1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581778 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14

« · 2311053 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
mikenomad: Ja helt sant. Känns inte alls realistiskt. Som jag sa tidigare är man ju inställd på kval. Så jag håller nog på Malmö ikväll. Orkar inte heller att ha några förhoppningar längre mer än att ta 13e platsen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
mikenomad: 9 poäng mot FBK*2 och sedan Rögle på det... jo tjena. Så länge det finns liv finns det hopp men vinna 4 kvalmatcher är nog det som gäller och gärna med en extra hemma då.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Smetovish: Jag håller helt med, håller på Malmö ikväll. Orkar inte vara så naiv och ge mig själv hopp om ett mirakel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Smetovish: Från det läge vi är nu ska vi alltså ta 9 poäng mot FBK*2 samt Rögle och slingra oss ur kvalgreppet....det är lätt att slänga ur sig att större under har skett men frågan är om det verkligen har det? Idrottsunder alltså. Jag tror inte det. Det vore det största idrottsmiraklet Timrå stått för iaf
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Knylan: Visselblåsare? Vad menar du?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
tjobba: Ja det skulle nog vara det bästa? Ja känns osannolikt att ta 6 möjliga av Färjestad då dom har väldigt mycket att spela för även dom. Men större under har ju skett. Vi borde vara mer desperata än FBK men för att vinna så får vi inte bjuda på ett enda mål som vi varit väldigt duktiga på att göra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Olle: Det är tur att vi har er visselblåsare då, annars hade det varit förtvivlat svårt att konstera faktum. Ännu svårare att läsa en tabell.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Smetovish: 1 p Malmö och 2 DIF då? Isf går vi om DIF på torsdag i händelse av 3 p och har då 3 p till Malmö OM Malmö nollas av Rögle inför sista två omgångarna? Det läget skulle jag ändå gilla, trots att det känns orealistiskt att vi tar 6/6 mot Färjestad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
tjobba: Jag vet inte alls hur man ska tänka riktigt. För om Djurgården vinner så ökar risken att vi kommer sist. Jag ser det som högst osannolikt att vi både ska ta oss om Djurgården och Malmö på 3 matcher utifall Djurgården vinner ikväll. Tror jag nästan vill att Malmö ska vinna så våra chanser att nypa 13e platsen ökar. Hemmaplansfördelen i ett kval kan bli avgörande. Speciellt för Timrå Ik. Men jag är helt mentalt inställd på kval också vilket gör att jag resonerar som jag gör.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
JanneH: Helt riktigt, räknade fel på en poäng men vi behöver ändå DIF-seger i kväll. Hela kvällen handlar om att Malmö ska stå kvar på fem poängs marginal ner till oss.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
JonteD:
Härligt stort grattis 🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Vid Luleås 2-2 mål igår är AC påtok för seg i sitt beslut vad han skall göra med pucken halvminuten innan målet. Visar sig ingen medspelare som man kan lägga pass till då måste pucken slås ut distinkt eller lobbas i mittzon. Istället vända hem nere i sarghörnet och blir fastcheckade som renderar i mål.. Inte rolig hockey att varken titta på eller att spela såklart, gäller att våga ta dom där icingpuckarna vid rätt tillfällen. Ligger man sist i serien och slåss om sin överlevnad måste man spela enklare och "tråkigare" ishockey.

Vad gäller matchen ikväll ser jag gärna ett oavgjort resultat och DIF vinst i förlängning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
JanneH: Det bästa är väl om Dif vinner ikväll, annars drar ju Malmö ifrån för mycket är jag rädd. Sopar vi rent resten av våra matcher och Dif och Malmö förlorar sina är vi ju med i matchen att slippa kval, rätta mig om jag har fel🤔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Har jag räknat rätt så kan vi fortfarande knipa 11e platsen. DIF vinner ikväll, sedan förlorar DIF,MIF och LHC sina kvarvarande matcher, samtidigt som vi vinner våra sista matcher. Då slutar vi en poäng före LHC och DIF och MIF kvalar 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
JanneH: Du har ju rätt i sak men samtidigt kan man fråga sig hur utfallet för DIF varit. Alla miljoner dom bränt på panikvärvningar under säsong och dom är fortfarande på kvalplats en pinne före oss. Däremot har dom ju fått igång laget och brutit en riktigt negativ trend efter tränarbytet. Vad detta hade kunnat göra för oss, det kan man bara drömma om.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Olle:

