1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582448 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25

« · 1779234 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
jå1:
Jo i och för sig, men så olikt en Dahlén bara!!
Kanske beror på hans mamma då!! ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Timrå IK - IF Björklöven 4-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Västervik - MODO 3-2...
Västerås - Tingsryd 2-2...
Bofors - Hästarna 0-0..
Panterm - Oskarshamn 2-2...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
De spelar bra nu Löven...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Jaca: Helt ärligt så gör vi en medioker match.
Utan firma Jonte&Elias, men framför allt Mattsson så hade det kunnat varit 1-2 måls överläge för Löven utan att man skulle höja på ögonbrynen
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
wxp: Han hyllade Timrås organisation, från juniorsidan och uppåt. Man fick nästan tårar i ögat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
kulltorp: Härligt. Det får man inte i modos bok. Där är det personangrepp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Mattsson är kung
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Vad hände med Timrå efter 3-0???
Det här ska vi INTE vara nöjda med.
Hatten av för Löven som krigar in på mållinjen...
Med det här spelet blir det torsk på onsdag mot Allsvenskans hetaste lag just nu...
Vita Hästen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Jaca: Angående Dahlens målgest så "gav han väl igen" efter att en spelare i Björklöven gett ett lite småfult tjyvnyp i nån sekvens innan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
sargad:
Ni är bra, lite valpiga dock men på ett par år lär de yngre vara riktiga stjärnor!!
Med tanke på de spelare som vi har borta tycker jag att vi ryckte upp oss, fick ännu en skada dock!!
Rolig att höra att er tränare insåg att tacklingen inte var en huvudtackling, stort av Roger!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
SMÅLAND: Det finns ju inget svårare än att leda med 3-0 i hockey vet du väl....där har du svaret. 😀😀😀
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Vill tacka för god match och ni vann helt rättvist, nu ska vi kriga på och komma igen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Mike Helber, lyssna på din snygga och kunniga kollega!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
erathoo: Jag vet rabben 👍
Nu firar vi fett ikväll....😁
Fan att en ska behöva vänta tills onsdag till nästa match...lillördag 😢
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Jaca: Löven börjar svajigt och vi går ifrån sen känns det som vi slutar spela, tur för oss att puckarna tog i ramen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
jå1:
Ramträffar och motgång går lite som hand i hand tyvärr, men det är bara att bryta ihop och komma igen!!
Fortsätta att visa upp den attityden vi hade i 2:a och 3:e + få igen lite spelare så blir vi nog bra mycket svårare att tas med!!

Vet inte om ni gick ner er så mycket, det gick inte lika lätt som i 1:a och då blir det så här, svårt att ställa om typ och när det blir såna matcher så blir det liksom extra tydligt att ni har unga spelare! En liten tanke bara utan att ta nått ifrån er!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Jag orkar inte mer. Så jävla vackert att se Elias, Dahlen och resten av Timrå. Så jävla vackert att stå på västra stå och skrika sig hes. Så jävla vackert att vi är påväg uppåt efter alla dessa år.

Fortsätter vi ösa såhär så har vi snart Sveriges bästa publik igen. Dessutom ser jag en gnista hopp att vi kan nå SHL igen.

JAG ÄLSKAR TIMRÅ!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
nectis: Jodå, du orkar lite till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Skönt med seger impad av grovjobbare som John Westin Strömberg L Nilsson J Persson Lööke och ungtupparna naturligtvis plus väggen Mattsson ser bra ut då ändå Molla och Wedin två viktiga spelare är borta ett tag till ja just det Robin Persson kanon värvning blir jävligt viktig spelar på gränsen gillar det
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Jaca: Klok som en pudel. Tack själv för god match, ni är rätt obehagliga när ni trummar på och när ni har fått tillbaka spelare är ni ett av topplagen. Det är jag övertygad om. Är ödmjukt tacksam för trean ikväll...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Hardegård gjorde en assist ikväll...

Bara en sådan sak!

Det är han och dom i det skiktet som ska bära vidare när EP o JD drar vidare i karriären...

