sargad: Åh herregud, hoppas vi slipper dra nedtränadkortet även hela denna säsong. 😬 Vi kommer behöva förändra i tränarstaben denna säsong, inte sparka Ante men komplettera. Molinder och "alla heter Marklund i Skellefteå" i alla ära men vi behöver en hel tränartrio som kan få ut en vinnarmentalitet och få ut mer av detta lagbygge.
Zäta75: vi har väl sisådär 750.000 i månadslön där ute som totalt sviker laget ikväll men laleggias lön läggs inte i den potten iaf. Helt jävla sjukt att en back ska behöva kliva fram och avgöra.
Rip Kirby: Jag tror att vi blir lite sega av att det är 5 dagar mellan matcherna lördag till torsdag. Borde kunna vara utvilade iaf. Svensson varit sjuk borde nog inte varit med. Det blir bättre. Stor uppsida med Wedin.
Alla till ladan mot FBK på lördag! Vinner vi den är vi med i toppen trots knackigt spel.
Woody Jokinen: Jo men jag tror inte man bara kommer kunna "trycka på den knappen". Det har sett ut exakt likadant i 4 matcher nu. Vi förlorar skotten och JJ är återigen vår bäste spelare. Ante har fortsatt mycket att jobba på, milt sagt.
FBK på lördag, har en känsla av att det blir Växjö all over again.
Vinst men är verkligen besviken idag. Att ge bort 1 poäng i en match där vi har full kontroll hela vägen igenom (förutom de sista 5 minuterna) får inte hända.
Summerar matchen med att vi behöver skjuta mer. Alla mål måste inte vara highlight-reel värdiga. Skönt att vi kunde nypa extra poängen ändå men vill se mer från Dahlén framför allt.
Tar med äldsta dottern på lördag så ska hon få gå på sin första riktiga hockeymatch. rödklädda givetvis!
Sputnik: Sant. Men att vi förlorat skotten beror också på hur vi spelar. Det ska durras och petas ändå in i mål. Vi måste få längre anfall och det börjar med ett betydligt mer aggressivt spel. Fler måste vilja slita ner sig. Plus till JJ, EA, Joey och Nr 7.
eliassjo : FBK har 2 raka förluster och lär vilja vinna på lördag. Vi måste spela bättre då för att vinna. Skjut mer åk mer skridskor och ta färre utvisningar så enkelt är det :)
Långben: Flera av våra "bärande" spelare spelar för sig själv och Pettersson har en puck behandling så att en div2-spelare framstår som teknisk virtuos, bedrövligt.
Walli gör ett enormt jobb i det tysta genom hela matchen. Låt aldrig den killens poängskörd vara en värdemätare om han ska vara kvar eller ej. Killen är gjord av stål. Vi ser dig Erik, du är underbar!
erathoo: Inte för att ställa dig särskilt mot väggen men någon måste förklara för mig vad det är de ser i Stenqvist.
Snyggt agerande vid 2-1 såklart men det känns som att varenda gång jag lägger märke till tröja #7 så är det för att han kladdar med pucken i egen zon och skapar problem.
Smokey: har riktigt svårt att smälta alla lägen Dahlén bränner ikväll. På sista läget har han fan helt öppet mål och skjuter hål i luften. Ska JJ behöva vinna ALLA matcher åt oss?
Egentligen ska man väl vara glad över en vinst men hur länge ska man spela raggarhockey? När kan vi förvänta oss att börja se några linjer i spelet i mittzon och i omställningarna? Hoppas det kommer snart för vi har betydligt svårare motståndare i närtid.
Nä nu nollställer jag skallen och konstatera att vi fanimej är bättre än ifjol. Vi har haft en enda match där vi varit chanslösa, i alla andra matcher har vi varit med hela vägen.
Bee: jaså, nää, jag tyckte idag var en riktigt bra match av honom. Tidigare matcher har han varit yrig, håller med om det. Men dagens match .. .nää, idag var han bra
Jag tycker att det är tydligt hur HV tar pucken till mål och Timrå tar den till sarghörnet.
För där finns det skillz.
Det finns lite att prata om.
Men vem hade väntat sig ett självspelande piano…
Pettersson är fan en katastrof i relation till förväntningarna den här matchen…