Ambroo: Men är det så konstigt? När Challe säger att han inte är intresserad av förstärkningar så är det ett direkt budskap till den befintliga truppen att han tror på den. Linkan sa i princip samma sak, att man egentligen inte söker, men att han i det här fallet kände sig skyldig att lägga ett bud eftersom det var en spelare från orten.
The great one: Mattias Karlsson! Tanken med tvåpinnarna var att peppa grabbarna! Få igång dom! Nu togs Karlsson bort efter introt när det stod klart att han inte spelade. Egentligen skulle jag, personligen, se tvåpinnar till Hynning (Har verkligen försökt de senaste matcherna men får inte till det) och Anger (Nu är han ju där han ska vara... på rätt ställe vid rätt tillfälle, men det vill sej inte) Jag undrar jag om bänkning är rätt medicin för Anger? Det visar sej väl.
Perkan: Ni som tycker Styf borde bänkas: Hur många onödiga 2-minutare har Styf dragit på sig, hur ser hans +/- ut kontra spelare ni hellre ser på 3 backpar?
Ställ det mot övriga backar och fundera på vilka andra som kan leverera från blå samt vad Timrå fallit på i de flesta matcher ( PP / Boxplay ).
Bra tanke, men på något sätt känns det fel att trycka upp bilder på ex Hynning före någon som gjort det bra. Oftast brukar det vara kultspelare med legendstatus man vill hylla.
Janken: Snyggt jobbat av Läktargruppen, Tifogruppen eller vad de nu heter... Mer sånt!
Men jag förstår fortfarande inte varför klacken frivilligt ställt sig uppe i ett hörn. Att stå i mitten och växa utåt borde vara ambitionen.
Sen vore det snyggt med en banderoll á la Kämpa/Hämnd, det ramar in hela läktaren på ett bra sätt. Liksom banderoller ovanför dom felbyggda uppgångarna.
Kongo: Tanken om att så i mitten har luftats många gånger dock med samma slutsats:
Det är två hål på läktaren som förstör möjligheten att ställa en kärna i mitten. Det är för smalt där mellan gångarna. Vi skulle få Sveriges minsta kärna. Hela klacken skulle bli mer utspridd och mindre kompakt.
JimmyH: Jag förstår. Hur resonerar man kring det där då? Väntar man på en ev ny hall eller försöker Supporterklubben göra sin röst hörd för en ombyggnad där uppgångarna skulle kunna flyttas ut till sidorna istället? Var man med och påverkade inför bygget?
Kongo: Beslutet kring vart klacken skulle stå togs på någon minut där 2003, vi ville stå på mitten men såg på en gång att det skulle bli för smalt plus att din gamle favorit Patrik Svedlund tyckte att vi skulle stå i hörnet med tanke på bortaklacken.
Kongo: När ritningarna för ombyggnationen kom 2003 så fanns inte de där hålen. Suppporterklubben var således nöjda med läktaren. Men senare så var det brandmyndigheterna som krävde att det skulle se ut så där. Sedan fanns det liksom inte så mycket att göra.
Jag tror inte att frågan är aktuell hos supporterklubben idag.