1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581119 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HV 71 2009-10-24

1192839 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
JimmyH:
Du har aldeles rätt Jimmy!
Det är ingen idé att diskutera någon utveckling/ombyggnad av någon läktare så länge det inte är beslutat om huruvida man ska bygga nytt eller inte.

Alla diskussioner som innebär investeringar i nuvarande E-On arena avfärdas med en handviftning av klubbledningen/fastighetsägaren om det inte är rena säkerhetsfrågor.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Kongo: När ritningarna för ombyggnationen kom 2003 så fanns inte de där hålen. Suppporterklubben var således nöjda med läktaren. Men senare så var det brandmyndigheterna som krävde att det skulle se ut så där. Sedan fanns det liksom inte så mycket att göra.

Jag tror inte att frågan är aktuell hos supporterklubben idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Kongo: Beslutet kring vart klacken skulle stå togs på någon minut där 2003, vi ville stå på mitten men såg på en gång att det skulle bli för smalt plus att din gamle favorit Patrik Svedlund tyckte att vi skulle stå i hörnet med tanke på bortaklacken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
JimmyH:
Jag förstår. Hur resonerar man kring det där då? Väntar man på en ev ny hall eller försöker Supporterklubben göra sin röst hörd för en ombyggnad där uppgångarna skulle kunna flyttas ut till sidorna istället?
Var man med och påverkade inför bygget?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Kongo: Tanken om att så i mitten har luftats många gånger dock med samma slutsats:

Det är två hål på läktaren som förstör möjligheten att ställa en kärna i mitten. Det är för smalt där mellan gångarna. Vi skulle få Sveriges minsta kärna. Hela klacken skulle bli mer utspridd och mindre kompakt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Janken:
Snyggt jobbat av Läktargruppen, Tifogruppen eller vad de nu heter... Mer sånt!

Men jag förstår fortfarande inte varför klacken frivilligt ställt sig uppe i ett hörn. Att stå i mitten och växa utåt borde vara ambitionen.

Sen vore det snyggt med en banderoll á la Kämpa/Hämnd, det ramar in hela läktaren på ett bra sätt. Liksom banderoller ovanför dom felbyggda uppgångarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Kan inte vara många matcher kvar tills alla i truppen har nämnts här på HS i samband med bänkning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
RTS:
Menar då snarare det faktum att han inte levererar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Janken:

Bra tanke, men på något sätt känns det fel att trycka upp bilder på ex Hynning före någon som gjort det bra. Oftast brukar det vara kultspelare med legendstatus man vill hylla.

Jag är lite skeptisk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Perkan: Ni som tycker Styf borde bänkas: Hur många onödiga 2-minutare har Styf dragit på sig, hur ser hans +/- ut kontra spelare ni hellre ser på 3 backpar?

Ställ det mot övriga backar och fundera på vilka andra som kan leverera från blå samt vad Timrå fallit på i de flesta matcher ( PP / Boxplay ).
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
The great one:
Mattias Karlsson!
Tanken med tvåpinnarna var att peppa grabbarna! Få igång dom! Nu togs Karlsson bort efter introt när det stod klart att han inte spelade.
Egentligen skulle jag, personligen, se tvåpinnar till Hynning (Har verkligen försökt de senaste matcherna men får inte till det) och Anger (Nu är han ju där han ska vara... på rätt ställe vid rätt tillfälle, men det vill sej inte)
Jag undrar jag om bänkning är rätt medicin för Anger?
Det visar sej väl.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24

stefan jalonen:Hur menar du ang Månsson/Wikegård? Skall man ändra åsikt om Månsson för att Wikegård sågar honom?

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
stefan jalonen:

Wikegård snackar för mycket skit. Som spelare behöver man inte ifrågasätta Månssons kapacitet.


Däremot kan man ju tycka att han har lite konstig inställning till sina klubbval.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Janken:

Bra jobbat med alla nya flaggor i klacken mot HV71 i Lördags.
Men varför ett porträtt på karlsson? Vilken Karlsson var det förresten?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
stefan jalonen: Varför skulle vi ändra åsikt om Månsson pågrund av ett inlägg av Wikegård?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Ambroo: Men är det så konstigt? När Challe säger att han inte är intresserad av förstärkningar så är det ett direkt budskap till den befintliga truppen att han tror på den. Linkan sa i princip samma sak, att man egentligen inte söker, men att han i det här fallet kände sig skyldig att lägga ett bud eftersom det var en spelare från orten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
diffe:
Ljumskar är ett helvete. Diggar Moe skarpt och alla lösningar som kan få honom tillbaka i förra årets form, är välkommet.
Tror även att den av vissa kritiserade Styf är hämmad på isen, dock inte av ljumskar utan i hans fall av ryggen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Frella: Challe var INTE intresserade. Charles är konstig tycker jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
ULF L: Tycker att Moe borde spela med Caslava kanske det kan vara bra och få ut det mesta av honom. I fjol var han suverän med Lethonen.

