1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581178 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30

« · 2232330 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
ionloo: jag tycker det är skit kul för skägget att han får måla. Han växer. Kul för Blomman också. Nä det här var riktigt skojsigt att se. Det fanns en jävla spel glädje ikväll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Fantastisk matchjävel, hörrni! Riktigt bra inställning rakt över, stenhård inledning. Sen några misstag, orättvis brygga, stympad 1a-kedja...och sen en magisk avslutande andrahalva av 3e.
Har ingen röst kvar efter Svenssons kvittering och Ratties stänkare. Grattis till alla er som var på plats.

Snuskigt viktigt att få en sån här vändning, och att hänga med poängmässigt trots 3 rätt knackiga inledande matcher. Nu bygger vi vidare på det här.

Hockey ÄR en underbar jävla sport!!!1
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
sargad: Ja, fan va kul det var att vara på plats ikväll och vara del av detta. Måste säga att klacken är helt fantastiskt alltså. Har den nånsin varit bättre? Jag tvivlar. Och som den fick igång oss på sittplats sista 10. Tror aldrig jag sett en sådan energiboost ta form bland spelarna som ikväll...För det var riktigt trögt där i början, tempofattigt, plottrigt och Lule stängde ner oss fullständigt. Sen kom Timråstormen. Wow alltså....bara wow!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Tack för shoven passen satt vägg i målet världsklass av några och Lodin vilken förändring från ifjol 1 - 2 klasser bättre hua LIF gråter nog lite Nu kör vi , defensiven satt, pass satt och publiken bäst på.åratal..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
sargad: ja den där såg man inte komma när Luleå gjorde 1-3 målet. Otroligt skönt och förhoppningsvis har de nyttjat uppehållet på bästa sätt. Eller så var det bara boosten från publiken som möjliggjorde vändningen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
mikenomad: Hehe.. Hank var nästan mitt i prick där. Men det var OmarksLinus som stod i pausen att de visste att Timrå skulle komma ut hårt. Efter match var Bulan dock rak på sak och sa att Timrå var klart bättre än Luleå över 60 min.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
The great one: Det har du rätt i men rajan har ju möjlighet att spela pucken i båda riktningar, den möjligheten stänger ju Zajac och det blir ett missförstånd. Håller inte med dom som tycker att det är en dundertavla av rajan. Med lite bättre kommunikation mellan dom två så hade det där löst sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Olle:

Jag uppfattade det som om Zajac skulle hämta pucken och Rajan inser att han inte kan gå över linjen samtidigt. Därför krockar dom. Så dålig kommunikation där mellan dom två.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
The great one: sen är det väl Zajac som forcerar ut pucken i rundeln och ger inte rajan något val. Hade inte Zajac gjort det så hade rajan kunnat rensa pucken bakom mål i andra riktningen så jag vet inte vem som ska lastas för den tavlan egentligen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
josha840: Kul att hårt jobbande veteraner kliver fram i 3e och visar vägen, Blomman, Liljewall och Madsen. Liljewall höll kvar pucken i anfallszon långa stunder i 3e. Nu hoppas jag att laget tar med sig detta, hur en gedigen laginsats kan vända motgångar. Beröm till hela laget och ledningen.
Stort tack till publiken som ger spelarna energi där i mitten på 3e när det ser ut som bränslenålen fastnat på rött.
Torsdagskvällsfriden ligger som ett gräddtäcke över en annan nu :-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
mikenomad: Hehe ja Gustafsson, var det inte han som skulle vinna SM guld? Spelar nu i bottenlaget Luleå. 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
kulltorp: Menar du passet bakom ryggen till Blomkvist , ja det var iskallt bra, ja det håller jag med om.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Hank:
#2231347 · Hank  · 2021-09-28 20:50

nectis: Tur att flertal spelare är van uppehåll, lex Sture. På Torsdag hoppas jag se en 1:a period som förr i tiden när motståndarna var nöjd med 0-2 i baken. I 1:a paus säger Bulan att de visste att Timrå skulle komma ut hårt men att de skulle stått emot bättre. 2:a perioden präglas av att Liljewall retar upp Shinnimin så mycket att han ger långfinger till Huss. 3:dje perioden består mest av att Boyce täcker skott. Efter matchen är Gustafsson bitter eftersom han insåg att han prioriterat minecraftpengar istället för 150grammare på inez.

