1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580615 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02

1953353 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Knylan: Salle är kung!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Tikkare: Dessutom har han kontrakt i två (tror jag) år till, som förstetränare i Brynäs. Inte direkt så att vi lär vilja lösa ut honom från det för att sätta honom som assisterane, det känns jävligt dyrt för en tränare som senast kommer från en klubb som inte direkt står för den hockey vi vill spela på sikt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Sputnik: Sjödda mej hit och Sjödda mej dit. Tommy Sjödin vill nog vara förste tränare i ett SHL lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Hockeyoraklet: Man bör nog spela dom som går i a f. Det är väl rätt lång väntan på kvalet när serien är slut?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
jå1: lite knepigt läge för Freddan. Å ena sidan vill man spela in dom skadade spelarna så att dom kan prestera i kvalet men å andra sidan kanske man inte vill få dom söndertacklade av ett lag i näst sista omgången som jagar slutspelsplats heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Tikkare: Lät ju på Nubben att det kunde vara aktuellt med att Sjödda kan stanna för framtiden. Spelar nog in lite om Timrå blir kvar i SHL eller inte kan jag tänka mig. Sen beror det nog på om Sjödda kan tänka sig att fortsätta som assisterande eller om han helst vill vara förstetränare nånstans.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Kan Gallo - Palmberg - Törnqvist vara en rimlig kedja nästa match ?
Kommentera


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Tikkare: Håller med. Vore riktigt roligt om vi höll oss kvar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Sputnik: enligt uppgift vilande igår
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Sputnik: måtte vi hålla oss kvar. Vore ju kul. Kanske Sjödin stannar i klubben oxå..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Lite expert utlåtande jag hade nog lite fel trodde det skulle räcka med runt 60 poäng för att klara negativt kval nu ser det ut som 70 poäng räcker för detta tror detta året är en otroligt jämn serie Timrå och Mora får nog räkna med kval tror scenariot blir så nästa säsong så ska man vara med år från år måste man ha ett slutspelslag de flesta lag blir starkare bättre år från år PS synd nu att AIK gjorde satsning i år det enda lag som jag tror har chansen även om Leksand och modo har en liten chans...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Sputnik: Nån som sett hört nån info om Salmonsson?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Sputnik: Stabilitet skall det givetvis stå. Får vi bara tillbaks lite skadade spelare snart så har man hyffsat goda föehoppningar inför kvalet ändå. Knäpp som man är så ser man lite fram mot matcher som gäller lite nu i kvalet. Har varit en menlös sträcka ett bra tag nu i serielunken i och med att vi varit klara för kval ett tag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Sputnik: jaa, sen tappet av Wedda , säkert 10 poäng tapp där bara..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Tikkare: Förstå om vi fått in den stilitet vi visat på senaste tiden tidigare på säsongen. Vem vet vart vi legat i tabellen då. Så grymt många tighta matcher vi tappat totalt och gett bort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Tikkare: det såg klart bättre ut framför egen kasse och ordning och reda där är ju precis vad vi behöver
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Hockeyoraklet: jag tror Timrå håller på köra in en ny spelidé, Sjödins spelsätt i defensiven. Tror den kommer vara tungan på vågen då vi går in i kvalet. 9-10 man på skadelistan så blir det svårt mot ett tungt Luleå. Det är i kvalet vi ska vara som bäst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Herminator: killen är ung och oslipad. Men en bra hockeyspelare är han.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Öndulat: du väljer att läsa vad du vill läsa. Jag kommenterade de positiva bitarna under matchen, framförallt andra perioden. Vet inte vad du kallar ”frustration” men jag skrev att det var en skittråkig match, det var väl också uppenbart för dom flesta?

Jag ska försöka använda lite fler utropstecken nästa gång jag skriver något positivt och kanske frambringa lite mer euforisk tonårsglädje, det verkar passar dig bättre.

