1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582160 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - HV71 2023-10-26

« · 2589367 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Gorkyman: Döende svanen lookalike 🫵😆😅
Låst ämne


Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
kulltorp: Ja jag är mäkta förvånad att den inte anmälts. Blindside och ev i huvudet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
JanneH: Jag bidrar gärna också, men tvekar att det ät Joulevi vi behöver. En förmodad väldigt hög lön önskar jag en back med mer spets.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Sputnik: Juolevi kommer att stanna till 100%. Om det behövs ett tillskott kör vi en swishkampanj inga problem! Han har kommit in bra i laget och är viktig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Patrick Polly: Nej, framför båsen. Känns som att ingen uppmärksammat den, bara för att den inte träffade. Men den var ful.
Kan ngn lägga in sekvensen här?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26 Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
SebastianH: ” 1. Han har inte gjort laget bättre.”

Jämfört med vad? Vi ligger 6:a med 4p upp till förstaplatsen. Och Filip har varit svinbra enligt många som inte stirrar poäng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Otto1: Jag är här och står fast vid mitt tycke om hans kontrakt.
Varför undras det?
1. Han har inte gjort laget bättre.
2. En första center och/eller första back för samma peng borde rimligtvis uppfyllt punkt 1

Så enkelt är det. Första punkten kan han ändra på. Men fram tills dess står jag fast vid stubbfräsen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Sputnik: Angående Joulevi hoppas jag att han snart säger "Joudebli Timrå"!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Underbart att gå in här och läsa var fokus på klagande ligger, "sändningstid" i media.
Då behöver man inte kolla slutresultat på matchen. Då vet man att det går som på räls ute på isen 🤣

Någon som har status på JJ?
För övrigt helt rätt gubbar som fick lite vind i segeln igår: Hållandrt, Lander o Julle.
Lyyyytinänn var ju sjuuuyykt bra också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Sputnik: ja Kapanen får säga till om en swish kampanj. Så jävla mkt som vi pratat om att få hit denne Juolevi så vore det ju fan om det ska falla på pengarna för en förlängning. Tiderna är bistra nu men jag droppar en fem hunka om de drar igång swish kampanjen "rädda kvar Juolevi"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Sputnik: Klart ni ska sikta på guld!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
kulltorp: Glömde den. Var det den bakom HV’s målbur?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Mcmac: Med tanke på hur öppet Juolevi sagt att han trivs och vill stanna så tror jag huvudprio är att försöska få förlängt med Timrå.

För Juolevis del så måste det vara en rejäl chansbing att dra till ett annat lag och behöva aklimatisera sig där.
Varför dessutom gå till Leksand eller HV? Lag som är sämre än Timrå.

Jag kan till och med tänka mig skänka en slant för att hjälpa till om det behövs.
Med Juolevi och en med det bredare backsida så tycker jag absolut att vi kan räknas in som en guldkandidat.(förlåt om jag jinxar(
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
kulltorp: Det var Hållander som åkte på den. Som tur är så tog den inte illa. Men en anmälan hade jag inte protesterat emot, riktigt onödigt av Shore.

Apropå Hållander. Vart är användaren som ville köra hans kontrakt i stubbfräsen btw, rätt tyst där nu..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Nu har jag hållit mig härifrån nåt dygn men känner att jag måste få ventilera medias sjuka fixering vid håååveee jag också. Jamenvafan är detta? Det måste ju nästan klassas som en sexuell läggning, eller snarare ett oönskat sexuellt beteende.

Ta bara presskonferensen igår, förloraren och tillika tränaren för ett av de sämsta SHL-lag jag sett på år och dar peppras av i stort sett samma fråga men med olika meningsbyggnad under 80% av tiden. Därefter får vinnaren och dessutom hemmalagsrepresentanten pliktskyldigt haspla ur sig nåt. Utan att nån mediarepresentant ens är intresserad nog att ställa en fråga.

Jag hade fan varit tyst om jag vore Andreas i det läget. Hans min under hela pk:n är iaf talande; "Vafan gör jag här?"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Rico01: Fast det står ju bara att det har visats intresse? Något annat vore ju konstigt. Detta känns mer som man greppar efter halmstrån för att ha något att skriva i ”sillyrummet”.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
empa11: Hänger inte med, är det något officiellt konto för domarfrågor? (Trodde nästan det var ett troll, efter vad man läst?)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Patrick Polly: Var det bara jag som såg blindside tacklingen strax innan matchslut??
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
kulltorp: jag är rädd för det, men hoppas för allt i världen att vi mäktar med ekonomiskt att förlänga med honom. Time will tell.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Rico01: Då kan vi nog glömma honom tyvärr. Tycker han har en jäkligt bra uppsida.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Sportbladet (plus-låst): Succébacken kan lämna Timrå
Olli Juolevi har spelat sex matcher för Timrå och har ett korttidskontrakt med klubben fram till och med nästa helg.

