1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580084 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HV 71 2012-01-07

1455703 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
ÖstrandsNisse: haha jag ber om ursäkt för allt. Hoppas ni rycker upp er i alla fall och gör som Modo i fjol och kommer topp 2 i lilla SM
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
I tidningen var det en bild på Kolan, inget annat fick plats i numret så jag hoppas dagens tidning blir ordentligt mycket mer matnyttig, och då snackar vi inte chips o kolan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
yngwie: Indeed :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Nu kan bara hoppas på att Friberg och Rotevall kommer hem och ger energi, tillsammans men junisarna kan dom snurra på i motståndarnas zoooon. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
yngwie: Ja hon har likt Anja Pärson accepterat att kropoen är ett tävlingsredskap.
Hockeyspelare lever ibland mer rockstjärneliv. På gott och ont....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07

Timrå Icon:

Ja jag såg det där, helt sjukt ju. Jag skulle tro att burgarna är lätträknade som åker ner i Björgen per år.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
yngwie: Nä med burgerdiet blir man ingen Marit Björgen direkt. Vilka jädra armar hon hade på bilderna i AB! Till och med Tollefsen var impad på Twitter :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07

Berglund:

Gott som fan, tur man inte är hockeyspelare på heltid.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
power81: Snyggt att du står upp för syrran och hennes barn.

Någon som hört något om några nyförvärv?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
yngwie: Åhh skrovmål, nu vart jag hungrig oxå
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
yngwie: Du har rätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07

Men herregud, släpp Kolan å gå vidare! Vill han äta skrovmål så låt han göra det.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
power81: Kolan var väl fan fetast i Elitserien förra året. Har hon inte lite dålig smak din syrra? Vore din syrra min syrra skulle jag nog bara ligga lågt och småskämmas lite;)

Du har också helt rätt i att man inte ska håna epitetet "horor" här på HS genom att förknippa dessa med vissa hockeylirare. Och idioter som drar in barnen i detta ger jag inget för. Där har du 100% rätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
ÖstrandsNisse: Ny tränare? Nya spelare? Vilka positioner är mest prioriterade att förstärka på? Hur ska TIK överhuvudtaget locka publik till arenan? Finns hur mycket som helst!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
ÖstrandsNisse: Än ska vi inte ge upp
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Laken: Som vadå till exempel? Det mesta står still i föreningen. Det är nästan 20 matcher kvar till kvalserien. Vad vill du prata om som är så viktigt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07

Alla: Men släpp Mattias Karlsson nu! Ägna er åt Timrå IK istället!

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
power81: svårt för oss vid sidan av att lägga några aspekter kring det hela. Att dra in din kära syster är såklart hemskt. Hon står bara vid sidan av som betraktare. Eller gör hon det? Hon flyttade, mot sin vilja från Sundsvall. Hon har, enligt de rykten som nått mig, haft ett mindre helvete att finna sig till rätta i Jönköping. Hon hade, om hon hade fått bestämma, stannat kvar i Sundsvall. Tyvärr fungerade det inte riktigt. Hennes man, Matthias Karlsson insåg inte hur viktigt det var att träna ordentligt. Han tyckte att allt var frid och fröjd. Men se, han fick inte nytt kontrakt och vips så var HV där och tog honom i från oss (tack och lov för min del, ska tilläggas).

Nåja, jag grät inte blod direkt. Och jag gör det inte nu heller. Karln är riktigt dålig. Att han lyckats skapligt i HV är för att han tillåts spela med rätt bra spelare.

