1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578048 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05

761490 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
JimmyH:

Det är nog samma på tidningen som här Jimmy att om man går på hockey är man EXPERT. Dom går ju på matchen därav tror han sig vara expert finns många sådana herrar.....BLIND är dom mer eller mindre eller rättare sagt BLICKLÖS. Kommer ihåg själv när jag spelade gjorde ett underbart solo men var värdelös i övrigt å då menar jag kass i den högre klassen.
Tidningen skrev....namn sedan att jag var kung på banan ägde planen m.m hahaha.
Andra ggr. kunde man slita som fan å inte göra ett misstag å peta in en å annan puck mellan varven då var man medel hahaha plattnackar dom som skriver...inte alla men många.

// #30
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Tycho: Förlängda mållinjen....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
JimmyH: Håller med. Ibland fick de komma lite för lätt in på mål kan jag tycka, ett par inspel från bakom förlängda blå vart ganska farliga. Men om jag tänker efter vart jag aldrig riktigt orolig...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Red Rocker:
Håller med dig, sjukt att ge Moe en 1:a i betyg, tycker han gjorde en bra match, krånglade inte till det utan spelade ett moget och stabilt backspel
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Tycho: Det är svårt att det där alltså, när han och Svedberg blir i numerärt underläge där på första målet, Moe försökte väl mest att täcka skott där. Det är fortfarande en forward som ska ha koll på Håkansson, hade han varit markerad hade chansen aldrig blivit av.

Backparet var ju inne på 1-0 framåt om nu någon vill anteckna det.

Trots att vi var tillbakapressade i den andra perioden så kom de inte särskilt ofta in framför mål utan jag tyckte att samtliga formationer lyckades styra ut dem i hörnen i väldigt stor utsträckning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
JimmyH: Moe sålde sig lite lätt på första målet och kom lite fel i någon situation där han släppte till en LHC forward bakom sig till ett friläge. Annars var han helt ok där 2+ hade passat bättre än 1:a. Svedberg tyckte jag också var bra.

Tyckte problemen i andra mest berodde på att det dels var mycket kollektivt puckslarv kombinerat med att forwards inte fick fast deras puckförande spelare.

Men jag var mest nervös så här första livematchen för iår så jag kanske analyserar fel... :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Moverare: Det gick bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Hur gick det för Johan Svedberg?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Red Rocker: Jag håller med dig fullständigt!

Jag blev helt enkelt förbannad när jag läste ST för cirka fyra minuter sedan. Vart hittar han en 1:a i Moes betyg? Var gjorde han bort sig?

Okej, de var inne på båda baklängesmålen men på båda de målen så var det forwards som stod för misstagen. Det första så markerades inte Håkansson som kom i andra vågen och på det andra så fick inte Regin iväg pucken framför mål.

Men att ST är dålig på hockey var väl kanske ingen nyhet.

ernie eagle: Slog Moe massa icing i panik? Jag tror han slog en icing och det var menat som en passning som blev det blev ett missförstånd av. Jag tyckte nästan att det backparet var det som var minst pressat i den andra perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
"En sak till, Timrå har alltid varit, är och kommer alltid att vara mästarna på skitmål. Inte ett enda välförtjänt eller snyggt mål i afton. Tänk om LHC för en gångs skull skulle ha ens hälften av Timrås flax. Då hade vi fan vunnit varje match med 10-0."

"Egentligen så är Timrå ett riktigt skitlag, visst de har börjat serien bra och de har en bra förstakedja men resten av laget är fan dussinlirare. Bara att inse att vi har ett gäng högavlönade divor på isen i år."


Saxat ur White lions. Hmmmm.... hörde jag dålig förlorare eller...? *L*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Red Rocker: Fick han som var lånad från "Catterna" beträda isen nått ?
Eller satt han bara som backup ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Konstigt att ST i princip sågar Moe samtidigt som Kenta säger så här

"– Glöm inte backdebutanten 18-årige Erik Moe som spelade mycket klokt. Dessutom var Johan Backlund räddande ängel i andra perioden då det kändes som om vi var nere i brygga, säger Timråtränaren Kenta Johansson"

Detta är knappast en 1:a i betyg!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Vilken styrka och karaktär The Big Red Machine uppvisar för tillfället!!

Men jag förstår mig inte på varför Kenta undermedvetet nästintill sänker två oprövade kort i knävecken redan innan nedsläpp när han parar ihop Svedberg och Moe i samma backformation.

Fullständigt idiotiskt om du pratar med mig. Denna fadäs höll på att kosta segern igår.

Ni får förlåta mig, men Svedberg är enbart bra på att döda utvisningar nuförtiden. Potentialen är som bortblåst. Sedan stackars Moe då som i panik slår i väg puckarna till icing så fort han fick fatt på den.

