1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581613 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11

« · 367405 Till forumet


Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Ännu en MÅSTEVINNERMATCH!!!!!!
Kom igen Timrå IK!!!!
Fram med Vinnarhjärtat och kämpaglöden igen...
Då vinner vi mot Malmöpå söndag...

Älska Timrå IK ALLTID ALLTID ALLTID ÄVEN I MOTGÅNG!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
ante24: Typisk 0-0 match tror jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Frisco: Vad grundar du det på?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Frisco: 0-0 tvivlar jag skarkt på...Men att det kanske inte bli allt för höga siffror är inte omöjligt.....Men några mål blir det nog så jag tippar väl på 3-1 jag då.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Frisco: Tror inte jag. Spelarna har nog fått självförtroendet nu när dombröt den negativa trenden förra matchen, så jag tror på en övertygande 5-1 vinst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
ante24: 5-1 är nog lite högt....Tvivlar på att Hadelöv släpper in fem mål i den formen han är nu....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Brynäs drog en 3-0 vinst mot MIF. Det gäller att alla spelarna är laddade från första stund. Jag tror på 4-1, timrå kommer äga spelet totalt. Missa många målchanser men vinner med 4-1 ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Fanzin: Jag kan tänka mig 4-2 i tom kasse. Hoppas också att våra grabbar är laddade från början så att vi inte får en början med ett mål i baken efter 1 minut. Det har ju liksom hänt..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Drygt 22 timmat till nedsläpp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
GuRRa: Timmar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Sundsvall Hockey vinner mot IK Oskarshamn med 6-3.....KUL!!!!
Oskarshamn vann ju södra Allsvenskan......
Nog om det....Imorgon är det MÅSTEVINNARMATCH igen.....
Luleå vann idag och likaså MoDo.......skiljer bara 2p(Luleå) och 3p(MoDo) och 3p(Brynäs) alltså en MYCKET viktig match imorgon eftermiddag.....men något säger mig att det MÅSTE lossna någongång med målskyttet och det gör det nog imorgon.....

Så ladda bössan nu!!!!

Gud vad skönt det vore med 54 poäng imorgon kväll!!!

KOM IGEN Timrå IK..............ge järnet och kör HÅRT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Älska Timrå IK ALLTID ALLTID ALLTID ÄVEN I MOTGÅNG!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
SMÅLAND: Känns som att det inte kan bli nått annat än vinst i morgon, för isen är bruten. Tror att det kan bli en stor vinst om man bara lär sig att knyta ihop säcken riktigt. Har två alternativa resultat, 4-2 eller om det fungerar till 100% 5-0.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Redhat: Ja....isen är bruten........bra resultat........jag tror på 4-1!!!Till Timrå "THE BIG RED MACHINE" IK!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
SMÅLAND: Med tanke på spelet mot BIF är jag inte så säker på att nån is är bruren, ännu. Men jag hoppas att man fått lite bättre självförtroende - framför allt i avslutningarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
mika: Jag hoppas att isen är bruten......och på vinst mot MIF imorgon
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
mika: Nä, kassaskåpssäker var inte precis segern mot Brynäs. MIF har dock lyckats bäst på hemmaplan plus att just Brynäs slog Malmoe med klara 3-0 för två matcher sen. Logiken i det säger att TIK bör klara MIF, men hockey följer inte logikens lagar. Det räcker med att Hadelöv har en flytdag i målet och att TIK gör en halvdarrig insats så kan den dan vara förstörd. Förhoppningsvis så kan väl segern i torsdags ge en mental kick som gör att det rullar på igen, Timrå har spelat ganska bra och varit med i de flesta av matcherna innan trots att utdelningen varit poängmässigt dålig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Redhat: har man den inställningen som man hade till brynäs matchen och håller tätt den första minuten så man inte hamnar i underläge och så man inte hamnar i uppförsbacke ska allt gå vägen tycker man. Man ska nu visa styrkan kraften av att kunna vinna sådana här viktiga matcher. Jag tror på timrå vinnst, det är de som gäller! malmö kämpar för att slippa kvalplats o vi för slutspelsplats.. Jag håller tummarna o hoppas på de bästa...seger.!
=)
Timrå ik i vått o tort!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
irre: Japp, bara man håller tätt första 27 sekunderna i första perioden vinner Timrå. Det gjorde dom mot Brynäs och dom vann. Annars har man ju haft en grymt dålig statistik dom första sekunderna i matcherna. Hoppas att man är på tå i morgon direkt från start så grejar det sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Tony säger att det blir 2-0 i öppen kasse... så man får väl lita på dä...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Redhat: Imorrn blir det islossning, proppen ur. Hadelöv kommer gråta som ett barn på julafton efteråt som inte fick ett endaste hårt paket, bara mjuka mockasiner och lovikavantar, hemstickade av farmor. Sen kommer vredesutbrottet. Japp det blir bara träflis av spaden hans. Sen upp på läktaren med skiten som "Sudden" gjorde. Lyckligtvis undkommer samtliga ur publikhavet från att bli träffade. Men förseelsen anses ändå så pass allvarlig att det blir rapport till disciplinnämnden som genast tillsätter en utredning och efter många om och men, överläggningar hit och överläggningar dit kommer man fram till Hadelöv stängs av i 8 matcher. Stephan Lundh är galen av ilska liksom Percy Nilsson som hävdar allt är en komplott. Han ville ju bara skoja med norrlänningarna, säger en uppstramad och chockad Percy till TV4.

