1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580616 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

1608271 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Smokey: Hehehe! Tack men jag hakade bara på Nomadens flowride lixom :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Smokey: Hehe...en får tacke! Mja...avsaknaden av hockeykoppling äventyrar väl dess existens här men so far har det inte modererats..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

Timrå Icon: Ditt inlägg om Marcus Eriksson var nästan lika bra! Dessutom lyckades du smyga in hockey i inlägget på en närmast sannslös skön nivå.

"Vaska Loka i en egen loge"... Mmmmm... ,Tänker drömskt vidare och ser mot Allmtuna hemma. Frågan om det kan bli mer bradåligt än så;)

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
mikenomad: Ditt uffeinlägg är fan det mest poetiska jag läst här. Hade du petat in lite bra hockey, då hade jag tryckt 18 Gilla. Nu får du bara 3 st.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
mikenomad:

Fan, du har bott där också. Själv har man ju bott ett par pendeltågsstationer söderut, i Upplands Väsby. Kollade på förekommen anledning just in min skivsamling. Har nog fan bara en endaste skiva med Uffe, den aningen udda Xavante från 1994. Detta för att jag jobbade som recensent på den tiden. En djävulskt akustisk skiva som jag minns det. Lite som Springsteens Nebraska från 1982. För att droppa en referens. Jaji...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
RunarUp: Stort! Själv har jag sett karln ett 15-tal ggr och på fyllan brukar jag skryta med att jag var på hans 30-årsfest på Berns 1979. Vilket naturligtvis är bullshit eftersom jag var 10 år då. Men grabben i grannlägenheten, som var runt 20 och coolast i Märsta där vi bodde då, var där och när man suttit i hans inrökta lägenhet, fått smaka en och annan fimp samt pluggat Uffe konstant samtidigt som han och hans polare talade i tungor om Lundellspelningar i allmänhet och 30-årsfesten i synnerhet var det ju nästan som att man varit med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Timrå Icon:

Aha, ja jag hörde av nomaden att du tränar ett gäng skidskyttar. Inte illa! Så du var inte på matchen i går? Själv tyckte jag att det var rätt kul att vara tillbaka, men samtidigt frustrerande att det gick som det gick. Vid 0-3 kändes det ju helt kört. Trots mina positiva tongångar inför matchstart i går måste jag medge att jag hade det på känn. Malmö är lite för bra för oss i nuläget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
DJ Hemp: Ja det hade varit kul :-).
Ja igår var faktiskt ljuskygg helt rätt ord.
Då var jag i ett skidspår mitt ute i skogen på hög höjd :-(
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Timrå Icon:

Peep Show är även till en låt av Reeperbahn från 80-talet. Ganska bra faktiskt. För övrigt hade det varit kul att ses i går. Varför så ljusskygg? : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
mikenomad:

Ha ha, det var som fan! Ja, den associationen kom snabbt för min del. Vi är nog inte så olika när allting kommer kring. Vilken sjuk dag förresten. Har varit konstant full. Jävligt full. Ändå har det gått kanonbra att jobba. Kanske just därför? Ta detta som ett tips, gott folk!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
RunarUp:

Det var ju riktigt coolt! Att du var med om den klassikern alltså. Måste ha varit fantastiskt. : ) Själv kommer jag bara ihåg ett tillfälle som jag har sett en spelning med denne man (1994), med reservation för att man kan ha glömt eventuella fler konserter. Han vevade på rätt bra den gången hur som helst...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
mikenomad: Peep Show hahahaha!! Den var bra när man väl googlat det så man fattade vad det var.
Synd bara att man lyckades bild-googla det på jobbet så man fick halva IT-avdelningen efter sig.
Meeen vette fasen om jag behöver jobba så mycket heller.
Tänkte slänga in en lusidor på att Marcus Eriksson tar en pallplats i F1 den här säsongen.
Det ger 750ggr pengarna....
Då kan jag köpa en egen loge och bjuda in er så kan vi sitta och vaska Loka och pilla oss i naveln
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
DJ Hemp: Den konserten var jag på. Så lagom jävla roligt just då. Vad fan gör man i Hultsfred utan musik?
Där stod vi, fyra fjollar från Växjö, medan Uffe låg och fylleyrade nånstans på Västkusten.
Men nu är det jävligt kultigt att ha "varit" på just den konserten. Och personligen har jag fått mer än min beskärda del av Lundell-konserter. Både innan och efter den händelsen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
DJ Hemp: Jo...fast det finns väl nån tanke med att det här är ett hockeyforum och då ska man hålla sig till ämnet. Men skitisamma kan jag tycka litegrann när det går dygn utan att nån kläcker ur sig nåt. Sen vet jag att det sitter förskrämda små panelhönor och använder HS som nån jävla peep show som kanske stör sig. Men vad vet jag...svårt att veta med folk som kör 100% inkognito liksom.

