1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599832 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Lemmy: Ja jag har föreslagit en repa runt Ljustorp, träna i B-hallen i Kattdräkt....

Kattgubben: Ja ring och förvarna Oscars ;-)

Timrå Icon: Att dom inte tuggar vitpepparkorn då.. gammalt beprövat knep det! Vitpepparshots på krogen kanske funkar också

El Maco: Hmm, nu sa Virus nåt bra, sätt spelarna i bussen även vid hemmamathcer o kör en sväng. Då tror dom ju att man e på bortais haha. =)

DJ Hemp: Hehehe! Håller med! Spot on!

Snacka om att Luleå förnedrar Timrå, gör precis som de vill på alla zonerna på plan, bara spelar av perioden och matchen och Timrå kan inte göra ett skit åt det, de leker ju för fan med Timrå på våran egen hemmaplan och det är SM i gamnacke i laget som bara åker omkring och kommer inte åt pucken. Pinsamt!!!!!

Timrå Icon:

Ingen dricka för mig heller kan jag misstänka. Har ju liksom ingen botten en annan. Förrän man ligger där utslagen i ett dunkelt hörn av den lokal man befinner sig i. Nåväl, matchen har man nu gett upp. Självklart. Men när det känns som mörkast med Timrå IK är det bara att tänka sig att det kunde ha varit ännu värre: Man kunde ha varit Giffare ; )

Kan tänka mig att magsjukan spridit sig. Får hoppas att det är det man kan skylla på

haggen: Sparka Murley!!!!11!!

Helvetes perkele, ska det alltid ta två perioder hemma för att varva upp.
Och vad i helvete var inte Mange i kassen ikväll för jävla cp-taktik, nu var det inte därför det blev torsk men ändå.

DJ Hemp: Ja det här är inget dricka för småflickor inte. Jag skulle inte hitta en kontroll nu kan jag säga...magsjuk eller inte....

nu drar ja på krogen

Första skottet Luleå sköt på mål blev mål. Piss och skit. Lördagsmatcher suger...

Fyyyy faaaan

Nåja, den här matchen tappade vi inte i tredje. Fortsätt framåt sista sex och ta med energin till nästa match,

tack för kaffet

El Maco: Tyvärr så kostade Jonte multum för Timrå att bli av med.

El Maco: Okej.

El Maco: Det här är ingen chat. Titta på matchen nu.

Tolv riktigt bra minuter. Kan man femfaldiga såna här insatser i matcherna tar vi guldet i år.

Paddan: Nähä, jamendåså.

Olle: Månader var väl att ta i, lite drygt en månad.

Nisse: De fick väl transferpengar för honom till och med?

Styf skadad. Herre, för huru länge?

DJ Hemp: jag kan lova Dig att det inte är något drömsenario, för Jonte var inte billig att bli av med.

Fulingarna försvarar sig rätt bra. Typ ständigt fem man som försvarar kassen när Timrå lägger på mål. Men tillslut studsar det rätt.

Jag förstår att Luleå leder fair play-ligan, man blåser ju inte för deras förseelser. Inga skandaler men lite väl mycket ryggsäck kommer dom undan med.

Vino har definitivt börjat spela upp sig den här (och delvis förra) matchen. Detsamma gäller Pikken, kul att se att han kan lira hockey när han får chansen (dvs inte är avstängd)

De har börjat tredje bra. Men se till att få nå förne dårå!

Olle: Joho! Med den attityden han har i intervjuer så ska han bedömas! Speciellt om man tar hänsyn till prislappen...

RTS: Murley tycker jag inte man ska bedöma öht han har väl inte spelat en match på månader.

Olle: Håller med om Åkerlund. Det är en sån målvakt som man ställer i spciella högoddsmatcher då han kan gå in och förvåna. Har sällan gjort två bra matcher i rad tyvärr. Men det är en skön kille!

Olle:

Drömscenariot vore givetvis om vi kunde skeppa "Hirscho" likt "Jonte" häromåret. Men det är väl att hoppas på för mycket. Well, tredje "perren" har precis börjat. Ska väl ge det hela en sista chans...

Olle: Nubben köper honom säkert privat. Rent slentrianmässigt ;-)
(förlåt Uno. Gick inte att låta bli)

El Maco: Omöjligt bara folköl ;-)

Olle: Tillbaks på ruta ett igen,, hur länge orkar Timrå betala 300 000:- till Hirschovits.
Nej han håller inte som förste center så är det bara., Bort med Kim.
Matt M är det väl lite förtidigt att sia om men det han visar är inte mkt.