Även om nu inte dessa backar är ordinarie så kan man ju åtminstone vagga in i ett falskt förtroende att de är bättre än vad de i själva verket är genom att para ihop dem med några rutinerade parhästar så man får lite kontinuitet i det hela.

Det är inte rättvist varken mot Eric, Johan, publiken eller laget att göra på det här viset.

Vad är det för signaler man sänder ut egentligen?

Splitta Kokko-Styf och låt Svedberg-Styf och Kokko-Moe bildar backpar i framtiden ifall vi blir kort om folk någon fler gång.

De kan ju få känna sig betydelsfulla iaf. Det skulle stärka deras självkänsla betydligt och få dem att våga spela ut - Lita på Sjöstedt!

Sedan får vi inte bli så förbannat paralyserad utav att vi möter ett lag som checkar aggressivt högt upp i banan.

För de kommer fler lag göra framöver. Och sedan kan ju inte centrarna backa in i knäna på Backlund.

Snabbare uppspel - tack!

Jag var direkt skärrad efter 2:a perioden igår hur vi uppträdde. Tack och lov visade Sundh lite stake när han på ren vilja forcerade in kvitteringspucken och sedan tog sig samtliga i kragen och bjöd på hockeygodis i tredje.

Nu vill jag se en bättre fördelning utav styrkorna imorgondag. Vi måste sprida kunnandet och lära gröngölingar att våga göra misstag.

Jag tänker inte hänga varken Moe eller Svedberg mer. Det är i avsaknad av istid och självförtroende och vad de behöver nu är STÖD för att växa som individer.

De kan bli någonting bra av dessa spelare också även om de ibland kan se till synes hopplöst ut.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
dr-nix: oj jag glömde att länka till artikeln.. (se Länk)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
– Vi var ju totalt utspelade i andra perioden. Men kolla på Oscar och de andra ungjävlarna. De kör ju på som bara den, och det smittar av sig på allihop i laget. Oscars mål är ju ett jävla viljemål. Det symboliserar nästan Timrå just nu, vi ger oss aldrig, säger han. -- Jonatan Hedström


Hedström är så jävla kung.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Jag måste bara säga att Peter Nylander har överraskat mig så pass otroligt så jag är villig att ställa mig i skamvrån och skämmas !
Jag blev väldigt less och förvånad när Nubben valde Mr.Nylander istället för Jonas Soling... Men jag bockar och bugar mot väster och Nubbens kontor och inser varför jag inte fick tjänsten som sportchef efter förra säsongen, trots att min ansökan var av världsklass !

FORZA TIK !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Mina spelarbetyg uppdaterade (tre stycken spelare ligger i topp på betyget 4,5 av 5 möjliga)...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
klm: Vi ler som om vore vi smajlade med Frosts från MoRa! Käre HelgErnest: här åks ingenstans! Vi råkar vara kulturarbetare! Lördag: kvällsarbete! Tur för mej att jag har en dotter med fingerfärdighet! När jag till slut kommer till match kommer Timrå att förlora! Håll tummarna för många extraföreställningar på Maratondansen! suck...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Helg Ernest: jag vet!!!han sa åt dom att nu är det dax att stänga igen den här matchen,nu går vi ut å kör över dom jävlarna!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Helg Ernest: Det fantastiska är väl dels att alla fyra kedjor producerar och att alla tre backpar (nåja, inte i dag) ser ruggigt stabila ut och dels att laget verkar ha ett självförtroende och en ödmjukhet som man sällan ser.

Ärligt, det här ser riktigt bra ut. Får vi igång Pelle Hallin, Robban, Wargen (han blir bättre och bättre) kommer det bli SÅ JÄVLA TUFFT att möta Timrå.

Sen vill jag ha tillbaka både Kalle och Sanny fortare än kvickt. Det är bara att inse att vi är lite sårbara på backsidan. Konstigt att Kenta körde Svebba och Moe ihop i dag, knappast en drömsits för någon av dem.

Men fan, just nu är det all smiles. eller hur!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
orion: Fast utan mig ! Skall du sova ?
Själv skall jag hoppa i duchen.
Första 2 perioderna satt jag bara och gäspade.
Undra vad Kenta sa åt dom i periodpausen mellan 2a-3e.
Det var ju ett nyt lag som kom in på isen.

Du åker ner på lördag va ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
the beat goes on...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Röda Tallen: En till som inte fått så mycket beröm här på HS men som förtjänar det är Per Styf!
tyckte han kändes lite långsam i skridskoåkningen på försäsongsmatcherna
men nu är han ju en klippa...spelar smart vid sarg..släpper pucken vid rätt tillfällen o har timing i det han gör. Styf lever upp till Jättestyf numera!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Kerstin_k: Ja Nylanders kedja var överlägset bäst i TIK idag.
Riktigt kul att se. Tyckte både 3:e och 4:e kedjan var riktigt bra.