Nu vill Timrå förlänga med den skridskoskickliga backen och man är nöjd med vad han uträttat i första backpar tillsammans med Axel Rindell.

Men enligt uppgifter har konkurrerande klubbar i SHL också visat intresse.

Det kan alltså bli så att han byter klubb under landslagsuppehållet i november.

Leksand och HV71 har varit öppna med att de letar backförstärkningar under säsongen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
JanneH: Bara hoppas! Jag tror på att det lossnar ändå för nu behöver inte dessa herrar sätta det första målet längre. Inte behöva tänka på det iallafall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Patrick Polly: Och den här idioten sitter och nagelfar att detta rent tekniskt inte är en spearing. När man skickar arkiv på händelser från säsongen 2021 med exakt samma rörelse har tydligen regelboken ändrat en skrivelse. När man då hänvisar till vårdslöst spel och uppsåt till skada så vill han inte längre diskutera benämning (kom kanske på att detta visst är en typ av stickrörelse, och således spearing?), men landar i att det borde bli en 2a på isen, inte mer.

Snudd på hakspetsen på en spelare som åker som en krok och är jättelåg försvarar de till tidernas ändelse att det är huvudtackling och måste bort.
Men en gratis sterilisering på en pucklös spelare med klubbspetsen och hugg/stickrörelse kan vi se mellan fingrarna på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
empa11: shl håller jag definitivt med om ska ge lika utrymme för alla lag.

mediahusen som tv4, aftonbladet, expressen mm jobbar bara efter ögon/klick för att dra trafik och sälja reklam och då kommer det alltid bli skevt fördelat och mindre intressanta lag kommer få mindre utrymme. ett exempel i en annan sport, ifk värnamo ligger sexa i fotbollsallsvenskan. det hade jag inte haft en aning om ifall inte en vän berättat det för mig. inget man läser om i media, för "ingen" bryr sig om värnamo.

då är det mer intressant att få klick för lag som går dåligt, människor älskar att vältra sig i andras olycka, exempelvis hv71 eller aik i fotbollen, eller lagen som drar mest trafik, ofta då storstadslagen. det är nog helt enkelt inte så vinstgivande att skriva eller prata om hur bra timrå är, hur välförtjänt det än må vara.

obs! försöker inte på något sätt nedvärdera timrå, tycker också det borde vara mer jämställt mellan alla lag/matcher.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Zäta75: jag hoppas också oket på Lander och Hållanders axlar lossnade igår och att det släpper nu men att ett ynka mål skulle göra natt och dag skillnad har jag svårt att se. Däremot tror jag att det liksom lossnar pö om pö och att om ca 4-5 matcher kanske man ser en större effekt av målen som kom igår? Eller så svamlar jag bara i höstmörkret
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Kebab_House: Spearingen var ju jädrigt illa att missa, den tycker jag är värst. Slashingen på EP var inte heller ett topp betyg. Boardingen på Mieho borde varit en tvåa. Ja vi hade inte dommarna med oss igår men vi vann ändå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Woody: Tror att Timrå, som lag, går på 60-70% av förmågan hittills om jag ska vara ärlig. Vi kommer att växa in i detta. Jag tror på seger mot LHC och Leksand nu närmast
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Woody: Jag tror och hoppas att oket på axlarna för både Hållander och Lander har släppt nu och att de kan spela mer avslappnat och med självförtroende efter sina första mål. Vi behöver deras produktion.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Woody: Timrå har ett bättre hockeylag än äggälskarna! Och jag tror att dom vill visa det imorgon, det var en snöplig förlust sist!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
empa11: Sanny nämnde det faktiskt själv i det senaste avsnittet av Sanny & Svensson: ”Timrå är ett lag som vi kanske inte uppmärksammar så mycket som de förtjänar”, eller något i den stilen, och då har han ändå alltid något gott att säga om laget, av förklarliga skäl. Jag tror det blir 100 procent mot äggen i morgon nu, och vad är oddsen på att Hållander gör sitt andra mål direkt? Locket på flaskan har rykt nu….
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Zäta75: Nej det är Lemmy och hans korta shorts. Ja jag kräver fan seger imorgon! Vägrar åka dit 2 matcher i rad mot det där jävla plaståtervinnings laget. Sedan är det ju alltid skönt att gå till uppehållen som ett topp 6 lag. Det ger liksom lite mer arbetsro men oavsett om vi skulle ligga 1a eller sist så vet man ju att Timrå kommer komma ut lika jävla stela som tallarna på klubbmärket efter ett sånt där jävla hittepå uppehåll
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
JanneH: Hallå, vi fick ju faktiskt decenniets kvot av medial uppmärksamhet med Lundin-gate.

