1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581116 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27

1313074 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Fan vad knepigt, publiksnittet i Allsvenskan sett över alla lag låg på 7 952 2009 och 6 518 2010. Publiksnittet i Elitserien sett över alla lag ligger på 6 121 just nu, och förra året slutade det på 5 990. Vart hittade du din information? Tog ett helt dygn för dig att fastställa något som är helt fel?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
nectis: nä de är inte alls mer folk som går på fotboll än hockey . jag fattar inte var den där myten kommer ifrån .. jag ägnade nästan ett dygn åt att ta fram siffror på de där . för jag och brorsan hamnade i samma diskution . ta och jämför hur många som ser ifk göteborg och frölunda ett år .. de är inte ens nära .. gefle brynäs . inte ens nära . mff kanske har mer folk än hockeylaget . de är möjligt . gör de bättre själv då . är du dum i huvudet eller bara dryg .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Fan vad tröga ni är då...

Kramer:

I Timrås fall är det uruselt att inte ha lyckats vinna efter så många år. Vi tillhörde det absoluta toppskiktet under den första halvan av 70-talet men inte fan vann vi SM-guld för det. Sedan har vi haft flera chanser även under 00-talet men det gick inte då heller. Men, ta mig fan, MoDo - med liknande förutsättningar - de lyckades. Knappast någon slump. Vi är ett loserlag helt enkelt.

I Giffarnas fall är det gott nog att kunna etablera sig i allsvenskan under några säsonger. Där är det inga lag norr om Stockholm som vinner SM-guld. Viss skillnad i förutsättningar. Men visst fan är det uselt att kollapsa så in i helvete som GIF har gjort mot slutet av serien de senaste åren...

Superfalle:

Nectis förklarade det hela på ett bra sätt tidigare i dag. Har inte mycket att tillägga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
DJ Hemp: Om kravet för att ligga i högsta serien är ett SM-guld har jag jävligt svårt att se vad Giffarna har i Allsvenskan att göra.....(inte för att jag inte vill att dom ska dit, vänder mej bara mot resonemanget. )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Riktigt usel match igår. Men Luleå är jäkligt bra samtidigt som vi är riktigt dåliga. Och det speglar väl resultatet (1-4) ganska bra också.
Men en sak jag inte förstår är, varför sätter perra in Matt Murley i första kedjan när perra tydligen själv sagt att han igentligen ville ha honom på isen överhuvidtaget då han var i dålig form, vet inte hur laget spelar osv. Så då är frågan, varför sätter han honom i första kedjan? Och inte i tex. fjärde? Sen flyttar han ner Mika Viinanen som jag personligen funkade jäkligt bra med Kim och Ilkka mot MoDo.. Jag förstår inte riktigt vad han tänkte med där..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
superfalle: Gör det bättre själv då? Tycker inte alls att svensk fotboll är tråkig, bra mycket roligare än ishockeyn för tillfället. Det är bättre atmosfär och mer folk som går på matcherna gentemot ishockey. Nä, jag älskar alla experter som dag ut och dag in sitter och klankar ner på svensk fotboll, svensk hockey, svensk basket o.s.v. När dom själv aldrig skulle ha en chans i helvete att lyckas spela i en så pass bra liga. Visst, Allsvenskan är väl rankad drygt 26-30 i Europa. Men det är nog svårt att konkurrera med resten av Europa när företag bara får äga 49% av lagen i Allsvenskan. I andra länder är det oftast en rik kines eller någon som pumpar in pengar till lagen för att köpa nya spelare. Skulle 49% regeln tas bort i Sverige skulle nog också Allsvenskan gå upp bra många placeringar i rankingen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
El Maco: ja . speciellt svensk baseball .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
superfalle: Själv älskar jag baseboll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
DJ Hemp: ja de är ju så fantastiskt roligt att titta på svensk fotboll . tänk en match mellan malmö och göteborg . . vilken kvalite . snäppet högre än då min 7 åring spelar .. eller typ engelska div 10000 . nä de där med fotboll i sverige de är mest bara pinsamt . lite som svensk basket . de som vinner är de som är minst dålig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Modano: Dom har väl aldrig haft några sponsorer att tala om tidigare när dom spelat allsvenskt!