Skönt att det händer lite och att istid ges!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Kommer på mig själv att jag går och nynnar på Carolas
När löven faller ...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Hela Sveriges Mr Modo, Wennerholm på AB, famlar förtvivlat i blindo efter svar och ägnar krönika efter krönika åt att häpet älta det de flesta såg komma redan innan serien. Om än inte så pass brutalt som är fallet nu. "Modo som var 2:a-handsfavoriter efter AIK innan seriestarten". 2:a-handsfavoriter?? I hans bok möjligen, den bredvid altaret med Foppa och runkrullen. Vi övriga med någorlunda koll på läget förstod att Modo skulle överraska stort om de parkerade som topplag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Yes, känns på något sätt extra gött ikväll, kan inte riktigt sätta fingret på varför. Endera är det för att man fått någon öl innanför västen eller helt enkelt för att timrå är så jävla bra. Tror på kombinationen utav det. Men utan att ljuga så kan man väl ödmjukt säga att Timrås spets och bredd är något alldeles extra som inte många andra lag i allsvenskan besitter. Just styrkan att vinna även fast inte spelet stämmer riktigt (syftar inte på denna match) är man inte bortskämd med dem senaste åren.

En sak jag tänkte på, hur många frilägen likt det Pettersson fick idag har Timrå släppt till bakåt iår? Det måste man kunna räkna på en hand!? Kul att Emil B fick näta idag, det är han värd.

SKÅL
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
mikenomad: Du missade väl inte det sista stycket i Wennerholms senaste domedagskrönika om Modoliderna?
"Men mest imponerar Timrå.
Det unga Timrå som avgjorde toppmötet mot Björklöven redan i första perioden då de gick fram till 3-0.
Timrå är roligaste i allsvenskan att titta på med sin fantasi, fart och talang.
Det känns som de är på väg att bygga något nytt, även om de största talangerna snart är borta för spel någonstans i Nordamerika."
En rätt klyftig man den där Wennerholm. 😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Stridsberg90: Tycker Robin Persson såg ruskigt säker ut redan i denna första match. The Sheriff is back in town! Underbar sekvens i andra periodens slutskede då han retfullt enkelt plockar bort en ensam utmanande anfallare. Den mannen kommer bli ruskigt viktig för våran unga backbesättning och förhoppningsvis framtida kval.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Sputnik: Nädå, han var väl närmast tvungen att ägna några rader åt oss också. Samt naturligtvis kröna det med brasklappen att våra ungtuppar snart är förlorade till NHL. Om det nu skulle ha undgått någon
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Sputnik: Håller med dig, vet precis vilken situation du menar! Tänk dig han med några fler matcher i bena, hua!! Precis som du säger så kommer han bli otroligt viktig framöver, det är inget snack:) Hardegård är förvånansvärt bra också, riktigt riktigt stabil känns han.

En sak jag har tänkt på angående backsituationen i PP, jag skulle vilja testa Jhon Westin där. Tycker han verkar ha riktigt tungt slagskott och tycker att han ofta träffar mål. En liten tanke bara :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Stridsberg90: Vi körde väl både 4 och 5 forwards i pp i går. Kommer dock inte ihåg huruvida Jhon W spelade back i någon sådan sekvens.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
nectis: Det är bara att njuta den här säsongen. Vi är ruskigt värda en säsong i medvind efter de senaste åren. Vi spelar en ruggigt rolig hockey, det blir otroligt spännande att se hur långt den tar oss till våren. Och snart derby, och det närmar sig slutsålt.... När hade vi 6000 i arenan senast? Lockout-säsongen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Sputnik: "unga backbesättning"... tycker inte Dallas och JW är så unga och Didrik börjar bli en stor pöjk nu ju. Det fick vi väl bevis på efter hans underbara brytning när löven spelaren var på väg igenom. Mattias Nilsson var väl helt felfri och hans pass till Elias 1-0 var ju grym. Men du har helt rätt i att Sheriffen kommer bli en grymt bra förstärkning, både vad gäller spets och bredd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Tycker Hardegård förtjänar en ordinarie backplats mer än Björkung i dagsläget. Fick trots sin fina start på matchen igår bara spela strax under 2 minuter totalt.

