1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582205 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30

1531829 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30

Jag vet inte men AB lyckas ändå vinkla Luleås förlustmatch till en bragd för Rautio.

Imponerande...eller nåt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30

John K: Eller nagel i ögat. Alternativt varböld i nacken.

Det är ok. Gå vidare i livet utan att vända dig om.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
FH - avdammad: Du är vaken du, hyvudet på spiken om man så säger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
73Sjöbba:satt alla på stå på sittplats den såg ut som en öken .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
FH - avdammad: Jag tycker att matchen var skittrist och att underhållsvärdet var obefintligt. Men det var samtidigt en jävligt bra genomförd match och man spelade hockey i 65 minuter och vek aldrig ner sig. Jag är oerhört nöjd med 2p
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
John K: Jag tyckte det var en megatrist match. Men kan ändå hålla med om epitetet "en av de mest underhållande 0-0 matcher som TIK presterat" eftersom det knappt finns några att jämföra med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30

Sammanfattning av matchen:

Mestadels en av de mest underhållande 0-0-matcher Timrå IK presterat. Att TIK sedan avgjorde och vann på straffar är bonus och viktigt för tabelläget.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
larsn: Men visst jag förstår vad du menar då han är född i Kanada precis som Zlatan är född i Sverige och borde då lika gärna kunna kallas Kanadick.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30

larsn: Viss skillnad iofs då Zlatan bara har Svenskt pass och Bellissimo har både Kanadensiskt och Italienskt och där han faktiskt står för det Italienska Landslaget.

Hade Zlatan haft bägge passen och spelat för Bosniens Landslag hade nog inte så många kallat han Svensk heller.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
Mäster T: Är trött på att karln kallas italienare av alla "experter". Är Zlatan jugoslav?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
Ja men hörni...det här var väl skoj, va?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30

Mäster T: Den där KANADENSAREN i mål är inte så tokig ändå!

Kommentera


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
Laken: du har öppenbarligen inte fattat vad jag menar med det jag skriver eftersom du antyder att jag inte skulle vara införstådd i att timrå ik har motståndare under matcherna som jobbar för att vi inte ska göra mål. Läs mina inlägg igen om du inte hängde med?
Kommentera


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
Granath fick en liten åktur av Kopitar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30

söder över: Vi har förstått vad du menar nu men likt förbannat håller ingen med dig!

Du måste förstå att det finns ett motståndarlag som gör det svårt för oss också.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
Blizzard: + på den!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
Det här laget gillar jag att se, jämfört med förra årets slöpickar (ursäkta uttrycket). Jämför man dessutom hur det såg ut ungefär samtidigt förra säsongen inger det hopp inför fortsättningen. Då låg vi sist, med 16 pinnar och en målskillnad på 44-61. Den här säsongen har vi 22 poäng och 33-38 i målskillnad. 11 mål färre gjorda men 23 mål färre insläppta. Vi har förlorat 8 matcher i år mot 10 förra året.
Vi har börjat få med oss poäng på hemmaplan och framförallt spelar vi jämnt och till och med vinner mot förväntade topplag.

Såväl dagens skalp som lördagen 3-poängare imponerar på mig. Det finns en moral i det här laget som gör att man aldrig viker ner sig utan krigar för varandra och laget.

Jag älskar Timrå IK när man spelar så här. Skit i samma att det är målfattigt. Det är krig därute och jag tror att vi kommer vinna många krig säsongen 12-13.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
Tycker att Bellissimo var ganska...hyfsad i afton. Men det är ju vad jag tycker. Behöver inte säga mer där.

3 matcher 8 p...det är man ju inte bortskämd med direkt de senaste åren.
Brynäs o Modo närmast...make Me galet lycklig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
Blizzard: japp hela faktiskt!
Luleå har en bra defensiv...

Måste man lägga sig då eller kan det vara ok att vilja göra mål ändå?

Har du läst mina inlägg?

Jag är glad över poängen o över bellissimos spel jag tyckte erixon såg trög ut. Jag kan tillägga att han gjorde en fullt godkänd match rent defensivt.
Jag är missnöjd med offensiven inte pga att lules defensiv var stabil utan för att det rakare anfallspelet är efektivare för oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30

söder över: Jag tycker att vårt spel passar otroligt dåligt mot lag som Luleå, dvs. ett lag som spelar äckligt defensivt samtidigt som dom har otroligt skickliga spelare offensivt. Jag tycker faktiskt att just Luleå är ett av lagen som Timrås spel passar sämst mot i år, just därför är jag så grymt nöjd med dom här två poängen.

Jag tycker att Timrå IK är på peaken av sitt spel, sett till innevarande säsong. Vi har inte varit bättre, övergripande sett, än vad vi är just nu. Vi nollar bottenkollegan som vi måste ha bakom oss, vi läxar upp SAIK och tar 3 grymma poäng och sen plockar vi till oss två i den här matchen. Det är klart att man får tycka vad man vill men jag måste säga att jag inte alls förstår din kritik, själv har jag inte varit så här nöjd sedan domaren släppte pucken i första matchen förra säsongen (kvalserien borträknad så klart).

