1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581814 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - HV 71 2008-09-18

« · 1062654 Till forumet


Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Äntligen är det dags för en ny säsong. Låt vara att katterna från stan vann för en vecka sedan. Nu står svenska mästarna från i våras för motståndet.

Törs man hoppas på en trepoängare redan i premiären?

Lapp på luckan?

En värdig efterträdare till Knyllot?

En skön krönika från Hamrin att njuta av på torsdagsmorgonen?

Halkig is?

Nytt intro?

Ny måljingel från Hassebo?

etc, etc
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Per HApps: Jag undrar ju så här jag...

Hockeyns enda fasta situation är ju tekningarna. Vinner man dem då e faan i mig hälften vunnet. Vi har varit rätt usla i den branschen backetter...

Jonte, den nye centern, gnuggas det tek på en sån gubbe benhårt????

Förresten, tekningar gnuggas väl benhårt överhuvudtaget??? Vinner vi dom då äro Vi ostoppbara och då vinner Vi ALLT...

Släpp pucken NU, så vi får dominera tekningar och ALLT...

FORZA TIK..........alltid, alltid.........
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Friman SR:Vad i hela helvetet är det jag ser! Har Sir Frimanson vaknat upp ur koman! welcome back to the reality!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Kommer StTV göra ett reportage om matchen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Uno Gordon: Jehepp... Men hur faan går det med teket då??? Till och börja med vinner vi statistiken i teket, och matchen, mot HiV71 tycker jag...;-)

FORZA TIK......alltid, alltid.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Cartman: Oops! fel tråd....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Sidan verkar dåligt uppdaterad redan då man inte kan se hur många platser som finns kvar till premiären.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Nån som minns hur dom olika 5orna såg ut mot Mora?
För det måste väl vara det närmaste vi kommer torsdagens startuppställning!

Hamrins senast krönika, ja den är riktigt kul & väldigt träffande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Leroy: Jag tror dom var med i dagbladet eller ST.

Kolla tidningskorgen ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Leroy: Andra femman med Vandell, Pöjrelä och Mäkiaho var kvällens behållning. Håller mycket hög ES-klass. Hade lekstuga i anfallszon långa stunder. Gjorde ju också ett antal mål. Första med Jonte, Hynning o Björn Svensson var väl siså där. Själv ställer jag mig frågande. Är "Jonte" bästa alternativet att spela center? Kommer han inte bättre till sin rätt om han får fortsätta sitt invanda spelsätt? "Bagarn" har inte kommit igång riktigt än, men kommer att bli mycket nyttig i år. Junisgänget med Päjärvi i spetsen glimtade till med jämna mellanrum och då främst Päjärvi.
Backarna varierade bakom forwards men Skogs och den nye spelbacken var mest dominanta. Styfen saknades. "Backe" i målet gjorde väl en klart godkänd insats. 2:a baklängesmålet var en studspuck som tog i diverse med o motspelare innan den hamnade i målet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Dunc: Tilläggas kan att 4:e målet var en riktig delikatess. Mäkiaho hade kunnat spela biljard med pucken om han ville. Nu drog han till med en riktig rökare i tom kasse.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Kvällens domartrio är:

Patrik Sjöberg
Per Sondell, Robert Larsson
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Hälge: Jag kan ju inleda debatten på nya Hockeysnack med att sprida lite negativa tankegångar. För jag tror faktiskt inte att vi har någon chans idag mot HV. Med tanke på deras inledning i måndags är det nog den enklaste matchen att tippa ikväll.

Timrå - HV71 2-5

Pärssinen gör Timrås mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Ikväll åker vi! Tror på en ganska seg start mot HV där dom tar ledningen med 0-1 i första perioden. Sedan i andra vaknar Timrå till liv och stänker in 2 mål signerade Mäkiaho och Wandell. I tredje blir det ett helvetes lir och kamp, där HV tar ut målvakten i slutet av perioden och Bagarn lägger in 3-1 i öppen kasse.

