1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HV 71 2008-09-18

1064297 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Blizzard: nej jag har svårt att se att Strålman lirar i AHL, riktigt så hjärnskadad är nog inte tränaren hoppas jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
www.hockeyexpressen.se/nhl/1.1305417/anton-stralmans-plats-i-toronto-i-fara

Vilka backar vi skulle få om denna kille gav upp

nu är ju den chansen i princip omöjlig men endå :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18

Rooster23: Snacka om att man fick ståpäls igår kväll då när Mikko Lehtonen klappade in 6-3 i PP. Jag som drog varv efter varv i gästboken i våras att vi måste ha en PP-back med en jävligt vass bössa i en leadingline. Jag tjatade om Lehtonen och slutligen skrev han på.

ORGASM!

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Uno Gordon: En herre som Sjöberg gör nog bäst i att blåsa för allt, för något sinne för spelet har han ju som sagt inte. Sämsta sämsta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18

Skarin: Jag vill inte heller försvara Pärssinen att han fortsätter snacka efter den första missconducten. Men säg såhär, det är inte den första och definitivt inte den sista gången Patrik Sjöberg visar upp en ofullständig känsla för liret. Han tappar alldeles för ofta huvudet, humöret och konceptet när han svarar för rättsskipandet. I mina ögon är han helt enkelt bedrövlig! Han är så förbannat godtycklig att det saknar motstycke. Han åker blåser hipp som happ och har en fruktansvärt ojämn nivå på sina bedömningar vilket får till följd att matcherna "spårar ur". Ena perioden håller han ribban skyhögt, långt ovan stjärnorna och himlaspelet för att i nästa period blåsa för allting och peta i detaljer som en argsint domherre i pågående cilvilrättsligt mål. Så kan man inte hålla på. Hur i hela fridens namn skall någon då veta vad som rätt eller fel?

Har man lagt sig på en nivå får man förbanne mej se till att hålla sig kvar på den också. Det finns inga mellanting i min värld. Antingen blåser man för allting eller så har man en liberal syn på det hela och lite fingertoppskänsla.

Nej det verkar som att Sjöberg tar ut sin frustration över en en utebliven och icke blomstrande hockeykarriär på sitt dömande. Trist för Timrå IK, tragiskt för svensk hockey.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Kul med 6 mål det var inte igår! Försvaret var lite si och så på vissa händer
Skall man ge plus så såg Lehtonen ut som den ledare han är, Styf var som i fornstora dar.
Men den störste var Pääjärvi vilken talang dominerade ruskigt och imponerar mer än vad Zäta som ung där har vi nästa Supersweds i NHL om några år, tycker det var synd att Challe bänkade Junisarna men dom blir svår att stoppa! Domarna gjorde väl några fel för mycket, några tveksamma offsider och Sjöbergs hjärnsläpp som missar Louma som startar bråket och går fri, det samma med Liv. men man kan väl skylla på premiänerver?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
kulltorp:

Ähh, försvaret kommer att ordna sig, inte så konstigt att det ser lite "yrt" ut när vi har så pass många "nya" där. Bara Lehtonen får börja styra ordentligt, och Skogs kommer igång, Sebban tycker jag imponerar ändå.
Va sjutton, misstagen kommer ju vid en vansinnig checking av ett av seriens ettrigaste och bästa lag.
När HV sätter fart och jagar är det inte roligt att vara försvarsspelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Skönt med en seger direkt. Lika glad som jag är för det offensiva spelet...lika bekymrad är jag för defensiven...!
Det var tur att HV hade frölundamatchen i huvudet. Annars hade det kunnat se annorlunda ut...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Kändes fruktansvärt härligt igår när man var taggad till tusen. Sen att den 1:a perioden blir en orgie i offensivt frosseri gjorde inte saken sämre.

