1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581383 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14

2583762 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
J F K: Precis! Det finns ingen kontinuitet, det är det som är det stora problemet!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Sputnik: Domarna brukar alltid säga det med tanke på att de inte vill hamna i en position mot spelarna. Domaren som Joel knuffade som gav fem matchers avstängning sade också att man borde släppa det. Det är inte heller domarna som anmäler den där typen av incidenter.
Dvs, det i sig är ingen som helst indikation.

Och Joel-incidenten fick ligan att döma mycket hårdare för incidenter mot deras säkerhet.

Själv lägger jag ingen värdering i det här fallet. Jag konstaterar bara att den som fått det hårdaste straffet de senaste åren är Sveningsson för en tackling som inte gav någon skada, men Rahimi som den serieförbrytare han är fick tre matcher för överfallet på jänkarbacken i Västerås som fick genomgå en hjärnröntgen och misstänktes tvingas sluta med hockey.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
empa11: Nya uppgifter om vart domarn fick sin inspiration ifrån. Han gjorde det snyggt i att få det att se ut som att Lundin var den med ont uppsåt..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
empa11: bespara DN total förödmjukelse .... Dom hade inte ens trovärdighet för 7-8 år sen . Domarna som dom la fram liknade tärnings-spel
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
solbacken: De har väl garanterat kunna konstatera att detta var en olyckshändelse.

Det som tar tid nu är att hitta ett sätt att fortfarande motivera en avstängning för att bespara DN total förödmjukelse.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
solbacken: Den berörda domaren ville inte ens att det skulle anmälas. DN=Lotterinämnden ser ju bara mer och mer ut som clowner.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
solbacken:
Tydligen inget besked om Albin idag, kommer han att få spela Torsdag/Lördag, eller kommer det att förhala så han får avstå 3 matcher. Hur lång tid tar det normalt, tur att det inte var en Tisdagsmatch denna vecka.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Costanza: ja, det måste kännas fantastiskt. Läge att "göra en Sundsvall" och trycka upp t-shirts?

Solbacken: sant. 19 justitiemord, då.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
solbacken:
Om man lämnade in överklagan idag på morgonen, när tror ni det kommer ett svar. Hinner dom före Torsdag????
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14 Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Bragd-Birger:
Det är bra. Men vi fick ju 3 matchers avstängning för en domarmiss.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Bragd-Birger:
MoDo ligger före TIK efter 10. Man är glad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
empa11: vi har bevisligen blivit utsatta för justitiemord vid 18 tillfällen, så du kan behålla din världsbild.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Bragd-Birger: Såklart positiv statistik.

Men inte alls bra för min rätt färgade världsbild att vi en majoritet av tiden har svartvita mot oss.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Apropå statistik är det intressant att Timrå efter 10 omgångar är det lag som dragit på sig överlägset minst antal utvisningsminuter. 36 minuter, att jämföra med Rögle som ligger tvåa på 60.
Att vi inte fått något matchstraff eller 5-minutare är en delförklaring, men: vi är ju även överlägset bäst på att undvika att ta tvåor. 18 st totalt, dvs färre än 2/match. Mysigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Knylan: har inte kollat swehockey.se men sportstats har då väldigt lättsorterad statistik på rätt mycket gällande spelarstatistik och lagstatistik, samt många olika möjligheter att sortera tabellen.
Räcker långt för min del i varje fall
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
BlackBay: Gör den? Även den mer avancerade statistiken? Sportstats är förnämlig när det kommer till att enkelt se istider och sånt men jag har utgått ifrån att appen bara samlar in det som finns på Swehockey, inte det som finns i SHLs mer detaljerade (och gränssnittsmässigt bedrövliga…) verktyg.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
soya =)
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Joulevi är stabil . Bra fart , riktigt bra uppspel och förstapass . Undrar vad han kan få ut i PP . Enda är väl fysiken , Hade önskat han vägde 10 kg mer å lika tuff som Sheriffen men man kan väl inte få allt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Labban: All statistik finns ju tillgänglig i Sportstats-appen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Labban: Samma för mig och har varit några dagar åtminstone. Kass helt enkelt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Whats up med SHLs statistiksida`? Blir rätt ofta "ingen data för vald säsong" Trots att jag valt 23/24 och Timrå som lag och seriematch.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
kattan: Eronen, Didde och Erixon är alla tre skadade men de har även gemensamt att de alla tre sitter på aningens för långa kontrakt, eller är det bara vi surf-sportchefer som överskattar marknaden, Timrås plånbok och underskattar våra egna spelare nu när det gått lite grus i maskineriet ett tag? Att Erixon med sina meriter och i hans ålder inte vill hatta runt på några jävla 1 års kontrakt har jag full respekt för och att Eronen fick 2 års är ju inget att säga nåt om och Diddes kontrakt skrevs väl med Nubben men någonstans känner jag ändå att dessa tre är topp 6 backar och alla tre är helt OK SHL backar men faktum är ju att inte nån av dem har match efter match stått ut i nån positiv bemärkelse. Ja nån enstaka match hyllar man kanske Eronen för att han gjort mål eller Didde för att han tacklat nån och alla vet att Erixon kan vara en backgeneral men visar det nästan aldrig. Så jävla extra skönt att sheriff Svensson studsat tillbaka från en mindre bra förra säsong. Rindell? Offensivt börjar han ta sig men ingen 2 vägsback kanske? Vi behöver verkligen en Juolevi som kommer in och är en 2-vägsback som kan logga 30 min/match och leda laget bakifrån. Jag hoppas verkligen han visar det och att vi kan kontraktera honom resten av säsongen minst men gärna längre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
mikenomad: Snälla, tryck det där på ett stort Tifo!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
söder över: Svenska domare måste ha två nummer större skridskor. Minst. Annars får de inte in sina ömma tår
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
JanneH: han har meriter för Schweiz men undrar om inte han efter racet i USA skulle må bra av att hänga kvar i Timrå.

