1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581782 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19

1785798 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Nisse på Mon: Synd, det känns som att han har potential. Men går Hardegård före är det rimligt att inte prioritera att ha kvar Björkung i truppen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
jå1: Då måste han ju vara på g tillbaka, annars känns det konstigt att man släpper iväg han i detta läget nu när Didrik blev skadad i förra matchen och vi bara har 5 backar tillgängliga..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Nisse på Mon: Står på ST att det var ett gemensamt beslut och att Molinder ska lira back när han är tillbaka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Nisse på Mon: Kanske Sebbe har ledsnat på dansbandsnästet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Nisse på Mon: Tror snart det är dags för en kommentar av Nubben. Vore bättre om vi fick reda på sånt här av Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Kongo: fint...nu börjar försäljningarna...det här går säkert jättebra. Undrar om Nubben sitter still å är nöjd?
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Icetea: Stene till Dubai, för massvis av oljedollars !
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Kongo: Sälja spelare? Nu förstår jag inte riktigt hur du menar. Vilka förutom de som är på JVM kan vi egentligen sälja?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Kongo: låter ju utmärkt...sälja spelare...de bästa då förstås..."ett kraftigt...till ett mycket gott läge". Javisst. Vi satsar på kvalet nedåt i stället. Sen ramlar vi ur och tappar resten av truppen. Problemet är bara att vissa kostnader som har med hallen att göra stiger framöver.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Frågan bör kanske snarare vara varför man inte agerar genom att sälja spelare. Detta skulle kunna förvandla ett kraftigt likviditetsunderskott till ett mycket gott läge. Men självklart går det att motivera en utökad satsning beroende på hur planen ser ut. Fler än en person här inne verkar dock bara ha spännande nyförvärv i tanken utan att reflektera över andra viktigare delar.
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Modano: Redan på den tiden, (då en viss T.J styrde skutan på grund..."vi ligger ju tvåa i serien"), var intresset minimalt att ta hjälp av sponsorer (läs supportrar). Skickade själv mail till vår vän då, och erbjöd mig stt sponsra om Timrå kunde ragga ihop ett gäng. Har inte hört nåt sen dess.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
SMÅLAND: Inga problem om man kan öppna käften och be sponsorer om hjälp det finns de som gör de om de blir tillfrågade. Har du luktat på en piss varm EXP nu igen haha
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Icetea: Hur i helvetia ska man kunna värva någon när man har nästan 700000 bagis i skatteskuld?? 😵😵😵😢😢😢
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Modano: Jag skulle också vilja se en värvning eller två helst nån powerforward och PP back men det beror väl på vilken ambition man har eller rättare sagt var man vill landa i tabellen och vad det kostar. Jag har inte sett årets Timrå som ett absolut topplag d v s plats 1 o 2 beroende på att lagt inte känts komplett från dag 1 men man kan ju ha fel😉
Frågan är vad som händer nästa säsong om vi tappar tonåringarna? SHL lagen kommer att få ännu mer pengar från tv avtal m.m. nästa år så det blir nog ännu svårare att ta sig upp ju längre tiden går.... Men som sagt vad vill och kan föreningen göra?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Kongo: Bättre och sitta handlingsförlamad och ge upp tycker du va ? Vad säger att det inte blir mera skador under JVM plus här hemma. Klart det finns sponsorer som är redo att hjälpa till handlar bara om kontrakt på 3-4 månader säsongen ut. Men Timrå måste vara sämst av alla att agera jävla naivt tänk ingen jävlar anamma utan mesigt som det sett ut på isen en månad nu. När man fåt upp ett intresse bland publik sponsorer sitter man som dö skallar och gör inget för att passa på att vissa att man vill gå upp. Sen ska man grina ut efter säsongen när man blir av med spelare och sponsorer ger kalla handen AGERA FÖR HELVTE
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
JanneH: Precis. Det föder förväntningar. Föder det förväntningar även i ledningen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Kongo: Jag kan inte tala för andra men om du läser min kommentar som att jag skriker efter nyförvärv så tror jag inte du läste tillräckligt noga där... jag säger bara att det vore trevligt OM Nubben kommer med en julklapp till oss. Mer som en bonus alltså. Var det på fullaste allvar nån här inne som hade trott att vi skulle ligga så högt som 4a innan jul? Framgång föder inte bara framgång det föder även högre förväntningar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Nisse på Mon: Är det någon som har status på Didrik efter Oskarshamns matchen. Är han igång igen eller blir det vila för honom?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Kongo: jodå...vi känner till den ekonomiska situationen. Men starten på serien och kommentarer i klubben, gjorde ju inte att förhoppningarna sjönk direkt. Nubben ang. rykten om Mattssons klubbyte. "Tror nog att Mattsson spelar med oss om vi går upp". Ledningen satt väl knappast och hoppades att det skulle gå sämre för laget med tanke på ekonomin.

Sen har väl TIK en plan för säsongen? Top 2 top 4? Med detta i åtanke, borde väl nån fundering poppa upp angående förstärkning/lån med eller utan jvm när spelet rasar ihop som det gjort. Vad säger stt trion på JVM kommer tillbaka pigga och alerta...snarare utschasade.

