1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582369 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Luleå 2003-10-30

320477 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Madde: Vad jag fattat av försnacket så var den här matchen mot Luleå något av en nyckelmatch. Och då tror jag "junisarna" tycker att det är rätt skönt att inte behöva ha hela det ansvaret på sina axlar. Det klarar en inlånad Bosse Ahl mycket bättre. "Junisarna" får nog chansen mot skitlag som Frölunda. Förlorar TIK där så betyder det inte lika mycket som mot Luleå som säkert kommer att vara med i striden om den sista slutspelsplatsen. Nu torskade vi mot Luleå ändå. Men "junisarna" behöver inte klä skott för det. Dom kan stärkta som fan focusera på framtiden. Sedan kan dom ju inte bli mycket sämmre än KUNG Bosse.
Som sagt, man kan se saker från många vinklar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Uppenbarligen är jag en av de få som är glada idag.
Kanske beror på att jag inte är tik:are fullt ut...

Låna in en målvakt som varvar ner måste vara ett hån mot juniorerna. Jag tycker åtminstone att de varit godkända när de fått chansen.
Vad ger detta för budskap till dem? Att de inte duger?!

Klacken igår... de kämpade på men ibland funkar det bara inte.
Var de sämst igår? Det tvivlar jag på. Bottennappet tycker jag att de nådde i matchen mot Brynäs... om jag inte minns helt fel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
orion:
Jag tror också på ett liv efter jul, det finns hockey i pöjkera.

Tomten är röd/vit !

Släppt dej, du som är musikalisk kan väl dra en låt med röva...

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
håckla: Jag såg kämpatakter igår som jag inte sett tidigare. Det lovar gott. Å Timrå spelade Hockey i andraperioden, det var nåt nytt.

Nä Håckla, jag har inte lyft mej, men jag har väl släppt mej nån gång...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
orion:
Snart kommer Timrå, var så säker !.
Det snackades i går kväll om du var kvinna/man...Jag har ju sett skäggstrån nån gång...men det behöver ju bara betyda att du gjort ett ordentligt lyft :-)...

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Selina: Well sometimes my dear, när jag umgås med Sundsvallsfans brukar jag vara tjej, dom gillar ju nåt riktigt manligt, ja du vet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
orion: Jag antog det eftersom den kopplingen gjordes...men visst, du får lika gärna vara en tjej som gillar läder och piskor. =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Selina: Hur vet du att jag är en man...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
orion: Haha...typiskt en man att göra såna kopplingar!=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Selina: Förlåt!
Det lät bara : "Sträng fröken söker slarvig men NHL-meriterad elev för uppfostringsövningar"
Jag ber om pilgift!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
orion: Jag skrev kvarsittning...hur kan du få det till läder och piskor?=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Helg Ernest: Hur matchen var? Kvällens match då eller?
Vill man veta något så får man allt ta reda på det själv...så du skulle ha pallrat dej dit...pilutta dej!=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Selina: Läder och piskor, elle...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Selina: Tror nog inte det räcker med en Ulf Dahlen, skulle nog behövas en hel kedja med honom. ( c :
Messa mig om hur matchen var ?
Natti Natti
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
orion: Får väl bestraffa honom med lite kvarsittning då istället...=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
DJ Hemp: Jorå, parrtenerr!
Har också hört det ikväll, och från en mycket trovärdig källa!
Dahlén orkar inte bry sej om serielunken, så nu kommer han, sen ankomst typ, men det kan man förlåta om eleven är begåvad!

Men ...är han det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Ambroo: Bör väl också tilläga att hans far haft problem med hälsan som det tidigare skrivits om...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
hockeymogulen:

Javisst, säkert...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
hockeymogulen: Mmm...kul för dej! Har hört att Pasi dyker upp vid jul, anledning till att han inte kom innan sässen började var att han har haft problem med rättvisan pga av fyllstyrning...så därav tremånaderskontraktet med Tappara!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Ikväll hörde jag från flera håll att Dahlen har kontrakt med Timrå from 1 nov.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Kid Cox: Förvånad över statistiken, jag hade trott på ungefär halva procenten, det är ju så det känns när man står på läktaren och lider. Tack för svaret!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
260kg kärlek: På SM-Liigas officiella hemsida så stod det att han spelar i Ilves men nu när jag kollade upp det lite närmare så finns han inte kvar i Ilves lag, så han har nog slutat :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
DIForever: Spelar och spelar. Säsongen 2002/03 spelade han inte särskilt mycket efter vad jag förstått. Att han tillhörde Ilves då det köper jag.
Du menar att han fortfarande är aktiv?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
260kg kärlek: Timo Peltomaa spelar fortfarande, i Ilves i finska SM-Liiga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Bergius: Ähh de skulle ta hit Fredrik Näsvall istället...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
260kg kärlek: Han tillhörde Ilves förra säsongen tillsammans med Tomi Källarsson. Var han håller hus nu vet jag inte. Mycket möjligt att han lagt av.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Halo Gordie: Som sagt så tjänar de nog inte allt för mycket på det påhittet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Baker: Grovjobbare har vi så det räcker och blir över, vad Timrå behöver är en målskytt, vi har nu 2 ½ st. Nordgren, Mackan också Robban som gräver in puckar. Jag vill inte alls se någon Peltomaa typ, tycker då att vi hellre kan spara pengarna och låta en junis testa.

