Stridhsyxa: Jadu man får tycka som man vill. 0 poäng, minst speltid av alla forwards och 27 utvisningsminuter på 4 matcher i slutspelet.
”En av våra bättre spelare” tycker jag är en grov överdrift. Han blixtrade till i några byten. Han växer ju dock fortfarande in i kostymen, hoppas på en mer framträdande roll i år.
Stridhsyxa: Okej de ser svagt ut där bak men de minsta vi kan göra e att ge dom en jävla chans att visa sig även om dom inte e som många vill att dom e etablerade tvåvägsbackar!!!! Låt dom köra så får vi väl se hur de går ska väl inte måla hornper på väggen hela tiden men de e ju bara va ja tycker!!!!🇱🇸🍻🤣
Blake Slåhan: när han hade landat här efter allt som blev med uppbrottet i Djurgården så kan iaf jag säga att han var en av våra bättre spelare i slutspelet mot Frölunda.
Smörgåsen : Frej har väl 0 minuters erfarenhet från SHL, juniorer kan absolut slå väl ut men oftast får dom ju väldigt begränsad speltid av goda skäl.
Ta Ericsson ifjol, kan man säga att han bidrog på ett betydande sätt till laget? Visst kunde han se ”spännande” ut ibland men faktumet med dessa juniorer är ju att när dom är så bra att dom bidrar så har dom redan dragit vidare i karriären. Jag vill ha en solid grund av seniorbackar som kan bära upp det här laget.
Rico01: Vi kanske har en ok backsida för att klara play in men gällande tvåvägsbackar så tycker jag det ser alldeles för svagt ut. Hardegård är väl starkaste kortet, Nässén, Pilö, Svensson, Strömberg, Erixon, Forsmark sätter jag inget hopp till att på ett produktivt sätt kunna hjälpa en försvagad offensiv.
sargad: Fast Svensson om han är spelklar när säsongen börjar kommer nog ha en lite längre startsträcka, men han behöver nog speltid för att komma in i det igen.
Blake Slåhan: Du tycker alltså inte spelare som Freij som nyss signat ett NHL kontrakt ser spännande ut? Eller Sundin som Frölunda ville behålla? Sen är ju Svensson, Hardegård, Forsmark, Nässen rätt tydliga topp6 backar.
Blake Slåhan: Kanske inte spännande men nog är sheriffen , som han spelat senaste åren, en klar topp 6 back? Finns vissa moment på isen, och en mängd utanför isen, där jag inte skulle vilja byta honom mot någon annan back i SHL.
Håller däremot med om att en Forsmark i form och med självförtroende är viktig för den här truppen.
Nisse på Mon or: Forsmark behöver vi. Bara han och Hardegård som ens kan räknas som topp 6-backar i Timrå nästa säsong. Backsidan ser inte spännande ut.
”Simon Forsmark har blivit kvar i Timrå – och inte flyttat över till Carolina Hurricanes som många väntat sig efter en intervju i november.
– Det var aldrig så nära som det sades, säger backen till Nerikes Allehanda nu. ANNONS
Simon Forsmark såg ut att vara på väg mot sitt första NHL-kontrakt med Carolina Hurricanes. Men enligt honom själv blev uppgifterna om en förestående övergång till Nordamerika feltolkade.
– Det kanske var lite fel sagt av mig, jag vet inte. Jag kommer inte ihåg exakt vad som stod, men det var aldrig så nära som det sades, säger Örebrosonen till NA.
Under vintern rapporterade Expressen att Forsmark, som draftades i fjärderundan av Carolina 2022, var på väg att skriva på sitt första NHL-kontrakt. Uppgifter som fick extra tyngd av att han själv kommenterade läget. När frågan ställdes hur nära ett kontrakt det egentligen var, svarade han:
– Oj, ingen aning. Men skriva på är nog ändå rätt nära. Men sedan får man ta det därifrån och försöka göra det så bra, och hoppas få chansen.
I efterhand menar nu Forsmark att något kontrakt aldrig var särskilt nära.
– De pratade väl om det, Carolina och min agent, men det blev ju aldrig någonting av det. Deras AHL-lag var fullt och de tyckte det var bättre att jag blev kvar i Timrå ett år till, säger han.”
”En av våra bättre spelare” tycker jag är en grov överdrift. Han blixtrade till i några byten. Han växer ju dock fortfarande in i kostymen, hoppas på en mer framträdande roll i år.