1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20

599653 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
30: Grattis i förskott göbbjävul. Nu till det lite allvarligare Hockeysnacket. Veteranmatch på söndag mot NSK-göbbjävlarna. Den bästa födelsedagspresent som jag kan uppbringa är att du får chansen att slå flippass på mitt blad om du nu vågar ställa upp? Hahahahahaha!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
ernie eagle:

Jaa du ernie eagle, får vi se dig med en "födelsedagsbössa" innanför entren så nog kan vi alltid lägga en slant. Grattis!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Redax 2:

Man har ju haft lärlingar i 8år så man har inte legat av sig.....ÄN
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Redax 2:

Än kan jag dra en slagga i kryllan utan problem så rullnisse får vänta....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
30: Skall vi hjälpa farbror med rullatorn..?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
ernie eagle:

Jag fyller år å inget tjaffs om åldern nu hahahaha men så mycket kan jag säga att jag upplevt 41 höstar imorgon.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
LingaN: Jag blir 22år och Rolle kryper väl upp mot 40 va?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
30 & Ernie: Hur mycket fyller ni om man får fråga?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
ernie eagle:

Skål å grattis i möra då
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
30: Japp det verkar som så.....hahaha ;)

En legend lyfter på hatten åt en annan legend :)

Gratis pilsner i puben skulle man haft ;-)

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
250kg kärlek: Ros är alltid snål och allmänt jävlig mot TIK-spelare. Jag är inte förvånad alls... Han är nog lägre än Glocalnet till och med (c;
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
ernie eagle:

Är det bara eliten som fyller 22 oktober lol
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
jZo: Njae....jag är rätt lugn faktiskt. Min ekonomi tillåter inga utsvävningar förrän på tisdag.

Så till vida ingen givmild människa skänker mig pengar imorrn på min födelsedag (vilket jag starkt betvivlar).

Så det är nyktert kan man säga ;)

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
250kg kärlek: det vare säkert, tyvärr så såg jag inte matchen, men Manderville har vart jävligt bra ända sen han kom. Och bättre blir han ju :)
by the way, hur gick det för Styf igår?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
jZo: Läste i Aftonbladet att Ros gav Manderville +++ i gårdagens match. Visst känns det en aning lågt? Karln dominerade i går.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Agneijska: haha, som sagt han har ju korkat upp, ingen fara ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
ernie eagle: Tagga ner 700 kilo och var lite sparsam med versalerna. Speciellt då du inte uppfattat frågan rätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
rupert: hahahah :D jaa precis :P:P eller hur ernie? ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
jZo: Äh...ernie har väl inlett fredagsfirandet lite tidigare än vi andra...*L*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
rupert: ja det va ju inte Frölunda han pratade om iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
jZo: Precis...har också för mig att det var LHC..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
ernie eagle: ja, men han pratar väl om LHC?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
TIK-Supporter: Ursäkta mig? Asplund stod fanimej inte i mål mot Frölunda - DET VAR OKSA!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Chief: Han kan ju bara bli bättre ! Tarvanen studerar säkert honom varje gång han ärt på isen. Så han hård kör nog det han tycker är fel, dvs. förmodligen det vi också tycker är fel.
Alltså kan han bara bli bättre.

Natti natti
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Chief: Förresten, glömde ju tillägga: Jag älskar Kimmo Kapanen!

Så där, nu har jag bloggat färdigt och kan med gott samvete gå och sova.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Helg Ernest: Jag håller inte riktigt med. Nej, han har inte haft den uppbackning han borde ha haft, men han har inte gett ett stabilt intryck själv heller alla gånger. Därav kritiken också. Min åsikt har varit att ge honom en chans att spela upp sig och jag tycker nog han har visat att han kan bli bra. Men jag skulle lika gärna kunnat ha fel. Jag är en optimist, andra är pessimister. Such is life.

Sen att andra målvakter inte hyllats som de förtjänat alla gånger, tja, vad ska vi göra åt det? Låta bli att hylla alla målvakter i framtiden också? Vi spelar i ES nu, därmed har också förväntningarna på spelarna höjts. Tror inte det har att göra med tidigare målvakter, utan snarare resultaten. Slutspel några år i rad, klart förväntningarna stegras bland supportrarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Chief: Jag har ätit Felix ketchup i hundra år, tror du inte jag skulle märka någon skillnad ?






Näää!

Ok att han är allt som oftast lite väl långt ut, men han har ju haft bristfällig uppbackning av backarna.
I kväll hade han ju minimalt att göra, inte konstigt att det går bra.
Backarna spelade kalas.

Men visst förtjänade han ovationerna, om inte för hans självförtroende.
Det bara blev en aha effekt.
Vi har haft målvakter som haft mer att göra, men inte hyllades dom.
Men och andra sidan var det aldrig ett klagomål på dom heller.
Men jag tror på Oksa, han kan bli riktigt bra, men inte den klippa Kimmo var. Men alla målvakter kan ju inte var bäst.
Varken Bosse eller Freddan var väll några märkvärdiga målvakter om man jämför med Kimmo och Kipper. Det är deras fel att vi blivit bortskämd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Helg Ernest: Freddan var grym kring 1979 när Modo tog sitt hittils enda SM-Guld...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Helg Ernest: Du har aldrig tänkt på att folk ofta skriver i affekt? När känslor eller alkohol är inblandade är det rätt lätt att häva ur sig både det ena och det andra. Sen är det ju en tolkningsfråga. Du ser det som falskt, jag ser det som att lika väl som man kritisera nån som man tycker förtjänar det, lika väl kan man ändra sig och hylla vederbörande när man tycker han förtjänar det. Det kallas att vara rättvis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Chief: Jo, men kontrasten.
Här totalt utbuad och hällst utbytt.
I hallen, stående ovationer.
Det är en viss nyans skillnad.