Ja det var just Uffes klassiker från 80-talet när han ställde in spelningar pga fylla som jag travesterade..:)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

mikenomad:

Ha ha, ungefär som när Ulf Lundell sa att en inställd spelning också är en spelning. Och det håller jag fan med om någonstans... : )

Annars har jag under dagen allvarligt övervägt att avsluta min sejour här. Det är obehagligt att bli modererad. Känns som att bli ratad på något sätt. Hatad och ratad.

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
DJ Hemp: Äh, fortsätt skriva här....ett modererat inlägg är också ett inlägg som nån sa. Typ.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

mikenomad:

Ja, det är förjävligt. Vart ska man då vända sig med sina psykbryt? Inte till sjukhuset väl...

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
DJ Hemp: Nä, härinne ska vi inte stå i vägen för alla som vill skriva om hockey och Timrå IK..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

Jaha, så man fick inte gråta ut här då. Får fan fixa det på annat vis...

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Döden döden döden. Så, nu har man klarat av det svårmodet idag. Annars känns ju dagen efter förlust sådär vanligt tisdagsgrå och oinspirerad. Det är inte rakt igenom skit men inget känns särskilt upplyftande heller, färgskalan är vit-grå-svart med inslag av beige.

Men satan...en hyfsat stabil tabellplacering strax under mitten, sämre hade det kunnat vara! Som jag skrivit tidigare; det här laget gnetar ändå på rätt ok med tanke på förutsättningarna. Det är ju inte i år nåt ska ske uppåt. Så bara inget sker nedåt (DET vore illa!) så gosar vi till oss några år i HA och tar ny sats om, ska vi säga 4-5 år...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
DJ Hemp: Ser att du redigerat. Tycker annars att "livet må vara ett skämt men jag orkar inte skratta i evigheter" var en smått genialisk formulering.

Vad var det Woody Allen sa nu..."evigheten är en väldigt lång tid. Speciellt mot slutet."

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
mikenomad:

Ja, jag håller ju med dig till fullo och har personligen en så förbannat rolig tillvaro än på evigheter. Mitt liv har ju varit rena helvetet i åratal, men nu är det nästan godkänt. Det kan jag bjuda på i det här forumet. Kan leva med att det går lite halvdåligt för Timrå, men kanske inte hur länge som helst. Livet må vara ett skämt, men jag orkar inte skratta åt eländet så länge till...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Troja får betala för det här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
BlackBay: Tänkte detsamma...Pelle är en skugga av sitt forna jag f.n.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Raggaren Putte: Undra om Hallin fortfarande känner av sin skada... han känns inte riktigt son det energiknippe han brukar vara
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
DJ Hemp: Nä...jag är inte särskilt orolig för att åka ur. Inte ännu iaf. Men det läskiga med ett sånt här junisbetonat lag är ju att lägstanivån kan vara nästan bottenlös. Kukar det ur kan det göra det med besked. Fast så illa ska det inte behöva bli, jag känner mig ändå rätt lugn i det avseendet. Men det tråkiga med en sån här säsong är ju att vi knappast har med kampen däruppe att göra heller.

Svårt att uppbringa riktig nerv mao. Eg vill jag mest bara att säsongen ska ta slut och att vi klarat nytt kontrakt. Så man kan börja dumdrömma om nästa säsong och om att göra en KHK...

Trevligt att du har distraktion till misären dock..;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
mikenomad:

Ingenting att göra åt. Malmö var lite för bra till slut. Vi får vara glada över att vi tog tre poäng i deras fina arena. Jag känner ändå en glädje över att du, Johnny och jag var där och hade trevligt. Nu ligger jag och sms:ar med... Ja, du fattar. Man kan lättare leva med en förlust när man har en hjärtevän. Hur länge det nu varar. Vi ska väl ändå inte behöva åka ur den här serien? Då blir jag knäckt...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Ingen skam att förlora idag. Malmö är riktigt bra och vi har en liten reaktion efter flera segrar på slutet. Rättvis Malmö-seger men jag ser ändå på framtiden med tillförsikt!

#26 hade ingen bra match idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
En bitter förlust i kaggen som vi INTE kan skylla på någon annan än oss själva.Att skylla den på Lärkan är ju patetiskt. Pågarna spelade med fart och drog isär oss idag och ett burdust försvarspel och tog vara på chanserna. Norja såg vimsig ut idag och släppte returer rakt ut. Nä vi krigade tappert,men..Vi tar nya tag i Ljungby på onsdag inför ögona på mig så tar vi med oss points hem i bussen. Full fart framåt mot nya skalper..Timrå IK i med och MOTGÅNG ALLTID..Lall On Lall On..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
DJ Hemp: Japp, väl mött framgent! I en felplacerad arena nära (nåja) dig...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Knylan: Den enskilt största orsaken tätt följd av penisatrappen Lärking samt två jinxfenomen på västra stå.

