1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577964 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03

« · 1848558 Till forumet


Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Heisenberg: Bra att ha X inför 3'e mot seriens mest svårspelade lag. Kan bli en pinne om alla stjärnor ställer sig rätt i kväll.
Alle, le rouge!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Smokey: Varför kallar du Pantern för äckliga?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Publiksiffran i afton 3150 men det har ni som följer stats.swehockey.se redan noterat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Helvete vad Pantern checkar sönder oss. Velighet i egen zon är en dödssynd i afton, då blir det stressigt och misstag.
Måste stå upp bättre i tredje och inte låta dom skölja. Första gången den här säsongen som Timrå nästan ser ut att ha svårt att hänga med. Pantertanter är snabbt uppe i ansiktet på puckföraren, stressar, pressar, jobbar nord-syd like no tomorrow.

Det här blir svårt, likväl k a n det gå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
SMÅLAND: vi skulle ha letat efter ett par backar istället för en poänggörare. Vi har äntligen sluppit Enock, nu väntar jag på Strömberg till Kovland.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Slarv och bjudningar. Det sämsta man kan bjuda äckliga Pantern på:(

Samla i hop detta och ta riktiga tag i tredje.

Vi kan om vi vill. JOOOOBBAAAAA!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Olle: Tycker de spelar bra, och bjuder på ordentligt motstånd. Men håller med om att det känns jävligt trist att de är ett jäkla farmarlag...Hatar deras hemmaplan också. Ett lag som aldrig kommer ha en framtid.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
kulltorp: Alltså..Gillar Didrik men han lyckas alltid ha sån "otur". Vad det beror på vet jag inte, men det är alltid en risk att något klantas till från hans sida..Märkligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
kulltorp: låt mig bli den förste ikväll att säga: dra åt helvete pantern!

Maken till fulspelande äckligt legoknektslag som inte har någon som helst existensberättigande, förutom att vara farmarlag till ett SHL-lag, har jag aldrig sett maken till.

Sen att vi bjuder på båda målen, i en seriefinal där det betyder som mest, det säger ganska mycket om skärpan ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
2 bjudningar på en kväll!
Hardegård och Strömberg!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
kulltorp: herregud! Modovarning på våra bjudningar idag! Gett bort 2 mål!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Timrå IK - IK Pantern 2-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
kulltorp: Åssa en bjudning igen. 2-2. Fast va dåligt
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Lucas Enqvist 👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
kulltorp: Pantern är bättre idag och speciellt när vi bjuder hejvilt i egen zon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Då var man tillbaka efter utvisningen!
Vidöppen match. Kan sluta hursomhelst. Det är misstagen som kommer att avgöra denna match!
Pantern är ett mycket bra lag med många profiler.
Vi får se upp!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Heisenberg: Så är det. Men Timrå måste göra bättre utlägg ur egen zon. Man slarvar för mycket
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Timrå IK - IK Pantern 1-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
kulltorp: Tycker inte det var likt honom, han brukar spela smart. Fan! Nu osar det panter..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Heisenberg: Rensa Hardegard
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Kul att få möta ett lag som bjuder upp till dans och inte backar hem med 5 man i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Herminator: Uppskattar publiksiffran till över 3500 men har numera dålig koll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Heisenberg: Yes Pantern är bättre än oss i denna perre, men oj så ruskigt effektiva vi är i år. De senaste säsongerna innan så har vi spelat offensiv frejdig hockey men varit innefektiva, vi vann alltid skotten men förlora matchen ändå typ. Sen har vi väl pratat om att Pantern är så stora starka, tycker vi står upp bra mot dom i det fysiska spelet. Bilbo Berglund skall inte vara inne i PP punkt slut! Slet mitt hår mellanåt när jag var på plats i Peking. Han är en ettrig energispelare men nån puckkänsla har han inte. Han orkar knappt skjuta iväg pucken ibland. Måste dock säga att jag är positivt överraskad av Dahlroth denna säsong. Spelar enkelt och transporter puck bra och slår bra förstapass.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Heisenberg: Vi måste komma till skott snabbare. Det blir för duttigt. Man ser ju redan nu fram emot en stekhet Lavoie i PP.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
lungan: Ja, tycker både man har fel spelare inne i PP och även spelar fel. Det måste bli enklare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
lungan: Det är ok att söka han men nu har han missat 1 friläge och ett öppet skott i slottet. Ska man till NHL så bör effektiviteten vara bättre på unge Dahlen
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Heisenberg: Det kan inte vara meningen att Dahlén alltid är den man söker i PP, det finns 4 andra spelare på plan oxå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
kulltorp: Yes 1-0. Håller med om att Pantern ser bra ut, innan utvisningarna iaf.