Deras kaffepengar brukar ju räcka till sexiga spelarförstärkningar från Sandåkern, Bräkne-Hoby, Moffe BK och liknande världsmetropoler...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Modano:

Vad nu dessa sponsorpengar ska tjäna till egentligen... När en fotbollshatare som du skriver som du gör kan jag kontra med att säga "hellre Giffarna i allsvenskan än Timrå IK i elitserien om de ändå aldrig vinner SM-guld". Jag ser ingen som helst vits med att TIK går till det överskattade slutspelet år efter år om de ändå bara åker ur i kvarten. Meningslöst så in i helvete. Det är jävligt dåligt att Timrå aldrig har lyckats vinna SM-guld efter alla dessa år när lag som Luleå, Skellefteå, Björklöven och MoDo (två gånger om) har gjort det. Svårare är det att etablera ett allsvenskt fotbollslag på dessa breddgrader. Vinn SM-guld eller försvinn Timrå, säger jag. Annars kan vi lika gärna spela i allsvenskan...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
DJ Hemp: Hata giffarna tur att inte skiten gick upp och tar sponsor peng av TIMRÅ
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
DJ Hemp: Respekt...petar in dvd:n houston 78 nu och glömmer hockeyn
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
DJ Hemp: Dessvärre engagerar Giffarnas öde mig också. Snacka om att man suckat fram rejäla lågtryck under denna säsong.
Som jag ser på "lagbygget" så tror jag faktiskt att laget skulle ha det jobbigt i kvalserien, men däremot klara sig riktigt bra i ett slutspel. Jag tycker det känns som om vi har spelare för "de stora matcherna", men då omgång 24 i grundserien infinner sig så finns tankarna på annat håll (iofs kanske tankarna kretsar kring hur fort man kan ta sig av isen och sätta sig på närmaste toalett just nu). Till skillnade från GIF så har Timrå rätt tränare iallafall. Där viker jag inte en tum. Jag viker inte heller i min åsikt när det gäller Åkeby och hans ambition att göra en tveksam produkt till en ointressant dito. Känns spännande när GIF ställer upp med en anfallarna mot Barcelona-klonen Väsby..
On-topic;
Spela ihop de forwards-uppställningar vi skall ha. Tvätta händerna med handsprit vid varje toalettbesök och ge fan i kindpussar och kramar i en månad framöver. Och håll näsna över det där förbannade strecket som Modo och Frölunda har inmutat. Då blir det SM - guld. I år igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
DJ Hemp: Jag blir förbannad när det inte går att länka till 'förbannat kall' med Docenterna på youtube som handlar om Sundsvall och är skriven på Strand Hotell.

Cold Store.

Redigerad kommentar



Vi kör spotify

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
73Sjöbba:

Det var la hyfsat retro vad jag lirade också. "Darkness..." är ju från 1978. Sedan att jag nu kör electronica och annan skit från 2010 är en annan femma. Med svenska förtecken. This Is Head och CEO. Men i nästa handvändning lär det handla om helt andra saker. Finns la ingen logik.

Men du lyssnade alltså på The Prodigy följt av Docenterna? Coolt det med...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
DJ Hemp: Själv kör jag lite retro: Smack my bitch up som följs upp av Söderns ros. Mystiskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
The Palm:

Det kan rimligtvis inte bara vara vi som håller på så här. Handlar nog mest om att man (vi) inte har samma koll på andra lag och deras trupper. För min del känns det förresten helt okej att Björne nu kör vidare.

Kanske lika bra att vi får chansen till en utvärdering i januari. Ingen idé att köra vidare med dessa nyförvärv om de visar sig vara kassa. Desto värre om det nu skulle vara på det viset. Vad har vi då att välja på?

Du ska vara förbannat glad om du nu inte bryr dig om fotboll och Giffarna. Där kan man snacka om mörker och jävel. Inte mycket till livlinor där inte. Brutala säsongsavslutningar den ena efter den andra. Åkeby, jaji...

Timrå IK pallar nog med en eventuell kvalserie. Lag som Växjö, Örebro och Leksand framkallar knappast någon skrämselhicka. Vi kör över dessa lag sett till en tio omgångars serie. Fem extra hemmamatcher = mer intäkter.

Hockey är en glidarsport!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
DJ Hemp: Samtidigt bör man väl framföra ett kraftigt "hmmm?" till att vi väljer att starta serien utan full trupp, och att Björn Svensson gör en "Wayne Rooney" och försöker förhandla upp lön och speltid i den mörkaste av stunder.
I januari kommer nästa rejäla prövning för truppen och oss fans när Vinnanen och Murley skall utvärderas och ev omförhandlas.
Det här blir en säsong utan lugn och ro för själen. Hoppas inte det blir jävel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
The Palm:

Jaji, det var la rännskita lite här och var i dag. Tacka fan för att det inte går att lira hockey på optimalt vis då ju. Samt att man sällan vinner mer än fyra matcher i rad med ett så intensivt spelschema. Det går fan inte...

Olle:

He he, jag propagerar för 44 omgångar - två hemma- och två bortamatcher mot respektive lag. Alternativt 14 lag i elitserien och följaktligen då 52 omgångar. Det låter la bra eller?

