1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581473 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02

« · 2261079 Till forumet


Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Ska vi säga 4-0 och en bärgad tolfteplats?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Knylan: Låter bra!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Knylan: Det är knepigt det där. Inför Rögle hade jag gett upp innan domaren hade släppt pucken, mot Malmö har jag gott hopp, men är det inte just då det brukar gå åt skogen? Har de samma energi som mot Rögle och Oskar är jag inte rädd.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Mot Malmö är man på plats igen precis som mot Rögle och hoppas vi kan lugga ytterligare ett skånelag på poäng. Kul o se MPS igen också och jag blir inte förvånad om han hänger en kasse för han vet ju hur man stänker dit dem i vår arena.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Knylan: Det är taget! De andra 3 bottenlagen har vi ju slagit senaste veckorna. Bara Malmö kvar som vi inte ens mött än i serien. Seger i kväll så är vi ikapp flera lag i tabellen. Eller, det får man väl ändå säga att vi redan är. 3-5-6 poäng upp till några lag är ju ingenting. Men nu lever SHL för oss. Allt är öppet nu. Det kan bli kval, ingenmansland och även slutspel. Kul med hockey nu!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
tjobba: kommer bli en tuff uppgift ikväll för Timrå, ett revansch suget Malmö efter en dålig tid kommer bjuda upp till dans, Malmö spelar tufft och tungt. Kan vi mobilisera våra styrkor och spela smart och behärskat där alla jobbar för varandra ikväll så vinner vi matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
snushane: Är det bara jag som tycker splittringen av Rattie och Hanzl var ett genidrag? Tycker båda har varit bra hela tiden men nu tycker jag båda har växlat upp ännu mer. Hanzl är dominant så fort han är ute på isen. En klasscenter som är smart och som dessutom tar ett grymt bra defensivt jobb. Rattie är en otrolig måltjuv som nästan kommer till mer lägen nu än när han spelade med Hanzl.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
tjobba: Håller med, det räcker att dom spelar tillsammans i PP. Rattie får bära mer puck när han inte spelar med Hanzl också vilket han gör riktigt bra när han kommer med fart.

Såhär vill jag att vi ställer upp idag med tanke på skadeläget.

JJ

Westerlund - Svensson
Laleggia - Erixon
Zajac - Bohm

Wall-E - Hanzl - Hartmann
Lodin - Andersson - Rattie
Lööke - Lundin - OJ
Boyce - Blomman - Alvarez

Skadade/Utlånade: Didde, Madsen, Carlson, Liljewall, Liljegren och Olofsson
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
tjobba: Vet inte om det beror på att dom separerade eller att hela jävla laget plötsligt blev 7 resor bättre helt plötsligt. Oavsett vad så kör på bara! Det verkar ju funka.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Otto1: I dag är jag säker på att Rajaniemi står. JJ är grym just nu men har stått många matcher och nu spelar vi 3 matcher på 5 dagar. Kan inte tänka mig annat än att Rajaniemi står.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
tjobba: Med tanke på att Malmö bara ligger 3 poäng före oss(sexpoängsmatch) så tror jag att JJ står idag. Lättare att slänga in Raja mot Växjö nästa match där han kan spela helt utan press med tanke på att han inte har spelat match sedan stan brann. Men vi får se om några timmar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Otto1: Å andra sidan är Växjö inte i form direkt.
Senaste 5 matcherna ligger Växjö sist på 2 poäng.
Timrå 3a på 11 poäng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Nisse på Mon or: Nej, men dom ligger bra många poäng före oss, lite så jag menar. Om man jämför med Malmoe.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Otto1: Äsch, fortsätter vi så här är vi ju ändå snart ikapp Färjestad och Växjö också! ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
tjobba: vi börjar bli lite obehagligt positiva här inne känner jag. Det är oftast då allt känns som frid och fröjd saker går åt helvete.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Dåligt sålt även idag, vi går mot ytterligare en låg publiksiffra trots 5 segrar på 6 senaste matcherna.