Tänker inte kommentera det lite yra försvaret osv. däremot Domare Sjöberg. Förlåt uttrycket domare. Praktarsel kanske passar bättre, kommer osökt att tänka på mr. Magoo, Hmm, konstigt.

Fortsätt så här men styr upp bättre i egen zon så kan det här bli den bästa vintern på länge.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Tycho: Sjöber lyckades på nått sätt missa att Louma (stavning?!) utdelade en rak höger på Styfs käkben trots att han stod bredvid händelsen. Beklagligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Appropå Pärssinen åkte han på en roughing vid gruffet fast han inte gjorde någonting, Thörnberg åkte på styf som sen började slåss med en annan HV-spelare. Sjöberg ville ha lika många från varje lag och valde Pärssinen från Timrå som andreman. Tacka för att han blev arg. Klantigt men förståligt.

Erixon tyckte jag var bra till 95% av matchen, ett par slarv med puck var det enda jag såg.
Spelet 5-5 skötte vi bra om ändå lite passiva ibland i egen zon. Men HV skapade egentligen inget riktigt farligt i 5-5. De gjorde helt enkelt mål på alla sina riktigt bra chanser(+ 1-2 målet).

Okey start med 3 sköna poäng räcker väl som betyg?
Vad sjutton det var inte Luleå vi mötte utan ett av Guldfavoritlagen... Hybrisvarning?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Anonymous: Håller med. verkar som att tik vinner när han är med. Hv-snubbarna vet att han är viktig för timrå och dessutom skadebenägen. Såg inte matcher tyvärr, men antar att de tog Timo hårt och försökte reta upp honom när tilllfälle gavs.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Kevin O Shea: Du är inte ensam om att sitta i natten och fundera :)

Vet inte vad som retar mig mest. Att vi tappar ledningen (två gånger), att domaren fullkomligt sög, att kanal plus websändning krånglade igenom hela matchen? Nä jag tror att det som retar mig mest är att det här var en match som borde ge en del svar till alla tvivlare men iom att det är första omgången så kan man inte dra några slutsatser öht. Det fullkomligt suger att inte kunna känna sig helt nöjd efter 3 pinnar och 6 mål framåt, ja.

Kommer Hynning fortsätta spela stabilt så länge han håller? Har det verkligen släppt för Lander/Pääjärvi? Var det bara jag som spelade upp bilden av jontes stolpträff i öppen bur när HV gjorde både 6-4 och 6-5?

Nä vars laget står blir nog glasklart när RJ och Tenkrat kliver in i bilden. När det gäller backspelet så måste det nog få sätta sig lite för de nya spelarna. Skogs hade verkligen inte många rätt i defensiven och i uppspelen ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Olle: Sitter här i natten och funderar.
3 poäng i premiären, mot regerande svenska mästarna - som dessutom mosade Frölunda i sin premiär...ändå har jag svårt att känna mej riktigt nöjd.
Vad beror det på?
Jo, på det sätt som vi släpper in 5 mål på - det kändes alldeles för yrt i egen zon i stort sett hela matchen. Vid ledning med både 4-1 och 6-3, då skall fan i mej matchjäveln stängas! Men icke! Som så många gånger förr lyckas laget som tar ut målvakten mot Timrå forcera in ett mål.

Det känns lite tråkigt att jag inte känner mej helt tillfreds med 6 mål framåt och 3 välförtjänta poäng...

Lehtonen och Styf bäst i Timrå. Erixon och Persson hoppas jag kan mycket bättre än så här. Robin J saknades verkligen i försvaret.
Axelsson helt osynlig, och till och med Bagarn var anonym...