Han är en riktigt bra back men har kommit in lite snett i år, sen har han ljumskar som spökar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Knylan: Dom börjar bli varm i kläderna!
Tvåpinnarna har dom gjort ett kanonjobb med. Riktigt snygga!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Knylan: Samma race som Challe kör. Hade Månsson valt TIK hade han varit önskespelare. Nu valde han RBK och Challe var inte intressrad =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
ULF L: jag tycker det är dags att förpassa "kapten2 STYYF till läktarplats
som han spelar nu tar han ej platsen på 3 backpar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Janken: Det börjar ta sig! Riktigt bra jobbat av Hundarna. Kul att se att det producerats mängder med tvåpinnare också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Frella:
Karlsson Skogs
Caslava Erixon
Styf Granath
Moe
Som du säger, Karlsson kommer ju att få spela. Svårt att välja mellan Skogs och Moe...det kanske slutar med att det blir Sonntag!
Moe vill man ju på nåt sätt ska få vara med och att han ska lyckas, eftersom det är en ung spelare med offensiva kvaliteter,
Känns som att man vill ha med Granath på 6 ordinarie backar, han har verkligen spelat upp sig.
Vi får göra som Skell och rulla på 7 backar.
Finns en del att fundera på för Charles-Ingvar!
Kommentera


Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
stefan jalonen: Som supporter så är man i de allra flesta fall ett fan av en spelare så länge denne är aktuell för TIK, när denne sedan väljer ett annat lag eller om en spelare från oss byter klubb så börjar man sedan pissa på denne. Så nu kan vi alla enas om att Månsson är skit. Svart-vitt ska det vara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
...så undrar jag ifall alla här inne fortfarande är lika stora fan av Månsson?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
ULF L: Skogs har åtminstone höjt sig i år, även om det nu var omöjligt att bli sämre än vad det var ifjol. Sen måste han ju lära sig värdera på ett bättre sätt. Igår åker han ut 4 min när han står och hänger på Ledin och i torsdags stöter han bort sig och blir tvungen att dra ner Luleå-spelaren. Kommer han till rätta med detaljerna (som övriga laget) så känns han i år som en av de bättre i TIK då han varit förvånansvärt stark efter sargerna.

En jag däremot är duktigt besviken på är kapten Styf. Ifjol kom han in och var chef då han kom tillbaka från skada. I år uppträder han som en 5-6e back. Framförallt går det för sakta, både med och utan puck. Det som höjer intrycket av hans säsong är ju att han hela tiden spelar med hjärta. Men utan tanke räcker inte det särskilt långt.

Det ska bli kul att se vilka som petas då Karlsson är tillbaka och Caslava på plats. För även om Karlsson inte förtjänar det så kommer han spela. Granath har varit riktigt bra på slutet och var bästa back igår. Sonntag har varit sämre på slutet men ändå godkänd som helhet. Enklast är såklart att peta Moe och Skogs. Men med Moe som reserv tappar vi en bra PP-back, även om han inte visat det i år. Med Skogs som reserv så har vi egentligen bara Erixon som kan åka skridskor och transportera puck. Som sagt så ska det bli kul att se hur Challe matchar backarna på tisdag.

Forwards får man anta kommer se likadant ut även om jag hellre ser Anger istället för Hynning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Anonymous:
Nä, jag räknar inte heller ut dom i förväg. Dom har ju visat ett jävla stort hjärta hittills och det är ju just det som det kommer att handla om framöver. Men det är ju mer troligt ,om man ska försöka sig på att spå i framtiden, att det blir SSK som vi kommer att få fightas med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Skarin: En sån som Anger kan vi inte behålla.. då måste vi värva en som levererar passningar till han ,en sån har vi inte nu,Måns han ,kämpar ,stör,får han lite tid till så...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Bergius: Rent spelmässigt vet jag väl inte om kedjan fungerar direkt. Men visst, poäng blir det och det är väl kanske det som är meningen, oavsett hur det ser ut och hur man funkar tillsammans.

