1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581725 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29

« · 1194853 · » Till forumet


Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
diffe: Med tanke på hur vass Moe är på rören så var det dödsdömt på förhand att försöka åka ifatt Lavander..
En utvisning där hade nog varit det enda rätta, eller kanske testa med en, som man säger på NHL 10 "diving pokecheck".
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Vad får Challe för betyg efter gårdagens match då? Jag satt ovanför båset och studerade han och spelarna igår. Jag lovar att jag var nära att hoppa ner och .......-%&/( Karln är totalt körd, ett stukad lag spelare som saknar självförtroende, straffas med bänken.

Det fattar vilken normal människa som helst att det INTE funkar. Om man tittar på Moe´s bänkning. Han var ensam vid blå Granath var bakom Modigs kasse.

Moe försökte lösa situationen UTAN att dra på sig en 2 minutare, om nu det inte blivit mål utan Moe hade snott pucken i sista stund då hade han blivit en hjälte. Nu blev det inte så utan han blev en syndabock. Det är väldigt, väldigt små marginaler. Och så är det med ishockey, små marginaler.... Vad händer efter det? Jo Challe bänkar Moe som redan mår piss för att han inte gick som vinnare ur situationen. Ett kvitto på att du är inte värd att spela i mitt lag!!

Medans andra spelare kan göra misstag på misstag på misstag...

Är det den lösningen Challe har på sitt problem ?

Är det bara jag som ser detta? Hur kan sponsorer, ledning acceptera detta? Varför accepterar vi supportrar detta?

Våra egna produkter och andra spelare behandlas som skit av en Flottig arrogant, egenkär, maktorienterad tränare.
Som är helt oduglig dessutom.
Vill vi stå här efter säsongen och undra varför vill ingen spela i Timrå?

Jag vill inte det!!

Jag vill inte se Challe i TV säga , jo men spelmässigt tycker jag det är bra, vi har lite otur och missar våra chanser, gång på gång.

Vi har blivit sämst i allt, som man måste vara bra i för att vinna!! Är det Moe, eller Lander eller Corsos fel?

Är det dom som lägger upp strategin för hur spelet ska vara?

Behåll Nygårds och skicka Challe åt helvete in med en Mjuk, pedagogisk klok, smart farbror som står bredvid Nygårds. Ingen Boork bara!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Igår orkade jag inte vara lika besviken som i tisdags, det var liksom för dåligt för att man skulle hetsa upp sig riktigt.

Det var så dåligt att nu är förväntningarna nere på NOLL.

Ingen blir gladare än jag om det vänder, men det känns bara hopplöst nu.

KOM IGEN TIMRÅ !
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Hur lång är avbytarbänken i Timrås bås?Har man förlängt den för alla som hamnar lite på sidan under matchens gång!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Uno Gordon: p, rosa!!! =) nä förlåt...

Jag hoppas hela laget har lärt sig innebörden av att vara timrå å dom ger aldrig upp!

då blir det bra med lite junisar som ersättare under de omg mps å lander missar..
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Uno Gordon: Man kanske skulle plugga in Donkeyboys nya singel "ambitions" i CD-växlaren i omklädningsrummet hos grabbarna. En rasande bra låt!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
söder över: Frågeställningen framkallar kalla kårar längs min ryggrad men den är intressant :) Men just nu orkar jag inte ta tag i detta! Men var lugn för att jag lär återkomma i ärendet.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Långben: ja du bänkning ska ju vara bland det värsta man kan råka ut för som spelare... ett kvitto på att man inte duger liksom...

många förtjänar att bli bänkade i dagens timrå men varför? Bara för att till synes 100 procent av timrås spelar material inte fattar hur challe vill att dom ska spela? så vem borde bänkas?

moe har inte funkat så vidare värst bra i år men det är väl ingen kris om han går som 7 back? sonntag å granath har ju alla de defensiva talanger som moe verkar ha tappat under sommarens VILA...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Uno Gordon: förlåt! jag tänkte tanken började må illa så jag kände att om jag fick dela den med er skulle jag kanske kuna må lite bättre...
;)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29

Långben:ha ha när det gäller lintjocklek, nylon kontra fireline så är jag med i matchen, eller rättare sagt så när det gäller sportfiske så lägger jag alldeles för många tusen "dollar" för att  kallas frisk av allmänheten.