Dumdomarn tänker jag inte ens kommentera - Idiot!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Skarin: It's a deal! Klantigt av Pärssinen och Sjöberg lider av retardation. Vi ger oss där :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Olle: Jag vill inte försvara Pärssinen. Detta händer och det kommer hända igen. Men det är inte bra att det händer. Inte minst när så mycket återstår av matchen. Men jag har förståelse att sådant här händer ibland. Adrenalin och en domare som heter Sjöberg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Anonymous: Ja jag håller med dig till 100% men jag ser ju hellre att någon av ungdomarna visar ut sig själv på det här sättet än en av lagets mest framträdande spelare. Hur som helst, en gång är ingen gång....17 gånger är Sundström.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Olle: Men här handlar det nog mer om att han tappade huvudet lite, det kan alla göra i stridens hetta. Han visar lite kämpaglöd bara, ett friskhetstecken :)

Minns när Mora åkte ner i kvalserien i våras och den annars relativt lugne Kari Eloranta också visade känslor och klagade på "svensk socialhockey", det visade ju bara på att det berörde honom mycket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Skarin: Vad än Pärssinen sa, så sa han det ju två gånger eftersom han först fick en tia och sen 10+game (om nu inte Sjöberg visade för missconduct två gånger bara för att markera)

Personligen så tycker jag inte att Sjöberg är kass därför att han "inte pallar trycket", är inkonsekvent eller kommer fel in i matcherna (det skulle innebära att han kommer fel in i ca 8 av 10 matcher han uppträder på), jag tycker att han är kass därför att han verkar vara mentalt inkapabel att följa vitala spelsekvenser för att istället titta på en oviktig del av spelet, sådeles förtjänar han epitetet "helt jävla dum i huvet". Hade jag varit domarbas hade jag tamefan avskedad honom via sms!

Trots detta så måste man ändå förmoda att t om. domare Sjöberg besitter den gnutta professionalism som krävs för att inte plocka ut en spelare för resten av matchen pga. en "match-i-matchen" mot någon enskild spelare.
Mitt Sjöberghat är iaf inte sprunget ur den aspekten av hans egenskaper.

Kontentan av min åsikt är alltså att det är fullständigt onödigt att ta en diskussion med en domare eftersom domslutet aldrig kommer att ändras och om det finns oklarheter så skall lagkaptenen ta detta, allt annat är ovidkommande....ja och naturligtvis att domare Sjöberg är dum i huvet också, det ska man aldrig glömma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Var Skogs nervis!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Ja, då har man precis sett reprisen av första matchen, rolig match men lite onödigt spännande kanske....

HV är ju äckligt säkra i PP, maken till självförtroende har sällan skådats......

känner mig INTE orolig för anfallsspelet, Pärssinen var ju grym tills han åkte ut.....lite onödigt kanske

Därmot finns väl en del att jobba på i försvaret, känns som om alla inte riktigt vet vem som ska göra vad alla gånger, och med en flåsande "blåtjur" i nacken kan ju vem som helst bli stressad.....

Jättekul att Hynning, Lander, Mäkiaho och Lehtonen fick näta....

Lehtonen...säger bara: vicken kille, jädrar vad han kommer att bli nyttig...

Hedström klart godkänd tycker jag, drällde lite med pucken ibland, men tekade ju helt ok!

Vill man att frölunda ska vinna eller förlora på lördag?

Sjöberg....den mannen...idag var han inte bra....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Anonymous: Spelmässigt är han ju otroligt viktig på alla sätt men är det något jag inte klarar av så är det när spelare snackar ut sig ur matcher när man VET att man behövs på banan. Sundströmfasoner tillhör inte min favoritdel av hockeyn :) Ok om det är i slutet av en säker match men nu var det i andra perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Jojo!
Man börjar känna igen sig härinne redan!
Vi vann premiären.... Men, enligt flera skribenter, på fel sätt!!!!

Herrejisses!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Olle: Det är ju bara spekulationer om vad som hände och vad som sas, varför han sa det eller varför inte han svarade på frågor osv.
När domare kommer snett in i matcher, uppträder tveksamt, blundar för solklara situationer och samtidigt en bit in i matchen känner på sig att han borde ha tagit den och den utvisningen och på så sätt också märker att spelarna börjar bli griniga på honom tror jag det blir ännu svårare att föra diskussioner med domaren i fråga.
Lång mening tillika godnattkram.