På frågan om Mif kommer överklaga domen dementerar Stephan Lundh bestämt. Nej vi har nog med våra egna problem. Vi orkar inte processa om en sådan här sak. Vi vill bara väcka en debatt. Att regelverket ses över så att vi får ett slut på översitteriet.

Vem kommer nu att vakta kassen? Vi har som ni säkert förstår inte råda med några värvningar i dagsläget. Utan det blir Robert Borgqvist och Christopher Nihlstorp som kommer få alternera mellan stolparna.

Visst blir det tufft. Men vi har fullt förtroende för både Robban och Criffe och vi har gett oss fan på att reda ut den här soppan. Säsongen kommer bli lång men jag lovar dig vi skall vara ett elitlag nästa säsong, säger Stephan Lundh.


TIK-Mif Redhawks 6-0!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
ernie eagle: Mif tror ju iallafall på sina egna. De som lämnat Mif har gjort det av dels ekonomiska skäl dels för att de inte kände att de tog nån plats. Men ni verkar ju inte tro alls på era lirare. Utan köper istället in NHL-lirare med rutin. Vilken blir nästa nhl-lirare i Timrå? Blir det Kamensky kanske? Ni kanske behöver nån vek ryss som åker omkring och lipar lite=)

Angående matchen imorrn, Timrå=2 Mif=3. Vi slår ur underläge, ni har pressen på Er. Och detta klarar inte Timrå, därav er långa förlustsvit!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Överstegrisen:
Du är bara avundsjuk för att vi har mer pengar än er,,,och ändå är vi en fattig klubb ;-)

Kommer MIF:s mest ödmjuka fan med oxå?
eller har han gett upp nu...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Överstegrisen: sviten är ju nu bruten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
matsby: Mifs mest ödmjuka fan? Menar du JoJo?

Jag är inte avundsjuk, jag har följt Mif i över tio år och sett baksidan av att ha mycket pengar också. Tror mer på den planen som Mif följer nu. Är på sätt och vis bra att vi har ekonomiska problem, då tvingas lagledningen satsa på våra egna duktiga juniorer. Tycker det om något är ett friskhetstecken. Till skillnad mot alla så kallade hockeyexperter som tycker Linköpings storsatsning (deras storsatsning är ju en fis i rymden i jämförelse med den satsning som Mif gjorde som förde upp dem i eliten, det kallar jag satsning) är ett friskhetstecken. Ska juniorlandslaget och Tre Kronor börja lyckas igen så måste elitlagen släppa fram sina egna. Och där gör nu Frölunda och Mif ett gott jobb!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Mange: Bara tillfälligt, BIF trodde de var oslagbara efter att de sänkt oss i Gävle.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Överstegrisen:
The one and only...den killen är inte vatten värd efter sina uttalanden häruppe.

Håller med dig där.

