1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581649 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

« · 1607758 Till forumet


Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

Nu FYLLER vi arenan!! Alla delar information om matchen på sin Facebook, alla lockar med sig 3 personer extra!

Just do it!

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Laken:

Det var en bra uppmaning. Däremot är jag sällan inne på Facebook. Men skicka gärna en vänförfrågan den som känner för det. Ni vet vad jag heter. Ser fram emot måndagen för en gångs skull. Har inte varit i arenan så mycket de senaste åren.

Kollar nu på Växjö - Leksand. 1-2 efter en period. Undrar lite varför LIF har överlägset flest bortafans. Känner mig helt likgiltig till det där jävla laget, har så alltid gjort. De får gärna åka ner igen snart för min del...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
DJ Hemp: Håller med dig, Leksand och hundskit är samma sak för mig.
Kommentera


Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Jockz:

Jaji, ett skitlag från en bonnig plats där man talar med en mongodialekt. Fy fan, stinker inavel... Men nu leder de med 3-1 mot poplaget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

Nu FYLLER vi arenan!! Alla delar information om matchen på sin Facebook, alla lockar med sig 3 personer extra!

Just do it!

Boka era biljetter via länken!

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

Bara en liten reflektion angående att Timrå saknar en skyttekung: Personligen känner jag mig lite tveksam till att söka efter en renodlad sniper till nästa säsong. Om man ser till Timrås framgångsrikaste målskyttar de senaste åren så har det handlat om hårt arbetande forwards som klivit fram, exempelvis Pyörälä och Sonnenberg. Vad jag vill understryka med det är att jag hoppas att Timrå i framtiden kommer att sikta in sig på att värva hårt arbetande spelare med rätt attityd. Jag tror faktiskt inte att en Brendl-typ är vad det här laget behöver.

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Seger för TIK J20 över Växjö med 3-0.

Hakar på Laken, vilka får med sig hur många extra åskådare till Malmö-matchen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Kongo:

Kanon med J20!

Vad Malmö-matchen anbelangar så tar jag bara med mig själv, då jag inte har några riktiga kompisar. Bara några på låtsas. Men det får fan duga med mig själv.

Fan, ibland har dygnet alldeles för många timmar. Det är ett helvete att vara vaken. Man kan inte sova hur länge som helst. Det är synd...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Kongo: Har klart med en ickeinormalafallbesökare som åker med ut i morgon (inte hempen) och jobbar på två till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Tillbaka till ämnet? Malmö är bra men min känsla är att de också är unga och ojämna. Kan vi ta initiativet ordentligt från början så kan det bli roligt.

Pirrar lite hockeymysigt i magen faktiskt. Slutspelet om att gå till slutspel har börjat!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

El Maco: Och det viktigaste;

Jag vill höra Glassbilstrudelutten när de här Malmö-clownerna halkar in på lädret :-)

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
El Maco: Frågan är vad deras surtorsk senast betyder, bra eller anus? Bra om du frågar mig, möter hellre ett lite stukat Malmö än ett i medvind. För när det kommer till motivation och jävlar anamma är vi inte på efterkälken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
mikenomad: Har en oroväckande bra känsla, vilket brukar sluta i besvikelse. Men: Timrå har fått ihop det förbaennet bra efter jul. Är sjukt impad över hur man ryckt upp sig på viktiga punkter. Såsom PP, hemmaspel, tekningar. Pilarna pekar - för tillfället i a f - uppåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Hahl Bundy: Äsch då...synd! Tja..ikväll har jag iaf gjort mitt publikt. Lurar med minst en ickefrälse och toppar jag det med att lyckas baxa hempen till arenan, ja då måste det väl vara att betrakta som mission impossible accomplished...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

Bragd-Birger: All systems go! Men är det något som man vet om man håller på seriens yngsta lag är att kontinuitet är svårare än för alla andra lag. Bra artikel om firma "Nisse Hult" i ST idag där man påminns om att de två fortfarande får räknas till kategorin unga och lovande men att de är två av farsorna i laget.

Full fart framåt å håll tätt bakåt. Svårare är det inte. Hoppas att timråbon pantar flaskorna och byter mellanmjölken mot vatten och använder post-julplånbokens sista slantar till hockeybiljetter och möter upp. Det har ju potential att bli en riktigt rolig match!

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
4000 ikväll?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Laken: Knappast. En måndagsmatch i slutet av årets magraste lön? Men över 3000 borde det bli. Jag tror återkomsten till ladan sker successivt, blir det verkligt avgörande matcher om att nå play off eller kvalserien i slutet av serien kan vi fylla hallen helt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
El Maco: Det börjar bli kul med hockey igen. Ser fram emot att åka ut till hallen ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
El Maco: Du som har ett lökjobb kan väl räkna prickarna under dagen! ;-D
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Laken: jag sätter min sekreterare på det...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

Aha, DJ Hult minsann. Roligt med kollegor inom hockeyvärlden.