Unge fär som folk som snackar skit bakom ryggen på folk och är så j..a smilande inställsam när dom träffas.

Det kändes falskt på nått vis.

Men inte tycker jag Oksa är något sämmre än Freddan och han tog ju MoDo till SM guld .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Helg Ernest: Personligen tycker jag det hade blivit konstigare om han blivit utbuad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Selina: För övrigt vart det konstigt med hyllningarna till Oksa .
Med tanke på vad man har kunnat läsa här i supporterklubbens forum
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
orion: Ja, inte är han något sämre än vad Freddan Andersson var ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Knylan: Nåja. Än är du inte överbevisad min gode vän. Det är långt kvar.
Luleå var mycket tempofattiga och uddlösa framåt. Oksa sattes inte på några större prov direkt, men visade fin speluppfattning. Luleås främsta lägen hamnade utanför mål och i ribban. Men mycket roligt att han fick hålla nollan! Det gör att han kommer växa mer och mer med uppgiften och stabiliteten höjs.

Kryckan har inte direkt åldern inne. Han gör det bra därute på isen. Det måste vi konstatera. Ikväll var det lite njae.

Grymt strong insats. Tack för vår underbara moral!

Femstjärniga ikväll var Manderville och Robban.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Selina:
Är det vinterkängor du ger bort?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Jag skulle faktiskt vilja ge en känga till många på läktaren ikväll.
Ett sånt kopiöst gnäll det var!
Tänk om ni kunde lägga lika mycket energi på att skrika med i ramsorna istället...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
kidcox: Åkej, jag viker mej!
Kapanen hade haft mindre än noll ikväll!
Not to mention Kipprusoff...

Oksa växer tycker jag, och med Tarvainen som tränare är jag vid gott mod!
Tänk om det här vore Leksands gästbokk, huvva!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
orion: Dom andra 7 matcherna Oksa, Mika 89,38%.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
orion: jadu orion. Bråka på. Jag ändrar inte mina åsikter om Oksa som förstemålis även om han spelade helt okej idag (bra spel runt kassen och med klubban!). Iofs ställdes han aldrig på några prov. De gånger Luleå hade lägen sköt de utanför eller i ramen. När Jonas Nordqvist sköt i stolpen i andra tyckte jag han blev bortfintad lite väl enkelt.

Genomgående bra match med bra organisation i laget. Samtliga backar spelade helt okej idag. Strålman kan utvecklas mycket. Koskinen helt okej, Aalto likaså, gillar att han tar skott ofta.
Negativt defensivt är att det slarvas lite väl ofta med enkla utspel ur egen zon. De få gånger Luleå väl skapade nåt så var det oftast efter misslyckade utspel av Timrå.

Framåt så var dem gamla märkena bäst. Chrippe, Hallin, Robban (lysande!), Gahn och naturligtvis Manderville. Regin och Nielsen visade fina takter också.
Peter Ström gör väl en del bra grejer ibland men måste skärpa sig i defensiven.
Wennerberg och Warg kämpar men fastnar lite väl lätt i sarghörnen.

Tekandet har faktiskt blivit bättre i år mot ifjol. I alla fall i egen zon där man knappt förlorade en tekning under hela matchen. Mycket bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Eller:
Oksa blir sämre och sämre, eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
kidcox: Själv såg jag hundra procent ikväll, vilken match såg du?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Knylan: Accepterat argument! Älska Krykov!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
matsb: Och din egen promillehalt är?=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
orion: Kom tillbaka när Oksas statistik ligger runt 92% då skall jag hålla käften jag lovar.
Han gör det han ska på 13 skott.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
orion: Allt handlar om känslor. Vissa blir hispiga på en gång, andra kan sitta och le drömskt trots 3 tavlor borta mot LHC. Man fungerar olika, därför tycker jag det är så fruktansvärt tröttsamt när folk ska vara dåliga supportrar bara för att dom inte tolererar det som sker på isen. Och när det sedan visar sig att dom hade fel, att det börjar gå bättre då blir det pilutta dig-attacker. "Haha vad säger du nudå!? Ditt neggo!"

Ja vad säger man. Man blir glad över att man vart överbevisad. Ju mer man lider när det går dåligt, desto skönare är det när det går riktigt bra.

Dock gör Krykov ruskigt med poäng på mitt NHL06.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Okej, jag förstår att ironi är svårt...
Oksa, vilken nolla...

Tänk, tänk tänk...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
matsb: ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
orion: Jag tror inte Orion är nykter, den som bestämmer är "lill-kenta" och han valde rätt vad gäller Oksa !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Knylan: Åsikter är OK! men åsikter som handlar om vem som har rätt att spela eller inte efter några ynka veckor av elitserien...Hallå!
Krykov pch Oksa är två bra exempel!
"Das Boot som man säger."

das Boot, som man säger, vafan har det med saken att göra?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
orion:

Just precis. Så blir det. Varsin grej i samma kedja... Nej, tvärtom!
Kommentera

599653 · »