Sjöberg borde ha bytt yrke för länge sedan. Tyvärr.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
lungan: Nej nej det ska dom inte, jag syftade bara till att ironisera över deras "guldbygge" som just nu floppar, till min stora glädje.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Olle: Tyckte det såg ut som om Pärssinen skulle dra till han faktiskt, han var rätt arg där. Hahl var ju domarnas val i elitserien, undrar var de rangordnar Pärssinen :)

Annars är Pärssinen kung, fy fan vad bra han är. Hoppas Timrå får behålla honom länge till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Olle: Ja men de ska inte ens spela champions leauge, det är väll bara HV och LHC som ska gör det, eller är Frölunda med där också?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
lungan: Real Frölunda försöker kanske mentalt ställa in sig på ett spelschema där man deltar i Champions Leauge...jag menar, det är ju redan klart på pappret.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Skarin: Jo men spelarna vet vilka..."nyckelord" man skall undvika och med tanke på hur mycket svenska Pärssinen kan så måste han nästan ha sagt något som inte går att missförstå. Jag kan ju mycket väl ha fel, jag anser trots allt att Sjöberg borde syssla med något annat, men en rationell tanke säger mig att han förtjänade straffet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Pärssinen, ja han fick matchstraff, och är inte avstängd i nästa. Vi vann, vad är det som är fel, Det är väll bara bra att Pärssinen står och visar för det han tycker.

Som sagt, Pärssinen är Kung och är man Kung, får man ta ett matchstraff.

Njut av segern, varför börja gnälla på en gång, alla måste ju vara glada över att vi vann inte sant! Vaför börja påpeka små saker efter en match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Vad är det för massa gnäll, seriöst detta var första matchen på säsongen, Timrå lyckades göra 6 mål var av 6 olika målskyttar, många av våra spelare klev fram. bl.a Lander GRATTIS!!!!!

Vad kräver vi egentligen, Skogs var inte på tå, Backlund släppte in 5 mål, snälla nån, det är 54 omg kvar, jobbigt läge om alla skulle vara på topp i första macten. VI vann emot HV71 var nöjda bara där!

HV är grymma i pp och gör 3 av 5 mål i denna spel form, Pelle verkar sväva på moln och gör 2 mål idag. hans första var ju inte direkt meningen. Ska göra en krosspass tar på Styf och in, där om något visar att han har en extrem tur.

Visst var det lite synd att vi tappade 6-3 ledningen, men det vart istället ett mycket spännande slut av matchen.

Jag vill uppleva hockey då den är som bäst, vilket är i tajta matcher, Timrå får gärna fortsätta med att vinna uddamålsvinster, så länge de vinner.

Bara att hoppas på att magsjukan som går runt försvinner och att alla är friska och krya tills på måndag, då ska frölunda åka på stryck!

Är det bara jag eller är inte upptakten av elitserien lite konstig, varför spelar t.ex. inte Timrå i helgen. Frölunda kommer ju spela sin 4 match på måndag, och Timrå sin andra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Olle: Pärssinen var väl inte överens om utvisningen eller nåt dylikt. Han ville väl ifrågasätta.

Hur som helst så känns det som att en domare måste kunna föra en diskussion och förklara vad och varför. Nu vet vi ju inte vad Pärssinen sa. Men ibland blir det ju matchstraff för minsta lilla.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
250kg kärlek: Det var Skogs som låg ned, men det hade med gruffet framför Timrås mål att göra, Styf var ju korrekt uttagen för roughing men var inte riktigt säker på att Pärssinen ens slagit ett slag under det och det var väl därför han blev upprörd
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
250kg kärlek: Det enda som är klart som korvspad är ju att Pärssinen agerade orutinerat som trots rejält bruten svenska ändå lyckas snacka till sig 20 minuter och game. Om det fanns betänkligheter kring domslutet så skulle Styf ha stått där och ingen annan.