Jamen lite så va? Visst, de tolkade ditt manus lite fritt men i slutändan tycker jag ändå att de fick fram andemeningen perfekt 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Hank: Lodin ja, han har jag aldrig tvivlat på!
Skills, speed och fysik i ett paket,! 😊💪
Så skön när han går in och proppar första bytet och sätter tonen gör matchen!
Han kommer bara växa ännu mer ju längre säsongen går. 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
snushane: Fantastiskt roligt med riktig hockey igen! Trycket de sista 7-8 minuterna var ju magiskt, blir att se matchen i repris imorn 🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
2:a perioden. Allt stolpe ut där. Missade 5-3. Direkt efter missen sedan box 5 min. Tappar med 9 sek kvar. Sedan vänder hela Jvla matchen ändå! Mycket tack vare publiken sista 10 som verkligen lyfte laget. Euforisk stämning!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
josha840: kul att läsa att spelarna uppskattar publiken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Kerstin_k:

Rajan var ju tvungen att stanna vid nya zonen där för att inte bli utvisad (ny regel för i år)Därför det såg så konstigt ut när han stannade. Annars gör han ju en grymt bra match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Kerstin_k: Jag har klagat (för det mesta i de tysta) på Blomqvist hela säsongen ifjol, får gärna motbevisa mig i år. Men Lodin, satan vilken klasspelare när han vill. Finns ingen gräns för honom hur bra han kan bli
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Nisse på Mon or: vi håller tummarna och tår att vi kan hålla det här spelet i vinter..skön läsning i övrigt
Låst ämne



Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Har ni läst H Abrahamsson i Sportbladet? Om inte, gör det😎👍😉💪❤
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
tjobba: Ja, det var inte bara stå utan i tredje var det hela hallen som lät.❤️
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
tjobba: GRATTIS TIMRÅ !!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
kan inte finnas många arenor
som får de trycket som NHC arena
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Vilken helkväll i arenan! Precis en sån kväll man hade drömt om att återkomsten i NHC Arena skulle bli. Det står 1-3, det känns som att det inte ska gå att vända mot Luleå som är starka att spela på ledning, samtidigt som jag tyckte att vi var bättre än dem fem mot fem. Sedan kliver vi som publik in och avgör. Publikens galna ljudvolym startade hela vändningen och energin kom tillbaka till laget så fort vi växlade upp. Fy satan vilken kväll. Tack Timrå IK, tack till alla er andra på plats. Det är sådana här kvällar man aldrig kommer glömma! Nu tågar vi vidare!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Tom Topp: snacka om kärleksförklaring till publiken ikväll. En medioker insats gick över till exploderande frenesi och vilken avslutning på kvällen. Första 10 av tredje tänkte jag ”fy fan, soppatorsk och total luleånedstängning” och sista 10 lägger hela laget i en växel jag inte trodde fanns.

Minns i mitten av förra säsongen när man tänkte: ”vad ska vi med Blomqvist till egentligen?” I såna här matcher blir det ganska tydligt hur grymt viktig han är för laget. Tycker det är ett styrkebesked att vi kan hänga kvar i matchen när vi är som sämst och sedan resa oss och ta poäng när pendeln tippar över till vår favör. Luleå kanske inte inlett SHL på den kapacitet dom har i sig men nog bevisade Timrå idag att vi kan ta poäng mot ett på pappret klart bättre lag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Fantastiskt trevligt med publik.

Fantastiskt trevligt med en ordentlig vändning och tre pinnar!

När HS kraschar vinner Timrå IK det är sedan gammalt!

Skönt att det snart är dags igen!

Pizzalördag med match! Det blir gött!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Tom Topp: Per Svensson hade en helkväll, minst sagt. Låg bakom en straff, ett mål och med 8 minuter kvar av tredje checkade han fast Luleåförsvaret och fick igång det massiva trycket från publiken.

Sedan kan vi väl höja Rajan också? Bortsett från megahjärnsläppet där bakom mål spelar han oerhört förtroendeingivande.