Några landsmän och Dahlén.

Här är en bra trygg miljö med lojala supportrar som kommer på matcherna.

Och!

Värdens mest fridlysta domare med!

Bara en sådan sak!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
JanneH: 2 år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
söder över: hur många år skrev Kapanen med Eronen? Om nu Juolevi är så bra som vi tror vore det ju tråkigt om vi inte skulle ha råd med honom. Fast om han är så bra som vi tror så lär han ju dra vidare till Schweiz. Jag skulle hemskt gärna se honom kvar säsongen ut i a f
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Knass: Vi kan väl hoppas att Erixon lyfter sin nivå framöver, det har inte varit det bästa han visat upp på sistone. Angående kontrakt får vi ha i åtanke att Erixon är rätt skadefri historiskt, så vi får åtminstone en någorlunda hel spelare där till skillnad ifrån vad Joulevi verkar vara.

Forsmark och Rindell är starka spelande backar med bra spelsinne, så de är viktiga att behålla. Svensson oh Lyytinen är väl stabila defensivt, även Strömberg bra när han är hel. Eronen har ett bra skott, framförallt i PP. Sen har vi 4 backar till, Edfeldt, Juolevi, Erixon och Mellander som slåss om platser. Har lite svårt att se att vi kan behålla Juolevi nä vi har 10 backar på kontrakt just nu...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Sputnik: håller med ang Juolevi!

Jag gillar honom! Han är som en Eronen fast lite snabbare och lite större.

Ingen Svensson typ men han klarar att stänga en sarg.
Han har bra samspel vid speluppbyggnad.

Han är en av få backar i Timrå som kan slå en snabb, hård passning i sidled på offensiv blå där mottagaren inte måste handlägga en mottagning lika länge som polismyndigheten handlägger en vapenlicensansökan…

Jag gillar han och vill se mer av han innan korttidskontraktet löper ut.

Man vill veta vad man får om det ska öppnas mer pengar…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Knass: Håller med om att jag gärna ser att vi försöker utveckla Forsmark för framtiden. Dock spelar han lite för stressat på blå i PP för egen smak. Om tanken är att behålla Juolevi så tycker jag det är dags att köra igång honom på momangen i spel i PP etc.
Då hinner vi se vad han går för på riktigt innan det är dags att förlänga kontraktet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Knylan: Snacka gärna lite om backsituationen vi står inför när vi får tillbaka dom skadade i nästa poddavsnitt. Hur tycker ni man bör göra med Juolevi osv. Om ni inte redan hunnit spela in vill säga. Bra podd för övrigt👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Patrick Polly: Håller helt med här, vilken säsong Svensson gör hittills, wow säger jag bara.