En som är expert på detta är ju Tim Erixon även. Han har en förmåga att hålla i pucken för länge, kanske pga att vi inte har några naturliga avlastare i spelsystemet. Gång på gång så kan vi ha fullständig kontroll på pucken men spelar fast oss i egen zon på eget grepp. Onödiga situationer där vi hamnar i press och får långa byten. Vissa backar kan dock hantera detta bättre genom kreativitet (Laleggia) eller spela rakt och enkelt (Svensson). Tim är så seg i tanken spelmässigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
mikenomad: vi var nog alldeles för många som tyckte spelartruppen och Nubbens värvningar kändes riktigt bra där kring midsommar och kanske satte vi felaktigt förväntningarna därefter men med facit i hand hade vi nog behövt förstärkera med 3-4 spelare likt DIF. "För dyrt" säger somliga härinne då, "kostar att ramla ur SHL" säger andra. Välj själv... men jag föredrar att hålla på ett lag i högsta ligan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
tjobba: hur räknar du egentligen? Får DIF en 3a ikväll går de upp på 60p och vinner vi mot FBK på Torsdag så står vi bara på 59p
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
tjobba: Exakt. Men vinner Malmö ikväll är det i princip kört att undvika kval.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Zäta75: Chansen finns än. Tar djurgården 3 poäng i kväll så är det ändå spännande. Då har DIF två matcher kvar och vi tre. DIF spelar ej på torsdag. Får vi en DIF-trea i kväll, Röglevinst mot Malmö på torsdag och att vi slår Färjestad så går vi om Djurgården och har slagläge, två poäng upp på Malmö, inför de två sista omgångarna. Vi ger inte upp förrän det är kört!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
The great one: Håller med de som säger att vår poängproduktion har varit väl godkänd. 60-65p som det lär landa på är starkt som nykomling. Det är lite som skiljer oss från att vara på säker mark. Några fler poäng i jämna matcher som vi har förlorat i sluttampen av matcherna.
Men detta betyder örstås inget om vi åker ur SHL. Att klara sig kvar betuder allt.

Ikväll håller jag på Djurgården även om det tar emot och jag helst inte skulle se poäng till något av lagen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
The great one: helt rätt. Och anledningen till att vi blir stressade i urspelen och ofta får spelvändningar på oss redan i egen zon är att det är oprecisa och för långsamma pass. Ju långsammare en passning slås, desto mer tid har motståndarna på sig att positionera sig rätt eller rent av bryta passet och checka fast oss. Det är fladderpuckar efter sargerna som inte orkar hela vägen fram, det är pass som går två meter bakom en lagkompis med fart och det är en hel massa pass som slås för hårt i rundeln så att motståndarbackar på andra sidan zonen hinner in och fånga upp pucken. Ofta tycker jag att våra backar kan vara rätt bra utan puck. Dom kan låsa en motståndare och låta pucken gå förbi till lagkompis och på så vis skapa tid för ett uppspel men vad hjälper det när nästa puck slås bort? Tänker tex. på antalet icingar mot Malmö och djurgården senast.

Luleåspelaren i intervjun mellan 2:a och 3:e perioden sa det bra, Timrå slår halvluriga lobbar ur egen zon och går hårt med tre forwards. Det här är ju inte en utstuderad strategi, vi lobbar puckar ur egen zon för att vi är för dåliga för att starta ett uppspel och såldes kommer vi till alldeles för få ordnade anfall. Kanske betydligt svårare mot Luleå än mot DIF iofs men det är ett otyg vi hållit på med alldeles för länge.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
The great one: Så är det nog. Oavsett vad så är uppspelen riktigt dåliga och måste jobbas med tills på torsdag. Färjestad har fått upp farten och spelar bättre med Mitell i båset. Klart vi kan göra slarvsylta av dom, men det krävs fan 110% arbete samt vara avslappnad inför uppgiften.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
DenRöda:

Skillnaden dock då är att vi får sätta vårt uppspel i egen zon och komma med fart. Det blir mindre virrig bakåt även om vi kan köra fast i mittzon. Sätter lag hög press blir det hönsgård oftast.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
mikenomad: kan vi inte bara hålla händer och sjunga ”we shall overcome” så kan vi bryta ihop sen när vi åkt ur?

Dom flesta av oss som skriker nu, skrek redan på försäsongen att det såg förjävligt ut. Nubben har gjort vissa insatser för att förbättra läget (Åberg och Paigin in) men han har, av anledningar vi bara kan spekulera i, inte sparkat tränarna.

Denna säsong, precis som förra gången vi var i SHL, vinner vi ibland mot topplag men faller ihop som korthus allt som oftast. Vi saknar även denna gång en förstemålvakt även om JJ inte kan beskyllas för vårt tabelläge. Även denna gång har vi en backsida som på pappret borde kunna prestera ok men som spelar ett omoget och stressat spel som sätter oss i knipa om och om igen. Nubben sa inför säsongen att vi ska ha en bred trupp så att vi inte blir känslig för skador, ändå åker vi på bortaturné i kritiskt skede av serien med 5 backar.

