1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581251 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30

1220733 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Kerstin_k: Ja du vad fan kan det bero på? I ett sånt läge är man ju som motståndare i klar favör att fortsätta låta det andra laget "trampa luft" i tabellen, men vad händer, jo i jag tror fyra fall nu, har klantskallarna (TIK) låtit det andra laget "växa" och komma med i tabellen igen. Den här årgången är nog bland den absolut oberäkneligaste som har funnits, är ingen mening med att köpa matcherna och se dom på TV, ej heller för mig att åka till Södertälje (tar 40min) och se matcherna live, man vet ju redan på förhand hur det går mot skitlag som SSK och Rögle, där dom absolut lättaste trepoängarna finns att hämta, har blivit dom absolut säkraste nollpoängarna. Nej den här säsongen kan vi glömma, hoppas bara för Gud skull att laget finns kvar i elitserien nästa säsong. Gott nytt år, från Nyköping.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Fantastiskt att alla lag som har en svacka vänder den mot Timrå. Det slår aldrig fel.

Jag såg bara sista perren igår på plats och det jag såg var skrämmande. Pinsamt dåligt.

Hoppas att Timrå anno 2010 gör bättre ifrån sig. Låt oss alla hoppas att 2010 inte innebär KS...

Gott nytt år tikare!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Första perioden igår såg riktigt bra ut den bästa efter nystarten. Jag är säker på att vi är på G igen. Luleå spelade smart och utnyttjade våra svagheter när vi gick på lite backar. Blir nog bra de här när vi får tillbaka lite folk och med Limpan som en vägg därbak. Då tycker i allafall jag att Timrå känns som ett lag som kan slå de flesta.

Gott Nytt År alla Timrå väner
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Bragd-Birger: istället för att bryta med M.K tycker jag att man till nästa år anlitar en ny tränare.. dieteist plus förändrat träningsupplägg..vi verkar inte tillhöra de direkt bäst tränade lagen i år ....

det som skulle kunnat varit just vår räddning i år när inte mycket spetskompetens finns saknas den tidigare TIKkännettecknade starka o uthålliga skridskoåknigen kämpandet o drivet över tre perioder som fanns på Kentas tid...den goda tiden.. den finns inte nu annat än på några få fötter....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Skarin: Lär nog bli ett antal nya gråa hår innan J-VM är över. SSK borta låter som en riktig slitsa-upp-handlederna-fest.

Uppladdning, ja. Har sett mycket skit den här säsongen, med det som Timrå visat upp i dom här senaste tre matcherna är nog bland det grövre på brun-skalan. Jiiisus, så andefattigt. Antingen har man krökat som hundar, eller så har man låtit #33 gå in som dietist under uppehållet. Fruktansvärt.

Och Corso, ja. Eller nä. Han är mycket, men ingen förstecenter. Bryt hans kontrakt efter säsongen och skaffa in pondus. Corso är bäst i finska fläng-ligan, inte som härförare i kämpamatcher.

Karlsson har jag hoppats på som en tok, men nu börjar det kännas lite krystat. Det fanns uppenbarligen en anledning till att en poängmässig succé i AHL inte renderade i något som helst intresse från NHL, och att han skrev för 2 år i Sverige.
Det är hårt att skriva, men honom måste man också bryta med. Vår tilltänkte offensive försteback kan inte spela som han gör för dom pengarna han tjänar. Icke.

Annars väntar jag på lite Nylander-tugg från Rolfie. Han ser vass ut, va? En riktig nagel i ögat på motståndarna.

Äh. Fuck it, nu är det nyår. In i dimman, och så syns vi på andra sidan.
Rock on!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Skönt trådnamn det här.

Det var inte bara själva laget som kändes trögt igår. Ståplatspubliken kanske var slitna efter julmaten och drycken men det var längesedan jag upplevde en tystare klack i framförallt en första period. Ny trumma hade supporterklubben fixat också. Märkligt. Rejäl känga här tycker jag.

Alla kunde väl räkna ut att det skulle bli förlust då det stod 0-0 på tavlan efter första perioden. Där var Lulä dessutom dåliga och jag tycker det fysiska spelet såg väldigt bra ut från våran sida. Men det lilla extra saknades, förmågan att göra mål så att säga. Raka och rejäla i anfallszon, inte minst på hemmaplan!

