1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581532 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HV 71 2012-01-07

« · 1454965 Till forumet




Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
T T: Spännande att Hagos och Larsson ser ut att kunna missa matchen. Centeruppsättningen blir ju bara bättre och bättre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Frella: Jonte har väl testats i centerrollen tidigare. Hand i handske, någon??
Kommentera


Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Frella: Det var precis såhär man inte ville att det skulle sluta. Totalt avhängd långt från sista grundspelsmatchen och till synes helt ointresserad att göra något förrän absolut sista stund. Allt för att spara pengar vad det verkar. Sedan tror ju inte jag att man sparar så mycket pengar eftersom publiken blir färre för varje match som går i negativa tecken. Samtidigt, har man inga pengar så är det inte så enkelt att trolla fram några heller.
Det är jättetråkigt att det blivit så men jag är fortfarande förvånad varför ingen spelare gett signaler på att tränartrojkan inte fått ut det man förväntat sig. Att Vampola drog och Corso tyder på att något var fel. Varför gick Vampola från ett bottenlag till ett annat och säger samtidigt att han ville vinna?

Undrar om det inte gått prestige i att inte sparka tränare eftersom det sällan får rätt effekt. Men i Timrås fall syntes det lång väg att Perra inte visste hur han skulle få ihop det lag som han förfogade över.

Nu blir det en ännu längre gäspning (än vad grundserien brukar vara) innan det blir spännande igen. Det var längesedan jag var så totalt likgiltig inför hockeyn som jag varit den här säsongen. Det är nästan så att man längtar till kvalserien, med till viss del en skräckinjagande känsla också, skall tilläggas. Hoppas vi har ett lag som mäktar med uppgiften bara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07

snyggt att ett avhängt värdelöst hockeylag som timrå har två huvudmatcher irad....

haha vad fan, vi har 3 huvudmatcher irad borta mot HV på tisdag också, vad händer :P

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Blizzard:Ja men precis. Låt världen se vår gränslösa uselhet. Jag hoppas ni har bunkrat upp ordentligt med skämskuddar, ty de lär behövas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07

Kattgubben: Det finns väl inget att skämmas över längre? Vi är överlägsen jumbo, och det är ingen hemlighet att vi är det sämsta laget i serien. Folk kommer förmodligen att få se exakt det dom förväntar sig.

Däremot hoppas jag på att vi snart får börja se lite positiva signaler i spelet. Det saknas som bekant inte grejer att jobba på, och av den anledningen skulle jag bli oerhört besviken om inte spelarna trots allt hittar en glöd och en vilja där ute. Det är mer än poäng som stå på spel. Även för spelarna själva. Man tycker ju att dom borde vara intresserade av att visa att dom kan mer än så här.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Bragd-Birger:Det är sant, och av just den anledningen kommer jag sluta bli förbannad om vi förlorar om spelet ändå ser bra ut - något som annars är en extrem källa till irritation när man fortfarande är levande i serien. Nej, nu gäller det att försöka samla ihop sig så man har ett slagkraftigt lag att ställa på isen när Kvalserien drar igång. Åtminstone borde det väl gå att få till nåt som liknar nåt slags grundspel tills dess, och att försöka se till att tongivande spelare inte skadar sig så att vi kan använda dem när de behövs som mest.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07

Bragd-Birger:

Tillägg: inte minst Bremberg bör snäppa upp ordentligt. Tycker hans utspel mot Perra var onödigt. Vill han poängtera att det numer är fart och fason på grejerna kan han göra det genom att visa det på isen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Bragd-Birger: Brembergs utspel ger en liten hint om vem som går till tidningen. Det känns lite så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
ÖstrandsNisse: Ja han har väl goda erfarenheter av media. Han är ju för f-n helgonförklarad av varenda Sthlmsjournalist....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07

