1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582185 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28

« · 1209831 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
mikenomad: Tränarbyte ÄR och kommer ALLTID att vara överskattat!!
Härligt med seger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Knylan: Om inte du begriper bättre så kan en som Starkov förstöra en hel match pga att han inte gör sitt jobb. Efter han var inne så var vi pressade i egen zon och splet stannade där
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
tik02:
Jag tycker fortfarande att han skall få gå. nöjd nu?
det tog 22 omgångar innan han fattade att timrå måste spela sitt vanliga spel med hög forchecking,komma med fart, inte dom långa passningarna från egen förlängd mållinje med en "touch" i mittzon som man bara lämnade över.
challe kommer inte att vara kvar efter denna säsong och det jublar jag över.
jag tror hans enda chans att INTE bli sparkad var att inse att hans typ av hockey inte fungera med denna upplaga av Timrå IK.


Heja Timrå
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
tik02: Jadå, helt rätt. Och ang. din forumhistorik kan du nog med gott samvete skriva det du skrev om Challe.

Även om jag inte håller med dig eller uppskattar den där "knäpp på näsan"-attityden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
tik02: JA det blir en bra kväll, rätt så
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
mikenomad: Nej fan, nu måste vi glädja oss åt segern istället för att kasta skit runtomkring, blir en skön lördagskväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
tik02: Men läs din egen historik då....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
tik02: Så TIK har vunnit tre segrar och nu är Challe Gud? Nä, det säger nog mer om spelarnas förmåga än Challes kompetens som tränare. För han skall ff bort fortast möjligt om du frågar mig. Bara för att våra killar till slut visar sig ha lite stolthet och offervilja i kroppen innebär det inte att Challes attitydsproblem mm är ett minne blott.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
superfalle: Spelet i egen zon har blivit så mycket bättre för att vi insett att vi ska undvika att vara kvar i egen zon. Förut var problemet ofta att vi spelade fast oss själva där nere, tack vare att vi alltid skulle börja med burskydd. Nu spelar vi oss ut mycket snabbare ur zon, vilket undviker alla överlämningar av pucken till motståndaren runt egen blå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
RocknRolf2: Han är ju jävulskt bra !!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Greven: Never.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Raggaren Putte: Vi har en 9 poängsvecka bakom oss, tre segrar i rad! När hände det senast? Hände det öht förra säsongen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Bragd-Birger: Det är är alltid surt att höra sanningen, eller hur? Man småler, det här är lite komiskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
mikenomad: Jag har också varit en aning kritisk mot Lindbäack, men det fanns fog för det. Han släppte en hel del skitpuckar i början.

Men nu ser han ut som en helt annan målvakt. Mycket lugnare och säkrare i allt han gör. Hoppas verkligen han kan bygga vidare på det här nu så kanske han kan bli så bra som många hoppades och trodde i somras.

Hoppas nu att vi kan spela sån här hockey mot de sämre lagen i serien också. Då har vi hittills spelat krampaktigt och dragits in i deras spel. Lag som LHC bjuder ju verkligen till och det gynnar oss när vi spelar den snabba omställningshockeyn, men nu vill jag också se att vi går in och blåser Brynäs av banan i den första perioden på tisdag, med intensiv skridskoåkning och energi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
superfalle: Gud va glad jag är nu.....
Helt plötsligt har ett av es bästa försvarspel. Hur kan det komma sig?
Skit samma bra känns de i allfall
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
"Hundarna brinner, hundarna brinner...." :-D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
mikenomad: jo men han inledde ju knappast säsongen suveränt. Efter skadan dock så har det sett bättre ut helt klart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Bigthelin: va fan har hänt med spelet i egen zon ? de är ju klockrent
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Bigthelin: I egenskap av att hårt ha kritiserat nämnde Lindbäck vill jag bara säga att det alltid är lika roligt att ha fel såna här ggr! :-D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Fyy f** vad härlig seger!! Och Lindbäck har nu alltså släppt in ett mål på de 76(!) senaste skotten!! :) inte illa pinkat! hoppas han kan fortsätta med denna formen nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
tik02: Även du instämde stundtals i sparka-Challe-kören vill jag minnas ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
tik02: Töntig kommentar.

Annars: fantastisk match! Den mest helgjutna jag sett denna säsong. Grymt försvarsspel, med hög aggressivitet. Härliga spelvändningar också, borde ha blivit några fler mål där.
En av få gånger - fel, första gången - man inte sattmed hjärtat i halsgropen sista fem. Var helt lugn, faktiskt.

Nu lämnar vi kvalserieträsket, förhoppningsvis för gott denna säsong!
Underbart!

Hockey är en fantastisk sport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Herregud vilken skillnad det är på fransmannen när han spelar ytter istället för center.