Tävlingsport handlar om att vinna, du verkar inte bry dig om i vilken serie vi spelar och då förstår jag att du är en sån där bridgemorsa som tycker att det är viktigast att ”delta”. Jag hoppas du hittar den ultimata snapchatgruppen för Timrå IK snart med massor av emojis. Knäck en till kiwi-melon cider nu och res ditt kränkta ego så blir det här bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Hockeyoraklet: visst, håller med om att man inte ska va helt blind i sitt supporterskap, men efter att ha läst allt du skrivit på det här forumet senaste månaderna undrar jag om du ens gillar hockey? Sporten i sig kanske du tycker om men om du gillar Timrå ik är fan tveksamt. Jag tror inte du skrivit ett positivt inlägg sen säsongen började.

Tycker självklart att man måste få ventilera sin frustration och andra person som gillar samma saker är bäst att ventilera till, men det måste finnas någon balans.

Den otroliga bitterhet du har inom dig ger inget för iaf dom flesta här på forumet och sänker bara glädjen med hockey för oss andra. Så länge målet inte är att sänka oss tycker jag att du borde iaf försöka hitta något positivt med matcherna.

Det värsta som kan hända är att vi åker ur shl och det är inget att skämmas över. Leksand gjorde samma sak, så även andra lag, var inte ens länge sen djurgården åkte ur och vem hade nånsin trott de?

Hockey är roligare då man inte letar efter allt negativt, och negativiteten hjälper inte någon ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Hockeyoraklet: Ta ett djupt andetag så kanske det känns bättre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
NDR: det är bra att du kan hitta ljusglimtar. Trots en säsong där vi till största del blivit pissade på och nu riskerar degradering så har jag själv faktiskt inte tagit det sista steget på timråsupporter-skalan och hockeylobotomerat mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
NDR: Du skrev själv alldeles nyss att underhållningsvärdet hade mycket att önska. Sen såg jag väl inte min egen kommentar som gnäll, mer som ett konstaterande av verkligheten, tyvärr.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Hockeyoraklet: Positiva överraskningar? Absolut Gustav Nielsen! Annars så tycker jag att Bratten, Hampe, Gallo och Hållander förtjänar ett plus efter kvällens match. I övrigt så förstår jag inte varför man orkar logga in här bara för att klaga och gnälla..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
sargad: I mina ögon har Luleå inte ett topplag på pappret, det är Bulan i båset som gör skillnaden (mot andra lag i toppen) och är anledningen till att man ligger där man ligger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
NDR: tre poäng? Några positiva överraskningar? Något i den stilen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Jockz: Vi har olika uppfattning om underhållning, jag ser ett skadeskjutet bottenlag som tidigt hamnar i underläge mot ett väldigt diciplinerat Luleå, men som ändå krigar på och inte viker ner sig. Det är underhållning för mig och får mig att gå även på nästa match. Du tycker att underhållningen var obefintlig, jag vet inte riktigt vad du hade förväntat dig?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
NDR: Har Lulä egentligen ett så bra lag "på papperet"?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Hockeyoraklet: Håller med dig om att underhållningsvärdet hade mycket att önska, i övrigt förstår jag inte vad du hade önskat dig utifrån de förutsättningar som fanns?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
NDR: Ja och jag håller fast vid att underhållningen var obefintlig. Varför det var så skrev ju du en teori om.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
JanneH: förlusten svider inte alls tycker jag, det var bara en genomgående tråkig hockeymatch att titta på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Hockeyoraklet: ja men vi möter seriens bästa defensiv så även på en bra dag för ett topplag så hade detta varit en svår match... ursäktar väl inte att bli nollade hemma men rent realistiskt så svider denna förlust lite mindre än t ex Linköping för nån vecka sedan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
NDR: fast underhållningsvärdet var ju uselt. Vi var inte ens nära att göra mål, blir nollade på hemmaplan, dålig energi och en motståndare som är supertäta i offensiven. Det betyder inte att man hade kunnat förvänta sig mer, vi var skadeskjutna och inget direkt att spela om. Ganska usla förutsättningar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Jockz: Så här skrev väl tex Du?