Ska vi köra Timrås frånvarolista på en gång? Okej, håll i er: Johan ”Bagarn” Andersson, Johan ”Gnagarn” Andersson, Stefan Ridderwall, Alexander Larsson, Yared Hagos, Max Friberg och Jeremy Boyce. Dessutom finns det ett frågetecken kring Per Hallins medverkan, beslut kommer närmare matchstart. Joel Mustonen är inlånad från Skellefteå och trion Daniel Öhrn, Anton Wedin och Rickard Steijer är uppkallade från J20-laget. Skadebilden, framförallt på centersidan, gör att Simon Önerud flyttar upp och centrar kedjan med Timo Pärssinen och Damien Fleury.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Klacken borde köra ett chips-tifo ikväll, då har vi i alla fall gjort något avtryck i årets elitserie. Eller att klacken blir lika gnällig och pubertetsmongo som modoklacken så kanske domarna ställer sig på timrås sida. Kom igen släng trumman och härja lös!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
haggen: OM det kommer nån dit, ja!
Tror att det blir säsongens sämsta publiksiffra. Matchen mot FBK som jag var på ( Ja jag var faktiskt det. Där fick ni) så var det skrämmande tomt på läktarna. Jag tror på ännu mindre nu.
Nej jag ska inte dit ikväll. Jag lovar att inte ljuga den här gången.:)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Hahl Bundy: äh ölen lockar, 4375personer blir det ikv. Eller en bra bit över 5000 för folk älskar att känna sig som martyrer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07

Mathias:

Det är ju bättre att skadorna kommer nu än under Lilla SM.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07

Ikväll är man tillbaka i Eon efter att ha stannat hemma i protest mot Perra i dom två senaste hemmamatcherna (har säsongskort, så TIK missade inga pengar).

* Känns bra att Bremberg gick ut och klargjorde läget om perra. 

* In med Wernerman i truppen.

Vad har hänt med honom? Var ju en succé ifjol när han fick chansen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
The great one: Ja, han är en riktig hjälte, Fredrik Bremberg. I det fallet vann Per-Erik med hästlängder. Han valde att inte besvara Fredriks påståenden. Sånt där behöver man inte sprida i pressen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07

ÖstrandsNisse:

Jag tycker att Bremberg borde spela lite bättre och gnälla lite mindre. Det är ju fel på allt och alla hela tiden.

Men det verkar ju  vara inne att fokusera på det som har varit istället för att blicka framåt. Som när Klasen inledde sin lilla hatkampanj mot "Strumpan". Det är ju förstås väldigt bekvämt att ha någon annan att skylla på. Vem bryr sig om små detaljer som att Klasen hade "Strumpan" flera säsonger i SSK och hans tränarstil därmed knappast kan komma som någon överraskning.

www.youtube.com/watch?v=0SDrqa-eTXU

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07

ÖstrandsNisse: Brempa var ju öppet bitsk mot Perraz redan efter djurgårdsmatchen. 'Det måste till radikala förändringar nu', osv. Så ja, jag har också haft honom som skäligen misstänkt för skvallersipprandet.

Förstår inte varför han inte nöjer sig där. Detta projiceringsbeteende kan knappast vara tecken på den där 'karaktären' som Nubben vill framhålla.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Bad_Brett: Jag var lika irriterad över hur Kolan öppnade sig inför pressen efter att han råkade göra lite poäng, började träna och liksom visade all tvivlare att ,nu jävlar är jag minsann bra igen, för jag spelar i HV och då tränar man. Det finns ingen som ger pluspoäng åt såna känsloyttringar. Brembergs utspel känns ganska lika. Jag tror att de som verkligen vet hur hockey fungerar också sett var bristerna funnits i årets Timrå. Det är en kombination av felvärvningar och en tränare som inte vetat om hur han ska göra det bästa av situationen. Å andra sidan är det inte särskilt konstigt att det är just Bremberg som gnäller. Han har använts på ett märkligt sätt utifrån hans egenskaper som hockeyspelare. Dock bör han nog vakna han också om han ska bli 'het' på marknaden igen. Han har inte visat alltför mycket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Bragd-Birger: Projiceringar? Tänk om det är helt sant då!? Det har väl du, jag och övriga i sverige sett. Hur många gånger har jag kliat mig i skallen och tänkt- Hur har Perra tänkt!? Vad ligger poängen i detta virriga spel? osv. Sen att det kommer från Bremberg, ja det kan man diskutera.. Fast jag då är helt säker på att han har helt rätt, även Hirsho, corso och kolan. Kritiken bottnar i något.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
diffe: Klart de gör . Många roliga grejer har man sett. . Rullat på alla kedjor i så väl box som powerplay . Ingen som helst antydan till en röd tråd i något . Ingen taktik , grundspel . Ingen plan b . Ingenting .
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07

Och Björn Svensson ligger bakom 2-1 till Modo nu mot Luleå. Fan...en sån spelare skulle vi haft...

