1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580477 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25

« · 2395690 Till forumet


Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Mandomsprov/värdemätare/osv. Spontant är jag rädd för någon form av reaktion en sån här match. Här är det lite rusigt och det mesta känns mys, hög tid för käftsmäll.

Det eviga pissgänget IKO har börjat sladda lite i botten och en antydan till bottengängsbeteende går att skönja. Spelar jämnt mot de allra flesta motstånd men verkar ha tappat ledningar och det har grinat emot lite. Sin vana trogen har de sina poängspelare som står för majoriteten av produktionen. Men det är något med IKO, de passar oss synnerligen dåligt.

Nä fy fan. Får vi se Pääjärvi? Hanzl? Hur lång tid har Halloran kvar?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Knylan: Punktmarkera Karlkvist och Suomela imorgon så är det lugnt ;) Enda farliga spelarna de har ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Knylan: Pääjärvi med på träning och fick spela med Boyce och Blomman, fick också va med i BP uppställning.
Ingen Värmhed med heller så det tyder nog på att Pääjärvi spelar. Om än lär matchas in försiktigt i 4:e kedjan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sputnik: vad kul om pääjärvi spelar, men i matchform kommer han nog inte vara förrän efter jul!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Knylan: hyfsat upplagt för en plattmatch.
Vad gäller bottenlagsbeteende tror jag tyvärr att Oskars är oförmögna att hamna där, mentalt. Anledningen är förmodligen avsaknaden av press, såväl internt som externt.
Alla runt klubben vet att man är en humla som förväntas störtdyka, men som obegripligt nog flyger vidare säsong efter säsong.
Spelarna är helt avslappnade. Ingen jävel har några större emotionella band till klubben. Till oskars åker man för att tjäna pengar en eller ett par säsonger innan man drar vidare till större klubbar eller varvar ner.

Sjukt att det ger framgång, dock. Förr eller senare brakar det givetvis, och då kan man åka ner nån division till utav bara farten.
Men fram tills dess kan man bara imponeras. Kolla hur man värvade Karlqvist t ex, som ingen annan trodde hade farten för SHL. Han anammade humletänket och sprutade in ä n n u fler mål än i HA. Gälet.

Så: inte fan blir det lätt i morrn. Oskars följer inte naturlagarna. Det kan gå precis hur som helst.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Tom Topp: Värmhed har ju spelat 4 matcher på 4 dagar tror jag så kanske vilas därför? Jag tycker att han förtjänat att få fortsätta. Han har varit med i 2 matcher med 2 vinster som resultat. Men mycket beror såklart på om Hanzl och Pääjärvi spelar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Zäta75: Hanzl lär inte spela, verkar som att Pääjärvi är med dock!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Vet inte hur ni prickjägare jobbar men 3460 sålda ett dygn före match imponerar inte jättemycket. Otroligt förvånande om det blir över 4500
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
mikenomad: Kan ju vara inte helt orelaterat att det är löning imorrn. Många som väntar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Bee: Sant men det är ingen jättemarknad här och om det normalt säljs ca 500 biljetter på matchdagen känns det långsökt att det helt plötsligt skulle mångdubblas i morgon. Trots löning
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
mikenomad: Nej, såklart. Tisdag mot Oskars är nog ingen kioskvältare trots att det går bra nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
mikenomad: Nä Oskars lockar ingen… möjligen om man bjuder på den riktiga Oskars. Det är en dyrgrip nuförtiden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
mikenomad:
3460 kommer från Timrå IK kl 15:06 idag.

Just nu är 2656 sittplatser sålda. Prickjägaren lovar att följa upp försäljningen av sittplatser under morgondagen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Bee: Timrå tisdag med Hank Lennart! Det är väl en kioskvältare? 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Jag är på plats imorgon och vi kommer vinna. Som jag skrev många gånger innan och till och med innan Rögle matchen. Nu skriver jag samma sak.. imorgon blir 3 pinnar för oss. Har inte lämnat NHC med förlust sedan djuren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
HKN: Tror vi förlorar med 1-7 och Johansson, Lander och Dahlen drar korsbanden
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Jadu: Vet du vad? Sista matchen jag lämnade arenan med förlust det var Oskarshamn 1-4