En sliten 0.15  vill inte säga lite, tyvärr enligt Linkan utsago utökar jag tjokleken till en fräch 0.40.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Långben: Och han är en blåval
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Varför?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
söder över: Ja det har jag skrivit om förrut, och det är då inget Bragd-Birger är orolig över så vi får lita på honom.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
RTS:charles hänger nog på en jävligt sliten 0,15 Abu lina nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
söder över: Var det nödvändigt att ta den frågeställningen nu??? Är inte eländet tillräckligt som det är!

Suck.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
söder över: Vi fortsätter spela uselt och förlora.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Vad händer med timrå när lander å mps åker till jvm?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
söder över:!Kan ju inte vara så jävla lätt för många av spelarna i dagens Timrå IK om man inte får eller känner förtroende från den som ä Coach för laget!Många bänkas ju hejvilt hela tiden..Inte bara MPS som sitter på snuttefilten och darrar av komma in och göra bort sig!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29

Olle:Håller med, samtidigt så tycker jag Challe använder honom helt fel, samma gällande Skogs mfl.

Nä du Linkan, jag antar du sover sämre än Challe numera. förmodligen är du hemsökt av demoner iklädd alla tröjor förutom Tik´s.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
hockeysnask: går inte att stirra sig blind på poängen, i min ögon brister båda bröderna Svensson kopiöst i det defensiva jobbet över hela banan vilket ger en oro i hela laget, sen måste säga att jag var en stor fan av Corso på försäsongen och tänkte att det här blir bra det, visst han har producerat skapligt men vilken hönsgård det är så fort det blir lite tryck på oss i egen zon.

Nä tacka vet jag Krykov det var en center det, långsam som satan men läste spelet bättre än alla och blev väldigt sällan över.


Håller med Ambroo, ring Micke Lindh och hör om ljumskarna håller, hjärta för TIK och en jävel på PP, sätt han med Anger och Hynning så skulle dom två få peta in några baljor.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
RTS: Björn är en duglig 2 väg spelare inget spektakulärt men sällan några missar a la skogs... ligger kanske lite högre i utveklings kurvan nu än för två år sedan...

Lander har inte gått om mps... på alla punkter förutom snabbhet å målskytte är lander hästlängder före mps... (som challe skulle ha sagt)
Jag tycker mps har bleknat något hemskt j*vla otroligt i defensiven! borta är de där med att han kunde åka ikapp en kontrande motståndare å lyfta dennes klubba stjäla pucken å vända spelet innan killen han märka vad som var på g...

det verkar bara vara framåt mps vill vara med.. men så blir han ju även bänkad titt som tätt...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Långben: Om man förtjänar bänkningen varje gång så borde budskapet nå fram till slut. Moe duger inte just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29

hockeysnask: För mig 2009/10:  8 poäng i första kedjan utan vilja.

2007/2008: 12 poäng i  fjärdekedjan med vilja,fart och  ett nyktert framrädande.

Dessutom gillade jag han mer  2007/2008 gjorde mer bra grejor på isen då.

Nej Anger borde fått björn chans enligt mig.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Ambroo, Portello: Pärra var bäst på bland forwards uppe i Övik i tisdags. Idag verkade det dock som inget stämde. Men för vem gjorde de det egentligen? Mental hjärnblödning rakt igenom på hela högen. Gummiarmar och sirapsknäck i fotsulorna. Jag är bekymrad och bedrövad. Fan mina nerver synkar inte i takt längre...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
RTS: OK, MPS i egen zon finns mkt att jobba på.