Förstår dock inte PP.. Vi har Berglund inne där i 5-3, han är rightare visst, men spets besitter han inte. Varför spelar inte Gallo PP? Sedan förstår jag inte varför man envisas med att stå och passa enbart på ena sidan, iaf i 5-4 blir det nästan aldrig pass upp på back. Man byter inte ens sida.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
kulltorp: Karlsson snubblar in 1-0..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Herminator: Pantern är riktigt bra. Det här kommer att bli tufft.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Heisenberg: Jo då, det ser ut att vara lite mera publik än vanligt på fredagsmatcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Herminator: Allt är förbjudet mer eller mindre nu för tiden.

Någon som är på plats som kan uppskatta om det är mer folk än vanligt?
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Heisenberg:

Jag bor ju i Pantern-land, så det blir inga problem att undvika matchen. Hade faktiskt glömt 7-1-segern.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
DJ Hemp: Vann vi inte med 7-1 förra säsongen hemma mot dem? Synd att du missade den matchen, dock så vann vi då. Kan du undvika att kolla även idag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Duncan:

Jag har bara sett förluster mot Pantern.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Herminator: Första mötet i årets serie vann Pantern. Hoppas verkligen att vi kan vinna denna match. Då utökar vi poängförsprånget ytterligare o får det betydligt lugnare inför fortsättningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Rätt OK med sittplatser sålda ändå, att det blir fler än 3000 är jag är jag rätt säker på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
JobbaPuck: Pantern är inget publiklag varken på hemma- eller bortaplan. Under förra säsongen lockade Malmölaget i snitt 2679 åskådare till de två matcherna i Timrå (2571 + 2787). Under samma säsong hade Timrå ett hemmasnitt på 3036 åskådare.

Laget snittar så här långt under serien 3072 åskådare på hemmaplan. Vid samma tidpunkt förra året var publiksnittet 2864 åskådare efter åtta hemmamatcher. Dessvärre tror jag inte utgångsläget med de båda lagens tabellpositioner kommer att ha någon större inverkan på publiksiffran ikväll.

Blir överraskad om det kommer fler än 3000 åskådare till kvällens match. Självklart hoppas jag på fler. Har själv inte haft möjlighet att se någon match hittills under den pågående säsongen. Men ikväll är det dags. Är laget lika laddat som mig blir det tre poäng till Timrå och utökad serieledning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Puckat: Vilket sällan händer, och allra minst mot lag som Pantern - oavsett deras tabellposition. Sen är S-vallspubliken kanske landets kräsnaste. Titta bara på Giffarna. Man kräver mycket men vill inte gärna ge. De förstår inte att sånt hör ihop och det är sen gammalt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
JobbaPuck: Timrå är en av Sveriges sämsta på att marknadsföra sig. Tror bara att folket ska dyka upp.
Kommentera

Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Seriefinal. Sex poängs försprång. Höstlov. Fredag. Huga, Enock utlånad. 4000 pers?

Det hade kunnat bli runt 4k om tiken hade marknadsfört det här stenhårt. En grej hade kunnat vara 150 kr för samtliga sittplatser och 75 för stå, Nu tror jag på max 3000.

Freddan pratar klokt:
Kommentera

« · 1848558