Kan folket lägga ifrån sig fjärrkontrollen och ta sig till arenan. Laget behöver er nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
The great one: Jag hade väl på känn att det skulle bli tunnsått med de nya vaccinationspassen.
Man vet ju inte hur många av de som gått nu innan som inte tagit vaccinet heller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Sputnik:

Tror tyvärr det hade varit samma siffra även utan vaccinpass. Enormt bekväm publik i Medelpad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Öndulat: Tror vi Timråsupportrar tar varje tillfälle att få andas ut lite och bara njuta av hockeyn och få må bra en stund. Håller man på Timrå är oftast underbart relativt kort!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Otto1: Ja jag tror inte heller man chansar bort en 6 poängsmatch genom att byta ut en stekhet målvakt. Mot Växjö borde Rajjan komma in och avlasta lite dock. Frågar man JJ så vill han säkert stå alla matcher men både kropp och psyke kan behöva vila lite nån gång också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Otto1: Ja inget fel på denna uppställning 👍
Möjligtvis skulle jag bytt plats på Walli o Oliver.

Kommer nu även Madsen till spel så hade jag ju bytt ut Alvarez mot han o haft Alvarez som extra forward. Men det vet vi nog alla att så inte blir fallet tyvärr...
En gåta Alvarez. Tycker han presterat bra i tidigare klubbar. Vart rejäl o fysisk o gjort en del poäng men här har det vart helt åt h-e!
Känns som vi har två och en halv forward när han är inne. Han ser ju allt annat än tillfreds ut...
Men att sätta han som extra har ju knappast Freddan modet till. Var ju lika med Svedberg o Bohm skulle ju vart extra back långt tidigare än vad det nu blev...
Men fortsätter vi o jobba som sist o spelar enkelt o JJ(tror han står igen) kan visa samma trygghet så ska MIF få slita för poängen.
Enligt spelbolagen är MIF favorit. 2,80 på Timrå kontra 2,15 på MIF!
Kan ju tyckas lite märkligt medtanke på lagens form o hemmaplan...
Men det tar jag gärna. Bra att vara underdog!👍😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Knylan: Fin tanke.
Men man vet hur det brukar gå för Timrå i 6 poängsmatcher... torsk. Det är sen gammalt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Timråit H-sand: Jag skulle inte tacka nej till ett forward-nyförvärv. För min del kan dom skicka alvarez och värva någon annan.
Vet inte hur mycket han tjänar men tjänar alvarez bättre än många i laget?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
eliassjo : Förmodligen skulle både Öhrn eller Fladeby från Tingsryd nog göra mer nytta än Alvarez som det ser ut nu , tyvärr...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
eliassjo : Ligger väl runt 140000. Tjänar väl inte mest men topp 5 skulle jag tro.
Men väldigt frustrerande hur han uppträder o då med denna lön...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
The great one: Bra skrivet så är det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
The great one: Ja jag håller givetvis med dig om att folket av nån anledning är bekväma. Sybd för laget som visar upp det bra spelet på isen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Hittade en komisk detalj kopplat till Alvarez.
På något vänster så räknades inte Alvarez tackling på Styrman(som renderade i ett matchstraff) som en tackling.
Känns inte som att SHL kvalitetssäkrar sin data särskilt väl...
Uppladdat:

450x300-alvarezpng.pngalvarezpng.png

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Sputnik: Sen är det ju en kostnadsfråga med såhär innan juletider och allt. Här tycker jag att Timrå måste upp flera snäpp. Vill man inte ha mer folk på matcherna? Öppna upp för 2 för 1, familjebiljetter(och inte bara på västra stå, vilken barnfamilj vill stå där i klacken liksom?) på kanske dom "mindre bra" sektionerna osv.

Edit:
Ser nu att dom har släppt familjebiljetter på raderna längst ner. Men frågan är, vart har dom marknadsfört detta? Jag kan då inte hitta det någonstans på deras sociala medier/hemsidan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Otto1: Klubben har tagit små steg framåt när det gäller försäljning och marknadsföring, men det går alldeles för sakta. Marknad måste lyfta sig flera nivåer.
I kväll tar vi halv Dansken! Go-go-go!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Otto1: Alla som kommer klädd som jultomte(röd dräkt + vitt långt skägg) går in gratis... Kanske t o m fri perkering för dragrenar.

