1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581365 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18

« · 1842448 Till forumet


Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Sprid budskapet - dela matchannonsen via er Facebook redan nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Laken: Ny tränare i Leksand, det kommer bli åka av...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Publikspekulationer inför Leksands-matchen tar vi i denna tråd. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Laken: undrar om Leksand får sin tränarsparkeffekt ikväll så den är över i veckan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
El Maco: ...inte än i alla fall... 0-1 AIK
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
El Maco: Almtuna ångar på och smyger lite under radarn, 4-0 borta mot Troja just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Sputnik: Viktigt med seger imorn och behålla avståndet lite grann. 😉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
"INDALS FINEST" - STIGE SKOLA

Förgyller tillvaron och gör världen lite bättre genom att sjunga och spela på NHK Arena

I samband med matchen Timrå IK–Leksands IF

Onsdag 18/10

Elever från Stige skola kommer att sjunga och spela för folk & fä och samtidigt försöka samla in en slant till Göran Melins Insamlingsstiftelse (www.gmis.se)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Köpte precis biljetter. Ser ut att bli mer folk än förra hemmamatchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
jå1: gameday! Känns inte som serielunk hörni.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
El Maco: Någon som räknat prickar och har hyfsad koll på biljettläget i kväll? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
tjobba: Har inte räknat men hörde i f.m. att det var klart mer sittplatser sålda än Västerviks matchen i alla fall. Borde ju innebära upp emot 4000 i alla fall. Och det ska det ju bara bli när de möter Knätofsarna kan man tycka!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Någon som vet varför Hardegård var sjundeback senast? Idag vill jag se Enock på sjundebacken istället. Han måste bli bättre i egen zon, är en alldeles för stor risk i nuläget. Hoppas han utvecklas bra hos oss, för offensivt verkar han duktig.

Hardegård bör gå in på första eller andra backpar enligt mig, han spelar väldigt smart. Ser oerhört rutinerad trots sin ålder och gör väl avvägda beslut med pucken. Dock vill jag se mer av hans dragskott i PP, han brukar lyckas smyga in några puckar därifrån men i år har man inte sett något av det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Allt under 4k är en besvikelse.

Vinner vi då? Tja, som jag varit inne på tidigare så är det en mardrömsvecka där det är fullt möjligt att vi blir nollade. Försiktigt positiv så säger jag 3-2 efter OT.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Heisenberg: Jag håller med dig och undrar samma sak. Hardegård är en bättre back än Enock. Men det verkar vara samma laguppställning som senast. Fast Hockeyland står istället för Brattström och Liljendahl är inte med. Verkar som han fått någon skada på träningen. Har inte plus så allt jag kan se är att han "ramlade in i sargen".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Jag har plus, självfallet delar jag med mig av det. ;)

Det var på träningen under onsdagsförmiddagen som Tobias Liljendahl åkte på en överkroppsskada efter att ha ramlat in i sargen. Det är i dagsläget oklart hur allvarlig skadan är.

– Han har gjort illa axeln och vi vet inte än om han spelar ikväll, läkarna tittar på honom nu, meddelar Timrås assisterande tränare Johan Thelin.

Tobias Liljendahl har hittills spelat nio matcher för Timrå och stått för två assists.

I övrigt meddelar klubbchef Jörgen Wahlberg att publikrekordet, som sattes i fredags mot Leksand, kommer att slås. 3461 personer var siffran då och ett nytt publikrekord är alltså att vänta i NHK arena.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Tikarn97: kul med mycket publik! Men jag tycker man ska vara försiktig med terminologin. Publikrekordet sattes mot Brynäs för 45 år sedan. Däremot kan vi få säsongens bästa publiksiffra. Sluta prata publikrekord och 3461 i samma mening.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
JobbaPuck:

Själv blundar jag, tippar 3-1 till oss och hoppas på det bästa.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
DJ Hemp: 2-2 o torsk på straffar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Ganska lugnt än vete fan om det blir 4000 annars skandal måste in och ta en pilsner nu skål El Maco 22 23 med på uppvärmningen värdsklass kan inte torska då .....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Modano: Skippa biran idag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Modano:
Önskar trevlig kväll och vinst, ev taxar till trots.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Skönt med dubbla kommentatorer på Cmore
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Andersson: Mycket folk i kväll, till och med bensprattel på balkongen. =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Har just fått in en Cmore-kanal i vårt utbud och hoppades som fan på att man skulle få se Timrå vs Leksand, men de visar Smålandsderbyt i stället. : (
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Andersson: 1-0 Johan Persson, äntligen pass Wedda och Harder. :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Faan Modano, Boyce nätar i PP. Pass Jonsson och Taxen =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Herminator:

Vilken underbar start! : )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Herminator: förstod jag det rätt i att zebrajäveln inte ens ringer på det målet? Var det så tydligt att pucken var inne före leksandspelaren kör över Haukkeland?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Olle: Är väl snarare därför pucken hamnar i mål ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Olle: Det tog så lång tid att alla trodde på videobedömning men sedan lägger han ner det hela? Ingen fattar varför.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Olle: Nej det var det inte. Enligt mig blev Haukeland påkörd före pucken var inne. Dåligt av domaren, man vill ju iaf se att de tar de säkra före de osäkra. Jag menar, hur svårt ska det va när man har tillgång till videogranskning? Jag har sett det ringas bara för en klubba misstänks snudda målvakten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Herminator: det var ju ett skolboksexempel på målvaktsinterference i min mening. Det kanske är nåt slags handikapp vi måste betala till Leksand eftersom dom har ett naturligt underläge på grund av att dom är så jävla dåliga i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Herminator: Ännu ett beställningsjobb av schamanen Modano. Var någon match häromsisten där du åkallade hockeyguden genom tvärtemotprincipen. Vem/vilka behöver vi få igång härnäst....? Nåväl fortsätt dizza B&B så att de håller uppe poängflödet tills vidare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Synd att stolpskottet i slutet inte gick in. Helt godkänd period. Jag tycker det finns öppningar på kontring många gånger där sista passet inte gick fram, då Leksand forecheckar med mycket folk. De ser lite ivriga ut, och om de inte får utdelning bör vi kunna utnyttja det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Olle: Leksingen plockar ner pucken i huvudhöjd med klubban innan målet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Olle:

Förstår hur domaren tänker, att vi puttar in Lelsandspelaren i egen målvakt. Problemet bara är att denna hinner glida 7 m. Så självklart ska det inte vara ett godkänt mål.

I övrigt måste vi sluta dutta i försvarspelet, vi är rättvända men ändå får Leksand komma till farliga avslut.

Sedan vill jag inte se att vi åker o letar Dahlén hela tiden. Fokus!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
jå1: tycker leksand spelar ovårdat och precis med sån där ”surhet” som man kan förvänta sig av ett strykgäng. Tycker verkligen inte att domaren har pallat trycket än så länge i den här matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Bra första Boyes bra måste fåt rapport om min utdömning hur såg Leksands mål ut tyckte det var klar störning av Hugen nån som såg vet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Olle:

Passa dig för att kommentera domaren. Annars kanske er kulltorp kommer och läxar upp dig som han brukar göra i vår bok.

För övrigt är nivån i ligan ofta ett skämt, nivån är oerhört ojämn mellan matcher och perioder. Måste vara svårt för spelarna att kunna anpassa sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Rytter: ja det där eviga gnabbet måste ha hållit på i 10 år på hockeysnack, dock med olika användare över åren. Barna växer ju upp men det kommer alltid nya och avlöser dom gamla i häcklandet :)

Angående den ojämna nivån håller jag med. Ibland ser man proffsdomare och ibland är det ju rena amatörer som har fullt sjå att ens hänga med i spelet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Detta kan bli jobbigt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Timrå IK - Leksands IF 2-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Olle: Tyvärr inte bara domarna som har ojämn nivå😕
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Olle:

Vi diskuterade ju detta förra året du och jag, vidhåller att lösningen är att satsa resurser på att få till fyrdommarsystem. Skamligt att landets andraliga inte har det redan, skulle nog kunna höja nivån och jämna ut. För som alla vet går det fort i HA och det är nog sjukt svårt att som ensam domare hinna med och se alla situationer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
sargad: Vi bara MÅSTE kunna hitta en ersättare till Enock och/eller Strömberg i div1. Dom är inte ens nära att klara tempot.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Herminator:
Det här med att jinxa är en ädel konst!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Tarasov: Hållander - heja Junisarna
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
Timrå IK - Leksands IF 3-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2017-10-18
erathoo: skit....Rit-Ola
Kommentera

« · 1842448