Nej men det är ju ett problem att det är så ojämlikt i utrymme mellan lagen. Jag lyssnar på typ alla hockeyproddar och helt objektivt får vi inte mycket rampljus. Man väljer i regel vad som helst i Frölunda, typ prata i 20 minuter att de vände ett underläge och sedan knappt beröra att Timrå klarat en backkris ganska bra samt värvat in en back som draftades i förstarundan 2016.

Var det någon som upplevde att vi fick så mycket nedbrytningar och analyser om varför vi låg sist 2021, som HV får nu?

Sen är man ju rödögd med, man vill alltid ha mer. Domustrappan är det lilla ljuset i mörkret, men ett avsnitt varannan vecka räcker inte riktigt för mig.

Får köpa att vi inte är lika intressanta för gemene man. Men de mer officiella medierna, som SVT, TV4, kvällstidningar och fucking SHL själva MÅSTE bli bättre på att ge representation objektivt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
JanneH: En seger mot LHC imorgon skulle nästan garantera oss en topp 6 placering under uppehållet. Vore skönt. Var en retlig förlust hemma nyligen mot dom. Vi vill inte förlora 2 matcher irad mot LHC. Kommer Johansson tillbaka tills imorgon är frågan eller fortsätter man med Juel?

Är det David Hasselhoff som visar bringan på din profilbild förresten? :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Costanza: ja men något ska man väl få klaga på så jag går all in på att såga Hockeykväll. Jontes läckra mål fick tydligen inte stjäla TV tid från deras HV svammel
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
eltifoso: Snarare jobbigt att fokusera på Färjestad o Timrå med Loob o Dahlén i studion
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Costanza: Ja de gillar inte oss bönder från Värmland
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Peja: Jobbigt för 08-media när lantisar dominerar klubba och puck.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Kebab_House: Var domarna verkligen så usla? Visst, det var ett gäng slashingar de missade och jag skrek själv på många situationer men jag tycker inte matchen sticker ut i den aspekten. Sedan är det härlig komik när sittplatsgrannarna säger högt innan de sett reprisen på flertalet händelser "Vad hände jag såg inte? Varför fick han ont?", till att efter man fått se både en och två repriser, skrika högt "äR dU bLiNd DoMaRn?!!"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Woody: Numera är ju Hockeykväll lika relevant som spelbolagens analys-reklam-klipp i power breaks. Hockeykväll har inget existensberättigande år 2023. Lägg ner.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Synct: spelar Juel som i dom två sista matcherna så vette fan om JJ är etta längre!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
JanneH: Bra att ni vann!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
JanneH: Sådär. Nu har jag också sett Hockeykväll, tyvärr. Vilket trist koncept! De gillar att fördjupa sig i HV, Frölunda och Leksand. Timrå gör ett par riktigt snygga mål som lämnas helt utan kommentar. Däremot ägnas halva programmet åt att dissikera HV:s kräftgång. Ett sådant perspektiv kan vara försvarbart om det är svenska landslagsskidåkare eller fotbollslandslag som befinner sig i kris, men när det är en serie med idel svenska lag är det märkligt. Vi ligger ändå sexa. Suck. Man undrar om de kommer att ägna oss någon uppmärksamhet om vi vinner SM-guld, eller om fokus då läggs på motståndarens problem med skador och otur med oslipade skridskor och fan och hans moster. Tur att Domustrappan finns. Dags för revansch på äggen på lördag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Synct: Bra att ni var bra ikväll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
TD: Man är inte lika orolig direkt med Juel som back up, inget Rautio scenario. Man är bara så van att känna sig superbekväm med JJ. I skallen ser man väl JJ som solklar etta, men fan, vi må ha SHL's bästa målvaktspar om man tittar på fjolåret, kanske bara bra för målvaktssidan att Juel får bli varm ett tag och att JJ får vila.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
JanneH: De var vaken gällande JJ, ville nog spela men bra analys av SVT Sport där.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Zäta75: ja jag brukar vara försiktig med stora ord men tror fan jag måste hålla med dig om att det faktiskt är topplagsbeteende att plikttroget städa av en sådan här match. Det och att vi faktiskt ligger 6a trots att det känns som vi spelat som en v8 motor som bara går rent på 7 cylindrar. Tyder på att vi har ett bra grundspel! Men jävlar vad man längtar tills det nån gång börjar kugga i på riktigt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Henrik_Tikare: nej konstigt nog lyckades de i a f pliktskyldigast nämna att Lander och Hållander gjorde sina första mål för säsongen 👏👏👏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - HV71 2023-10-26
Man måste ju ändå ha lite skadeglädje över att den sjufaldiga hemvändaren, tillika säsongens hetaste värvning, endast åstadkommit ett mål hittills.
Tyvärr var det en turlig jävla skitbackhand mot oss, som hyllades till tonerna av ”VILKEN INSATS - NU LOSSNAR DET”.
Men skitsamma.
Uppladdat:

450x300-img6793.jpegimg6793.jpeg

Låst ämne

« · 2589367 · »