1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581127 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03

1848709 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Finns de som klagar på Panterns spel. Jag skulle istället vilja säga: Tack Pantern! Ett lag som på bästa sätt klargör våra brister. De visar exakt på vad vi behöver förbättra för att kunna vara med och slåss om en SHL-plats framåt vårkanten.

TIK måste bli bättre och SNABBARE i uppspelsfasen, forwards måste ge backarna mer alternativ när de ska sätta igång anfallen. Freddan måste hitta taktiska motmedel mot lag som checkar oss högt upp i banan.

Haukeland och Hampus Larsson håller SHL-klass.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
flyttad kommentar

· Fager · 2 timmar sedan

Spännande match där Pantern spelade med en extrem forechecking, hårda tacklingar och extremt farliga kontringar. Timrå stod upp, något tagna på sängen. Ju längre matchen pågick tog Timrå mer och mer över. Avslutade briljant under förlängningen. Lärdom; hur ska vi agera vid extrem forechecking. Sammanfattningsvis är jag stolt över Timrå IK. Ett spelande lag med målfokus. Blir en spännande fortsättning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
JobbaPuck: Skaplig lyx ändå att ha så mycket att jobba med men ändå lyckas sprattla sig till vinster. Tunga november har börjat rätt skapligt ändå måste jag säga. 😀
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Nisse på Mon: 19 alternativt 17 p till kvalplats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Bragd-Birger: Ja håll mä.

Nåt vi framför allt har att lära av är det raka och skitiga spelet. Uppspel och avlastning är en annan,
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Förstår inte heller skitsnacket om att Pantern skulle vara så tråkiga etc. De är det överlägset bästa laget som Timrå mött hittills. Sedan att Timrå inte har något vapen att dyrka upp deras försvar samt spela sig ur deras höga forechecking lär knappast bero på att Pantern är tråkiga. Är väl Timrås ansvar att hitta något motvapen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Bragd-Birger: Håller med allt. Pantern var riktigt bra idag. Såg de även mot AIK (vinst 4-2). Stora starka tekniska och spelar med far. De är i toppen för att stanna tror jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Pantern må vara ett skämt ur ett hockeyberättigandeperspektiv (namnet, publiken), men inte fan åkte dom till Timrå med syfte att tråka ihjäl. Dom hade en jävla frenesi och är det lag som checkat hårdast mot oss i år. Finurliga lösningar i egen zon och uppspel därtill. Skulle snarare säga att dom imponerade stort, och att Timrå har en del att lära faktiskt.

Men, mot mäktiga überbästa Timrå räcker inte det till mer än max en pinne. Helt galet faktiskt, hur svårslagna vi är. Dahlén är ju magisk onekligen. Trots en rätt kass match i övrigt (med hans mått mätt) är det ändå han som avgör det hela till slut. Sjuk clutch på den snubben.

Vill splittra Hardegård-Molinder. Tycker inte dom funkar alls. Nu ska man inte vara för hård mot Molle som inte är helt matchtränad, men...nä. Jag är inte lugn bakåt när han är på isen.
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Zource:
Sjukt klockren analys
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Johan J:
Jag vågar inte..
Blev avstängd här ifrån forumet pga starka drycker!
Ny människa och väntar på nedsläpp på onsdag i Uppsala 👍
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
jå1: Jaså, då vet jag :) tack. Man tycker dock någon annan kunde hoppat in istället, verkar vara en del som ser dessa sändningar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Johan J: Blev också förvånad..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Heisenberg: Han är på tv-pucken
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Heisenberg: Den trojanska vita hästen ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
SMÅLAND: Vita veckan eller? Hade tippat på starkare dryck efter två poäng hemma mot Pantern en fredagkväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
innekillenskomp: Jaha, hade varit intressant att veta varför. Synd, gillade dem och hoppas de dyker upp igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Heisenberg: verkar inte så. Blev ingen förra hemma heller😔
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Blev de ingen live-sändning från Jimmy på Facebook ikväll?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Jockz: Det som gör Pantern farliga och läskiga. Dom tråkar ut motståndarna. Känns som ett lag som spelar fritidshockey vid sidan av Malmö, utan publik. Speciellt hemma är dom vana vid att det ska vara helt dystert på läktaren, medans motståndarna kommer dit och blir lite tagna av ödsligheten. Helt plötsligt åker man därifrån med 0 poäng och vet inte vad som just hände. Pantern är Illuminati...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Jockz: Tycker ändå det var en rätt så händelserik match och underhållande emellanåt. Betydligt roligare match att se än de senaste två mot Troja och Vita Hästen.