Hallin , Pikken och Lander är väl dom som försöker iallafall. Viinanen blir faktiskt bättre o bättre.

Det som oroar är att vi inte verkar få till något som helst konstruktivt spel.

Det vi gjorde så bra mot tex Lule borta med ett snabbt förstapass är som bortblåst, samt att backarna inte vågar stå upp på offensiva blå.

Man kan ju konstatera att publiken kommer då det gått bra ett tag, nu lär det väl mattas av igen..

El Maco: Min generella uppfattning är att Pitkemäki står, inte för att han har spelat överjävligt bra utan för att Åkerlund har spelat riktigt svagt. I min mening ska det krävas 2-3 dåliga insatser i följd från Pitkemäki för att Åkerlund ska få chansen. Så svag tycker jag att Åkerlund är.

Paddan: hahaha, ja men han gör det av ren vana, skulle vilja se hynning få det att se ut som han trivs framför mål......

Äääh nu är det HS mobbing här så full e jag inte ;-)

Timrå Icon:

47,5%. Det kallar jag starkvara. Nästan fyra gånger skarpare än mitt dricka. Jaji, det kan inte vara lätt att lira hockey med skiten hängandes bak i rôva. Försökte själv att genomföra en orientering på det sättet och det gick naturligtvis käpprätt åt helvete...

DJ Hemp: Jag är inte duktig på kontrakt men jag tvivlar på att man kan lösa honom från kontraktet utan att det svider. Å andra sidan gör han ju inte bra reklam för sig själv som produkt när han spelar hos oss så det finns kanske något sätt att skeppa honom till Sibirien och hoppas på lite pengar tillbaka.

Olle: Nu är det väl inte frågan om några varannan match. Pitten är förste och Åke får var tredje, var fjärde, var femte match. Klart sunt. Jag tycker på förhand att det var helrätt att Pitten står.

Pitten står, hihihihi

Paddan: Om man tog sats, kastade sig på magen och gled in i målområdet samtidigt som man simulerade krålsim? Det skulle jag uppfatta som ett onaturligt agerande.

Olle:

Finns det verkligen ett sätt att bara lösa någon från kontraktet så där? Det vet i fan. Som TIK:are vill man ju det men spelarna borde rimligen ha vissa rättigheter. Eller något...

Blizzard:

Du börjar bli riktigt skön nu eller? Lika bra det som jag tidigare var inne på. Tredje perioden lär väl bara spelas av. Av Luleå då alltså...

DJ Hemp: Ja en 47,5% import-gin. Ten heter den ;-). Ja det märks att vi har backbrist och att Kolan är skitnödig än :-(

Blischard: Jag är lite folkölsdåsig men tror inte det är hela förklaringen. Ärligt talat hade jag högre puls när jag såg Brynäs DIF. I och för sig inget skönspel men en jäklar fajt. Plus att man blir helt vansinnig av att se hjärndöda dåren Nils Ekman. Jag vet att Ekman hoppade av skolan tidigt för att köra ett extra skivstångspass men att man blev så jävla dum av brist på bildning är bekymmersamt.

Kattgubben: Ingen bra insats av Pitkemäki ikväll men man kan inte, som Timrå Icon säger, ställa dom varannan match eller ställa av en målvakt som gör en monstermatch. Fullständigt ologiskt.

Blizzard: Hur gör man för att det ska se onaturligt ut när man åker in framför mål? Bara undrar. Skulle iofs kunna tänka att det ser ut som när jag försökt åka skridskor.

Kattgubben:

Åke ska vara förste!! Fan Pitten släpper ju returer rätt ut hur mycket som helst poch idag är han helt över

Timrå Icon:

Fan vad gott det låter med G & T! Tyvärr finns här ingen sprit. Endast budgetvin. Som man knappt ens blir salongsberusad på. Dåligt planerat av mig...

Taurus:

Ja, det var ena förbannade billiga mål dessa. Jag var skeptisk till att matcha "Åke" i Ö-vik senast men efter den insatsen kunde han väl för fan ha fått förnyat förtroende i dag. Obegripligt...

ÖstrandsNisse: "okej"? Det är ju en katastrof! Att vi mönstrar några junisar är ingen ursäkt för att ställa ut skridskorna och acceptera matchen förlorad på förhand.

El Maco: Håller med....

Mackelito: åkt in framför mål ett antal gånger iaf och det ser natruligt ut när han gör de =)

« · 1312699 · »