TIK har faktiskt också en bra junior verksamhet,
problemet idag är ju att det är svårt att matcha in en junior i a-laget
flera av TIK:s lovande killar provar ju på hetluften i sundsvall hockey
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
matsby: Jaså, vad har den gode JoJo sagt då?

Visst är det svårt att matcha in dom. Men man måste våga och även våga låta dom misslyckas. Men det är klart, ni har ju bara lirat några säsongen i högsta serien så jag förstår att ni vill etablera er rejält innan ni börjar matcha in juniorer rejält.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Varför inte ge Hirsch en match i j20 laget nu när Kenta vill se han i match kan ske är han för bra för den serien och lite prestige.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
TD: Han är väl framförallt lite för gammal för den serien?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
mangan: Snarare för bra, man får ha 3 överåriga med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Det verkar vara många malmösupportrar här uppe i Norrland idag. Tänk om vi kunde vara lika många som åker ner till Malmö :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Madde: Vad sägs om en invassion till Malmö den 12/2? ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Xcool85: !-0 Manderville !!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
U137: Yees!! Örnarna - Hökarna 1-0!! =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Xcool85: Fast det verkar sitta hårt åt ..........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Madde: Tydligen hade dom åkt upp med spelarna..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Efter regn kommer solsken!
Nu blickar framåt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
lizzard:

stämmer bra det, MIF har chartrat ett plan och säljer ut platserna som blir över till sina supportrar vilket man även gjorde i matcherna mot Luleå och MoDo ett smart drag för att dels få tillbaka lite pengar för chartringen och samtidigt få lite extra stöd på bortaplan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Grattis till segern, det glömde jag skriva.

Känns väldigt tungt att skriva det dock efter 3:e raka bortamatchen utan gjorda mål och över 100 skjutna skott från MIF håll :(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
wheppa: Tre poäng och dessutom fick Kapanen hålla nollan. Kändes lite svettigt där ett tag, men desto skönare nu. :)

Kapanen och Manderville kommer att få ett särskilt omnämnande i kvällens aftonbön. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
En dag på jobbet,men GUD VAD SKÖN SEGER!!!!!!!!!
TACK Timrå IK.............nu väntar Luleå HF på tisdag....nu tuff fight!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Chief: Jag tycker att du ska nämna dom många gånger. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Hälge: Det kan nog behövas eftersom ni ska möta oss på tisdag. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Portello: Det blir nog inga problem för Luleå på tisdag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
JOY: Tror att en viss Kapanen blir ett STORT problem.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Portello: Jag hoppas att vi höjer oss spelmässigt, annars kan vi få det svårt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Grattis TIK !
Bra att Kapanen och Manderville är stabila. När de övriga i gänget kommer tillbaka i form så blir vi ännu farligare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Hälge: Detta måste varit årets sämsta match, alla kategorier. Nu har vi gjort den, nu måste vi höja oss till Luleå och MoDo matcherna, riktigt viktiga matcher framöver, sedan Luleå och MoDo borta oxå. 7-9 poäng där och det känns jävligt bra framöver.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Frella: Ja, det var ingen höjdare, direkt. Främst gäller det väl att få igång lite fler spelare. Nordgren, Hallin, Matthiasson m.fl måste komma igång igen för att det ska kännas bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Hälge: Tyckte Hallin och Nordgren ändå var bra idag, dock vill jag se mer av Crippe, Robban och Gahn. Idag var det ju iofs i stort sett Manderville och Kapanen som vann matchen åt TIK, så många öppna lägen som MIF fick, ska man vara glada att man vann ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Malmö IF 2004-01-11
Frella: Otroligt starkt att ändå vinna dessa två skitmatcher som varit. Tyder i a f på någonting som ger hopp om en ljusnande framtid.

Äckligt jämn tabell i år. Trots att Modo varit usla hela säsongen är dom bara sex pinnar bakom. Och LHC, som varit obehagligt bra en längre tid och tokvunnit, är bara sex framför. Kan gå hur som helst.

14 matcher kvar, och förmodligen behövs ungefär lika många poäng för grejat slutspel. Borde inte vara några problem. Fem vinster och nio förluster...
Kommentera

« · 367405