren att Tingsrydspelaren ska göra???

Flytta sig så filmaren får åka rakt in på mål ostört?

Domarna får fan ta och öppna ögonen för den jävla skitspelaren asså!

Thörnkvist var en ruskig filmare som dessutom spelade riktigt riktigt genuint fult själv med.

Vesel är bara genuin filmare... en fuskare som inte hör hemma på en hockeyrink...

Någon kanske kan tipsa Migrationsverket och filma fram ett indraget arbetstillstånd?

När Thörnkvist fick lägga ner efter hjärnskakning så får jag erkänna att jag inte hade ett uns av empati kvar för honom så det blev mest ett ryck på axlarna...

När Vessel till slut serveras sin portion av karma blir det samma reaktion.

Skit spelare i ett skitlag...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Rip Kirby: Alla goda ting äro tre, Timrå, AIK och Tingsryd
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Björklöven siktar in sig på kvart mot TIK...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
Tyckte jag såg Palmqvist spela för Löven? Trodde han låg inlagd på intensiven efter allt fulspel Timrå visade upp!?!?
Tror dock inte det finns nått som är bättre att se än när *öven torskar matcher. Hade varit glad ikväll oavsett om Timrå vann eller inte😃
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2021-02-10
mikenomad: Blir svårt för övriga lag att scouta Löven.
Skall de matcha mot mot Björklövens lag 1, 2 eller 3 i slutspelet liksom..
Låst ämne

2145918 · »