"Dom få som var på matchen idag lär inte vara så sugen att komma tillbaka till nästa match, riktigt dålig underhållning."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
NDR: Sant, när vi så gott som kan göra ett B-lag av alla skadade spelare så gör vi en riktigt bra match under förutsättningarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
NDR: Vem har sågat laget efter dagens match? Hittar inte
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Jockz: Ettan mot jumbon, Luleå hade Själin, en back i periferin borta, vi hade 8 spelare från en redan tunn trupp på spets borta. Underhållningsvärdet var inget att skryta med, men för egen del tycker jag att dom som fick chansen idag gör det helt ok. Sen hoppas jag att folk har koll på den verklighet vi lever i, känns ju rätt sjukt att såga laget efter dagens match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Bara jag som tyckte passningsspelet var slarvigt ? Kan ju bero på Luleå men jag vet inte . Trots allt ..... inte långt ifrån med halv trupp mot serieledarna
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Tycker ändå vi gör en bra match. Vi spelar mot serieledarna, som nu vunnit 10 raka matcher, och spelar som dom leder redan vid nedsläpp. Det är svårt att bryta sig igenom.

Vi ska även tänka på att vi har många bra namn borta, vi har spelat ett par tre matcher utan fullt lag. Det tar nog också på krafterna, och ger en sämre konkurrenssituation.

Sedan tror jag att Gallo blir viktigare ju närmare kvalet vi kommer. Han vill vinna, han gör allt för att vinna. Täcker skott, ger 100% i varje byte. Törnqvist med flera följer efter och spelar uppoffrande, och fler kommer göra det.

Inställningen är bra nu hos grabbarna, dom verkar fatta att det verkligen betyder något nu när kvalet är ett faktum.

Jag tror på Timrå IK, jag tror att vi kommer spela i SHL även nästa säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Tror inte AIK kan utmana er i nuläget om truppen är hel. Mora tror jag blir för svårt att rubba i ett kval oavsett för de allsvenska lagen. Nu verkar det som att Linköping har det tufft men om Mora ska komma ikapp de sista 5 omgångarna så behöver de plocka minst fyra vinster och LHC förlora resterande. Det tror jag inte sker. Örebro går för övrigt som tåget. Så Örebro kommer att vinna fler matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Förutom passningsspelet och närkamperna är det inte så mycket som skiljer . Timrå har 3-4 riktigt bra lägen som hade kunnat bli mål
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
En klart godkänd insats.
+++ Klacken/Västra stå
++ Vilmos Gallo
+ Hampus Larsson
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Bragd-Birger: Ja det är klasskillnad mellan Luleå och Timrå vilket man ser i tabellen och i matchen. Luleå är ett mycket skickligt lag som har släppt in överlägset minst mål i SHL samtidigt som man producerar framåt. De har en bra chans att vinna SM Guld i år. Vår målsättning är att vara som bäst i kvalet och vinna 4 matcher där
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Jockz: nä, Lule hade total koll från första minut till sista. Vansinnigt tråkigt att titta på, förmodligen ännu hemskare att spela om man är rödvit.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Jockz: även om det irriterar när kommentatormten frågar Luleå om dom försöker vinna ”med minsta möjliga ansträngning” så är det ju precis det dom gör, glider på en skridsko genom hela matchen. Kommer vi ha fullt lag någon gång mer denna säsong? Det känns som att rehabtränaren är bra mycket viktigare än båstränarna i det här läget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Herminator: Dom få som var på matchen idag lär inte vara så sugen att komma tillbaka till nästa match, riktigt dålig underhållning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Herminator: grabben dom filmade på läktaren som säger ”kan vi åka hem nu?” sammanfattar det hela rätt bra. Nollad på hemmaplan är ju alltid underkänt. Som sagt, cred till alla som tagit sig till arenan idag. Det känns som att alla bara går och väntar på att kvalet ska börja.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
Hockeyoraklet: Då testar vi första PPt idag efter Timrå-timeout. Kom igen nu gubbs..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2019-03-02
sargad: Olofsson kan ju med fördel vila på läktaren tills nästa säsong men dom andra är vi i stort behov av att få tillbaka. Gärna med några matcher i benen innan kvalet börjar.
Kommentera

1953353 · »