Historiskt sett är kvällens typ av match en som vi förlorar 4 av 5 (ja, jag har statistik på det ;-) Så det skulle ju vara magiskt med seger.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
erathoo: Med Alvarez på isen är det som vi har boxplay slöare tröttare bry sig inte spelare finns inte. Måste kännas hopplöst att spela med han och detta jävla glidande kärring spel. Vill se Freddan Ante agera vilken annan tränare i SHL har bänkat sök nytt lag. Åt helvete för dåligt slött agerande från tränarna Nubben att en sån energi läcka bara lyfter lön och spela konståkning 👺💩
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Timråit H-sand: 140 000 och spelar som en jag vet inte vad.. Nä Skicka han och värva en vettigare
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Sputnik: Hoppas på vinst i dagens omgång...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Ni som klagar på publiksiffran. Med de nya restriktionerna blir det svårt att gå på hockey som familj. Sonen är under 12 år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
2magisk: under 18 är det inga krav på covidpass
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
BlackBay: När man är i SHL så är allt under 4000 för dåligt. De andra klubbarna kommer fortsatt ligga på runt 6000 per match medans vi har vår ynkliga publiksiffra på 3000. Vet inte om det beror på lathet eller för lite intresse men vi snittar på tok för lågt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Jalasvaara: Jo det är alldeles för dåligt. Speciellt när man vet att det finns ett stort hockeyintresse i regionen och emellanåt, tex när det vaknas kval eller andra viktiga matcher så blir det ju faktiskt en magisk atmosfär.

Om arenan inte låg mitt ute i ingenstans utan låg centralt i Sundsvall så skulle nog en stor mängd av marginalpubliken hitta dit när det vankas match.
Det är ju inte alltid så lätt för folk att spontangå på match när arenan ligger där den ligger..... tyvärr
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Jalasvaara: Håller med om att vi ligger för lågt, men att alla de andra klubbarna ligger kring 6000 är en överdrift.
Uppladdat:

450x300-publikpng_0.pngpublikpng_0.png

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
2magisk: FYI
” Gäller kravet på vaccinationsbevis vid allmänna sammankomster och offentliga tillställningar även barn?
Nej, kravet på vaccinationsbevis vid allmänna sammankomster och offentliga tillställningar gäller personer som är 18 år och äldre.”
www.ehalsomyndigheten.se/tjanster/covidbevis/svar-pa-vanliga-fragor-om-covidbevis/

Sedan gällande publiksiffror så är intresse för evenemang inte vidare utbrett här. Det har vid flertal tillfällen sagts att band som gör Sverigeturné hoppar Sundsvall pga svagt intresse. Så jag anser att det är upp till arrangörerna att åtgärda det
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
BlackBay: ”Om arenan inte låg mitt ute i ingenstans utan låg centralt i Sundsvall så skulle nog en stor mängd av marginalpubliken hitta dit när det vankas match.”

Den analysen håller inte, se på Giffarna!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Håkkybåkky: Värt att nämna är att snittet är lägre för alla klubbar än vad dom ska vara då även matcherna när man inte fick ta in så mycket som man kunnat räknas.

har för mig att Leksand hade 4 eller 5 hemma matcher av sina totalt 11 som man inte fick ta in fullt hus innan det öppnades upp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Laken: Det var länge sedan vi regelbundet slog Giffarnas publiksnitt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
bar mofftak: Vi slår väll giffarnas publiksnitt varje år eller har jag missat något
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Laken: Själv har jag hittat en bra väg till och från arenan så det är inget större problem att åka på match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Angående resor till och från arenan så när jag var 10-12 år åkte man hockeytåg till Solbacka och efter match tillbaka till Sundsvall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Jalasvaara: Tyvärr inte. Totalen slår vi på grund av fler matcher.

TIK:
SHL 2018-2019: 3932
HA 2017-2018: 3061

Giffarna:
Allsvenskan 2019: 4620
Allsvenskan 2018: 4333

Efter restriktionerna upphörde har de utklassat oss också.
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Minns ni den matchen? Hemma mot Djurgården när vi klarade kontraktet. Den klubban kan nu bli din. 50:- per lott. Swisha till 076-0351089. Lycka till!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
Villervalla: Visst var det så. Dessutom blev man genomfrusen när det var -20 grader i uterinken och språngmarschen till tåget blev räddningen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2021-12-02
bar mofftak: Katastrof... men så är det när man har en arena i obygden och inte centralt.
Låst ämne

« · 2261079