Vi har starka checkare i laget, men inte många av dem besitter de riktiga spetskavlitéerna som jag saknar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Ambroo: Det är väll så att man måste rösta på rätt spelare för att ha en chans att vinna. Alltså den som flest röstar på...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Ojdå, förlåt så mycket...Bosse var ju strålande idag! Tanten som sms röstade på honom som matchenslirare måste ha varit rätt ensam efter som hon vann!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Rink rat: Dessa två skulle vara kul att ha med igen, hellst schnabel.
Han fick ju lite speed under rören mot slutet också. ( c :
Parkera honom framför mål. Risken är ju att målvakten ser mellan benen på honom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
orion: Tekningar
Krykov 53%
Hagos 47 %
Koivonen 45%
Jinman 45%
Vår bästa tekare ligger på 16:e plats i statistiken .
Men enligt förra årets idrottsledare i hockey Sverige så har vi ju en bred och fin trupp.
Så det är nog lugnt eller?
Skratt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Visst har Peltomaa lagt av eller är jag ute och cyklar?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Baker: En Peltoma ibra form och en Schnabel det skulle få mig att jubla!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Bergius: Ja förmodligen, men en typ Peltomaa säger jag inte nej till.
Det fattas både tyngd och "fulhet" i Timrå iår, avstängningarna räknar jag inte det var bara så jävla bedrövligt.

- Nog för ikväll...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Bergius: Åkerblom var väl inte så pjåkig? Hade ju den fula (O)vanan att avgöra slutspelsmatcherna mot oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Jag skulle vilja ha statistik på Timrås tekningar i höst, det kan inte vara nån munter läsning! Vi behöver en spelare som kan vinna tekningar, punkt slut!
Kanske nån som kan få puckjäveln sarg-ut också, ska det vara så förbannat omöjligt?

Ahl skötte sej, första målet var en styrning, glöm inte det!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Baker: Blir väl en rutinerad före-detting som vanligt typ Håkan Åhlund, Peltomaa, Åkerblom...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
artikel heter det visst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Bergius: Ja den arikeln hade jag förträngt.
Det enda intressanta är väl om Nubben får fingrarna ur arslet och värvar nåt vettigt innan det är försent !
En tuff forward samt en tuff back som även kan åka skridskor skulle vara välkommet.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Vad kommer det ryktet ifrån, vad skulle vara vitsen med att byta spelare med Södertälje ?
Det tragiska är väl att det inte bara är Koivunen som är dålig utan Timrå skulle behöva byta ett par stycken till i sådanna fall.
Nä nu jävlar är det dags för Nubben och styrelsen att göra någonting radikalt, snart är det försent...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Frella: Nä inte än så länge iallafall...Jag tyckte att han såg jävligt vass ut på försäsongen men sedan så sket det sig...Men jag vet fan inte om ett ev byte mot Gahn vore bättre.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Frella: han är knappast värd en högre lön än Hagos.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
dr-nix: Koivu sitter ju oxå på en jättelön, den lever han knappast upp till
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
dr-nix: Jinman från engelska ligan ska det stå (menar inte att han är engelsman)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Frella: Gahn skulle jag inte tacka nej till, Koivunen har inte alls lyckats i TIK...jag har högre förväntningar på honom eller kan det vara så att SM-Liiga är så mycket sämre att hans statistik är missvisande helt enkelt ? ...Jinman från england klarar sig bättre....om man inte byter bort Koivunen hoppas jag innerligen att det lossnar för karln för med endast 3centrar har vi inte råd med en icke-producerande center....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
dr-nix: Men byter vi Koivu mot Gahn så saknar vi ju likt förbannat en center...Måste ju tyvärr värva en oxå, en avdankad transatlant som det verkar på Nubben.

Vi saknar Gunno något enormt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
TIK måste bli vassare i avsluten och jag tror vi behöver en forward, helst en center till så vi kan köra med 4 hela femmor..detta tror jag är väldigt viktigt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå 2003-10-30
Jag tycker inte alls Timrå gör en bra match varken spelmässigt eller krigamässigt. Spelare som normalt ska vara bra är helt under isen, tänker då i första hand på Styf, Koskinen, Krykov, även Jäger är helt över. Kenta borde statuera exempel när man får tillgång till spelare igen och bänka dessa, kasta in en junior eller vad som helst.

Idag bjuder Bosse på 1an och Laget på 2an och 3an, 3e får Åkerström ladda och sikta hur länge som helst och inte en jävel kliver på...bedrövligt.

Ryktet om bytet Gahn mot Koivunen välkomnar jag mycket. Koivunen verkar helt kört fast i nuläget, så även Gahn i Tälje.

Kvalserieplatsen närmar sig...
Kommentera

320477 · »