Ok att just denna zebra är rejält dum i huvet men spelar man mot svenska mästarna och fortfarande har Tenkrat på sidan av truppen så får man hålla sig kylig om man heter Pärssinen och är en drivande kugge i laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Simmalugnt: okej,det köper jag,dåligt påläst får man vara ,men inte dum,fel av mig..ha det bra!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18

Någon som vet vad som föranledde Sjöbergs diskussion med Timo P i mittakten? Redan där kändes det som att Sjöberg och Timo fick ett horn i sidan till varandra. Var det Pärssinen som låg ner i HVs zon och tog sig åt ansiktet? Menade Sjöberg att Timo filmade, eller vad? Jag uppfattade inte situationen riktigt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Fråga,,, Vad har backe gjort för fel?? eller är det som vanligt en målvakt kan göra 40 räddningar under en hel match men det är räddningar inte en j-vel ser för han har släppt 5 och det är fem i boxplay, mins jag inte fel så var två av dem 4 mot 6,,men alla är ju harchek alla vet ju hur dom skulle gjort, börja med att prova ta på ett par rillor till o börja med, hålla koll på pucken i boxplay är f-n inte kul, och dessutom ska du hålla koll på med som motspelare så du inte snubblar på dem, men det vet ju alla att som målvakt är man ju alldrig trängd eller så och inte en motspelare gör vad dom kan för att skymma dig,, nä titta på försvaret istället, 1, dom kan inte räkna vilket är rätt vicktigt i boxplay så man inte släpper ner samma back två gånger på raken,

Jag kritiserar inte Backe, men en eloge till Timrå i powerplay, fyra spelare i rundeln som jagar puck, en på blå som dessutom lärt sig spela hockey som Jesper jäger, dvs får han pucken så lyckast han dribbla den över linjen, men spelar roll står ju lik för benat ingen framför mål, gämför det med HV:s pp spel en på var kant och en vid blå resten stod framför backe och köttade,,

Men fem mot fem, kolla räddningarna sommliga ska man inte kunna göra, och då funkade både annfall och försvar,,

Tyckte i det stora hela att Timrå gjorde en förbannat bra match och tror på en kul vinter
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
kraft:

Blir svårt då de spelar sin 4:e match mot oss....;oD
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
250kg kärlek: Ingen magsjuka i världen kan få nån att spela juniorhockey,dvs tuta och kör!...men vi lägger det till handlingarna nu,det kan bara bli bättre...tänk om vi kan se till att sillstryparna har 0p.,efter tre omgångar....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
dr-nix: Håller med i att han släppte ett gäng onödiga returer men inte i jämförelse med Liv som boxade många puckar i afton. I övrigt så har han ju faktiskt två stolpar och i många fall så täckte inte backarna den yta dom har i uppgift att täcka och stirrade alldeles för mycket puck. Eftersom jag tillskriver alla nerver till backsidan så tycker jag att betyget "godkänt" räcker mer än väl för backe och håller således inte med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18

Skarin: Rykten säger att Skogs spelade med magsjuka. Det kan förklara varför han underpresterade. Jag har höga förhoppningar på den mannen.

Jag ger Backe godkänt. Jag tycker det var få mål som kan påföras Backlund. Våra backar står still i defensiv zon (allrahelst i BP), som om vi är rädda för HVs powerplay. Visst, deras PP är antagligen elitseriens bästa men varför ligger man inte närmare sin spelare, varför slutar man stressa? HV-spelarna söker fria ytor framför mål och ikväll lyckades man flertalet gånger att servera någon i slottet. Det är passet framför mål till någon obevakad spelare som oroar och försvårar Backes målvaktspel.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
250kg kärlek: Som sagt. Backe var godkänd. På det stora hela var det betydligt fler försvarsmissar och struligt från backarnas håll. Han svarade för en hel del fina räddningar. Det var ingen lätt match för honom.