Fråga: Vilken skiva spelas hos DJ Hemp i nuläget? "Darkness On The Edge Of Town" naturligtvis...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
DJ Hemp: Håller med Hemp. Det jag tycker är en tydlig skillnad mellan lagen är Luleås trygga försvarsspel. Vi har en härjande magsjuka i truppen och det skulle inte förvåna mig om det var fler på planen idag som hade symptom/känningar/rinningar. Dessutom blir vi tvugna att kasta om i både femmor och backpar. Inte optimalt!

Men det här jäkla gummibandet som är fäst i seriens plats nio och som sitter i hockeybrallorna på laget känns jobbig. När man precis börjat snegla på, och dregla efter plats nummer fyra - ja då visar det sig att gummibandet är för sträckt och vi dras ned igen.
SSK borta på tisdag känns så där, men det är positivt att vi inte har match på måndag. Vi måste få chansen att få tillbaka sjuka spelare och hitta en bra plats i truppen åt Murley. Idag gjorde vi mål i powerplay igen.. Alltid nåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
DJ Hemp: Börja för fan inte att propagera för färre matcher i ES IGEN, vissa av oss har väntat en hel jävla sommar på att hockeyn ska börja :D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Äh! Sådan är hockeyn. 55 omgångar för fan. Fyra raka segrar. Inget konstigt i att vi nu torskar efter en mindre bra insats. Samma sak med FBK. Klar vinst mot Luleå i förra omgången och nu överkörda av skitlaget SSK. Det är för många matcher i grundserien för att kunna dra solklara slutsatser om det ena och det andra. Däremot står det väl klart att vissa spelare inte tycks vara särskilt lyckade i Timrå IK. Så det är väl upp till ledningen att försöka skeppa vissa med tanke på lönekostnaderna. I övrigt ingen större fara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Jag tycker att laget ser trötta och slitna ut och inte bara pga att man gått på kort om folk mellan varven. Det har sett likadant ut under hela säsongen.

Det är mycket man ställer sig frågande till... Hur är det egentligen ställt med orken? Hur såg uppläget ut under försäsongen och hur tränar man idag? Sköter man kosten och hur noga är man med återhämtningen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Har ni tänkt på att vi inte blivit nollade på hela serien? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
bobrov ganska övertygad om att ingen allsvensk spelare skulle prestera bättre än corso . fint av luleå att göra en bra första halva på serien . ganska övertygad om att dom inte kommer ligga där dom ligger i slutet . än mondre att dom kommer lyckas i slutspelet . sen så tror jag inte att bröderna abbot är direkt gratis .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
bobrov: Vi har redan några spelare som är på gränsen till allsvenska, som inte producerar. vad talar för att man kan hitta 4-5 stycken spelare från Allsvenskan som är bättre på att hitta nätet än Corso? Nej no offence men jag tycker att ditt sätt att tänka är lite naivt.

Att Luleå har hittat några okända lirare som producerar borde väl snarare förminska våra chanser att göra likadant, speciellt mitt i säsongen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Olle: Ingen av dom gör skäl för den lön dom har dom kan byta ut bägge 2
och få 4-5 hyffsade allsvenska spelare som kommer att presterra bättre än vad dom gör,titta bara på Luleå där är det ett fåtal spelare som kommer upp i de löner timrå värvar för,in med nån sportchef som vågar och bort med Thomas J så att dom törs utan att få på moppå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
bobrov: äh . poängbäst i timrå i fjol . 7 mål på 14 matcher i år . trots att han inte spelar på sin ordinarie possion . skapligt enligt mej . dåligt enligt dej . slår inte såna där sinnessjuka pass i egen zon som hirso. har fart . jobbar intensivt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
bobrov: Tycker du inte att du är lite orättvist nu? Tycker du att Hirschovits gör mer skäl för sin lön än Corso?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Olle: Viinanen och Murley skiftar nog plats igen till nästa match skulle jag tro. Lite orättvist mot båda ikväll

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
superfalle: Vad är Corso bra på ? Kräva mer istid på andras bekostnad som presterar bra mycke bättre spel än vad han ex Hallin,,Axelsson bara för att nämna några han är en gnällspik som tror att han är bättre än vad han i verkligheten är,en 1:klassens diva är vad han är.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
1 - 3 målet som lule gör tror man ju bara inte kan hända!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Kerstin_k: Rykten säger ju att han i stort sett är i behov av kryckor vid sidan av isen. Men om det är sant är jag ingen att bedöma. Men det kan bara bli bättre i hans fall....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Kerstin_k: Jag kan tycka att 15 poäng på 22 matcher är ganska ok, problemet med Hirschovits är att det är han som "åker snålskjuts" på sina kedjekompisar i poängprotokollet, inte tvärtom som det borde vara. Han ska vara anledningen till att vi producerar, inte ett bihang av att andra lyckas bra på egen hand.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
ÖstrandsNisse:Lule gör en bra bortamatch mot Timrå,..Sen är det ju bedrövligt att se Timrå spelarna åka omkring som nå yra höns på isen!
Flera av spelarna håller ju inte i Elitserien alldeles för dåliga!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Olle: Låt honom slipa olika radier på skridskoskenor en vecka så ska du se att han tigger om att göra mål sedan ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Timrå Icon: Jag blir gråhårig av Hirschovits. Så förbannat dålig. Jag blir frustrerad. Jag trodde verkligen att han skulle vara den förste center vi saknat nån säsong nu. Men idag, i tv-soffan, hörde jag mig själv säga; "Om Timrå hittar nån deal som innebär att Hirschovits försvinner och blir ersatt skulle jag inte bli ledsen."