Visst är det ett systemfel? Det bara måste vara det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
The great one: tycker vi har det svårare med motståndare som stänger mittzon. Även fast det blir mindre momentum vid hög press så finns det större chanser att motståndarna öppnar upp bakom sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
DenRöda:

Bara kolla på andra lag i ligan hur dom spelar sig ur egen zon. Det är snabba precisa passningar på bladet, där man är så snabbt som möjlig ut ur egen zon så inte motståndarna hinner sätta press. Timrås problem är ju när vi möter lag som sätter hög press. Igår spelade vi helt ok då Luleå väntade in oss i mittzonen. Möter vi ett motståndarlag som sätter hög press får vi det svårt att spela "vårt" spel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Håkkybåkky: Det är just det som skiljer HA-taktik mot SHL-taktik.. det måste bli klart mycket bättre. Albin Carlsson var den enda som verkligen försökte spela safe även om det vart skakigt på slutet för att han inte fick hjälp...

3an som det alltid snackas om hos oss. Vad gör han vid uppspel? Eftersom det alltid är inåtpassningar vilket gör att motståndarens 3a får tag på de fina mackorna, så måste våran 3a kunna täcka upp och föra bort motståndaren, eventuellt checka bort klubban?

Indianarna sker ju alltid när LD passar RW eller tvärtom. Rakt över banan. Nån måste ta bort motståndarna från transportsträckan ELLER vänta med passningen tills dess att ett bättre läge dyker upp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Håkkybåkky: Vi förlitar oss överhuvudtaget ganska mycket på långa passningar och hög fart medan andra lag håller i puck och snirklar sig igenom vårar försvar och tar tid på sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
DenRöda: Forwards är väl för ivriga och sticker framåt, vilket medför att backarna inte har någon enkel pass att slå. Eller iaf ingen forward/center som kommer ner och möter med fart.

Varför det är så är säkert att Freddan/Ante betonar att vi ska ställa om snabbt och sticka framåt. Så i korta drag chanser vi på omställningar istället för att spela mer safe. Här måste vi hitta en bättre avvägning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Har grabbarna ens tränat på att ta sig ur press i egen zon denna säsong? Det verkar som om tränarna säger att det blir "för kladdigt", "för mycket fusk" och "misstag hela tiden". Vet spelarna själva att dom INTE kan passa en spelare centralt i banan på våran planhalva eller offensiv blå?? Vi släpper till minst 10 farliga målchanser varje match pga dessa indianare för att motspelare vet att vi kommer dra iväg en fin macka till dom. Vad fan är problemet? Hur gör andra lag för att slippa ge iväg pucken så lätt??
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
söder över: Bra sammanfattning av hur passionen tar sig olika uttryck. Jag är besviken på så mycket inom föreningen, hur man tagit sig an den här säsongen. Skulle säga att 80% av den besvikelsen landar hos tränarna och uppåt.

För jag tycker att spelartruppen såg anständig ut när vi inledde säsongen och jag tycker ff den gör det. Vilket kanske det faktum att vi ändå skrapat ihop såpass många poäng som vi gjort skvallrar om.

Dock är det ju inte tillräckligt bra den här säsongen och när man som SC tidigt konstaterar det utan att agera ("SHL var bättre än jag trodde") dör jag lite inombords.

Att bränna säsongen redan före omgång 20 utan att lyfta ett finger.....Det har stundom varit smärtsamt att se hur de här tränarna hanterat laget i form av laguttagningar, hur man formerat laget, vilka som fått speltid och inte samt sist men inte minst; passiviteten under match.

Det får rulla på, låt gå....kanske vänder det. Kanske är det just den här matchen glöden tänds i Alvarez ögon och han visar kvalitéerna som motsvarar det sinnessjuka förtroende han fått, många ggr i avgörande lägen under matcher. Men nä, inte nu heller. Nåja, på't igen nästa match! Då kanske, kanske.....

Lex Svedberg. Det är så jävla typiskt Freddan.

Jag skulle säga att ovanstående kostat oss lågt räknat 3-5 poäng men snarare så mycket som uppåt 7-8. Blytunga poäng i nuvarande serie.

Hypotetiskt javisst. Men det är väl det vi tillåts göra här hoppas jag, spekulera och uttrycka oss hypotetiskt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
JonteD: Fan va najs..Grattis Jonte🍾
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Knylan: En ny back på ingång???? Vi hoppas!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Kul att Yoda har återuppstått!
Måtte han inte dra er med sig er ner i fördärvet.

Se upp snart kommer Barbro då återstår bara ghostbusters annars är det kört för Timrå…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
söder över: Åh, herregud.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
JanneH: Inte för att det kommer att hända, men han har ju rätt i sak! Vissa situationer som sker kan ibland vara svåra att bedömma, men just denna var ju direkt pinsam. Om fyra domare står och pratar ihop sig och kommer fram till detta beslut så kan man nog tycka att det är okej om dom skall anses fetta in grejorna och ta semester.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
@Knylan: Fantastiskt vackert!