Erixon har jag flaggat för under en tid o kul att se att andra har samma syn. Har tyckt han varit bra i försvarszonen men nu när han inte använder sitt fysiska spel utan mer "föser spelaren". Hans spel ut ur egen zon är bedrövligt. Spelar ingen roll om vi kan spela oss ut enkelt, blir alltid sarg ut och oftast då så att det inte är en Timrå spelare som kan snappa upp den utan den blir oftast för hård och motapemarna kan ställa om.

Håller också strömberg före Erixon, mest för att han spelar mer fysiskt, är starkare framför mål och ja han har väl lite sympatis över att han haft sån jäklar otur.


Tycker till nästa säsong att Rindell, forsmark är huvudprio, för att fortsätta och utveckla som våra offensiva backar. Svensson och strömberg som de defensiva. Hade varit spännande med joulevi och vad en säsong med Timrå kan göra för han. Edfelt tycker jag också känns spännande om han blir av med sina "junior misstag" han har en väldigt bra puck kontroll och bra blick för uppspelt.
Erixon tycker jag faktiskt man kan erbjuda till typ saik då han endå har tydliga vägar dit.

Eronen är jag tvådelad inför, hade denna fråga kommit förra säsongen hade jag sagt "gör allt för o behålla honom" men nu tycker jag att vi kan komma undan billigare för en back som vi troligtvis inte ens behöver i pp. Rindel i första o forsmark i andra tycker jag gett den effekt jag vill se.
Har inte den blekaste koll på kontraktslängder så ta detta med aspekten att alla kontrakt tar slut efter säsongen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
JanneH: de tror jag hade gjort honom gott!
Oliver Johansson har ju utvecklats riktigt bra under 1 säsong i Löven
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Patrick Polly: Det ryktet bör väl rimligen ha något år på nacken? Att han lyfte en hög lön under de första två åren låter högst rimligt i och med att vi norpade honom från RBK, men när han nu förlängde ett år kan jag inte föreställa mig annat än att han fick gå med på att sänka sin lön.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Apropå inget. Saknar en Homer i TIK. Alvarez tog på sig den rollen förra året. MPS gör det i viss mån i år men fler likt Mieho, Hartman skulle behöva göra detsamma.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
BlackBay: Hade Nubben fått bestämma och varit kvar så hade Freddan varit vår tränare än idag och vi spelat match mot Tingsryd el nåt i fredags
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Öndulat: speltid i SHL för Värmhed denna säsong blir nog begränsad men skador/avstängningar uppstår ju alltid. Frågan är om han skulle utvecklas bättre med utlåning till HA?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Nisse på Mon or: Han fick lämna beskedet mot sin vilja, men var väl styrelsen och spelarrådet som krävde ett slut på det otydliga delade ledarskapet som uppenbarligen inte funkade.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Öndulat: Så är det. Men lär inte få så många chanser denna säsong om vi är skadefria.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
kattan: långt kvar till nästa säsong och han är i rätt ålder för att utvecklas. Till nästa år tror jag han är redo.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Patrick Polly: Just nu är Värmhed långt ifrån att vara någon 4e center som är i nivå med EA dock. Kan köpa att EA blir kvar om han spelar såhär, men då ska han ha en lön som en 4e center.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Patrick Polly: Värmhed gjorde det bra igår!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Sputnik: Kapanen har ju sagt att Julle vill man behålla men att pengar saknas i dagsläget. Kapanen har ju kunnat trolla förut så håller det inte för omöjligt att han klarar detta med.

Nästa år har jag svårt att se att EA blir kvar. Har hört ett rykte som gör gällande att han har en lön som motsvarar någon i en andra/tredje lina. Som 4e center kan vi spela in Värmhed med OJ och pappa Boyce så har vi kanske löst budgeten för nästa år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Nisse på Mon or: kan inte säga hur det var i det fallet men absolut oftast så är det ett styrelsebeslut att sparka en tränare, ibland såklart på inrådan av sportchef men ibland tar styrelsen beslutet ovanför sportchefens huvud som i fallet med hv och samuelsson exempelvis
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Ähh ni har ett bra lag. Få igång lander/Hållander kan ni lätt komma 6a. Vi kommer droppa neråt snart så. Det löser sig för er
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
BlackBay: vem kickade Freddan om inte Nubben?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Zäta75: Men det känns skönt, från kris till att vi nu har ett lyxproblem på backsidan!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-10-14
Ahpl: problemet med Erixon är att han verkar vara lite av en humör människa och många grundserien matcher ser han förbannat opåkopplad ut men minns samtidigt hur jävla grym han var i kvalserien mot DIF
Låst ämne

2583762 · »