Kom ihåg vem som sa det först! :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
HV såg som vanligt grymma ut i pp i måndags. Jag hoppas att jag inte behöver stå och sakna Kalle K och Sanny i boxplay men jag är klart orolig här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Det verkar som om att Hedström ska spela ändå. Men istället så har RJ blivit sjuk.

se länk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Målvakt: Johan Backlund.
Första femman: Mikko Lehtonen, Sebastian Erixon - Mika Pyörälä, Tom Wandell, Toni Mäkiaho.
Andra femman: Pär Styf, Kimmo Lotvonen - Fredrik Hynning, Jonte Hedström, Timo Pärssinen.
Tredje femman: Tomas Skogs, Dennis Persson - Anton Axelsson, Johan Andersson, Oscar Sundh.
Fjärde kedjan: Magnus Pääjärvi-Svensson, Jesper Samuelsson, Anton Lander.
Extra spelare: Erik Andersson.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Mysigt. Fräsch hemsida, och förhoppningsvis en fräsch premiär.
Blev väl lite småorolig när jag beskådade (den ack så ljuvliga) utskåpningen i måndags. Hv blir sannerligen en nöt att knäcka. Knappast en nackdel för dom med en match i benen heller. Så nog fan blir det tufft i afton.

Annars känns det, i vanlig ordning, enbart positivt inför första nedsläpp. Alla frågetecken kvarstår, men...damn it. Jag börjar fästa mig vid dom, ett efter ett. För, handen på timråhjärtat vänner: inte fan var fjolårssäsongen (slutspelet undantaget) så jävla festlig egentligen? Trots 'det bästa timrålaget sedan...bla bla...' så blev det mest en enda lång västgötaklimax av alltihop. Antalet matcher där man faktiskt spelade så som man rimligen borde ha gjort var löjligt få. Visst, skadehelvete och allt det där, men...nä. Det var väldigt lite tjosan-hejsan under fjolåret.

I år vill jag ha lite larger-than-life-hockey igen. Nerverna utanpå och feber på isen. Inga säkerhetsbälten. Spelare som inser att dom inte har en enda millimeter is till skänks när pucken släpps. Som kämpar till sista blodsdroppen alldeles oavsett hur många äckelpuckar som stänks in i de egna kryllorna.

Jag vill ha passion igen. För mig spelar det ingen roll om laget hamnar trea eller åtta (klart det gör, lögn-Birger) så länge man känner dom där vibbarna. De som får en att se fram emot en match med lika delar förväntan som oro. Där man kan bevittna en förlust och bli förbannad å spelarnas vägnar, istället för på spelarna själva.
Och, jag vill ha det Hollywoodskt. Jag vill ha en knackig inledning, spelare som tydligt söker sina roller men som lika tydligt inte har en avsikt i helvetet att vika ner sig. Som sakta men säkert börjar få ordning på grejerna, växa och vara Djävulen själv när grundserie övergår i slutspel.

Säsongsstart. Ah. Min familj och mina vänner fruktar det, med mitt psykiska välbefinnande i åtanke. Men: få saker i livet går upp mot detta. Liv eller död, vänner. Liv eller död.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Undrar om inte HV:s materialare har tagit med det vita bortastället. Jag noterade att båda förmiddagstidningarnas bilagor hade röda hemmatröjor på TIK. Vi får nog se laget i rött några extra gånger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
äntligen match
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
T T: det är klart att TIK ska lira i vitt, HV71 bör veta att man bytt hemmatröja i Timrå till denna säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
vad står det i den där artikeln om arenan som jag inte kan läsa?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
rödovithockeydy: funkar inte länken så prova att gå till dagbladet.se/sport och gå till bilagan där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
dr-nix: Vi får se. Mot Rögle blir det dock svårt att kräva spel i hemmastället.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
T T: nej men man kan väl iaf kräva att motståndarlagen är medvetna om vilket färger Timrå IK har på sin hemmatröja. De ska inte ta med fel tröjor av "misstag" tycker jag. Sedan om motståndarlagets färger gör att det inte går att lira med den vita matchtröjan är det väl bara trä på sig den röda tröjan. Men i HVs fall är väl bortatröjan Blå väl?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Abrahamsson på hockeysverige.se har tippat kvällens matcher. Lite såhär skrev han om våran match:

"Timrå - HV71 2-4
Är HV hälften så heta som i premiären, blir det walk in the park."