Va fan liksom! Han skulle ju vara bättre än så här. Han skulle ju sätta tempot. Ösa in passningspoäng. Gör Pikkarainen till målkung och få Pärssinen att höja sig till skyarna.

Nä, Hirschovits kan knappast göra någon glad just nu. Frågan är vad som är problemet? Har svårt att tro att han är så här dålig. Han ser ju totalt jävla miserabel ut när han är på isen. Det ser ju ut som om han blivit tvingad att kliva in på isen. Ingenting fungerar för honom. Uscha.

I övrigt är Timrå kanske serien sämsta lag i egen zon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Timrå Icon: Halvskadad eller inte, han är en större tillgång för laget om han sitter på bänken än om han spelar. Således är han ingen tillgång alls. Visst han drar några fina pass, en backhand där som går parallellt med målgården osv.

Jag får nog ta tillbaka mitt "packa och åk hem"-resonemang lite, det är väl dramatiskt. Han har 15 poäng på 22 matcher och det i sig är väl ingen katastrof men han måste börja göra skäl för lönen. Han har ett uselt kroppsspråk och jag är övertygad om att det smittar av sig på alla dom som förlitar sig på honom när dom störtar över blålinjen.

Som det är just nu så måste man ju börja fundera på hur man kan jobba sig runt honom i laguppställningen. Ner med honom i en fjärdelina eller sätt honom på bänken ett tag. Han behöver en tankeställare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
superfalle: Han bara måste vara bättre än så här. Antingen är han skadad eller så vantrivs han
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
RTS: Ja först upprepade jag vad du skrev, höll med dig och sedan ändrade jag mig och bedömde honom ändå. Jag är irrationell när jag kokar av ilska, det får jag erkänna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Olle: Där håller jag inte med. Tycker att Luleå gör en mycket bra match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Timrå Icon: anger var rena drömvärvningen . vilken enorm besvikelse han är - jag har verkligen trott att de ska lossna ,men jag börjar tvivla
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
superfalle: Mot modo sitter vi ju i utvisningsbåset hela matchen, det är svårt att bedöma ork och vilja på grund av det. Ikväll är vi bara där några gånger men spelar fortfarande med hängande huvud mot ett mediokert Luleå som inte behöver anstränga sig öht för tre poäng på bortaplan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
El Maco:

Det var bättre förr. På flera sätt och vis. Timrå IK kändes som landets hetaste lag med en elitserie-comeback på lut. Fans som man inte trodde fanns dök upp från rikets alla möjliga hörn på de mest obskyra av bortamatcher. Sedan kom vi, inte alldeles otippat, att bli ett lag i mängden. Som dessvärre inte ännu har vunnit ett SM-guld. Förlåt om jag tjatar men detta känns riktigt irriterande. Jag vill verkligen ha en guldpokal här hemma att sitta och onanera till. Man får ju fan inte upp den längre... i hockeysammanhang alltså!

För den som nu trodde något annat...

I övrigt håller jag med Olle i hans analys. Med tillägget att sådan är hockeyn. Fyra raka segrar. Sällan blir det fler. Frågetecken för spelet och enskilda spelare må finnas men förlusten i sig betraktar jag som fullt logisk. Luleå är inget skitlag och nu var det liksom dags för dem att piska upp oss.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Taurus: Håller med om det....och han fick en video på honom av hans agent och gratis solariekort så var det klappat o klart!!!

Äh fan nu är skitmatchen över, bara bryta ihop och komma igen, va fan, vara TIK-supporter SKA inte vara någon dans på rosor.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Olle: Har inte Hirso presterat till nu så lär han inte göra det senare heller. Ser inget speciellt hos honom hittills. Men förmodligen är han halvskadad. Men då ska vi lösa ut honom. Om vi har råd....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
El Maco:

Men vad fan gör han i en lesding line??? Ta in Boyse i stället!! Fan i andra klubbar skickar man iväg spelare som underpresterar, men i Tik får man en belöning med att speöla i första linan. Fy fan va illa
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
bobrov: hur fan tänker du nu . corso är ju en av dom få som är bra . fattar ingenting
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2010-11-27
Olle: Det var väl ungefär så jag skrev.
Kommentera

1313074 · »