1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22

1634875 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22

Jag tycker det här laget går från klarhet till klarhet. När också de mer etablerade spelarna - de som skall visa vägen - gör det, ja då tror jag att laget kan gå långt. När vi dessutom ser ut att ha hittat ett sätt att vinna på hemmaplan så blir jag ännu mer övertygad. Igentligen, under en rad av år, så har det stora bekymret varit att laget inte levererar på hemmaplan. Medan vi vinner mot serieledare, tvåor, treor på bortais så viker vi ofta ner oss hemma mot lag "vi-ska-vinna-mot".

Jag tycker det ser allt ljusare ut. Otroligt stolt över de tappra krigare vi har därute på isen, stolt över de tappra människor som match efter match sluter upp i Eon när det vankas match och hejar fram laget. Stolt över att den här föreningen fortfarande lever. Det är ju verkligen så att så fort det andas lite optimism i föreningen så skjuter antingen Mittnytt ner oss på jorden i en grop dem redan grävt och är beredd att skotta igen fort som f-n eller så tycker något elak jävel (alltså någon som vill föreningen illa) att det är skitskoj att gräva fram aktuella skuldsaldon hos fogden och berätta öppet om sitt scoop. Eller så förlorar vi ett par matcher och vips är allt nattsvart. Varje gång har dock föreningen rett ut det och jag tror, handen på hjärtat, att näven i fickan efter att ha rett ut det, blir ännu hårdare.

Trots att det blev lite skitnödigt på slutet i kvällens match gillar jag att Forsberg ger lill-Dahlén några byten och även lill-Lander. Såg hur Forsberg gav Dahlén en rejäl klapp på axeln/ryggen efter första bytet, trots att det kanske inte var det bästa bytet jag såg i afton. Men bara sättet att välkomna unga, lovande spelare upp på denna nivå, det är precis så föreningen ska bygga nya Timrå IK. Verkar för övrigt vara en fantastiskt bra stämning i truppen. Jag som ofta befinner mig på Eon vid tider då också A-laget tränar märker vilket härligt go det är i laget, vilket driv han har Forsberg och hur alla i laget peppar varandra både under match och träning. Det jag ser för tillfället var det längesedan jag såg i Timrå IK. Och då har jag följt detta lag länge må ni tro.

Hur som haver hoppas jag på några vinster i följd, lite nosande på topp 3. Då kommer också 500-1000 personer ytterligare på matcherna. Korvförsäljningen går bananas, man kanske till och med måste låsa upp ölpumparna vid ståplatspuben, maten skulle rent teoretiskt kunna ta slut i restaurangerna och läkerolaskarna gå åt som smör i solsken. När hände det senast?

Jag älskar Timrå IK. I med och motgång. Alltid.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22
157620: Jag håller med dig. Jag tror inte vi är sämre än i fjol. Snarare tror jag vi är något bättre. Vi har behållit många unga spelare som både blivit mognare och mer samspelta. Några kommer att växa ytterligare på ett positivt sätt.
Och som jag har sagt förut, vi har nu fler poäng än vid samma tid förra året och då slutade vi på åttonde plats. I år innebär plats åtta en plats i slutspelet. Varför ska vi inte tro att det är möjligt?
Nu ska jag vara på plats i Karlskoga på fredag. Då kan det bli tredje raka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22
DJ Hemp: Härligt att du drar till skaune!
Jag åker dit på fredag. .
Jag flyger ifrån Sturup på söndag..
Jag hoppas på Giffers på måndag . .
TIMRÅ MOT SHL 2015/2016..Lall On Lall On..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22

DJ Hemp: Ja.....kan inte se att vi skulle vara sämre än ifjol utan det borde bli någon placering bättre.. Trots att vissa konkurrenter satsat betydligt mer... ´

I den serie som lag 3-8 ska bilda så får lag 3,4,5 tre, två resp en poäng. Lag 6,7,8 noll poäng.. Vore givtevis ännu roligare med 4-5 plats men så mycket går kanske inte att begära..Hästen kommer dock att dala, Asplöven likaså, Mora kommer att gå ungefär jämt med oss, SSK imopnerar inte alls osv...Är ju egentligen bara MIF som borde dra ifrån allt eftersom serien går. Tycker det är helt omöjligt i dagsläget att ens förutse vilket lag som kommer att möta MIF i allsvenska finalen. Jämt så det förslår och vi har CHANSEN

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22
DJ Hemp: Så otroligt små avstånd i tabellen. Åtta poäng mellan A-löven i topp och B-löven på plats 13. Spöar vi ett inte allt för formstarkt Karlskoga i nästa omgång så rasslar det till uppåt några placeringar. Vi har väl inte streakat på flera år känns det som, tänk om vi kunde vara bra och ta poäng i varje omgång över några matcher du (vilket så klart är jäkligt förmätet att yra om efter bara två raka. Men drömma kan man väl)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22

157620:

Om vi landar på en sjätteplats, så är det ju med beröm godkänt. Då blir säsongen lite längre på ett positivt sätt. Nu kan man njuta av andra raka trepoängaren ett tag...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22

SMÅLAND:

Jag firar även här så långt det är möjligt hemmavid. Bland diverse flyttkartonger. Om en knapp vecka drar jag söderut. Jaji, spännande! 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22
DJ Hemp: Jag känner mig fullständigt övertygad. Det här laget slutar minst 8. De unga spelarna kommer att växa mer och mer, Hallin kommer att sakta varva igång vid jul, Forsbergs spelidé sätter sig mer och mer, självförtroendet växer, de djupa dalarna bli allt färre och grundare.  Tror faktiskt på en sjätteplats när serien är avklarad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22

Diddeli:

2 627.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22
El Maco: Vinst ikväll. Underbart! Nu närmar vi oss laget sig en plats bland de åtta främsta i en tät tabell.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22
Tre säkra poäng. #Tacktik! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22
Diddeli: tjugofemsjuttitre sa de på webben!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22
Har vi någon publiksiffra?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22
DJ Hemp: Nu Ha ja knäckt öppningen på en Raki flarra o fira segern o suger på en feting-garre :-D
På dra ja te Turkiet på höstlove o stänker fett en vecke! !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22

Diddeli:

Jaji, som det ser ut i afton så... : )

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22

El Maco:

Jaji, 4-0 på lite drygt fem minuter!!!1!!1!1

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22
Några av de mer effektiva matchminuterna Timrå presterat på ett tag... 4-0
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22

DJ Hemp: Tur att Cmore visar alla matcher i SHL, så vi slipper missa några matcher nästa säsong!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22

Diddeli:

Nej, jag hittar inga HA-sändningar i mitt kanalutbud heller. Ganska så dåligt av Viasat att inte sända fler matcher egentligen. Rätt tveksamt huruvida man kommer att behålla dessa "lyxkanaler" till nästa år...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22
Ingen extrasändning för HA idag, eller är jag bara dålig på att leta?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22
Erik Nyström smyger in i laguppställningen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22
El Maco: matchvinnare ikväll blir dahlen :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22
Diddeli: Det ska gå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22
El Maco: Är det möjligt att vinna två i rad?
Kommentera

Timrå IK - Karlskrona HK 2014-10-22

Vräker Molinder in poäng även ikväll? Avgör Jimmy Jansson? Den som ser på matchen får veta. 

Roger Forsberg inför: 

Kommentera

1634875 · »