Kommentera


Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Laken: Hahahahaaa!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

El Maco:

Är hon singel, din sekreterare? : )

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Här är en till som lyckats få med en snubbe till matchen i kväll. Det behövdes dock en rejäl bearbetning för han hade lovat att inte gå och titta på annat än elitseriehockey. Mitt argument så att han kunde bryta löftet blev att det inte heter elitserien längre utan SHL. Så det kan gå va!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

Nu till kvällens match. Ja, vad skall man gissa på inför TIK-Malmö? Optimist som man är så tror jag på 3 poäng. Heja på TIK!

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

John K:

Kul att se din signatur. Det var inte i går. Hmmm, jag har mina onda aningar inför i kväll. Man har ju varit med förr och när man är laddad och tänd, som nu, blir det ibland ett så kallat antiklimax. Märkligt denna inställning att bara vilja gå och se elitseriehockey, själv har jag fått tidernas nytändning vad gäller hockey och Timrå. Det är till och med så att man tittar på SHL-hockey, trots att vi inte spelar där. SAIK - MoDo i fredags t ex var jävligt spännande.

Men det var fan att man nu missar Guldbagge-galan i kväll. Jag som hade sett fram emot att höra alla spännande tacktal. Hade ju väntat i ett år på det där...

Sitter förresten och funderar på huruvida jag ska ta några stänkare på jobbet inför matchen eller inte. Egentligen är det ju förbjudet och kan rendera i "kicken", men det är fan frestande och förutom spriten har jag medtagit tandborste och tandkräm. Ska man våga chansa, eller? 

Hmmm, glömde att tippa. Jag gissar att det blir jämnt. 2-2? 3-3? Sedan har jag ingen aning, men okej då - jag låter optimismen tala. Vinst i OT eller efter straffar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

Timrå IK är näst sämsta lag i serien - i vissa avseenden.

Edit: Där landade länken också...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

DJ Hemp.

Roligt att du tycker så när jag "är på banan igen". Om det är tacktalen du saknar så kan du ju låna mikrofonen i kväll. Du kan ju tacka alla i din familj att du får gå på hockey och så kan du tacka de som eventuellt skjutsat dig till ladan när du inte kunde gå själv. Jag är övertygad om att det skulle vara betydligt mer inspirerande och spirituellt att höra än talen vi missar från Baggegalan i kväll.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

John K:

Jag ska försöka att komma ihåg att hålla ett tacktal till nomaden för skjutsen i kväll. Det avser jag även spela in på video, så att det kan sändas i SVT vid lämplig tidpunkt. Eftersom inspelningen är av lokal karaktär, så blir det antagligen aktuellt med en Mittnytt-sändning.

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

Jaha, då var man igång med sina Homer Simpson-fasoner. Precis som förr i tiden. Jag är medveten om att det är idiotiskt, men jag måste bedöva min ångest och jaga bort demonerna helt enkelt. Känner även att optimismen gick upp en aning, nu tror jag fan att vi tar hem "extrapoängen".

Kommentera


Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

Hälge:

Men de va en ricktit schysst uppschtällning de, bli nog schtorvinst för oss i kväll de... *schkååål på er krappar*

Åhej å en flaschka med rom! *raaap*

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

En schöman älskar havets våg - å en flaschka med rom! *hick*

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

Segergarre och skumpa åt alla - nu drar vi dit tallarna växer och frodas!

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Oj oj oj, Lärking som dömer. Fint värre...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Hör du, Timrå Icon! Nu sitter nomaden, Johnny och jag högst upp P å ståplats. Hör gärna av dig på något sätt! Vore grymt
att få en glimt av en modern legend... : )

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
DJ Hemp: Alla ologiska pilar pekar på magplask och 1-4, meeen... som den sjuklift optimistiska varelse jag är så tror jag på uddamålsförlust.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
sargad: Jag tror på oavgjort och strafftorsk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
sargad:

Med någorlunda effektivitet hade vi haft ledningen vid det här laget, men nu blev det 0-1 i box play... Fan! : (
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

hallå, hur länge ska man vänta på ett ledningsmål...?  ;-)

där kom det ... :-)  och Svesse av alla....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Skaplig tackling av Bergström..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Raggaren Putte: Noren får fan skärpa till sig med utvisningarna, även om denna var hälften förstärkning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
men Norén, kom in i matchen o sluta haka.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Lärking din jävla sopa!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
erathoo:

Men Lärking, din jävla sämsta kukjävel! Äntligen!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Boxplay igen, förjävligt! Nu osar det katt... : (
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
erathoo: Bara att bänka Norén nu. Han har inte ett rätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
DJ Hemp: hur ser det ut Hempen, mycket PP och BP, är dom övertända tro?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Verkar som att man ska vara klädd i svart och vitt, då tror Lärking att det är lagkamrater...
Kommentera

« · 1607758