Mora fick hjälp av privata sponsorer. Tror inte deras ekonomi är bättre än TIK's. Men Timrå är väl knappast kända för att göra snabba åtgärder. Eller att privata sponsorer är speciellt intresserade att lägga pengar på tillskott i truppen.

Borde ju vara enklare att gå upp från top 2 än fortsättningskvalet. Känns som att Bofors och Mora drar iväg, kanske Västervik också. Men här ska vi inte göra nåt...

Självklarheter detta, men kan nog påpekas ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Nisse på Mon: Enligt källor var det endast Mora som var aktuellt för honom. Då han spelat där tidigare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
JanneH, Nisse på Mon: Känner ni till den ekonomiska situationen? Det kräver en noggrann avvägning att balansera ekonomi, satsning och utfall av denna. Känns lite som fågelungar som skriker efter "nyförvärv, nyförvärv!".
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Nisse på Mon: Ja laget gav oss ingen fin julklapp mot IKO så Nubben får gärna presentera en innan jul...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
JanneH: Victor Amnér klar för Mora. Vad gör Timrå? Känns som tåget går nu...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Knylan: Sorry jag vet att du stängt IKO matchen men om man jämnför den med Bofors matchen (två matcher vi bara gör ett mål i) så är det ju som att jag sett två olika lag. I Bofors matchen förlorar vi på att vi på oskärpa i avsluten och en stekhet Bofors keeper... IKO matchen förklaras bäst på detta sätt
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
JanneH: Det fattas en sheriff :-) Tänkte på det i derbyt också. 60 minuters hockey utan en enda TIK-utvisning (en avvaktande som det blev mål på bara). Så het som den matchen (borde) var(it) skulle vi haft en par roughing, nån boarding och nån checking from behind, nån 10-minutare osv.

Vilka utvisningar tar vi då? High-sticking, puck out och too many players....Inte mycket krut i dessa.

Sanny, Manderville, eller för all del Fredrik Wallberg, de kunde de :-)

Nubben, du har missat en karaktärstyp i ditt lagbygge!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Knylan: Tror också på en ljus vårvinter.
Är inte så säker på att det behövs några större förändringar i truppen. Däremot skulle det behövas en ommöblering i kedjeformationerna. I början av säsongen var skillsen ganska jämnt fördelade i kedjorna, om än i lite olika förklädnader.

I en kedja där det saknades lite spelsinne fanns det speed som gjorde det jobbigt för motståndarna. Vice versa i formationerna där det inte gick så fort fanns det spelskicklighet istället.

Nu har det blivit ganska enkelt för motståndarna att sätta sina defensiva pjäser mot en eller i bästa fall två producerande enheter. Men det är fan inget lag som klarar av det om man har fyra kedjor som kan göra mål var och varannan match. Som det faktiskt var i början.

Så min förhoppning är att man splittrar på junisarna och sprider ut kompetensen i kedjorna. Med Wedin och Molinder tillbaka får man rätt många alternativ att få ihop fyra slagkraftiga anfallsformationer.

Dessutom tror jag det kan vara bra för Elias och Jonathan också. Även om dom emellanåt gör fantastiska saker ihop så känns det känns ibland att dom snor både yta och syre från varandra. Åtskilda så kan dom kanske få mer utrymme för att visa sina spetskvaliteér och växa ytterligare.

Jag har svårt att tänka mig att det inte tänks i dessa banor i ledningen. Med ett intakt lag på benen så tror jag vi får se rockader framöver.

Alltid rött, alltid rätt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Jag tycker vi kan stänga Oskarshamnsmatchen med att konstatera att vi inte gjort fler än ett mål under ordinarie tid i fem av de senaste sju matcherna. Det är inte konstigt att det blir svårt att vinna matcher då, än mindre att Mattsson inte klarar av att vara hundraprocentig när produktionen varit så usel. Vi har definitivt den klass i laget som behövs för att kunna återuppta formen från tidigare i höstas, men frågan är hur det ska gå till. Kanske kan bli någon liten rockad i truppen ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
JanneH: ring Theo Fluery och hör om han kan komma..elakare jävel finns inte
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
JanneH: Bröderna Hanson i Slagskottet skulle vi behövt nu...👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
+ulfberth+: ja jag kan inte påminna mig om att jag såg nån Tikare dela ut en tackling ens igår. Vi skulle behöva en stor elak kanadensare med målsinne
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
JanneH: helt rätt,,och vi är för tunna i kroppen. Finns ju ingen hårding alls i laget, nån som vågar käka puck. Jävla fin lirare. Och Forsberg verkar inte ha nån ny kalkyl utan kör samma taktik match efter match!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
söder över: Jag börjar faan tro på alla här inne som gapar om att vi är sönderlästa. Känns som att de andra lagen vet precis vilka ytor de ska skära av för att få vårat passningsspel att se handlingsförlamat ut. Lägg därtill det usla PP som jag och många med mig alltid gapat om och kvaldrömmen uppåt känns plötsligt väldigt avlägsen. Det finns något som heter "hög lägsta nivå" men det jag såg igår hoppas jag är vår lägsta nivå och att det bara kan bli bättre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Olle: Ja Mattsson, Boqvist, Boqvist känns som tre individuella missar som straffar oss. Eller, det är rentav tre riktigt dåliga aktioner till och med :-(
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
söder över: Angående spelet i PP så blev jag väldigt fundersam när Boqvist i facebookintervjun efter hemmamatchen senast mot Mora med Jimmy Hamrin pratade om just PP. Då sa Boqvist nej det har vi inte tränat på än men det kommer bli bättre typ. Jag hoppas på att han menar att de inte tränat på PP efter att E.P och Dahlen stuckit och det bildats nya formationer, annars blir jag mörkrädd på riktigt. Det kan inte vara Som föregående säsonger där Roger Forsberg bara tror att allt skall lösa sig självt för det har uppenbarligen inte funkat innan. I år finns inga ursäkter, vi har tillräckligt med skicklighet och spets för att vara ett hot i PP spel. Jag tycker detta är året som Roger forsberg skall bevisa att han är rätt man att leda Timrå framåt till nästa nivå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
kulltorp: jag har släppt tabellen ut tanken nästan helt...