Björn: 12 poäng på 54 matcher för 2 år sen. Förra säsongen 22 poäng på 45 matcher. I år 5 mål och 8 poäng på 13 matcher. Det är kvalitativ utveckling i det offensiva spelet. Dessutom gillar jag han mer i år än tidigare. Gör bra grejer på isen.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
RTS:Inte så lätt för Moe nu efter den där bänkningen som han åkte på!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29

hockeysnask: För att börja med Björn så är han sämre idag än för 2 år sedan, och Mps har gått tillbaka något så. har sällan sett en så blek "Top 10 draft " spelare som Mps offensivt, defensivt är han inte top 300 hundra nu av junisarna.

Som jag skrev så ber jag om ursäkt för "Dum" men bröderna Svensson har mkt att bevisa enligt mig.

Men jag hade förväntat mig en mognadsprocess av mange, i själva verket uppträder han mkt nonchalant i egenzon.

Jag är osäker på om det är Lander som gått ikapp o förbi, eller om det är MPS som klappat ihop oc stangerat.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
hockeysnask: Jag förväntar mig mer kamp, mer driv och mer viljan att vinna från MPS håll. Sen kan ju alltid defensiven bli bättre också.

På vilket sätt är Björn Svensson en bättre hockeyspelare idag än för ett år sen?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
RTS: Vad förväntade du dig av MPS? Han gör en bra match med tanke på hur duglia hans kedjekamrater var idag. Björn är fan en helt annan spelare än i början av förra säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
RTS: Korrekt. Hahl och Mika var spelare som skapade och avslutade, och spelade boxplay. För bra och för dyra för Timrå. ..Saknade en Andersson idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29

hockeysnask: Om du tycker MPS prestert som förväntat är du ju bara dum., Om du tycker att Björn utvecklats är du ju bara ännu dummare.

Ett rätt har du och det gäller Erixon,

Jag ber halvt om ursäkt att kalla dig dum, men att ge dessa beröm är samma sak som att säga att Axelsson var rätt att välja före Sundh-

Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29

Portello:Timo o Anger har aldrig varit  spelare som likt Pyrret tar tag i spelet, dessa är målskyttar som behöver en hel del hjälp från sina kedjekamrater,  när dessa är som bäst gör de spektakulära saker, när det går tungt så skall man inte förvänta sig att dessa "spetsspelare" skall göra skitjobbet som tex Hahl,pyrret , Bagarn och Sundh gjorde.

De som förväntade sig att Anger,Hynning,Timo skulle vara någon typ av ersättare till Hahl o Mika är lika fel ute som Linkan.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Raggaren Putte:

Du har kanske en poäng där. Men jag hänger upp mig på att det gärna ses ner på fransoser när det passar medan annat är tabu.

Hockeysnask:

Jaji, du fortsätter i samma anda. Nu råkar det vara så att sniglar är en fantastisk delikatess, så Meuniers andedräkt borde snarast kunna peppa de våra till stordåd.

Kongo:

"When it comes to...". Ja, du ser. Även jag låter mig influeras av dessa imperialister.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Portello: Pärra vill mycket och har kvaliteter men tyvärr så ser det ut som om att hans tidigare(?) ryggproblem hämmar hans skridskoåkning. Han har ingen explosivitet längre och har heller inget frånskjut. Det är mest nån form av trippande numera.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Men potential finns ju! För att nämna några spelare. MPS var bra idag!, och blir hela tiden bättre. Jämför hans avslut med förra säsongen, som natt och dag. Erixon är, om han slipade beslutsfattandet lite mer och fick lite lite mer fart, tamefan snart landslagsback. Corso och Sonnenberg var som vi alla såg helt off idag men de har ju grymt bra attityd och riktigt bra högstanivå. Lander, Björn ser riktigt bra ut, inte idag men om man summerar några matcher. Tror mycket på dom. Missade förra matchen, men vad jag såg av tjecken idag så blir det nog en riktigt bra värvning. Träffade mål med nästan alla avslut, relativt hårt oxå, drev upp pucken framgångsrikt flera gånger. Glöm dock skogs å pärsinnen tyvärr. De är över. Hynning?? Anger? Kan man sälja fransmannen?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Ambroo: Hur är det med Timo Pärssinen? Tycker att han var riktigt osynlig. Någon skada som spökar eller är han ur form samt utan självförtroende?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Ambroo:
Eller att han sommartränat handlederna i en CV4:a med kryckväxel.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
DJ Hemp: Sponant så gillar jag "kroksnok" eller "SSK:are" bättre när det kommer till libaneser och turkar.

