Gud så skönt...och gud så skitnödigt! Kan nån berätta vilken match, vilken säsong man ska kunna sitta ochnjuta av en stor ledning. Varför är det alltid på samma sätt? Alltid ska vi sluta spela och helt nödvändit mer eller mindre skyffla in en åtta tio baljor i egen kasse i slutet av matcherna??? Då är det ju bättre att ta ut Backe nör vi leder med 6-3. Det kan ju inte bli värre i alla fall.
Nåja - Gött att spöa HV och ta en vinst. Alla pinnar vlir viktiga när vi har en sån tuff start
mikenomad: tyckte att Micke Lind hadde dom dar spela pa resultate egenskaper, han var ruggig pa att ta viktiga tekningar och var alltid ratt i banan.
tror det kan ha vart bra att grabbarna fick slita for poangen in i det sista idag, 6-3 seger kanske hade framkallat lite vattenskalle infor kommande uppgifter....perfekt med tighta men skona segrar.
dr-nix: Enligt mig kan man börja spela på resultat vid nedsläpp inför tredje perioden om man nu leder med 3 mål och har spelare för uppgiften. Nu är det kanske i svåraste laget mot just HV71.
Mycket bra att slå Hv tyvärr ser Backe ut som vanligt. Pärsinen fantastiskt bra första perioden. Vinst var det bästa idag, Backes målvaktspel det sämsta
Olle: jo men man kan inte börja lira på resultat efter halva perioden i 3:e... man släppte in HV i matchen. Vi vann men vi hade kunnat slarva bort poängen.
Underlig kommentar från kommentatorn direkt efter matchen, "stark insats av HV71"
mikenomad: för att kompensera lite för min överdrivna pesimism så måste man ju ändå ta med sig att vi plockar 3 pinnar av svenska mästarna och det lag som förmodligen har bäst formkurva i hela serien. Det säger ju ändå förhoppningsvis någonting om timrås potential.
Förvisso seger mot svenska mästarna i premiären men att först tappa 4-1 och sen 6-3 det håller inte. Högt checkande centrar som har rutin när det gäller att spela på resultat saknas ju uppenbarligen. HV promenerar in i anfallzon precis när dom vill.
saasta: Av de lagen håller jag stenhårt på SAIK. Den enda hockey jag spelat i min karriär har jag gjort i Skellefteå. Spelade tre år mellan sju och nio års ålder. Bodde för övrigt granne med Janne "X:et" Erixons föräldrar och han var ju hemma från Rangers varje sommar. Sköt man av en klubba i landhockey kunde man ibland hämta en klubba av deras föräldrar.
Dock brinner jag mer för TIK nu. Gick på TIK-SAIK med öppet sinne för ett par år sedan för att se åt vilket håll känslorna svallade mest. Det var rödvitt.
Kan nån berätta vilken match, vilken säsong man ska kunna sitta ochnjuta av en stor ledning. Varför är det alltid på samma sätt? Alltid ska vi sluta spela och helt nödvändit mer eller mindre skyffla in en åtta tio baljor i egen kasse i slutet av matcherna??? Då är det ju bättre att ta ut Backe nör vi leder med 6-3. Det kan ju inte bli värre i alla fall.
Nåja - Gött att spöa HV och ta en vinst. Alla pinnar vlir viktiga när vi har en sån tuff start
Grattis gubbar!