Känns bra att alla pratar om att vi har en sån fantastik förstakedja.
Det gör att alla glömer bort våra andra kedjor.
Men vi har 4 kedjor som kan producera mkt bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
klm: Helt rätt! ...man faller i fällan ibland.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Kerstin_k: Ja Nylander lär nog säkerligen få vara kvar..mycket skicklig att vända o vrida med puck i anfallszon o jobbar lika bra bakåt också.
Honom ska vi ha...(kvar)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Skulle nog till htikare den kommentaren ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
dr-nix: Angående haussningen. Ta det med ett leende. Det går bra för oss. Alla vet väl att det inte är för evigt. Ta det med ett glimt i ögat. Vi är bäst, just nu. Bli inte sur för att andra försöker blåsa upp oss. Skratta och må gott i stället.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
dr-nix: menade självklart självförtroende :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Emma no15: Det är ju just för att de flesta har fötterna på jorden o inser att serien bara börjat.. som en gratulation från en person som använder ordet HATA (timrå) som sin självbeskrivning ... känns som det mest har att göra med att Modo inte vannn ikväll!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Kerstin_k: Förtroende spelar så otroligt stor roll i sport (speciellt lagsport)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Bo Bly: Som Skarin skrev nedan så utgick Nilsson i första perioden. Han kände sig yr efter slaget mot huvudet av Cechmanek.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Vilken skillnad mot för i fjol. Tänkte på det när jag såg Nylanders mål på TV. Hade det varit fjolårssäsongen hade han aldrig varit så bra som han är nu. I år är samtliga, än så länge, värvningar lyckade. Jag är imponerad över Nylander och hoppas faktiskt att han får fortsatt förtroende framöver december. Hans kedja är nästan alltid farliga frammåt.

I natt svover man sött. Heja Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Emma no15: Vi är nog rätt så många som har båda fötterna kvar på jorden men när två helt skilda personer av ingen (för mig) vettig anledning kommer med näst intill identiska inlägg (varav det ena kom med i st.nu tror jag) så blir man lite bitter det måste du förstå.

Förstår inte denna omogenhet, har TIK-supportrar gått runt och skrytit angående sin tabellposition ?? (kollar inte på andra lags forum så detta har jag absolut ingen aning om) så kan jag bara be om förlåtelse för det för det är igentligen inte sådanna personen vi TIK-supportrar är.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Lemmy: Skönt att höra att åtminstone någon står kvar med båda fötterna på jorden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Emma no15: Kan inte är avstängd där:) Sa.o hoppa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Emma no15: Absolut inget fel med det. Det får du gärna göra om igen.:) Du måste dock inse att när du har den presentationen så vet man att du ironiserar över vår framgång. Vi kanske är skitjobbiga vi Tikare och "dömma" i huvet enligt dig men vi kan fortfarande lägga ihop 1+1, hmmm ....ja, kanske inte alla då. Över och ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
dunderklumpen: Nilsson spelade inte i 3:e.Tveksam om han
gjorde nått byte i 2:a.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Totalt 7 minuter nu i årets elitserie, i spel mot öppen kasse utan att göra mål. Nästan en halv period, hehe.
Man kan alltid klaga på något.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Bo Bly: Har för mig att magnus spelade senare i matchen oxo. men svensson, nilsson och hallin var bänkad i 3:e.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Bo Bly: Nej , det får du nog göra själv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Emma no15: Gå in och gratulera Frölunda också.Dom lyckades
att få 1 poäng idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Emma no15: ...eller hur?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Modoante: Jag bara gratulerade. Men det är tydligen oxå fel. Over and out.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Emma no15: Lämna timråiterna i fred låt dom glädjas vi har vårt eget lag att fokucera på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Bo Bly: Jo, jag vet. 10:an kan man ju lika gärna strunta i när den är verkningslös
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
htikare: Därför att ni är några som reagerar. Därför är det kul att skriva lite här.

Tror jag iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
73Sjöbba: Det fick han för snack med domaren.Han vevade
till ännu en Timrå spelare med klubban i 3:e perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Manderville: Ibland kan man nästan se framför sig hur de sitter och uppdaterar hela tiden, ivrigt väntande på ett inlägg till...ett svar som de får hugga efter...som gammgäddan i vassen liksom. AHA!!! Där kome den! NU hugger jag...och så får man till....eh.....ett PAPEGOJSVAR. hahaha! Ridå...=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-10-05
Emma no15: Varför inte lägga kraften på det egna laget....
Kommentera

761490 · »