Piros behöver inte skämmas iaf. Han var den klart bästa anfallaren och visade upp bra spel matchen igenom. Tråkigt att han är så ensam som han är. Måste kännas jobbigt för honom.

Vidare håller jag med om att Corso inte är någon förstacenter. Tycker inte han har de egenskaperna som krävs till det i ett LAG som TIK.

Sedan undrar jag hur själva uppladdningen såg ut inför omstarten mot Modo. Det har gått tre matcher nu och det har sett trögare ut än på mycket länge. Efter ett uppehåll brukar det väl finnas extra energi.

Fortsättningen av denna rysarsäsong kan bli än mer jobbig än vad t.o.m. jag gissat. Då ska vi komma ihåg att jag inför säsongen hade ingenmansland i tankarna gång på gång men ändrade i sista stund TIK som sista slutspelslag och Modo på nionde. Det scenariot finns så klart än.

Grått Nytt Hår.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
73Sjöbba: är de någon som har skadestatus på sebbe och fransosen ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Pär: Hur vet du att ingen trivs med hans ledarskap?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Per HApps: Ja jävlar, nobbade man Hammarström så är det ju ta mig fan inte sant vilken inkompetens. Finns väl inte så många med de kontakterna och kollen i och med sitt jobb som talangscout, men jag hoppas verkligen det inte är sant. Sen håller jag med om souvernierna, köper inte en jävla grej med fågelskrället förutom matchtröja och fattar inte deras negativa inställning till tall loggan, det är ju för fan tjänstefel till en sådan djupt rotat klubbmärke.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Archibald J: Thonas Johansson är boven i dramat.....Han har tagit bort glädjen o kännslan att arbeta för tik! (Ingen trivs med hans ledarskap=Lillhitler)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Archibald J:Han har mycket att svara för de senaste årens förslitningsskador men kommer inte ske dude! Efternamnet....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Sparka fystränaren Tord J. Det är uppenbart att spelarna är otränade och dåligt förberedda inför matcherna. Förra läkaren fick inte förlängt kontrakt pga av skadorna men en läkare kommer ju in först när skadan har skett. Redan då stod det klart för mig att det var Tord som borde gå. Man tränar fysisk träning för att minska skaderisken och öka prestationsförmågan. Dessutom så syresätts hjärnan bättre om man är vältränad. Idag såg man ju att nästan alla blev speldumma i andra och tredje perren samtidigt som de inte orkade spela. Ut med Tord!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Nybbe: fan vad mycket fel det blev ,hoppas att ni fattar vad jag menar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Per HApps: Man kan säga så här också .
Den som skall var att hitta kunnigt folk, är inte kunnig själv.
Et finns för mycket nödlösningar i klubben i toppen och på planen,men het går hand i hand.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Pär:
Det är på tok för mycket inavel i Timrå IK. På alla nivåer.

Ta bara en sån sak som tillsättandet av sportchef. Linkan var väl det 5 valet eller nått sånt. Och enl uppgift så hade Inge Hammarström erbjudit sig att vara sportchef i sin moderklubb. Men tydligen hade 5 andra bättre CV än Inge. Eller??

I mina ögon ser jag det som att man inte har glömt att han lämnade Timrå IK till förmån för Brynäs för 40 år sedan, och det finns dom inom klubben som verkar vara massivt långsinta över en sådan sak.

Peo Larsson gjorde nog ett ärligt försök att städa ur inaveln i klubben, men han fick nog tyvärr inte bort allt.

Timrå IK är en klubb för inbördes beundran, och supportar och sponsorer ses nog tyvärr som ett nödvändigt ont. Många av oss vill att man tar fram lite souveriner med klubbmärket (tallarna). Och om man nu vurmade så mycket som man säger om sina supportrar skulle det väl inte vara för mycket begärt, eller?? , men den totala ignoransen är bara ett bevis på att man inte lyssnar på sina supportrar.

Detta med souverinerna är ju kanske bara en bagatell, men hanteringen tycker jag visar på ett systemfel.


Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
The Fat Bastard: jaaa de ä i alla fall förbannat jobbigt å titta på
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Man blir bara så ledsen på ögat när man ser sitt lag spela som små pojkar, dom ramlar och ser rädda ut...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Taurus: Kanske inte så lyckat i år, men de känns ju inte som dom höjt sig i vår förening direkt. om du förstår va ja ä ute efter
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
kryptonit:

LAGET RÄCKER INTE TILL!! MAN HAR VÄRVAT SOM KRATTOR!! ENKELT SVAR
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Pär:

Vill du ha ett svar på det så får du kika in på kansliet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Taurus: Varför orkar spelarna bara 1-period? Var finns spelglädjen? Var finns ansvaret motsponsorer opublik? Varför peppar inte spelare o ledare varandra under matchen? Varför är Hynning o M-Karlsson så löjligt dåliga? Varför tacklar inte spelarna i tik? Varför är det mesta på väg åt helvete med föreningen, (På alla plan) ?

Varför-varför-varför?
I kväll tappade jag hoppet för gott!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Foyn: vill egentligen inte hoppa på enskilda spelare. nånting brukar alltid föreligga dåligt jobb. jag tror på trivselfaktorn i detta gäng!! kanske låter tjatig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Ambroo:

Detsamma till dig
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Nisse: Nu ska jag vara en bruntunga, men dina första tre inlägg i den här gb:n är så klockrena att det skulle kunna vara jag själv som författat dem.

Gott nytt på dig och ni andra vettiga, ni vet vilka ni är, nu loggar jag ut för i år!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Foyn:

Nä,men det gör utslag över hela laget då man inte räcker till! En uppgivenhet skapas. Bara att kolla på skillnaden mellan dessa lag. Tik hade 3-0 uppe i Luleå. Vad hände?? Jo,man far ihop som ett korthus!! Luleå å andra sidan när man har 3-0 här i timrå ångar på och vill utöka sin ledning ytterligare och kör över Tik.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Foyn: D.Ha får ju dessutom 25min per match, går ju på knäna efter nåra byten
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Ambroo: Vilken scoutade honom till klubben ? och vilken scoutade Corso ? Dessa skulle vara vår 1:e back och 1:e center som skulle leda oss. Jag tackar jag. Jo samma person som tillsattes som sportchef efter det att 8 - 9 personer tackat nej. Se på styrelsens sammansättning, vilka där kan hockey ? Vill du vara den som styr och ställer omger du dig av svaga arbetskamrater - ja sägare. Titta hur det ser ut i Timrå. Ordförande, kommer från bandyvärlden, vilka är hans meriter ? Sportchefen.....vad har han uträttat tidigare ? Vem blir stark i detta sällskap och styr ? Jo, klubbdirektören, och när den funktionen styr i en klubb är man riktigt illa ute, vilket vi är i år. Det som är riktigt farligt är att åker vi ur tappar vi TV pengarna för nästa år som är 24 miljoner....Hur mycket måste inte då sparas på övrigt...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Anonymous: Satt å kolla Brynäs Frölunda ett pr omgångar sen. Brynäs leder matchen med ett par mål, men Frölunda va ju alldrig ens nära, kändes ju dösäkert om man va Brynäsare ( jämför trupperna på papperet ) verkar bara jävligt kul å spela hockey i Brynäs.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Taurus: Stämmer nog rätt bra det. Killar som kan lira i en tredje lina över hela bredden. Men då borde man kunna kämpa? Inte ens det klarar man...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Foyn:

Timrå har 4 st tredje linor, och det funkar liksom inte i ES
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Foyn:

Verkar inte bättre än att det är 2 juniorer som bär upp detta jävla skitgäng!!! Och nu råkar dom befinna sig i Kanada. Som man spelar idag är det fruktansvärt pinsamt att se!! Ingen åker skridskor, finns inte en jävul framför mål!!! 2 och 3:e perioderna är katastrofala!!! Helt klart måste det in folk med lite kunskap i ledningen. Bedrövligt hur man kan demolera ett lag på detta vis!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Vilket jävla lag man håller på ! Hjärta ? Jobba ? Köra utav helvete ? Näh... I år finns det bara en sak. Undvika KS ! Årets lagbygge har jag inge förtroende för i en pressande KS.
Mattias "dubbelhakan" Karlsson... Dig trodde jag nått oerhört på i år ! Fan va besviken du gjort mig ! Lite chockande att man kan vara lönnis och lira/platsa i ett ES lag.
Mr Starkov... Du får gärna bryta ditt kontrakt.
Vart är våran första lina ? Men det är klart har man såna lirare som B.Svensson och M.Sonnenberg så ska man nog inte vänta sig underverk...
Fy faan för denna säsong....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
RTS: Personligen tror jag man rent allmänt stirrar sig blind på namn. Tror man ska satsa mer på å liksom hitta glädjen å få i hop gruppen. Je sej fan på nånting tillsammans. Man ska liksom känna efter avslutad karriär, att i Timrå i detta fallet , hadde jag mina bästa hockeyår. med all respekt för namn å poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Anonymous: Ja Sonnenberg måste ju spela med feber eller nåt..... o Nyllander?... vad har hänt med han sen han var här sist?.... killar som Starkov o Samuelsson känns ju som storstjärnor jämnfört med honom nu....