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
Laken: känns bra att slå luleå med samma disciplinerade jävla kött spel som luleå spelar! Finns inget värre lag dom är så jävla tråkiga! Så kommer vis där och vinner, skönt som fan så inte luleå får så fruktansvärt mycket poäng hela tiden på sitt skitspel!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30

Grymt bra insats av Timrå mot en äckligt disciplinerat Luleå!
Timrå spelar med ett enormt tålamod (äntligen på hemmaplan) och minimerar misstagen!

Jag är stolt!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
KORITFW: SM-guld :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
6 poäng till kvalplats, 2 till slutspelsplats, schönnt! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
söder över:

Vill vinna? Vi vann ju...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
Olle: jag begär inte att vi ska spela ut luleå! Jag vill att vi ska spela det spel som visat sig funkat bäst för oss! I dag var vi bekväma i anfallszon o tuffa hårda o diciplinerade i egen zon!

Sparka någon var väl något överdrivet...
Jag är glad över 2 pinnar mot lule men önskar att man kunde släppa handbromsen framåt lite...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
MODOJohan: skulle nog säga att ni räknas till någon slags bottenstrid också. 6pinnar mellan timrå/modo. Det var 11pinnar när jag tröttna på ert agerande mot aik och sa då att vi skulle ta eran plats istället då!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
Appropå bello som jag varit ierhört kritisk till så fick han göra en riktig 100% match idag. Noll mål ordinarie, noll mål OT och inget insläppt på straffarna. Roligt för honom, bra för min själ!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30

Den årliga mellandagsrean på billiga poäng håller i sig i botten ser jag :-)

Nää starkt jobbat Timrå! Fan så skönt att ni täppte till Lulio

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
söder över: hur jävla många inlägg skrev du idag egentligen? Han du se nå av matchen överhuvudtaget!?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
The great one: japp jag såg matchen! Jag vet om rönnbergs hockey... Har sett den tidigare med...

Jag tycket att det är otroligt korkat att åka in i deras zon o försöka spela ut dom...
Jo det låter väl helt underbart smart alltså spelar vi helt efter lules plan igen...
Vi måste vara mer uppoffrande i offensiven om vi vill vinna en match mot en sådan här kött vägg...
Jag vill plussa fribergs offensiv i kväll...
In i zonen och avslut medans övriga craschar kassen. En gång så jag att han passade isst. Det var en dropp till robinson som drog till direkt...
Hade han inget kalas läge så sköt han lågt på bortre stolpen för att generera en retur...

Varför måst vi vara så jävla överkonstruktiva i anfallen? Vi har seriens i särklass sämsta frw uppsättning... På pappret och i verkligheten o likt förbannat så ska vi försöka lira som fakkin håve i anfallen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30

Matchfakta måste vara något slags rekord. Tre perioder plus fem minuters förlängning. Inga mål, en utvisning. Kortaste matchprotokollet i elitseriehistorien?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
söder över: jag vet inte riktigt...är du ironisk? Man spelar inte ut Luleå, varken hemma eller borta. Luleå spelar sitt patenterade försvarsspel och gör det helt perfekt. Vi har inte dom offensiva nycklarna att låsa upp deras defensiv, det visste vi på förhand. Nu tar vi 2 poäng mot laget som förmodligen har dom bästa traffskyttarna i hela serien. Man kan inte annat än att njuta!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
söder över:

Förstår du inte att Luleå har en grymt stark defensiv. Sjukt bra av TIK att ta 2 pinnar. Vi gör återigen en grymt bra insats. Stolthet!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
söder över: luleå har ju å andra sidan ett enormt samlat och bra försvarsspel .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
Tack bellis o fett jävla grattis till nollan!

Tack gunno för extra pinnen!

Jag är skit glad för dessa två poäng det vae starkt men vi kan så jäkla mycket mer än så här framåt...

Jag trodde innerligt att vi skulle kunna bli lite rakare i anfallspelet men icke sa fakkin nicke!
Kladdelikladd spelet a la hedström får fullt mandat av tränaren så när vi väl får chans att ta avslut så är alla timråspelare ute i sarg hörnen o väntar på puck... Så ser vi återigen hur mycket mål vi gör i sarghörnen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
JAAA!!!! Jag tror jag skrämde grannarna men det skiter jag i! 3e raka!! Och Bellan vilken match!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
2 poäng får vi absolut vara nöjda med. Men det hade gärna fått vara 3.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
Och hans namn är daniel bellisimo
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30

...och han bränner, tack för kaffet.   :)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
En straffseger! Moraliskt viktigt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
En pinne till Växjö...och sen Brynäskvittering.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
pefr: det här är så jävla kast! Monten's sämsta coaching hittils i år! Fan vad tråkigt att det blev så här...

Längtar redan till torsdag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
Förra gången fick inte Hirso lägga nån...dags nu kanske?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
straffar alltså... in bellman we trust
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
mattias - 74: behåll honom
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30
Kan vi vara mer bekväma än så här?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-10-30

T T:

Vill ni ha tillbaks Moe? Han gjorde 2 - 1 för Leksand precis ^^

Kommentera

1531829 · »