Zajac och LaLeggia kan man få hjärnsläpp på, men kreativa nå jävulskt är dom i alla fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
GRYMT 👍👍👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Var på plats
fantastisk skön seger
underbar publik...hallelujaa
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Labban: GRATTIS TIMRÄ !!! ( det gjorde ni mycket bra)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
kulltorp: Och jag glömde säga det.
TACK PUBLIKEN!
TACK SÅ INNI HELVETE!
Jag sitter känslosam och halvgråter av den symbios ni skapade med LAGET ikväll!
Hur kan man inte älska hockey?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
snowden: Nämen, stack du in näbben här lite för tidigt? Vi är inte som ni vettu. Jag gissar att ni hade hunnit skeppa tre tränare vid det här laget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
SMÅLAND: det här hade aldrig gått utan publiktrycket! Dom bar fram laget! Tack Västra Stå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Skön känsla och välförtjänt seger. Förutom en del slarv (igen) och att vi har i stort sett alla domslut emot oss så kontrollerar vi matchen. Oerhört skönt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Zäta75: blir det podd ikväll?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Charlie2: Sjukt skön seger. Man blir alldeles tårögd när publiken jobbar i takt med laget i slutet för att komma ikapp!! Magiskt!!
Många bra idag och det riktigt lyste av vilja i laget.
Den enda jag är orolig för är Lööke, som är helt iskall. Tom Olofsson överglänste han idag.
Det är såna här matcher som gör att publiken kmr tillbaka.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Zäta75: I mitt tycke, så hoppas jag innerligt att inte Alvarez slipper undan avstängning och att detta inte var slutet för Styrman

men utöver det så förtjänade ni poängen mer än vad vi gjorde idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Lorgalis:
"Jag tror inte det handlar om uppdateringar, utan att trycket från Timrå- och Brynässupportrar, när lagen spelar samtidigt, gör att servern krashar."

Amen! Word och huvudet på spiken! Garderar med potentiell DDOS från porrbottar.


Lass uns feiern der Sieg! Mä en trä låt!

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Sputnik: Är så stolt över grabbarna. Vilken match de gör! Självförtroendet kommer växa något enormt av detta. Detta visar att det är hårt jobb och jäklaranamma som gäller. Alla till arenan nästa match så fyller vi ladan och bär Timrå till ännu en seger. Vi visade nu att vi hör hemma i SHL och kan slå alla lag.

Hoppas att Alvarez slipper avstängning.
Ser fram emot att höra Jimmy i Timråpodden ikväll.

Röd och vit hockeydynamit!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Vilken jävla eufori det blev i slutändan! Perfekt reklam dessutom, nu bör väl marginalåskådaren förhoppningsvis känna att hockey är så jäkla kul att gå på ändå.

Denna seger var helt underbar i så många aspekter. Laget känner att de kan mäta sig mot de bästa, vi kan vända matcher, hårt jävla arbete lönar sig, publiken får gå hem med en positiv känsla.

Nej detta var helt perfekt läge för denna match.

Vilket jobb laget lade ned! Arbetsinsatsen hyllar jag mest en kväll som denna! Så jävla skönt att det belönades med tre poäng.

Perfektion.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Rallarn: Så här brukar matcher bara sluta i mina drömmar. Men jag är klarvaken och uppfylld av behärskad hybris.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Jävligt bra krigar insats Jacke Blomqvist 5 + vilken jävligt viktig spelare vinner 75% då han tekar förutom målen. Sen överraskar Liljegren första match klart godkänt övriga från 3 till 4 plus fortsätt så Timrå KRIGA
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Grattis till segern.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Woody: det var nästan poetiskt vackert ikväll. Fyllda läktare och en magisk upphämtning. Trycket från läktaren, inställningen från spelarna och hur våra spetsspelare klev fram och avgjorde när det behövdes.

Skönt så klart att laget rent spelmässigt tagit kliv. Det såg så oerhört mycket bättre ut ikväll än tidigare. Men oj, så viktig det här var. Kanske monumentalt viktigt faktiskt.

Nu gäller det att ligga på den här nivån och att AS-spetsen vi tog med oss från förra säsongen acklimatiserar sig illa kvickt. Syns att dom inte riktigt är van hur fort det går, eller hur lite tid man har.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Rallarn: ok..det där får dom fixa lite snabbt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
snushane: Jag gissar på att det är ett automatiskt pm vid överbelastning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2021-09-30
Festen fortsätter 👏👏👏🥳🥳🥳
Giffs mot Telleborg igår å Timråååå mot Lulääää
Ikväll..
Som ja sa…låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar!!!!
Frälsaren Lönnå på Grammofonen å Skägget måla….
Far sin är så glad!!!
Hatten av för kollektivet!!!
1-3 blev 5-3 och vi är Timrå IK å vi ger aldrig ALDRIG upp 🙏💪👍👏🥳🥰
Låst ämne

« · 2232330 · »