Men som jag sagt tidigare. Jag tror stenhårt på en kedja med Sonnie-Corso-Anger. Både i pp och 5 mot 5. Firma Sonnie-Corso sprider man nog aldrig på. Inte om jag fick bestämma iaf. I mitt huvud har Sonnie-Corso varit givna ihop hela tiden. Jag är så duktig ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Taurus: Tycker både Perra och Anger inte utnyttjas rätt. Vi har två Ferraris som står på gården, de måste komma till sin rätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
ULF L: Frölunda kommer resa sig, men jag tänker inte räkna ut SSK i förväg som ett lag vi ska gå om i tabellen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Fullt godknd match av TIK även om Skogs var lite väl onödig mot Ledin Sonnenberg blev lite sur på Torp och visst HVs tuffing nr 1 fick sig en snyting.
Målet och utvisningen och det blev kanske rätt ,för jag blev jag lite paff när det blev mål och utvisning men det händer inte i varje match så det blev nog rätt ändå eftersom linsmen ej får blåsa så fortsätter spelet och nan kan inte inte backa bandet det som händer det händenär jag nu tänker efter är det så.
Äkerlund godkänd och bör få stå. men nån riktig hero har vi nog inte i år inte än allafall på målvaktsposten annars jämt överlag
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Taurus: När man väl har EN kedja som visar sig fungera. Dvs Sonnenberg, Corso och Björn Svensson så ändra inte på den.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
RTS:

Ja, det är sjukt tråkigt!! Ska det vara så jävla svårt att sätta Anger tillsammans med Corso!!!?? Tror, eller är rätt övertygad om att det skulle slå väl ut! Tycker inte direkt Tik har råd att ha en som Anger i 4:e! Men vissa får visst hur många chanser som helst, typ FH!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Anonymous:
Jo, men tänk lite längre fram. Inte tror du väl att vi får kriga med Frölunda i botten och SSK seglar iväg mot slutspel?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24

Tragiskt att Anger får så lite speltid, såg att någon skrev att han var osynlig idag igen, då kan man ju börja undra på allvar.

Skogs gjorde sin bästa insats någonsin i Tik, en 5gradig betygskall är för liten för att beskriva skillnaden mot i Torsdags.

Ödesmatch på riktigt den 27:e, vinst är ett måste.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Lite synd kan man ju tycka att det inte blev TIK för honom. Men jag har ingen aning om hur nära det eg. var...om det ens var nära:
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
ULF L: Där får vi tänka om. Är närmare till Frölunda som det ser ut nu :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Anonymous:
Tycker det var jävligt synd att frölunda förlorade mot ssk. Det är ju ssk vi ska ta in poäng på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Vart har skridskoåkningen tagit vägen?? När de får chans att vända spelet så står alla still i mittzon, typ. Det är bara Pärssinen som trampar i väg när vi ska vända spelet men ack så ensam och inga passningar som hamnar rätt.
De blir så lätt för motståndarna att markera bort passningsalternativ när vi blir så stillastående. Det blir sebbe som får köra solo istället alldeles för ofta.
Inga linjer i uppspelen, alla 3 forwards går djupt ned o bågar upp lite hur som helst. jag tycker man borde ligga högt med en ytterforward för att dra isär motståndarna i mittzon men framför allt måste det till bättre skridskoåkning, rappare, rakare nedlägg i anfallszon och checka hårdare.
Jag känner inte igen Timrå i år.
Positivt är kampmoralen som kommit fram sedan lulematchen o Sonnenbergs inträde. Caslava får ta ett stort ansvar när han kommer.
Ser ut som de behöver novemberuppehållet för åtgärder ,vilka de än blir...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
kennas: Ja det var ju bra. Tvåsiffrigt fick vi också. Ett jäkla getingbo sen där vid 15-16p.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Anonymous: vi tog in på Rögle
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24

73Sjöbba skrev:"Säga vad man vill om HV men dom är experter på små interferens(stavning?)."

Jag tror du försöker beskriva något som kallas screening :-)

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
73Sjöbba: Screening heter det så vackert när man slipper utvisning.

Det här ser ut som en målvakt som kan bli aktuell för Modo. Lättscoutad...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
htikare: Säga vad man vill om HV men dom är experter på små interferens(stavning?). Små detaljer hela tiden och dom gör det bra. Sällan utvisningar men dom vinner tid hela tiden åt sina egna. Fler borde lära sig den nobla konsten att göra det utan att åka ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Skarin: Ja inte är våra målvakter sämre än de flesta topplagens...men tryggheten framför målvakten saknas ännu.,,man får hoppas en del på Att Caslava sprider det lugn som behövs framöver...

O som Du påpekar det var ett bra lag vi mötte Hv har ju gjort 21 mål fler framåt än det lag som gjort näst mest mål säger ju en hel del om deras kvaliteer framåt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Foyn: Är ju knappast Tarvanen som har utbildat Limpan. Åkerlund har han hållt på med ett tag, men Limpan är ju helt ny.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2009-10-24
Poffa: Se där, man lär sig något nytt varje dag. Kul att du kunde förklara denna regel för den var ny för mig.
Kommentera

1192839 · »