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
mikenomad: Ja men vi har ju bara allsvenska spelare. Och allsvensk budget, styrelse och arena.
Det är bara supportrarna som håller elitklass
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07

diffe: Det är väl ingen som snackar om annat än att Perraz framstod som lallar-tränare? Efterslängar av Linkans sort är dock onödiga och ger ett rätt stillöst intryck. I synnerhet när så många - Linkan i högsta grad inräknad - gett ett jävligt menlöst intryck på isen under många av matcherna.

Jag skulle önska att Linkan haft ett helt annat synsätt. Att han sagt 'det känns som att vi är på rätt väg nu med justeringar i spelsätt osv, men det är fortfarande så att vi spelare har det största ansvaret att rätta till det här. Vi måste prestera bättre, var och en av oss'. Typ.

Men jag tror inte han är den typen. Det gnälldes ju hyfsat mycket i HV också. Visst, det var förmodligen tränaren som var jättedummelidumdum när han inte fick den speltid eller roll han ville ha. Men: det kan ju också varit så att Linkan inte lyckades övertyga om att han var värd något annat.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
diffe: Ja håller med. Bra att Linkan säger som det är
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07

Timrå Icon:

Nubben intervjuades just på Canal+. Han sade att han ville ha en rutinerad tränare eftersom det mesta talade för Kvalserien och nämnde att han har ett huvudspår som han hoppas att det ska lösa sig med.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Bad_Brett: faktiskt riktigt dåligt att dom inte sänder sådant som har med timrå att göra just i Timrå matchen, är ju mest logiskt, men canalplus suger ju apa också...Dom hade kunnat rulla den intervjun istället för att snacka skit "inför matchen" eller i någon period paus.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Bad_Brett: Perfekt! Missade det precis
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Är det över 2000 i hallen ikväll får man vara glad. Helvete vad tomt det är här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Frella: vad bra, mindre som slipper lida när slutsignalen tjuter
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Men Åh, laguppställningsjämförelsen mellan Timrå och HV på C+ gav ju inte direkt råg i ryggen. Vilken jävulsk skillnad på kvalite' mellan lagen.

Löjligt att det här ska gå vägen. Varför sitter jag här och tittar?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
stoff: eh?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
bisterfinnen: Ikväll hejar jag på Timrå. Jag unnar Karlsson en elitserieseger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Jag ska kolla ikväll, bara för att jag vet att man måste passa på att se Timrå möta Elitserie-lag. Nästa säsong blir det till att köpa Viasat och se lokalderbyn mot Sundsvall. Om dom nu klarar sig kvar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
ser en aning glest ut på läktarna...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
pefr: Det kan inte vara över 3000 på plats? Det är nog ett antal biljettinnehavare som stannat hemma ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
ett riktigt jävla grinigt timrålag ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
pefr: Inte så konstigt med tanke på halonens utvisning
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
pefr: 0-0?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
bisterfinnen: folk som stannar hemma slipper lida och se timrå "spela hockey" och förlora gång på gång
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
73Sjöbba: underläge såklart!!! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
73Sjöbba: gör timrå ens 1 mål ikv ska jag gå på händer till göteborg, skräplag
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
stoff:börjar sakna stefan lindqvist ,nubben har ju sålt bort alla spelare med kvalite undrar vart det här bär
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
gustav9: jadu min vän, åt helvete... chansen att timrå lirar es nästa år är 10% alla lag dom kommer få möta i ks är så taggad man kan bli att nå es, timrå är totalt nere i träsket, dom kommer bli totalt överkörda
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
gustav9: Förhoppningsvis kommer Nubben börja presentera spelare snart. Det skulle behövas helt klart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
gustav9: Och med alla så menar du vilka ? Vampola och ???
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
dr-nix: Ja och föhoppningsvis inga totalkassa svindyra snubbar ala lindkvist
Kommentera

« · 1454965