För att söka de självklara, enkla orsakerna alltså.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
mikenomad: Kvällens resultat följer manuskriptet. Spänn fast säkerhetsbältet, åkattraktionen Timrå IK tar oss till nya höjder i en annan match.
Lall-on.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Knylan: Kollade matchen på S24. Sändningen låg SEX minuter efter realtid. Det måste vara nån sorts rekord.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Jag tycker vi tar det enkla före det oenkla och skyller förlusten på STs sedvanliga frid-och-fröjdartikel med Bergström och Hult idag. Man vet alltid hur det slutar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
mikenomad:

Inte så höga odds egentligen. Har ju alltid gått igång på dina inlägg. Nästa gång kanske jag vågar omfamna dig riktigt ordentligt... Äh, du vet att jag dumskämtar! : ) Men satan, ni var riktigt trevliga. Hoppas att vi kan ses igen. Bundy och Icon vill man ju gärna morsa på också. Nu bryter vi ihop och kommer igen. Som TIK-are brukar det ju inte sällan vara just så här... : /
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
DJ Hemp: Ja fan..sällskapet var iaf värt entrépengen! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Sällskapet var bra, matchen blev skit. 2-5 alltså, fan vad trist. Men lycka till, MIF - ni spelade smart! Vi är för tama för att höra hemma däruppe. Vi får nog spendera några år på lite lägre jävelnivåer nu ett tag. Så är det bara. Men man är ju van vid jävelskap... Fan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

Nej, som helhet så kändes det som att våra junisar och halvjunisar var trötta idag, den tredje matchen på 5 dagar. Var egentligen bara Hult, Bergström, och Persson-kedjan som orkade skapa riktigt tryck även i sista perioden när vi hade lite häng. De var dock bra i nästan varje byte då.

Annars var det lamt. Och Noren gjorde förutom målet en riktigt misslyckad match. Lärking var mest bara som Lärkingar är mest, dvs jävligt irriterande.

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Men hempen och nomaden sida vid sida på västra stå, vad är oddsen för det? Mycket begärt att även matchresultatet ska gå vägen då...

Aja...vad gäller matchen som sådan så tycker jag Timrå brister främst i individuell skicklighet. Viljan och intentionerna finns där men för lama avslut samt fippel med pucken när det går lite väl fort i avgörande lägen ställer till det. Samt oförmåga att ta de enkla besluten när det ska fredas i försvaret.

Nå...allt ovanför 7:e platsen är bonus, blir vi 12:a el bättre är jag nöjd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
En stor eloge till laget för att dom aldrig ger upp!! Ända in i kaklet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20

typiskt jävla timrå!

håller lite koll på resultaten för tik och blir lycklig över att läsa om framgångarna och playoff platsen...

glad o taggad så handlar jag på mig matchen mot miffona på s24 o får se vadå?

samma gamla jävvla timrå...

skitnödigt o uddlöst framåt virrigt o klent hemåt... wtf lixom! 

antar att miffotränarn har rätt i sin kommentar inför 3e om att januari sliter hårt på spelarna med mycket resor o tufft schema... något som miffona verkade bättre rustat för... 

in i dimman igen då!

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Bragd-Birger:

Lika bra att man inte går på hockey för ofta. Jag är lite av ett psycho och blir så jävla förbannad när det går åt helvete. Men det var trevligt att träffa mikenomad och Johnny från Sollentuna. Kanonkillar som jag gärna har att göra med fler gånger. Hockeymässigt kändes det dock ganska hopplöst i kväll, då Malmö spelade tusen gånger smartare än oss. Ärligt talat var vi inte i närheten av någon poäng. Grattis skåningar!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Nehe, det schet sig. Jaja. Fin forcering i a f. Med lite mer skärpa och flyt i avsluten hade det kunnat sluta annorlunda. Bara att ta nya tag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Jag skulle vilja sopa till Lärking rakt över käften. För han är en jävla sopa som förstörde allting för oss. Satans as! Nu vann Malmö förvisso inte helt oförtjänt, men jag hatar den jäveln likafullt. Idiot...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Fan, Bergström, Hult och Persson gör ett par grymma byten i rad men måste göra mål!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
erathoo: Bra intensitet och tryck från TIK nu. Ett snabbt till och det kan gå..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Raggaren Putte: :-D
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Eller kanske ändå..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Jockz: Där fick han ett rätt i a f!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Malmö Redhawks 2014-01-20
Raggaren Putte: vad hände? Precis när man fick lite hopp....
Kommentera

1608271 · »