Tillbaka till det huvudsakliga ämnet... Visst fan kan man tro att Måns spelar med baguetter under rören?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29

Jag måste skriva av mig lite kortfattat om kvällens upplevelser:

* Hur i helvete kan fransosen få den speltid som han får. Idag var han väl på isen mest av alla kändes det som. Visst han har en del puck men det händer INGENTING eftersom han är så seg eller att han ramlar.

* Överraskande bra publiksiffra. Illaväckande att visslingkanonen startade i tredje perioden. Publiksiffrorna kommer att dala mer ju längre som vi spelar på detta vis.

* Luleå var helt överlägset. Bra match från dem...

* Varför var inte vår snabbskrinnare Pääjärvi med och hjälpte Moe vid ett av målen. Han gled ju i långsam fart strax bakom och hade kommit ikapp om han hade lagt på ett kol. Tycker dock att ungdomsfemman överlag var en av våra bättre formationer och att de någorlunda har burit upp Timrå den här säsongen.

* Vår förstafemma är helt ofarlig i spel 5-5 samt i PP. Den saknar den rätta mixen på något sätt. Challe kom igen!

* Personligen så brukar jag inte skriva om tränarbyte men nu börjar det attan bli dags. Fortsatt kräftgång och jag blir medlem i avgå-challe-klubben. Det saknas spelsystem, kämpaglöd och ja det mesta saknas. Något måste ändras och det nu! Laget lever verkligen inte upp till vad det borde kunna prestera.

Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Måste även tillägga att Hellström i Luleå är en riktig pajas som försöker leka tuff efter ha floppat "over there". J-vligt coolt att hoppa på Styf när han hade fullt upp med Abbots, idiot. Fegt.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
DJ Hemp:
Appropå ingenting... Har du börjat med engelsk meningsbyggnad ("...när det kommer till fransmän") ?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
DJ Hemp: Snigelman med avseende på åkhastighet, och hastighet att ta beslut. Men visst lär han oxå rapat sniglar mellan bytena.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Raggaren Putte:
Ja, det är ju nästan lustigt ibland. Nog fan ska dom tåla en del.

Den andra ytterligheten är att förespråka mer eller mindre sabotagliknande åtgärder.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
DJ Hemp: Men när det gäller just den här fransmannen så passar ju faktiskt uttrycket på ytterligare ett sätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
hockeysnask m fl:

Varför är det alltid så legitimt att skriva "snigelmannen" med flera tillmälen när det kommer till fransmän? Om vi nu hade spelare från t ex Libanon eller Turkiet, skulle någon skriva "mezemannen" eller "kebabmannen" då...? Jag är så attans trött på denna rasism mot fransoser! Jaji, huga...
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
tvåtumfyra: nummer 18 .... ???
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
tvåtumfyra: menar ju #19
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Ambroo: Dessutom är det nog bra mycket värre för spelarna att bli uthängda i rikspressen av sin egen tränare än att bli kritiserad på ett internt hockeyforum.

Vissa här verkar förespråka en yttrandenivå som om det var porslinsdockor vi diskuterade.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Ambroo: Den här oskulden kan jag leva med, men oskulden som TIK tog i rumpan under 3 timmar på mig ikväll är mer svårsmällt.


Närfan ska #18 börja hålla sin back i egen zon, jag menar Challe ska väl inte behöva lära gubbarna sådana saker för då börjar man ju förstå att karln har problems.


Jag och mitt huvud tror ändå att vi kommer vända detta om så en sommar i ingenmansland.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Luleå HF 2009-10-29
Kongo: Skulle inte påstå att Bogg var briljant men jag är knappt sämre än Meunier, på riktigt nästan.
Kommentera

« · 1194853 · »