Herregud, vad är det för namn på de lag vi möter egentligen? Troja, Vita Hästen och Pantern. Hoppas verkligen vi går upp i SHL!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Nisse på Mon: så jävla skönt att trycka dit det där skitlaget!! Skönaste segern i år, Redhawks-light har utvecklats till mitt absoluta hatlag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Som vanligt mot Pantern hemma som borta, underhållningsvärde = 0. Dom har iofs heller inga supportrar att visa något för. Sköna points!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
DJ Hemp:
Ja 2 poäng och ett stort glas Julmust gör susen ikväll 👍 😊
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Smokey: Say hello to my little friend!!!

Grattis till segern!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
DJ Hemp: Jajamän, särskilt med tanke på de 2 bjudmålen Pantertanterna fick.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Zource: Tack för inbjudan. Men vill du träna på tandlösa filmrepliker, då får du ragga någon annan stans.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Härligt med vinst :) Nu tror jag det blir bra att det inte är match förrän på onsdag. Sju poängs marginal till andraplatsen alltså, men det gäller att fortsätta jobba hårt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
2 poäng = Godkänt. 🙂
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Olle: seven points pojkar seven points😂
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Vi vann 👍😊
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Timrå IK - IK Pantern 3-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
lungan: obesegrade vid fulltid med andra ord.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
TOO MANY PLAYERS PANTERN!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Tredje raka hemma matchen som går till sudden!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
En pinne....
Vidöppet om vem som får den andra?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Tycker vi hanterade tredje perioden bra, tog över mer och mer. Synd att vi inte fick avgöra också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Zource: Timbersucker! =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Nästa mål...
Där har vi vinnaren ikväll..
Kom igen Timrå..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Smokey: Dock bra att du gett upp. Gillar det ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Snälla gode gud, kan någon plocka bort Hardegård? Han får inte till det idag, alls. Uff!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
SMÅLAND: Är det så här enkelt att utmanövrera oss? Lite hetsig forchecking och vi är ett juniorlag?
Oroväckande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Smokey: Du kan komma hem till mig och förklara om du vill. Blir lättare så än att ta det på nätet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
jå1: Verkar inte så. Wedin spelar där istället tror jag också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Våra backar har stora problem ikväll.. Tyvärr!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Zource: Där ger jag upp. Vissa saker känns omöjliga att förklara för banjoklinkande mjölkpallare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Spelar Zetterberg?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
Bragd-Birger: Vi har alltid problem i egen zon när vi möter lag som checkar högt. Vi är rätt bra på att stressa oss själva också på nått konstigt vis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
sargad: Gäller inte de bara på deras hemmaplan? Alltså svårspelade. ;)

Ser att Hugo Enock assisterade till FBKs enda mål borta mod DIF..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2017-11-03
De är som bålgetingar Pantrarna!!
Vi hänger inte med i svängarna..
De stressar sönder oss satan i egen zon.
Bästa gänget vi mött under säsongen hittills.
Vi måste se upp i tredje..
Annars käkar de upp oss ikväll.
Nästa mål är otroligt viktigt.
Nästa mål blir matchavgörande ikväll..
Jag hoppas att det blir Timrå.
Tror vi ska vara glada om vi norpar några pinnar ikväll?
Kämpa Timrå IK ända ner till Njurundabommen!
Kommentera

1848709 · »