Som svar på ditt inlägg skulle jag vilja sticka ut hakan och påstå att dem som hånar din systers karl gör det för hans skicklighet som spelare, inte för hans fru (eller barn). Hans familj har blivit indragen i det här för att Therese är en flitig bloggare och kanske inte uttrycker sig helt klockrent mellan varven. Även om hon inte menar det hon skriver så kan det lätt misstolkas.
Det är helt naturligt att en fru, vid sidan av sin man, står enad och försvarar allt som sker kring mannen i sittt liv. Men var beredd att det möts av motstånd. Och ju mer Therese bloggar och retar upp gamla supportrar desto svårare blir det att hålla isär begreppen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
power81: Vad äter han då? Du som vet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Blizzard: Skulle nån påstå att jag bor på mcdonalds typ å lever på olw hade jag nog kallat dem lisers med
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
superfalle: vänta bara tills kidsen också skaffar twitter konton, dom blir nog lärda av den bästa Kolan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
superfalle: Kan hända jag missat nåt men jag har då barasett henne skriva att hon saknar tiden i s-vall å sina vänner där, hockeyspelare får tåla skit, dem har betalt för att prestera å det gjorde han inte i timrå.. Men jag kan som sagt missat nåt å då kan man väl reagera men att i princip kallas hora är lite väl...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
power81: " Det är hockeyrelaterat å det är en jävla skillnad! Såna grejer kan vara roliga men personliga påhopp är idiotiskt"

Tänker vara lika insöad som dig och tänker inte kalla "losers" för hockeyralaterat, matchen var också slut och det var på twitter, om det inte är personligt påhopp så tänker jag kalla de hets mot folkgrupp ist, seså, sänk någon nu då! vill smaka steeeeen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
power81: Sen att åka till nässjö för en gammal hederlig fight är väl ok . De kan ju bli kul . Finns de nåt bättre än att få va tonåring igen
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
power81: Såklart har du rätt. Men om vi ska snacka barnspråk så var det Matthias som började. Ger man sig in i leken får man leken tåla. Det visste du säkert redan. Som han/du/ Therese försvarar sig, på samma sätt försvarar sig näst intill besegrade Timråiter. Att hålla utomstående (i nära relation) utanför det här är inte lätt. Allrahelst då vissa kryddar på det hela, rätt rejält.

Peace, love and understanding.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Blizzard: Haha ja för klacken hånar ju inte honom nåt va? Det är hockeyrelaterat å det är en jävla skillnad! Såna grejer kan vara roliga men personliga påhopp är idiotiskt
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
power81: Nix . De var nog lite väl tilltagna ord . Och jag fattar att du vart förbannad . De hade jag också blivit . Dock så har hon ju inte direkt ställt sej helt utanför de här mellan timrå och karlsson . Hon har snackat bra mycket skit om timrå och om hamrin så att hon får sej en känga någonstans ser jag inte som nån jätte sensation . Däremot är jag helt överens med dej att deras barn är helt utanför detta . Känner inte till någon som har nån annan åsikt i frågan heller
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
power81: hennes man gjorde ett påhopp och kallade klacken för losers, snacka med honom också då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
superfalle: Ingen ska sitta å skriva att min systers enda merit är att ligga på rygg! Normalt att skriva sånt. Och nej vem det nu var som skrev att jag skulle komma till nässjö, lite väl långt faktiskt! Prata åskriv vad fan ni vill om hockeyprestationer, men såna jävla påhopp är fan inte ok!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
diffe: Den frågan har jag också ställt mig. Svaret jag fått är att det finns ett årsmöte. Ett årsmöte där inte jag fanns med.
I övrigt tror jag att jag gjort allt. Men jag inser att jag missade det viktigaste.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07

arnio: Stöttar laget, det gör jag till 100% även i motgång.. Men då ska jag förklara kära arnio. Vi hade en sportchef en massa pengar, idag har vi inga pengar och vi har dessutom inga spelare. En knepig ekvation kan man tycka, så tycker även jag. Det hade varit en sak om vi haft laget fullt med spelare som presterar, men tomt på kontot. Idag, igår behövde Timrå spelare som kan stärka det sargade laget. Men det är lite svårt att få hit spelare utan pengar. Det har ingenting med laget Timrå eller per Hallin , jonte, bagarn, gnagarn, hagos eller övriga att göra. Jag köper gärna de dyraste biljetterna, jag skänker pengar. Jag är där, skriker skrattar träffar vänner och vad mer kan jag göra?