"Perra" måste spela småskadad eller nåt... har aldrig sett han så blek som denna säsong
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
kryptonit: Ja men tidigare var de svårspelade för att de var så defensiva, men nu mera gör de ju en massa mål, sex stycken i kväll var fanken inte dåligt.

Sen har de inte Markström i mål heller utan en kille från allsvenskan, ändå går de och vinner.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
RTS: Väljer att citera en vis pojk angående TIK och deras jojospel: "Dom är som den där snälla farbrorn som lockar in en bland buskarna för att sedan skita en i ansiktet."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Två bedrövliga macher på rad, usch och fy... vad har hänt med Sonnenberg, är han kvar nere på Eurodisney?

Synd att Linkan inte upptäckte Yetman.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
Ambroo:Ja iallafall Topp 2.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
RTS:

Nr 4: Mattias Karlsson måste vara den sämsta backvärvningen i Timrå IK genom tiderna om man ser till varför han värvades.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30

tk75: Våran ledning borde ha ett möte med sponsorer och supportrar  och be om ursäkt för de sportsliga.

Usch fyn fan vilken dynga man tog familjen på.

3 konstateranden:

Nr 1: Timo måste vara skadad eller så är han slut nu.

Nr 2: Om vi klarar oss kvar så måste stora delar av våran ledning bytas ut, och minst 50% av truppen.

Nr 3:  Man kan konstatera att de MÅSTE vara bättre att ha 4 spelare på isen, dvs Boxplay, än att spela 5 spelare där Starkov ingår. Sämste forward i Timrå genom tiderna, Han får Simons att framstå som en stjärna.

Utav årets trupp vill jag se följande nästa år:

Lindbäck, Åkerlund

Granath, Erixon, Styf, Caslava, Sonntag ,"Moe". Sundquist,Pioros, Gabbe, Mps, Lander, Hynning, "Corso"

Moe måste visa mer än vad han gjort,  Corso är jag tveksam över med tanke på vad han kostar, Nylander skall få chansen att visa sig, hittils en besvikelse.

Hynning tycker jag faktiskt visar lite.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
kryptonit: Inte då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
sargad: Men Brynäs fortfarande jävligt svårspelad för alla lag!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
sargad: Ssk gör de bra med enkla medel. För lite Hallin mentalitet i Timrå?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
dr-nix: Var den senaste supersmarta värvningen skadad ikväll?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
kryptonit: Aningen Off-topic, men jag måste säga att jag är imponerad av SSKs kämpanada. Högst mediokert material och en formkurva som ett sänke runt fötterna. Dom måste ha knytit nävarna stenhårt i fickan under uppehållet; respect.
Nu är dom nästan ikapp sina jumbobröder Moso, Rögle och TIK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
65selander: Jo men ni har iaf ett lag. Årets upplaga av Timrå IK känns mer som en samling spelare än ett lag om du fattar vad jag menar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
sargad: Sundström är dessutom forward. Bara skador, ingen sportchef och inget cashflow. Brynäs kokar soppa på en spik
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
sargad: ungefär som timrå under kentas tid. tror jag stavas jävligt sammansvetsad grupp. brynäs joker i år. tyvär
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
zaccodog: de tror jag är största felet, helt klart. han verkar ju inte direkt sprida glädje å harmoni runt sig
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2009-12-30
zaccodog: Ingen i hela Timrås organisation kan få godkänt!!
Kommentera

1220733 · »