Corso var fantastisk, det där spelet är verkligen förstecenter-material!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Raggaren Putte: KUNG Charles Berglund !!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
fighter: Fy fan vad skönt. Kan nu bara Lule hålla i så går vi om Brownass i tabellen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28

pöjkar å flikkor vi är över kvalserie strecket :)

SSK förlorade mot FBK och Brynäs ligger under mot Luleå (där spelas andra perioden så allt kan hända där). I bästa fall ligger i på 9:e plats efter dagens matcher.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
fighter: I know, I know
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Fan vad skönt! Och definitivt årets bästa insats när det gäller att kontrollera och föra matchen hela vägen ut. Klockrent. Så här ska vi spela med fart och hög press. T o m vårt BP såg bra ut idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Fantastiskt fin insats. LHC var aldrig nära i tredje. Caslava, Corso och Sonnenberg var otroligt bra. Stort plus även till Lindbäck och Meunier!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
tik02: Lugna ner dig nu,det är omgång 25,vill ändå se en tränare nästa år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
FH - avdammad: Hur jävla skönt som helst!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
tik02: Håller med. Nu bär det uppåt !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Var är ni som vill sparka Challe, kom igen nu. Brukar ju vara ett jävla tjat hela tiden, så varför inte låta honom gå ikväll redan. Nånting att tänka på kanske, alla "Sparka Challe-gnällare"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Dags att transportera lite tid nu...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Hassan: Oki det var väl det jag trodde,nej tjocka damen hoppas jag sjunger
snart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
fighter: åtminstone kokt blomkål.... tar inte ut något förrän the fat lady sings. Men i sak hoppas jag givetvis att du har rätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Kattgubben: Corso! Vilken kille! Nu får dom gå och vinna det här också så jag kan trycka upp denna match i mina polares ansikte!! :P (bor nu mer i Linköping och fick minsan höra då LHC vann förra matchen...)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Det börjar lukta poäng tamigfaan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
VILKET SPEL!!!


Corso
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
mikenomad: Lugn o fin nu,det är en hel period kvar,med en risk för att
matchen från torsdags sitter i benen så att man kroknar nu i tredje.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Vinner vi idag tycker jag följande skall spelas nästa hemmamatch:
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
dr-nix:

Har just pratat med en polare i Skellefteå som ser Sk-eå mot HV.

Han sa att han äntligen håller med om att domarna ALLTID dömer i HV:s favör.

Vilken Nyhet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Knylan: för utom att kirurgen . snipern axelson gör mål .. finns de någon gud så ber jag till han nu . låt oss vinna idag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
dr-nix: Jag har som bekant alltid gillat Frenchy. Rätt använd är han en jävla tillgång. Och ja: kedjan blir betydligt bättre med han som kompontent jämfört med Anger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Loomis: Ja, och dåligt väder är det också. Allt är skit.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28

Bragd-Birger: Misstänker nog att vinsten i Jönköping har varit bra för lagets moral & självförtroende. Med det sagt är det minst en period kvar och inget är avgjort.


Tycker dock att vi spelat bra hittills. Jag hoppas bara man inte går in i 3:e och försöker spela av matchen för jag tycker vi har visat att det är inget vi är bra på. Nej jag tror nog att nästa mål måste komma från Timrå (om fler mål kommer).

tillägg: Föresten se vilken skillnad det blir på Lander och Pääjärvis lina när man har en kille som Meunier som tillför energi. Jag tycker fransmannen passar bra med dom två. Fint mål också.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Loomis: vilken ska spela i stället då . ska vi gå på 3 kedjor med denna spelstil .. då blir de tungt i tredje
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Idag ser det bra ut förutom att Challe envisas att spela Starkov Starkov Starkov Starkov allt för mycket karln har ju inte ett rätt. Det finns minst 10 st spelare i kovland och NSK och antjärn som skulle göra ett mycket bättre jobb än Han. Han måste vara Tiks sämste spelare i ES någonsin
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Raggaren Putte: Det är nästan så att man tittar på tabellen,men det vågar
man inte göra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2009-11-28
Härlig match! Skulle faktiskt vilja påstå att det är den mest gedigna insatsen så här långt. Underbar forechecking! Skön stress i försvaret! Härlig pondus i mittzon!

Snacka om att man verkligen jobbar konsekvent på LHC:s svagheter: stress under uppbyggnadsfasen. Deras backar tycker förmodligen inte alls att det är roligt när dom ständigt blir attackerade. Ren njutning att se. Mårtensson och tjeckerna åker runt och väntar, men de sedvanliga, snabba uppspelen kommer inte.

Hoppas man kan hålla ihop det i tredje och fortsätta checka. Får LHC ta tag i taktpinnen blir det livsfarligt, det såg vi i inledningen av matchen. Kör framåt och skit i siffrorna!
Kommentera

« · 1209831 · »