Sedan så tycker jag att man borde ställa upp så här i PP :-)
------------------------------------------------------------------------
Powerplayuppställning 1

54 Dahlén
41 Nilsson
10 Persson 14 Pettersson
28 Björkung
------------------------------------------------------------------------
Powerplayuppställning 2

19 Boqvist
23 Boyce
81 Lööke 25 Westin
16 Lauritzen
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Fick en sån jävulsk Deja Vu vid Timrås 1-0 igår...Säs 99/00, match mot SSK i fortsättningsserien efter jul. Marcus Karlsson vid eget mål slår en exakt likadan passning till Peter Gerhardsson som kommer fri och drar bort SSK-keepern och sätter trissan. Tänk att vissa mål kan fastna på näthinnan för alltid :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Går det att se matchen i repris? Har CMore någon play-funktion?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
tjobba: Lockout-säsongen?

Svaret är 3/11 2012 iaf, vinst med 3-0 hemma mot Modo. Den säsongen var ju mycket riktigt en lockoutsäsong, men när man säger "lockout-säsong" så brukar det väl syfta till 2004/2005?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Knylan: Sant, jag lägger mig platt ;) Vore mysigt om 6 000 visas på jumbotronen 5 december i alla fall!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
tjobba: Bokade för nån dag sen o då kan det bara vara max 100 sittplatser kvar...max.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Hahl Bundy: Vet du om balkongen är öppen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Hahl Bundy: Kollade nu och nog ser det ut att vara mer än hundra sittplatser kvar till MoDomatchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Hälge: Ja jag tyckte inte att det var det. Men jag ville ju ha bra platser o det finns det inte. Max 200 då... 😂
Kommentera


Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Hahl Bundy: Fick inte heller några bra platser men det är ju positivt iofs! Långa köer och vassa armbågar vid pissrännan är en charm i sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
jå1: Vart beställer man och kan se hur många biljetter som är sålda?
Kommentera


Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Balkongen kommer öppna om det finns platser kvar där, klubbens samarbetspartner har kunna köpa förköpa biljetter där till derbyt. Sen är ju halva balkongen numera en loge med ståbord för företagsnätverket Rinkside.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Hahl Bundy: Spanade över läget igen och ja, omkring 100 sittplatser kvar. + några på stå, antagligen. Så jag skulle gissa på att vi redan är över 5 500.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
tjobba: Funderar på de tre högsta raderna på sektion K och L. Är de bokningsbara? Brukar alltid se ut att vara blockade om jag minns rätt, är väl där det är en banderoll? De borde man ju också kunna släppa och sälja när resten är fyllt och banderollen rullats ihop för en dag. Eller har jag missförstått?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Dom har faktiskt varit röda hela tiden även på denna match, kanske släpps dom i veckan tillsammans mer ev platser kvar på balkongen,
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Björklöven 2016-11-25
Puckat: Du säger emot dig själv lite här. Om Björkung ska spela pp så ska dom också använda honom som en offensiv back, det görs inte idag. Både hängslen och livrem på honom, man ser ju att han inte "vågar" vara offensiv, detta är en ledarfråga och man kan ställa sig frågan om det är rättvist mot honom. Att inte spela honom i pp är ju tjänstefel i mina ögon. Det handlar om förtroende från tränare och kan ju tänkas att självförtroendet blir "sargat" med 9-10min istid per match och inget spel i specialteams. Men att Hardegård ska spela istället kan ju inte vara på allvar, killen är ung och har säkert en bra utvecklingskurva med rätt ledarskap, men först måste man klara slå en 3-4 meters passning på bladet till en forward utan att det är en "ambulans"-pass! Sen måste det gå lite snabbare både i tanke och fötter.
Har sett 90% av matcherna, laget ser okej ut men med JVM när laget "tappar" 3 spelare" samt en skada på topp4 backarna så kan det bli stora problem dessa 7 matcher.....så tänker jag :)
Kommentera

« · 1779234 · »