Kravlös kärlek.

Som tur är lever vi i en fri värld här.
Alla har rätt till en egen uppfattning.

Dessa tider är det enkelt att uppskatta det lite extra.

Det otäcka pissande du beskriver bottnar i samma sak som det jag hos dig skulle beskriva som lallande på högsta nivå. Du förmedlar din passion för laget. Mitt pissande på alla dessa missförstådda krigare kommer för att jag bryr mig…

För mig beskriver din text precis den här passiviteten och kravlösheten som genomsyrat Timrås säsong.

Surt att det blev tufft iår.

Men att som supporter nöja sig med att det hade varit en bra säsong för några år sedan är bara skevt.
Vi tävlar nu…

Hur som haver så är det min åsikt och den står jag för på samma sätt som du för din!

Kärleken till laget är fint i grunden oavsett.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14 Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Va?: BRA SKRIVIT DU HAR HELT RÄTT!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
thorwald: Med tanke på den uppryckning det här laget stått för så är nog brist på karaktär vårt minsta problem. Hur vi överhuvudtaget fortfarande kan vara med i matchen är smått otroligt i sig. Det pissande många fortsatt ändå sysslar med gentemot såväl spelare som ledare är inte annat än ovärdigt och rakt av patetiskt.

Att som nykomling stå på 56 pinnar (det högsta poängantal en nykomling nått sedan expansionsåret 15/16) med tre matcher kvar att spela BORDE vara ett drömläge vilken annan säsong som helst, men sannolikheten att det ändå inte räcker är minst sagt överhängande. Det är fruktansvärt irriterande, samtidigt som det inte går att skylla på någon annan.

Vi gör en väldigt bra säsong totalt sett (u t i f r å n förutsättningarna, bara så jag får det sagt), men löper likt förbannat en stor risk att åka ur. Är det inte långtidsskador på först den ena kaptenen så är det den andra, kombinerat med efterdyningar av en pandemi som skapat bedrövliga förutsättningar för att förstärka truppen under säsongens gång. Svindyrt, och riskabelt. Vad DIFs nota för den här säsongen landar på kommer vara drabbande läsning, och ännu mer så om de åker ur.

Vilket de ska, de grisarna. Åka ur alltså. Eller om det blir Malmö. Någon jävla gång ska vi väl ändå ha lite medstuds den här säsongen. Hoppas bara inte att vi förbrukade den lilla turen redan ikväll. Det där matchstraffet och det som uppstod räddade nog två pinnar i slutändan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Saik-Småland: Det är värsta DDR eller Ryssland där i Sven.Savages forum. Skamligt och tråkigt att du blev avstängd. Som moderator borde man tåla lite mer när man själv hånar alla andra lag och kallar dom för Pungen, Pölsan, Apan osv.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
pingvin: Jag fick lite hjälp till pensionen härom veckan 107000 på ett andelssystem!!!😇😇
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Va?: Ja det för jävligt. Man kan tror att Moderator har diplomat status på detta forum.har varit avstängd sedan sep månad Han skrev o förnedrade mobbar allt o alla i Skellefteå skrev tillbaka med samma mynt.blev då avstängd. (Avstängd till 22 mars)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
JanneH: Håller helt med. Tycker överlag att C-more har spårat ur fullständigt vad gäller att skapa opinion och hätskt samtalsklimat på sociala medier så fort det händer en situation på en match. Kanske borde skippa lägga upp klipp och ens kommentera och diskutera ifall domaren gjorde rätt eller fel. Dömt är dömt och inget man kan påverka. Det skapar bara missnöje och aggressivitet. C more borde fokusera på de snygga korrekta tacklingarna, snygga räddningarna och de fantastiska målen istället och låta det fula få skämmas i tystnad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Jalapeno: Har du sett intervjun? Bulan överreagerade kraftigt, jag tycker kritiken är befogad. Ren skit? Jag skrev att Bulan är SHLs mest pinsamma tränare, inte ens er tränare Björn Hellkvist är mer pinsam även om han också är lite speciell.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Va?: Du kritiserade inte. Du snackade bara ren skit om Luleå och deras anställda.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
JanneH: Wikegård är Luleå-supporter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Saik-Småland: Förbannat pinsamt av Sven på Luleåforumet som censurerar kommentarer där man kritiserar Luleå och Bulan Berglund. Att Luleå torskar mot SHL-jumbon är inte domarnas fel, den får Bulan ta på sig helt och hållet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
roger_sundsvall: dålig fingertoppskänsla från domarna på Tyrväinen men ABSOLUT sämsta var ändå när Wikegård går ut i TV sporten och säger att ingen av dessa 4 domarna ska få döma nån mer match denna säsong. Vilken jävla rikslallare!
Låst ämne

« · 2311053 · »