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
superfalle: han såg en olw reklam på tv och sprang för o skynda ner till helges livs
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
arnio: Var tog eran hårding vägen . Power nånting hette han . Brynäs motsvarighet till siciliens capone
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
arnio:Det luktar ju inte direkt vanilj strax utanför Gävle heller om man säger så...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Timrå Icon: eller så håller jag mig borta från Timrå...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
arnio: Luktar det skit? Om du håller för näsan då du pratar ska du se att det blir bättre
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
arnio: Jo, jag har läst ditt inlägg. Men jag tror inte att du löser problemet med att förmedla dina innersta tankar på detta forum där massor av sargade Timrå-supportrar härjar. Ditt inlägg betraktas mer som en moralkaka där det minsann ska ingjutas mod i dessa sargade hjärtan av en Brynäs-supporter som inget vet om han/hon menar allvar.

Sedan är du nästan skyldig mig en ursäkt. Jag har aldrig snackat påhopp, däremot inhopp. Det är en viss skillnad.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
arnio: Kom igen arnio...släpp det. Dom gillar inte oss..vi gillar inte dom,men låt oss visa storhet i varandras forum.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
arnio: Många har nog taggarna utåt här, av förklarliga skäl. Vi är lättretliga och allmänt PMS:iga, efter att ha blivit urinerade i ansiktet på daglig basis av det som ska vara vår älskade klubb. Du får ha det i åtanke kanske.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Blizzard: det är så synd om er, inte ens en klapp på axeln och en snäll kommentar klarar ni av. Stackers er
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Blizzard:Det är många som tycker om att vältra sig i andras elände, tyvärr. Jag undrar om det inte är nån slags perversion.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
ÖstrandsNisse: Nu var det ju ett försök till lite positiv nyans som bemöttes med spott som startade detta. Även om det är svårt att finna ljuspunkter så får man ju ändå en andra chans i o m KS. Dit fokus kommer riktas så fort en ny tränare är på plats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07

ÖstrandsNisse: påhopp? Jag skrev nåt inlägg om att ni inte ska ge upp och att vi Brynäsare varit där ni är. Då kom det kommentarer om brunäsor och annan skit. Så jag bara påpekade att det luktar skit i Timrå...Den som kastar skit får ta skit.

Samma sak har hänt tidigare när jag skrivit någonting här, idioter hugger direkt och då svarar jag med samma mynt. Man undrar om det inte är någonting i luften i Timrå som både tar bort hockeyspelarnas talang och fansens intelligens.

Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
ÖstrandsNisse: Jag förstår inte varför andra lags supportarar har sånt fruktansvärt intresse och åsikter om hur vi hanterar krisen. Ena dagen är dom här och beter sig som 12år och nu helt plötsligt är dom de smartaste och visaste fansen på sidan som ska berätta hur svårt dom haft det där nere i botten och att vi ska hålla ut. Konstigt att man bli knäpp på dom...
Kommentera


Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
arnio:Näe, det är för att det ligger så många hundar begravna här.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
arnio: Tänk, jag skulle verkligen uppskatta om andra lags supportrar höll sig på sin kant. I alla fall nu då det är lätt att sparka på den som redan ligger.
Förstår Du inte att dina inhopp i denna gästbok ger en fadd smak i munnen och att det därför blir lite halvtaskiga svar tillbaka till dig? Vi har det inte så jävla lätt, okej?! Nöj dig med det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Blizzard: Jag fattar att det tar på humöret att hålla på ett riktigt skitlag, femton pinnar efter Modo är det va? Fan vad Timrå och dess sura elaka fans suger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
Knylan: Varför luktar det så illa i Timrå förrästen? Det luktar ju skit i hela byn, kan det vara för att ett skitlag spelar där?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HV 71 2012-01-07
arnio: Så talar bara en riktig Brunstjärt.
Kommentera

1455703 · »