Men jag verkligen tror på laget och vet att det blir vinst den här gången.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Jadu: Trots detta vinner vi nästa match mot Brynäs med 8-2 och Bojjan gör hattrick
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
HKN: 6 poängsmatch imorgon. Antingen skiljer det 1 pinne eller 7.
Oskars är ett boggieteam. Hoppas att vi utökar till 7… men jag tror inte det men hoppas.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Hahl Bundy 2.0: historiskt har vi haft jäkligt svårt med Oskars spelstil! Hoppas att Ante har något motdrag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Tom Topp: Hoppas Lander har blicken imorn så Kommer Karlkvist inte våga sig in i vår zon. Jonte får gärna göra en klassiker mot Oskars, har för mig han stänkt in ett par mot just den klubben genom åren i HA!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Hört det av många Legenden TD hockey hela veckan nu Giffers ikväll sen iko Bif sen Örebro på tv på lördag 2100 inlägget..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
TD: hoppas gif lyckas med iaf en bra sak denna sässe , dvs spoilera djurgårdens guldchans
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Andersson: Dif gör minst 6 mål fullständig överkörning.tyvärr
Manglig var ordet sa Bill TD
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Hahl Bundy 2.0: En god vän till mej som är Modoit ska gå på matchen imorgon och varje gång han befinner sig på plats i arenan så vinner Timrå.
Så jag skulle säga att det är ca 96.4% chans till seger imorgon.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
TD: Dahlen 2+2 imorgon och Karlkvist och Suomela helt nedstängda och nollade. Kom ihåg vart ni läste det först ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
HKN: du behöver gå oftare om du inte sett en torsk sen dess.. eller bor du utanför distriktet? 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
angeroath: Nä bor i Njurunda. Raka vinster efter Oskarshamn menade jag. (Om vi inte räknar Färjestad förstås då va jag på jobbet. :D
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Knylan: Ingen Pääjärvi vad det verkar imorn trots allt.
Detta från STs träningsblogg.

"Ante (saxat från morgondagens text): "Jag vill låta honom träna och komma in i grejerna, strukturerna och få igång kroppen riktigt först innan jag spelar honom."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sputnik: Han är klok Ante.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sputnik: Antes uttal är klokt. Bättre att Pääjärvi är 100% redo för tempot så slipper han åka på en skada till.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
DenRöda: Absolut, vi får se när Pääjärvi är fit for fight helt enkelt, vi står ju inte riktigt och faller med honom i dagsläget heller. Även om vi är lite tunna för tillfället. Men ypperligt läge att lufta juniorer då!
Undrar om vi plockar med nån annan junis imorn då? Tänker då Värmhed kört så hårt matchande nu?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Sputnik: Mycket möjligt! Finns nog 3-4 junisar som är redo att testas. Värmhed är nog redo också. 5-7min kanske. Han kommer ju definitivt inte att tacka nej om han får frågan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
BlackBay: vinner vi inte mot fucking Oskässhamn hemma då har vi inget att göra i den här serien så enkelt är det. Det måste bara vara 3 poäng mot Smålands legoknektar...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Zäta75: Dahlen utan poäng, Karlqvist hatrick och dyngdäng med 2-7. Klassisk genomklappning av Timrå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Jag har tagit kompledigt från nattskiftet, så räkna inte med några poäng
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Många experter som påstått att Timrå är framtunga.

Oskarshamn åker sjusittsig minibuss till Timrå.

Fem utespelare, målvakt och tränare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Johan J: Vinst idag och vi är med i top-striden. Förlust och vi kan ligga risigt till. Känns lite som en ödesmatch idag, vilket det kanske inte är. Men det skulle vara förjävla skönt att hålla till i topp-6 området några omgångar istället för att ha kvalplatserna flåsandes i nacken.

Har haft en bra känsla inför de senaste matcherna men Oink ger alltid en känns alltid otäck. Idag önskar vi oss ett tidigt 3-0 så man kan lägga undan stesoliden och kolla på hockey istället.
Låst ämne


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Det rasslar till i biljettförsäljningen som förväntat då lönen dök in på kontot inatt. Är över 4 tusen sålda nu är min gissning. Hoppas på runt 5 idag och poäng 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
snushane: Bra att du fortsätter med dina antijinx!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
DenRöda: Sjöholm har ju varit med som extra
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
innekillenskomp: Dålig marknadsföring, kan inte hitta att man lagt ut att det ska finnas ett nytt avsnitt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
kattan: Dom sa i det senaste avsnittet att det här avsnittet skulle spelas in på Måndag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
hockeyärnice: Okej! Men en tweet eller ett inlägg här bör man väl kunna slänga ut ändå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
hockeyärnice: Sa ju att det kommer att bli 4800-5000 ikväll. Men vissa tror aldrig på så höga siffror utan är pessimister ;)

Forza Timrå IK!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
hockeyärnice: 2924 sittplatser sålda. 268 biljetter har sålts sedan igår eftermiddag vid 16 tiden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Zäta75: Jag har sagt att jag tror på iallafall 4500.
Att det såg knapert ut igår handlar nog mycket om att folk får löningen idag. Om det blir kring 4500-4800 så är det ju ändå en bra siffra mot Oskars en tisdag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Tallnäs: säkert ett gäng sålda på stå också och då är vi uppe på nästan 4 tusen nu innan lunch.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
hockeyärnice: Jag tror att Jimmy Hamrin skriver här på hockeysnack :) Han kan vara den som sa till mig under matchen mot Luleå att vi borde sätta in Johansson på straffarna. Minns inte vilken signatur som skrev det men. Gillar Jimmy!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Jag undrar hur det går med Juolevi. Vaakanainen är snart redo för spel och då kommer antingen han eller Colton White bli nerskickad till AHL.
Låst ämne

« · 2395690