Nu lät det lite bättre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Olle: Backe släppte många onödiga returer rakt ut, sedan är tanken med en målvakt att han ska stoppa de puckar som tar sig förbi hans medspelare. Nej han var inte jättedålig men han var heller inte bra.

Godkänd får betyget bli, men bara för att TIK vann matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Laken: Felet ligger ju inte i att backe INTE gör idioträddningarna utan snarare att backarna agerar orutinerat, ligger för långt ifrån sin gubbe och helt enkelt bäddar för dom där puckarna bakom ryggen till en omarkerad Gustavsson som kan raka in pucken i öppet mål. Förhoppningsvis tätar man dom luckorna när spelarna börjar vänja sig. Det är trots allt första matchen för säsongen.

Trots pratet inför match om att ligga tätt på HV's skickliga backar (minns inte vem som sa det) så är deras utdelning i PP förkrossande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
250kg kärlek: Backe får knappt godkänt. I övrigt håller jag väl med dig. Men det var ju ingen lätt match han fick heller.

Skogs kändes skogstikig ikväll. Lehtonen blir elitseriens bästa back vad det lider.

Sjöberg var mer åt HV´s fördel än vice versa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
250kg kärlek: Jag förstår inte heller kritiken mot Backlund! Han var godkänd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
250kg kärlek: försvaret rent generellt sett sög, tvivlar på att man ska dra Skogs över kålen allt för mycket. Jag blev mycket surare efter fjolårets premiär mot LHC då man gav bort 3p som jag minns det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Skarin: Mycket bra Timrå å som sagt..6 pytsar..inte dåligt av detta ibland ack så målsnåla lag..:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18

Laken: Håller med dig i hyllningskören beträffande Lehtonen. Tycker han visar vilken klass han håller. Nygårds besökte för övrigt vår loge innan match och verkligen öste beröm av Lehtonen. Han kommer bli en fröjd att se i vinter.

Annars håller jag inte med dem som tyckte att Backe var bedrövlig. Han gjorde en okej match och skämde långt ifrån ut sig. Målen som kom från HV-klubbor var rätt billiga mål som backarna får ta på sig. Man måste kunna freda ytan framför mål. Ikväll var det inte så, HV-spelarna fick stå på tok för fri framför mål och då blir det mål om man möter så skickliga spelare som HV har.

Kvällens stora besvikelse måste vara Skogs. Han gjorde inte många rätt i kväll. Han hade märkvärdigt svårt att få ordning på pucken. Oftast strulade han till det, spelade tillknäppt och försvårade arbetet i defensiv zon.

Annars fanns där en hel del glädjeämnen. Första perioden från ungdomskedjan bådar gott. Dessa ungtuppar lekte långa stunder med HV-försvaret. Pääjärvi var formidabel i första och helt okej i de två andra perioderna. Mäkiaho är också en injektion. Viljan finns där och han var nära ett flertal gånger att göra fler poäng i kväll. Hynning ser också ut att bli riktigt bra i år. Pärsinen var också duktig så länge han var med. Lite onödigt att dra på sig matchstraffet.

Sämst i kväll var domare Sjöberg. Han kommer aldrig att bli konsekvent i sina bedömningar. Han kan vända en match med sina högst tvivelaktiga domslut. Han var lika dålig åt båda hållen skall tilläggas.

Skönt med tre pinnar.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Oj vad skönt med seger, även om det blev onödigt spännande sista minuten.

Pääjärvi imponerade, Mäkiaho var bra, Lehtonen och Hynning.
Skogs gjorde inte en av sina bättre matcher.

En sak bekymrar, det är när vi hamnar i boxplay då var det nästan garanterat ett mål, där måste vi bli mycket bättre.

Sen sitter man ju och småmyser bara av vetskapen av att VF åkte på stryk...
Kommentera

1064297 · »