Lite utav en överdrift i mina ögon. Tror inte dom får det så lätt, jag är tillochmed tveksam till att dom tar 3 poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Nån som vet om matchen streamas ikväll?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
jojje_timrå: Verkar tyvärr inte så. Finns inte med på myp2p.eu iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Jag har man väntat på den här matchen hela sommaren. Och nu när den väl kommer får man reda på att man själv ska spela match i Kovland klockan 19:00. Kunde inte bli sämre dag/tid...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Vem blir det som sköter trumman ikväll förresten?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
nectis: Taskig tajming helt klart!

Jag har längtat efter den här matchen bra länge nu. Äntligen är det dags för en ny säsong. Nu får vi äntligen svaren på alla våra frågor. Äntligen får vi veta, svart på vitt, om Wandell klarar av att fylla Regins lucka, om Jonte passar som center och om våra ungdomar tagit ytterligare kliv på utvecklingsstegen.

Gudars vad skönt det ska bli med match. Förväntar mig dock inga stordåd, HV såg otroligt bra ut mot Frölunda.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Kerstin_k: Tyvärr får vi väl inte svar på om Hedström kan spela center ikväll, han är väl sjuk?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Kerstin_k: Ja om det vore så väl att han skulle fylla Regins lucka, men nu verkar ju Wandell snarare ska fylla upp efter Hahl.

Annars ska ju nya backarna bli intressant att se också. Skoj och se hur Mäkihao fungerar. Målvakternas och junisarnas utveckling...

Blir mycket information att hämta in ikväll, hoppas man mäktar med :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Jensen_12: Vad det lät så skulle Hedström spela men inte Jonsson. Det var det sista jag hörde av min "insider" ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Kerstin_k: Sedär ja, en positiv överaskning! Då måste jag hålla med om att kvällen genast blir mer intressant. Jag tycker dock inte vi ska dra för stora slutsatser kring Jontes centerspel ikväll, då det säkert tar ett tag att komma in i det hela.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Jensen_12: Slutsatsen kommer ju att bli att Jonte är redo att centra dels Timrå IK's första femma och dels landslagets första femma, under hela säsongen. Det är jag tvärsäker på!

Don't Worry, be happy!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Sandström & Co har säkert mycket att göra i dag men någon uppdatering av biljettläget kunde de väl bjuda på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Nån som har koll på om hockeybussen från ånge går genom fränsta?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
ralus: Fränsta bussterminal 2.05 före matchstart. Kolla Nyheter på timraik.se.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Ja vill bara påpeka att... det är nära nu... vilken lång sommar det varit ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
När börjar kvällens sändning på säsongskortet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Jensen_12: 18:50
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
någon som tänkt sig streema matchen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
othan: troligtvis nej, du kan köpa matchen på webbtv.canalplus.se (länktips) för 99kr.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Nu jävlar kör vi! Äntligen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
Kerstin_k: Nagon som vet var man kan streama kvallens fight?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
klimtakjaaka: webtv.canalplus.se
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
dr-nix: japp problemet ar att jag befinner mig i asien och Canal+ tillater inte ip addresser utanfor Europa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
klimtakjaaka: då aer det illa ut tyvärr. Ingen kommer att streama matchen så vitt jag vet. Tyvärr så får du nog nöja dig med stats.swehockey.se samt webbradion (om den går att lyssna på därifrån).
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
dr-nix: ja jag var radd for det, men men gar ju det ocksa man far vara nojd med det lilla nar man ar i exil...men skulle vart ruggigt skoj att se matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2008-09-18
klimtakjaaka: jo jag är också i Exil, som tur är har man tillgång till att se matcherna iaf.
Kommentera

« · 1062654