Jag ser bara till prestationen laget står för...

Man har definitivt kvalitet nog för en topp placering...

Om man ser matcherna och så här ser saker som inte funkar och inte har funkat på en låååååååång låååååång tid så vill man ha en förändring...

Vi har i grunden ett bra försvarsspel. Vi släpper in ganska snålt med mål.

I grunden har vi en kedja som levererar på den nivå man önskar sedan oktober och den är på j-VM men too bad för de som är kvar så visade dom redan innan oktober att dom kan bättre än vad dom ger nu... så det behövs kanske lite nya verktyg för att komma åt och få fram kvalitén igen!

Jag har juh följt med Timrå ner i skiten med odugligheten som vi visat och jag är inte jätteorolig för det här året precis. Den tryggheten bör finnas i omklädningsrummet med fast där måste man vakta den med ödmjukhet eftersom att marginalerna är skitsmå och motståndarna hungriga!

Jo jag tror det går bra det här men man kanske kunde satsa mer konkret på pp eftersom det gott och väl kan bli det som slutligen avgör framtiden seriemässigt...

Vet inte hur realistiskt det är men visst fan borde det välkomnas av även Forsberg att vidga sitt kunnande med nya idéer?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Modano:

Nä, du hann väl inte med när jag åkte 8:or runt dig...

Men det jag menar är att problemet är mer än att spelare är borta. Vi har tillräckligt med kvalité ändå för att kunna prestera bättre än så här! Hade vi haft ett grundspel som satt exempelvis. Istället för att bli förblindad av Dahléns, EP:s briljans i det offensiva spelet, som gör att när vi vinner så glömmer vi ack så viktiga detaljer! Ska vi gå långt måste vi börja spela som ett lag, alla tillsammans. Sedan kan vi krydda med JVM-folket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Andersson: Ja håller med Både Tant Hagga o Crippelina går före dessa nollor
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
The great one: Men lär dig läsa för helvete skyller inte på juniorerna som kommer in nu utan att de får ett på tok för stort ansvar. Vi har 5- 6 ordinara borta och då måste även en idiot som du och jag fatta att det inte går. Men plantskola duger för dig ångra att jag inte tryckte till dig ordentligt under våra matcher i NHL
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
SMÅLAND: Pantertanterna ska få sota för kvällens fadäs. Gör kattfärs av dem 27/12.
Sätt er och taggtråd i stället för julmat nu gubbs.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Efter en stekhet dag i ☀ en..
Tar man en svängom och...
Lägger ner hockeyn till den 27 när Pantrarna kommer på besök...
God 🎄 Jul.. 👍🍹🍷🍺🍸
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Andersson:
Alla dagar i veckan tar jag sweitzerosten Hagos...👍👍👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Modano: Hellre Hagos då
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Modano:

Du kan ju inte skylla allt på juniorerna som kommer upp o försöker göra sitt bästa för att förstärka laget. Det är övriga spelare plus avsaknaden av ett just nu obefintligt spelsystem som gör att det ser ut så här! Värva!? Det var ju det som gjorde att vi åkte ur Elitserien och fick ekonomiska problem!

Kan det införas ett system på HS så att man kan blocka en användare likt på avanzas forum. Så jag slipper läsa ett enda inlägg av vad Modano skriver något mera. Tack på förhand.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
bobrov: Ja fixa värvningarna gör ju du vad sägs om crippelina o tant hagos de kan du fixa i byte mot dvärgens bandy klubba och stenes luse kofta
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
sargad: Aj, aj, aj. SVT passar på och sätter strålkastarna på Timrå en kväll som denna. Inslag på Sportnytt och helsida på Text.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
Modano: Å,va lätt allting är?
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2016-12-19
sargad: Efter att studerat tabellen en sväng till känner jag mig lite lugnare. 19 pinnar(förvisso 1 match mer spelad) ner till kval. Det ska vi inte kunna tappa.
Kommentera

1785798 · »